Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik had vroeger vrouwtjesratten, omdat die wat actiever schenen te zijn dan mannetjes (en daar hield ik wel van), maar één van die ratjes was net een vaatdoek met een staart! die deed niets liever dan op je schoot liggen soezen. de andere rat was wel actief. Heel erg actief. verschillende sloten zijn een uiterst pijnlijke dood gestorven in een poging de kooi te vergrendelen (wat dus niet lukte aangezien ze steeds uitbrak). het ligt voorl aan het karakter, alleen komen sommige karaktereigenschappen wat vaker voor bij het ene geslacht dan bij het andere. Da's alles.
|
Ik weet nog steeds niet geheel zeker wat ik heb al denk ik wel dat t een vrouwtje is..
Zelf heb k liever voorkeur voor een mannetje (van reptielen dus) omdat vrouwtjes heel vaak nog wel eens last van legnood krijgen en daardoor een operatie moeten ondergaan... daar hebben mannetjes geen last van... Ook al zijn ze niet zwanger die vrouwtjes maken toch eieren aan die ze eens in de tijd kwijt moeten...
|
![]() |
Altijd mannetjes ... van de dieren waarvan we allebei gehad hebben waren de mannetjes altijd veel liever, vriendelijker en socialer.
Alleen mijn kat heb ik verloren omdat het een mannetje was en dus naar buiten moest (of gecastreerd zou moeten worden, maar dat doe ik hem niet aan), daar zou ik dus de volgende keer wel voor een poes kiezen.
|
Verwijderd
|
Poezen kunnen ook gaan 'sproeien' als ze krols zijn...
Maar goed, mijn vriend en ik hebben twee vrouwelijke katten. Ze zijn allebei gestereliseerd, omdat ze het huis anders onder plasten (één van de twee) en omdat de kans dat ze anders zwanger worden toch wel groot is (ook al zijn het binnenkatten, voor het geval ze een keer ontsnappen of ze ergens moeten logeren waar een kater is ofzo). Ik zou heel graag een keer een grote rode kater willen hebben...dat lijkt me echt heel erg leuk. ![]() ![]() |
![]() |
|
't ligt er natuurlijk wel aan welk dier maar bij honden een teefje, bij schapen ook, bij paarden of een merrie of gecastereerd en bij ratten een vrouwtje want die stinken minder, terwijl manetjes wel wat rustiger zijn.
het ligt natuurlijk ook aan welk nadeel je liever hebt, bijv. bij een hengst dat 'ie vaak druk is maar een merrie wordt hengstig en dat is ook irritant......
|
ik heb bij paarden altijd de neiging gehad tot vrouwtjes, ze zijn idd bitcheriger soms... maar eignelijk juist daarom.. ik hou wel van karakter en de meeste ruinen die ik had gereden vond ik te soft ofzo.. Maar nou rijd ik een ruin die nog vrij veel hengsterige trekjes heeft, die heeft nog dat macho gedrag dat zie mij mooi zijn gedoe en dat vind ik toch eigenlijk ook heel gaaf. Met hengsten heb ik geen ervaring eigenlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het maakt mijzelf niet zoveel uit. Vreemd genoeg hebben we toch maar 1 vrouwelijk beest in huis. Een poes. Verder 2 reuen, 3 katers en 2 mannelijke cavia's (iemand een idee hoe dat heet? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
k9 remco2015 | 25 | 26-02-2015 18:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jaloezie/afgunst bij dieren? Verwijderd | 21 | 15-04-2013 17:07 | |