Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En als je het nog niet zo vaak gedaan hebt, dan kan je idd beter een kennis vragen om het voor te doen. Vergeet niet om belangrijke dingen te backuppen! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vergeet niet te zeggen dat hij bij de bios moet neerzetten dat die boot van cd, bij mij staat dat namelijk standaard uit(weet niet hoe het bij hem is geregeld).
Ja, ik kan het zelf ook wel neerzetten, maar ik weet de desbetreffende groep waar hij onder staat niet uit mijn hoofd. Tis bij mij de 2e van boven links. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() @ Dafelix: Ik zeg het alleen maar; NTFS is veel veilliger en springt efficiënter om met de ruimte op je harddisk (minder slack-space) Maargoed, als je FAT wilt dan moet je dat helemaal zelf weten. Als je slim bent formatteer je NTFS. Dus. De keuze tussen NTFS en FAT ligt alleen in een menuutje dus je schijf NTFS formatteren is heus niet moeilijker. Ben benieuwd hoe onze kenner Enlightenment hierop reageert.. |
![]() |
|
het is idd niet moeilijk om NFTS in te delen, maar ik zou niet weten waarom
sneller is het alleen met grotere bestanden, en je kan beveiligen maar NFTS kan niet via dos aangeroepen worden en ik heb er veel moeite mee gehad dus nu heb ik alles FAT32. ik merk geen verschil maar ik weet nu iig zeker dat ik vanuit dos in mijn HD kan komen
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je de boel in het bios goed instelt werkt het zonder ![]() |
![]() |
||
Citaat:
daarbij heb ik liever de Boot-diskettes van Win98 ofzo
|
![]() |
ha jullie hebben me veel wijzer gemaakt, maar ik heb alweer een probleem:
- Ik kan een partitie niet verwijderen (het gaat om de grootste waar windows opstaat) - Door mn geknoei staat er nu 3x win XP home ed. op! Hoe krijg ik die weg? Khoop dat jullie net zo goed helpen als eerst! Thnx! |
![]() |
|
bedankt voor bedanken, dat doet mij goed voelen
![]() is de partitie toevallig NFTS? Die kan nl alleen via de WinXP-Boot-CD worden verwijderd (correct me if im wrong) als het goed is kan windows maar 1keer per partitie worden geinstalleerd, bevinden deze Windows (of Windossen?) zich allemaal op een partitie? (Dat is als hetgoed is niet mogelijk daar windowsXP altijd dezelfde map gebruikt)
|
Sjonge wat een topic zeg...
Het is toch supermakkelijk, of ben ik nou dom? Stom die k*t CD in je cdrom en klik op resetknop, tada! Dan instructies volgen beetje klikken blahblah, als ie vraagt waarop je wilt installeren, druk je op de delete knop en bevestig je het zaakje, dan gewoon enter drukken en alles komt goed. Hoezo makkelijk doen als het moeilijk kan? <--- beetje geirriteerd ![]()
||
Citaat:
Maar waarom, dat is een waste of floppies, is helemaal nerges voor nodig
||
Citaat:
hahaha ja ik als 10 jarige in dat bios om kloten, ik wist niet wat ik deed maar het ging dus ook niet goed ![]()
||
Citaat:
ik denk dat het beetje nutteloos is als we nu allemaal gaan roepen dat je kan booten van de CD-ROM en daarbij geen floppies nodig hebt. een zinloze discussie (die overigens van een kant gevoerd word) waar de TS nix aan heeft
||
Citaat:
|
Oke hier step-by-step:
- Reset je computer - Druk op delete om in de bios te komen - Als je geen blauw scherm ziet nu resetten en op F1 drukken - Ga naar "Advanced Bios Features" - Ga naar "first boot device" en druk net zolang op pageup totdat er floppy staat - Ga naar "second boot device" en druk net zolang op pageup totdat er CDROM staat - Ga naar "third boot device" totdat er HDD-0 staat -Heb je deze opties niet, stel dan bij boot sequence in: "CDROM, C, A. - Druk op escape - Ga naar save and exit setup en druk op enter - Doe je XP-cd in de speler - Reset je computer weer - Er komt een melding van druk op een toets om de computer van cd op te starten - Doe dit - Dan een eind geduld hebben - Druk op enter om Windows te installeren - Druk op F8 om de licentie te accepteren - Doe "D - enter - l om alle partities te verwijderen - Doe dit net zolang totdat je alleen nog maar ziet "Niet-gepartitioneerde ruimte" - Ga hier opstaan -Druk op enter - Formatteer de partitie als ntfs of fat32, net wat je zelf wilt maar neem de snelle optie als die ertussen zit Je hebt nu alle oude troep verwijderd en gaat aan een schone installatie beginnen. Volg de aanwijzingen op het scherm en dan kom je er vast wel uit. Willem-Jan
||
Citaat:
||
Citaat:
Jongen, luister toch eens. In tegenstelling tot voorgaande versies draait Windows XP niet op DOS. Wat jij voorstelt werkt voor Win95/Win98/Win2000/WinME, maar niet, ik herhaal niet , voor Windows XP.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Windows installeren zonder CD-Drive AJKwak | 25 | 08-08-2008 09:30 | |
Software & Hardware |