Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 16:44
Verwijderd
hey , ik heb en verhaal geschreven , het is wel wat matrix achtigs , en ook wat , misshien zul je er wel meerdere dingen in herkennen , misschien zelfs dingen die ik zelf niet doorhad/wist haha . , nu , het verhal zit zo ,
stel je even voor dat het echt is , en dat wij niet in de echte wereld leven , maar in een wereld , in de gedachten van iemand anders , die in tussen het echt leven woont , zo is het nu eenmaal , dat zijn geschapen mensen , hem min of meer overtreffen , en dat er een 'gat ' is ontstaan , een uitweg tussen de 2 werelden , waar onze 12 lotgenoten per ongeluk in verzeild graken en zodus zijn ze nu in het land van de zeven zilveren manen .

Deze wereld is een illusie , zo zei een groot man ooit , we leven in een droom . Maar wat gebeurt er als iemand uit deze droomwereld wakker wordt , vooraltijd ,en ziet hoe het er in het echt aan toe gaat ? Wij zijn alllen de bedenking van een schepper , Een schepper die met ons speelt als een kind met zijn lego . Maar ah , het moest er eens van komen , jaren geleden , heeft hij , een steek gelaten , (vergissen is menselijk zouden wij zeggen) en Enkele van zijn poppetjes zijn bevrijd van de dromen . Ze komen terecht in en andere wereld , . Waar ze moeten vechten voor hun bestaan , een wereld vergelijkbaar is met ene van die vele science-fiction boeken . helaas een wereld zonder ander menselijk leven ( zo denken ze toch) . En nog het ergste van alles .Zij moeten vechten en vluchten tegen hij , hij die ons ras geschapen heeft , hij die goed en slecht een naam gaf . Hij aanvaard het niet dat zij nu vrij zijn , neen gevangen wil hij hen , in zijn wereld waar hij alls belist. Zij de 11 bevrijdden , willen een kolonie stichtten , ze wilen andere mensen niet bevrijden , neen helemaal niet , want heimelijk willen ze terug naar hun leventje waar alles zo gemakkelijk was . ze lijden een leven op de vlucht.

"Wie zijn jullie eigenlijk ? "vroeg Gefara. "en... waar zijn wij ? ik snap het niet , dit is een wereld waar ik nog nooit over gehoord heb , dit is en plaats van verderf , zo erg kan het toch nergens op de wereld zijn ?" Zamon antwoordde haar ," ik heet zamon, meisje , en ook al weet ik weinig denk ik dat ik jullie toch enkele dingen kan vertellen , dingen waar jullie je leven lang niet hebben bij nagedacht , enkel een kleine groep wetenschappers onder mijn leiding hadden over zulke toestanden eens verteld . Ik was niet toevallig op dat strand daar aan de noordkust , niet als jullie , neen ik wist dat er iets gebeuren zou , al had ik geen vermoedens over wat het zou kunnen zijn ." De anderen keken hem verbaasd aan . ze waren allen samngebracht ,misschien door het toeval , misschien door het lot . 12 toevalige voorbijgangers die van het ene moment op het andere ergens anders waren . in en onbekende wereld , onmiddelijk op de proef gesteld , ze waren nog niet ten volle besef en er kwam al een gruwelijk monster op hun afgesneld , wat een van hun het leven kostte . nu op een hopelijke veilige plaats kwamen ze tot adem .

hmm, ik zal onmiddelijk nieuwe stukjes posten , enkelen onder jullie hebben die dan ook al gelezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 17:15
Verwijderd
Haha, je weet al dat ik het geweldig vind
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 19:48
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik vind het niet echt.. niet zo super.
Beetje erg matrixachtig, en juist in deze tijd waarin de matrix zo bekend is, komt dit over als overbekend. De schrijfstijl vind ik echt niet erg leuk, wat is er mis gegaan met de komma's?
Het is: [woord][komma][spatie]. En niet anders.
ook heb je een bapaalde zinsopbouw die je erg vaak gebruikt, dat maakt het wat minder.
Oud 11-06-2003, 15:12
Twijg
Twijg is offline
ik hoef je niet meer te vertellen, dat ik het geweldig vind, dat weet je ondertussen wel.

ik krijg dalijk de uitslag van me examen, duimen jullie voor me?
Sorry, ben een beetje erg zenuwachtig
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:26
Verwijderd
natuurlijk duimen we voor je , twijg !!!!!!
gelukzak , ik zit nog volop in den blok , aargh , hatelijk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 08:47
Twijg
Twijg is offline
dank je, wat lief
En het heeft zeker weten geholpen, want ik ben
GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGD!!!!!

moet jij ook examen doen dan dit jaar?
Of heb je repetitie week?
in ieder geval heel veel succes dan, ik zal voor je duimen, terwijl ik lekker in de tuin lig, in het zonnetje....
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:37
Twijg
Twijg is offline
ben je pas 14? echt super knap, dat je dan al zo goed kan schrijven!!! ik kon dat echt nog niet toen k veertien was!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten