Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2003, 23:56
Ilsje
Ilsje is offline
heb jij een voorkeur? liever een kater of een poes, een reu of een teef (als ik t goed heb) of maakt t nie uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2003, 03:48
Verwijderd
ik ga voor teven omdat die wat makkelijker schijnen te zijn..
(heb geen ervaring met reuen maar van wat ik gehoord heb zou ik toch steeeds voor een teef kiezen)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 08:28
Bast
Bast is offline
pfft..ik denk dat het niet veel uitmaakt bij poezen en katers. 'men' zegt dat poezen iets kattiger zijn en katers meestal wat rustiger en liever, maar dat gaat lang niet altijd op. Dus voor mij maakt het niet zoveel uit, als het beestje maar lief is
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 09:00
Qimm
Qimm is offline
Van paarden heb ik liever een ruin of hengst... Merries zijn over het algemeen wat bitcheriger (hoewel ik het niet bij allemaal merk, maar wel over het algemeen) Ruinen zijn wat rustiger en werklustiger en hengsten doen hun uiterste best om te showen, helemaal als er mooie dames in de buurt zijn

(disclaimer: dit is over het algemeen genomen, ik heb geen zin in boze merrie bezitters die roepen dat die van hun geen bitch is. De mijne is is ook geen bitch, maar ik ken een paar merries.... whooo, hide!!!)
Oud 09-06-2003, 12:41
kinkymoi
kinkymoi is offline
Citaat:
Bast schreef op 09-06-2003 @ 09:28:
pfft..ik denk dat het niet veel uitmaakt bij poezen en katers. 'men' zegt dat poezen iets kattiger zijn en katers meestal wat rustiger en liever, maar dat gaat lang niet altijd op. Dus voor mij maakt het niet zoveel uit, als het beestje maar lief is
maar bij katers heb je een grotere kans dat ie je huis onder sproeit, ik geef zeker een voorkeur aan vrouwelijke dieren .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 21:45
Bast
Bast is offline
Citaat:
kinkymoi schreef op 09-06-2003 @ 13:41:
maar bij katers heb je een grotere kans dat ie je huis onder sproeit, ik geef zeker een voorkeur aan vrouwelijke dieren .
en bij poezen is de operatie voor sterelisatie weer veel zwaarder dan een castratie voor katers. Plus dat ik dus een poes heb die ook ging sproeien als ze krols was Dus die voorkeur is bij mij al snel verloren gegaan
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 22:28
XLerator
XLerator is offline
Klinkt raar misschien maar ik heb wel een voorkeur voor vrouwtjes dieren.
Dat komt omdat ik die...dat ... euh... ... die hannes daaronder meestal niet echt prettig vind.
Oud 10-06-2003, 09:34
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik heb allebei mannetje en vrouwtje
en heb toch liever het mannetje

Die zijn veel aanhankelijker en als het niet goed is kappen ze in een keer af vrouwtjes zijn veel sneakie-er
Oud 10-06-2003, 09:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik had vroeger vrouwtjesratten, omdat die wat actiever schenen te zijn dan mannetjes (en daar hield ik wel van), maar één van die ratjes was net een vaatdoek met een staart! die deed niets liever dan op je schoot liggen soezen. de andere rat was wel actief. Heel erg actief. verschillende sloten zijn een uiterst pijnlijke dood gestorven in een poging de kooi te vergrendelen (wat dus niet lukte aangezien ze steeds uitbrak). het ligt voorl aan het karakter, alleen komen sommige karaktereigenschappen wat vaker voor bij het ene geslacht dan bij het andere. Da's alles.
Oud 18-06-2003, 13:00
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Ik weet nog steeds niet geheel zeker wat ik heb al denk ik wel dat t een vrouwtje is..

Zelf heb k liever voorkeur voor een mannetje (van reptielen dus) omdat vrouwtjes heel vaak nog wel eens last van legnood krijgen en daardoor een operatie moeten ondergaan... daar hebben mannetjes geen last van...

Ook al zijn ze niet zwanger die vrouwtjes maken toch eieren aan die ze eens in de tijd kwijt moeten...
Oud 29-06-2003, 16:02
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Altijd mannetjes ... van de dieren waarvan we allebei gehad hebben waren de mannetjes altijd veel liever, vriendelijker en socialer.

Alleen mijn kat heb ik verloren omdat het een mannetje was en dus naar buiten moest (of gecastreerd zou moeten worden, maar dat doe ik hem niet aan), daar zou ik dus de volgende keer wel voor een poes kiezen.
Oud 29-06-2003, 19:18
Verwijderd
Poezen kunnen ook gaan 'sproeien' als ze krols zijn...

Maar goed, mijn vriend en ik hebben twee vrouwelijke katten. Ze zijn allebei gestereliseerd, omdat ze het huis anders onder plasten (één van de twee) en omdat de kans dat ze anders zwanger worden toch wel groot is (ook al zijn het binnenkatten, voor het geval ze een keer ontsnappen of ze ergens moeten logeren waar een kater is ofzo).

Ik zou heel graag een keer een grote rode kater willen hebben...dat lijkt me echt heel erg leuk. Maar mijn vriend wilde liever geen rode kat, dus zijn het nu een grijze cyper en een zwarte schildpad geworden, maar misschien ooit...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:35
duifeltje
duifeltje is offline
't ligt er natuurlijk wel aan welk dier maar bij honden een teefje, bij schapen ook, bij paarden of een merrie of gecastereerd en bij ratten een vrouwtje want die stinken minder, terwijl manetjes wel wat rustiger zijn.
het ligt natuurlijk ook aan welk nadeel je liever hebt, bijv. bij een hengst dat 'ie vaak druk is maar een merrie wordt hengstig en dat is ook irritant......
Oud 29-06-2003, 21:36
duifeltje
duifeltje is offline
(hahahah, een teefje bij schapen *slaat zichzelf voor hoofd* ik bedoel een ooi)
Oud 30-06-2003, 13:31
Roxy
Roxy is offline
ik heb bij paarden altijd de neiging gehad tot vrouwtjes, ze zijn idd bitcheriger soms... maar eignelijk juist daarom.. ik hou wel van karakter en de meeste ruinen die ik had gereden vond ik te soft ofzo.. Maar nou rijd ik een ruin die nog vrij veel hengsterige trekjes heeft, die heeft nog dat macho gedrag dat zie mij mooi zijn gedoe en dat vind ik toch eigenlijk ook heel gaaf. Met hengsten heb ik geen ervaring eigenlijk.
Oud 30-06-2003, 15:45
MUTS123
MUTS123 is offline
Mannelijk meestal
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 12:11
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 09-06-2003 @ 04:48:
ik ga voor teven omdat die wat makkelijker schijnen te zijn..
(heb geen ervaring met reuen maar van wat ik gehoord heb zou ik toch steeeds voor een teef kiezen)
Wat minder is aan teven... als 2 teven vechten (doen ze wel minder gauw dan reuen maar toch... ALS ze vechten) doen ze dat meestal tot 1 van de 2 dood is. Een reu daarentegen zal meestal stoppen zodra de ander zich overgeeft. (en een teef gaat dus ook gewoon door ookal geeft de ander zich over)

Het maakt mijzelf niet zoveel uit. Vreemd genoeg hebben we toch maar 1 vrouwelijk beest in huis. Een poes. Verder 2 reuen, 3 katers en 2 mannelijke cavia's (iemand een idee hoe dat heet? ) Maar als ik nu katten of honder erbij zou nemen zouden het wel vrouwtjes zijn. De katers pissen (ondanks castratie) nog steeds tegen muren e.d. om territorium te markeren. Dat schijnen ze alleen te doen als er meerdere katers in een huis zijn. En bij honden teefjes omdat onze oudste hond niet met reuen overweg kan. Helaas gaat het ook steeds minder goed met ons nieuwe reutje. Hopelijk gaat het goed als hij gecastreerd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten