Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 17:55
LuvYa16
LuvYa16 is offline
Wie heeft er hier vaste kwt, studiehuisuren of zo op school?
wat vind je hiervan (voordelen/nadelen)
Ik heb bijvoorbeeld 6 uur (van 40 minuten) kwt.
reageer ajb, ik moet hierover debatteren met nederlands (waar ik overigens erg tegenop zie :-S)
groetjes
Margriet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
LuvYa16 schreef op 07-06-2003 @ 18:55:
Ik heb bijvoorbeeld 6 uur (van 40 minuten) kwt.
volgens mij kan je bij mij op school max. 3 keer 45 min kwt hebben!

Ik zelf heb geen kwt.. maar ik reageer toch ff

voordeel is dat je wat 'ontlast' wordt, je hebt een (deel)vak minder als ik 't goed heb. Bij ons, in 4 vwo, heb je of latijn, of kwt. Dat scheelt dus weer 2 uur les+huiswerk. In de 5e en de 6e klas kan je (bij mij op school) in principe ook alleen een profiel zonder kwt volgen als je gemiddeld voor de gekozen vakken een 7 of hoger staat.

't is misschien ook een extra 'stok achter de deur' ofzo.. Je gaat eerder wat aan je huiswerk doen, als je dan toch 45 min. in de bieb/computerzaal moet zitten. Huiswerk dat je anders misschien niet zou maken, maarvan je dan denkt 'laat ik het toch maar ff doen' (*vreest dat dit voor niet al teveel mensen opgaat *)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 20:11
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
wij hebben het heel vaag.. per periode heb je tussen de 10 en 20 vaste uren, dan moet je nog wat uren kiezen als 'begeleidingsuren' (dan zit je dus bij een leraar van een bepaald vak die je kan helpen, en dan moet je ook alleen aan dat vak werken) en je kan naar het studiehuis. Bij elkaar moest het minstens 30 uur zijn. maar omdat het studiehuis zo vol zat steeds mocht je max 4 keer het studiehuis in, maar daarvoor mocht je het zelf weten..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 21:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben twee keer een z-uur in de week van 50 min. en een b-uur (begeleidingsuur) maar dat is niet verplicht.
Oud 09-06-2003, 15:17
Veenbes
Veenbes is offline
Precies hetzelfde als Margriet, op woensdag twee uur en andere dagen één. Handig om huiswerk te maken, naar specifieke leraren te gaan, behalve als je al drie tussenuren gehad hebt. Het zou mogelijk moeten zijn om de stempels (bewijs dat je naar KWT geweest bent) in die tussenuren te kunnen halen.
Oud 14-06-2003, 11:41
Verwijderd
kijk eens op:

http://www.aps.nl/schoolvak/kwt.doc

Hebben wij veel aan gehad!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten