Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik doe aan theater bij de Jeugdtheaterschool CQ in Coevorden (ook locaties in Emmen en Borger). Bij mij in de groep zitten mensen die serieus met theater verder willen maar ook sommigen die dat niet willen. Bij veel mensen heb ik gezien dat het, als het erop aankomt, gewoon een hobby blijft.
Zelf wil ik denk ik wel verder met theater maar ik weet niet of ik goed genoeg ben daarvoor. Maar als hobby of om bij amateurtheater te gaan spelen is natuurlijk iedereen goed genoeg! Dan de vraag of het aan te leren is: ja het is aan te leren anders had je ook geen 'echte' toneelscholen op HBO-niveau gehad. Maar je moet wel enig talent hebben. En je moet je gevoel vrij kunnen laten, dat is erg belangrijk. Je speelt iemand anders dus reageer je ook anders. Als je van jezelf misschien heel afwachtend, verlegen bent, kun je met theater een heel spontaan persoon spelen en dat is ook erg fijn aan theater. Je moet dus 'iets' in je hebben maar eigenlijk heeft iedereen dat wel. De een heeft het gewoon meer dan de ander (net zoals met bijv. sportiviteit en creativiteit) maar je moet je vooral openstellen om dingen te doen die je in het gewone leven niet (zo snel) zou doen! Maar het is erg leuk! En een vraag aan jou: doe jij een beetje aan theater of kom je hier gewoon kijken? Ik zie je hier namelijk nog niet zo lang, jij bent vooral op Onzin enzo he?
Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 13:13. |
![]() |
||
Citaat:
Goed, ik kan niks, maar dan ook niks vinden... Vreemd hoor, Den Helder is toch best groot? ![]() *gaat kijken* nee niks... ![]()
|
ik zit op een jeugdtheaterschool en doe dat gewoon als hobby, kga d'r hierna ook niet mee door. ik heb veel technieken geleerd in de lessen die ik heb gehad, maar 't is toch altijd maar afwachten wat je ermee doet. ik heb wel gemerkt dat je met het spelen zelf, veel meer leert als met de lessen. ervaring opdoen is dus erg belangrijk en bovendien leuk.
ik heb mensen in mijn groep zitten waarvan ik denk dat ze het nooit zullen leren, het zit gewoon niet in hun bloed. dat merk je aan alles, te verlegen, je niet helemaal over durven te geven enz. d'r zijn d'r ook die het vanaf het begin meteen al goed doen, die heel de lessen niet nodig hebben. het is dus deels talent en deels ervaring/techniek. voor een jeugtheaterschool heb je absoluut geen talent nodig, want daar mag iedereen gewoon op en het is ook puur bedoelt als hobby. maar bij een hbo theaterschool kom je er denk ik niet zonder voldoende ervaring en talent.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() naja, echt groot is het niet hoor. het behoort sinds kort tot een 'middelgrote' stad. naja, bedankt voor het checken (en Schagen / Callantsoog / Julianadorp??)
||
Citaat:
||
Citaat:
naja, en zover ik weet ken ik niemand die aan toneel doet.
|||
Citaat:
Citaat:
Wordt vervolgd.... Ga telkens dit bericht editten, omdat jij online bent, vandaar. Ben dus nog aan het zoeken. Ow, sorry, kan niks meer vinden. Op Julianadorp en Callantsoog dus niks. Maar dat zegt niet dat er niks van theater te doen is bij jullie hoor!! Het hoeft namelijk niet op internet te staan. ![]()
Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 20:25. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk dat er nu zo iemand op msn komt dus... ![]()
||
Citaat:
dus, voor mij, als kluns heeft dat geen zin ![]()
|
Verwijderd
|
Voor amateurtoneel heb je niet echt super veel talent nodig, denk ik...als je er idd je beroep van wilt maken wel, lijkt me.
Paar links, misschien is er iets op te vinden: http://denhelder.digicity.nl/pagina....20Verenigingen http://www.annapaulowna.net/dgapgids...id=3&cat_id=32 (<- waar ligt (de gemeente) Anna Paulowna. In Wieringerwaard, Anna Paulowna en Breezand zijn wel toneelverenigingen...in Den Helder ook één, maar das voor officieren (zo heet de toneelvereniging iig).) http://denhelder.digicity.nl/cont-li...%20Helder%7Ct2 <- over Officieren Toneel Vereniging (De officieren zijn Marine officieren alhoewel de vereniging ook een flink aantal leden kent die dit niet zijn. Volgens het huishoudelijk reglement is het mogelijk ook burgers in defensiedienst, familieleden van defensiemedewerkers, evenals een ieder die voorgedragen worden door de leden, als lid van de vereniging te verwelkomen. ) Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 08:37. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Hee ...;-) k heb goed nieuws voor je, als je nou bij Triade gaat kan je samen met een aantal anderen zelf een toneelstuk in elkaar draaien onder proffesionele begeleiding (in Den Helder) ook kan je bij Lentebloemen al is dat niet aan te raden omdat je dan meer decor stuk bent als je er korter dan 4 jaar op zit ( en daarna mag je drie dingen zeggen).
Je kan misschien naar Showboat, die doen musicals en opperettes (ze zitten in de schooten) Als je gewoon in de gemeentegids kijkt dan staat daar nog meer bij verenigingen... suc6 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Wat mezelf betreft: Doe aan schooltoneel, en zit ook op een toneelclubje in een jongerencentrum in de buurt. Verder zing ik veel, en volgend jaar ga ik of op zangles of op een jeugdtheaterschool waar ze ook aan zang en dans doen. Na mn VWO wil ik heel heel heel erg graag naar de kleinkunstacademie, maar ik ben eigenlijk nog steeds van mening dat dat me niet gaat lukken... ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() later is er nog wel iets gekomen voor de onderbouw, maar echt een groot stuk met leerlingen uit elke laag van de school hebben we niet ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*grom, weet nog steeds niet wie acey is*
|
![]() |
ik doe het als studie,ik heb nu al 2 jaar woordkunst-drama achter de rug,nu nog 2 en dag ga ik naar een hoge school waar de nadruk nog meer op het toneel ligt (nu hebben we 4 uur drama,3 uur dictie,3 uur audiovisuele (acteren voor de camera,filmtechnieken,filmen,...)2 uur dans,1 uur zang,1 uur koorzang en 1 uur AML),ik ben van plan mijn beroep er van te maken,enkel wee tik nog niet of ik op het toneel of voor de camera wil acteren (toneel is veeel meer fun,camera verdient meer meestal,kdenk dak et gewoon alletwee ga doen
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik zit bij de toneelvereniging van onze school, zitten ongeveer 60 mensen op. Tis heel leuk, elk jaar een musical in de schouwburg (dit jaar Hair
![]() Daarbij zit ik ook bij de dansgroep die daarbij hoort, en daar zaten vorig jaar maar 8 mensen bij, dus dan sta je echt in de spotlights ![]()
|
Op school krijg ik 3 uur drama per week, daar boven op de wekelijkse 2 uur op de Fontys. Dan zit ik zaterdags nog op het CKE van 11.00 uur tot 16.00 uur. Verder zit ik maandag 's avonds van 20.30 tot 23.00 uur bij Toneelgroep Valkenswaard, ga ik donderdags repeteren voor een nieuwe productie van school en oefen ik woensdags Romeo en Julia voor in De Hofnar. Tot slot ben ik met een vriendin een presentatie voor aan het bereiden die we op mogen voeren in de Jaarbeurs in Utrecht.
En alles wat om m'n weg komt natuurlijk |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Vraag: eindpresentatie onderdeel drama/toneel CKVchappies | 1 | 05-12-2015 04:59 | |
Beleidszaken |
Toneel en cultuur: sticky topics Balance | 5 | 28-01-2004 21:56 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Toneel op school Siena | 16 | 09-01-2004 17:50 | |
Verhalen & Gedichten |
"Afscheidsrede", enkele vraagjes clubje | 6 | 18-05-2003 23:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
hulp gevraagd! creatief werk latijn girlspider | 13 | 23-05-2001 22:01 |