Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 17:48
Smin
Smin is offline
Heeft er wel eens iemand een bijspijkercursus gedaan in Leiden, of een weekje cummercampus aan de Universiteit Twente? Ik denk er over om het te gaan doen voor wiskunde, maar het is erg duur (Leiden 225 euro voor drie dagen, Twente 350 euro voor zeven dagen)

Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Heeft het geholpen? Wat viel tegen?
Oud 10-06-2003, 18:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben in de meivakantie op bijspijkerkamp geweest in Enschede, het is heel erg duur maar je krijgt er ook heel veel voor: bijspijkerlessen, eten, slaapplaats, 's avonds sporten enz.
Het was heel gezellig, je slaapt in een blokhut met 12 personen waaronder drie begeleiders. Overdag ben je zes uur heel intensief aan het bijspijkeren en 's middags heb je ongeveer anderhalf uur pauze waarin je kan gaan sporten of lezen of zoiets. 's avonds ga je sporten, naar de bioscoop, een keer bowlen en er is een eindfeest op de vrijdag met een barbecue.

Ik vond het een hele leuke week, heb er ook zeker wat aan gehad, ik was er voor wiskunde en natuurkunde en deed het meeste natuurkunde maar heb aan wiskunde het meeste gehad. Ik vond het jammer dat je maar heel weinig tijd kreeg echt voor jezelf, je had eigenlijk nooit tijd om even naar huis te bellen of even te douchen. Het is een soort kamperen en dan overdag leren. Heel intensief, een week is lang zat, dan wil je echt wel weer naar huis maar het is de moeite waard want het is ook heel gezellig.

Ik was er trouwens met een vriendin omdat ik dat gezelliger vond, er ontstaan vrij snel groepjes en er waren ook mensen die nergens bij hoorden en die vonden het niet zo leuk omdat ze een beetje eenzaam waren.

Als je nog wat wilt weten vraag gerust, ik kan er zo nog uren over doorpraten dus aarzel niet!

Groetjes Dana
Oud 10-06-2003, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ow ja, nog even dit, ik lees net dat je van plan bent om voor wiskunde te gaan, ik zou als ik jou was nog een of meerdere vakken erbij kiezen als je gaat, je hebt per dag vier blokken, het eerste blok duurt twee uur (das best heel lang), het tweede blok anderhalf uur, het derde blok (das dus 's middags) is ook anderhalf uur en het vierde blok een uur (das van vijf tot zes en dan ben je niet meer zo gemotiveerd. Ik deed het eerste en het derde blok natuurkunde en het tweede en vierde blok wiskunde en ik had liever ook nog een derde vak gehad omdat je wel erg veel met dezelfde stof bezig bent. Ik heb voor natuurkunde wel vijf hoofdstukken behandeld en voor wiskunde drie ongeveer.

Je eet 's avonds in de mensa met zn allen, dat is heel gezellig en het eten is simpel maar goed te eten, ik vond het best lekker, we hebben op woensdag (was toen koninginnedag) in een studentenhuis bij een van de begeleiders met acht deelnemers gekookt en dat was heel erg leuk.

Ik hoop dat je nu al enthousiast geworden bent maar als je nog wat wil weten, hoor ik het graag!

Groetjes Dana
Oud 11-06-2003, 16:09
Smin
Smin is offline
Zijn er verder helemaal geen mensen die dit gedaan hebben?
Oud 11-06-2003, 18:14
RomeoP
RomeoP is offline
Nee, maar het lijkt me wel handig
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Smin schreef op 11-06-2003 @ 17:09:
Zijn er verder helemaal geen mensen die dit gedaan hebben?
Scimmia is ook naar het bijspijkerkamp in Enschede geweest, gelijk met mij, misschien dat die hier nog reageert.
Oud 11-06-2003, 21:08
jbtq
jbtq is offline
Niet op bijspijkercursus geweest, maar wel naar een summer camp van hun. En dat was ook heel leuk. het kost inderdaad aardig, maar je krijgt er veel voor terug. Bij mijn was het eten ook goed enne het slapen in de blokhutten ook
En verder niet veel toe te voegen aan Daantje_0705
Oud 12-06-2003, 15:58
Smin
Smin is offline
Mooi dat alle mensen hier geen bijspijkeren nodig hebben.
Bedankt voor je hulp Dana.
Oud 12-06-2003, 16:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Smin schreef op 12-06-2003 @ 16:58:
Mooi dat alle mensen hier geen bijspijkeren nodig hebben.
Bedankt voor je hulp Dana.
Graag gedaan, ben je nu van plan om op bijspijkerkamp te gaan of toch maar niet?
Oud 12-06-2003, 20:43
Smin
Smin is offline
Ik weet nog niet of ik het zal gaan doen. Het is natuurlijk best duur. Ik kijk hoe het laatste proefwerk wiskunde gaat (100 min), als dat ineens heel goed gaat doe ik het misschien niet. Ik ben gewoon bang dat ik niet alle stof tegelijk toe kan passen. Ik verwacht dat ik na zo'n bijspijkercursus alles wat meer op een rijtje krijg.
Ik denk trouwens niet dat ik een vriendin mee krijg, die hebben hun vakantie al heel vol gepland, tegen alleen gaan zie ik toch wel een beetje op.
Dus...
Reageren

Regels voor berichten