Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 16:24
summer1986
summer1986 is offline
Stel: je bent heel erg onzeker over je vagina/penis/borsten noem maar op. Praat je hier dan over met je nieuwe partner? Zoja, wanneer (voordat je uit de kleren gaat, tijdens, erna)?

En andersom gezien: wat zou je het liefste hebben dat je partner doet? Dat ze er gelijk over begint als zijn/haar broek/trui uitgaat? Of dat ze het er al eerder of later over heeft? Of totaal verzwijgd?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:28
Maddan
Maddan is offline
ik zou hetverzwijgen tot veel later, maar ik heb van haar liever dat ze het meteen zegt denk ik
Oud 11-06-2003, 16:31
Verwijderd
Ik zou het zeggen vóórdat ik uit de kleren zou gaan. Ik wil dat hij weet waar ik op zo'n moment aan denk, dan weet hij waarom ik bang of zenuwachtig ben en waar ik me onzeker over voel, zodat hij me gerust kan stellen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:32
Verwijderd
Ik was ooit onzeker over mijn borsten (vond ze te klein), en heb daar met mijn ex-vriend over gepraat nadat hij me voor 't eerst in bikini had gezien. Hij zei 'Oh, maar ik vind het niet erg hoor'. Dat was niet bevordelijk voor mijn zelfvertrouwen op dat gebied.

Maar nu ben ik helemaal niet meer onzeker over mijn lichaam
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:50
Verwijderd
Ik ben wel onzeker over mn lichaam enzo, maar het functioneert goed en alles en dat vind ik dan wel weer compenseren ofzow

Neuj, ik ga het niet expliciet zitten vertellen, maar hij zal het wel merken aan bepaalde opmerkingen.. Ik verwacht alleen absoluut niet dat hij me gerust gaat zitten stellen of gaat lopen roepen dat iets wél mooi is, dat verandert toch niets aan wat ik ervan vind. Hij mag het zelfs gerust ook gewoon lelijk vinden en dat zeggen, en dan maken we dr fijn samen grapjes over
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:43
snarl
snarl is offline
hmm.. nee. eigenlijk schaam ik me nergens voor, dus ik hoefde ook nergens over te praten.

maar niemand vind zichzelf echt mooi, toch? ik vraag me wel vaak af waarom hij me wel mooi vind, maarja..
Oud 11-06-2003, 18:06
sinsere
sinsere is offline
Ik schaam me nergens voor .. dus ik heb er niet aan gedacht om er van tevoren iets over te zeggen. Eenmaal verder in onze relatie hebben we het wel over ons lichaam gehad en nu nog wel eens. Maar dat komt niet uit onzekerheid voort.
Oud 11-06-2003, 18:09
Verwijderd
Er is niet iets waar ik me echt heel erg voor schaam. Dus nee ik heb het nooit met mijn vriend over onzekerheden gehad.
Natuurlijk heb ik het wel eens gehad over dingen die je net iets anders had willen zien ed, maar dat kwam pas toen we elkaar wat beter kende, en ookal sexten met elkaar!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:12
Felicia
Felicia is offline
Nou ik schaam me heel erg voor mn borsten en ga nu zo'n 8 maandjes met mn vriend en hij heeft ze dus ook nog niet gezien, ik denk ook niet dat ik ze durf te laten zien vind ze gewoon oerlelijk...ja alleen in schemerlicht heeft ie ze wel beetje gezien, maar daar blijft t bij als t aan mij ligt...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Felicia schreef op 11-06-2003 @ 23:12:
Nou ik schaam me heel erg voor mn borsten en ga nu zo'n 8 maandjes met mn vriend en hij heeft ze dus ook nog niet gezien, ik denk ook niet dat ik ze durf te laten zien vind ze gewoon oerlelijk...ja alleen in schemerlicht heeft ie ze wel beetje gezien, maar daar blijft t bij als t aan mij ligt...
jammer want ik weet zeker dat hij ze niet lelijk zal vinden
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:21
Felicia
Felicia is offline
Citaat:
a new nose schreef op 11-06-2003 @ 23:18:
jammer want ik weet zeker dat hij ze niet lelijk zal vinden
nou dat kan ik me dus absoluut 100% niet voorstelle..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:29
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Felicia schreef op 11-06-2003 @ 23:21:
Ik ben man

Mannen letten veel minder op borsten dan je denkt.
Vaak alleen groot spraak onder vrienden.
Maar hij gaat al 8maanden met je dan zal hij je toch wel zien zitten en je ook echt wel accepteren denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:31
Felicia
Felicia is offline
Citaat:
unpopular schreef op 11-06-2003 @ 23:29:
Ik ben man

Maar hij gaat al 8maanden met je dan zal hij je toch wel zien zitten en je ook echt wel accepteren denk ik zo.
Ja ik denk ook niet dat hij me erom zal dumpen ofzow maar k wil gewoon niet dat hij ze ziet, k walg er gewoon van en dat wil ik hem echt nie aan doen...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:34
unpopular
unpopular is offline
zou bijna een foto willen vragen wand als ik jou zo hoor moet je echt wel een erge circus freak zijn(<- grapje dus he) Nee echt serius je moet je echt zelf zeker voelen tijdens sex en je eigenlijk ook nergens voor hoeve te schamen. Tegen de tijd dat dat zover is zul je merken dat de sex zelf ook veel fijner wordt omdat je veel vrijer en losser kunt zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:36
Felicia
Felicia is offline
Citaat:
unpopular schreef op 11-06-2003 @ 23:34:
zou bijna een foto willen vragen wand als ik jou zo hoor moet je echt wel een erge circus freak zijn(<- grapje dus he) Nee echt serius je moet je echt zelf zeker voelen tijdens sex en je eigenlijk ook nergens voor hoeve te schamen. Tegen de tijd dat dat zover is zul je merken dat de sex zelf ook veel fijner wordt omdat je veel vrijer en losser kunt zijn.
haha ben ik ook ....ja ik weet het wel dat ik me zeker moet voelen enzo zegt hij ook maar kan het gewoon niet zolang ik ze gewoon lelijk vind, en ja alleen operatie zou kunne verhelpen maar ja dat durf ik ook niet en is superduur dus dan maar gewoon in het donker of met n beetje schemerlicht, gaat ook wel, alleen jammer dat ik hem dan niet kan zien
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 01:20
Verwijderd
Hij weet dat ik ongelovelijk verlegen ben.. en ook wel onzeker wat betreft sommige dingen. En hij zei gister nog: hij is daar gemakkelijk bij.
Hij heeft alle tijd, als ik vragen heb zei hij tegen mij, moest ik het vragen of bv een vriendin vragen... en ja... als ik niet goed durf praat ik daar (wel moeizaam) met hem over. Hij weet dus ook dat ik bij zulk soort dingen niet zo heel ervaren ben en soms wat langzamer ben dus...
Indirect of direct word dus alles besproken. Dus ja... schaamtes enzo.. ik schaam me niet voor mn lichaam, ik denk niet heel negatief over mezelf... maar tis gewoon 'eng' zo'n eerste keer dat een jongen je bekijkt. Dus jah en ik zou daar dus ervoor over praten.. niet erna of tijdens (dat ruineerd de 'mood' een beetje voo rmij)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:39
metalgirl
metalgirl is offline
Nou, de eerste keer naakt bij hem durfde ik écht niet in m'n blootje naar mijn kleren te lopen, hij zou mijn achterwerk eens zien!!

Ik heb dat niet meteen verteld, maar een manier gevonden om me aan te kleden zonder dat meneer iets zag. Kinderachtig, maar goed, dat praten erover komt wel dacht ik.

En dat was ook zo, na heel wat gebabbel over en weer (hij heeft gelukkig ook zo zijn onzekerheden) schaam ik me nérgens meer voor.
Oud 12-06-2003, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-06-2003 @ 17:31:
Ik zou het zeggen vóórdat ik uit de kleren zou gaan. Ik wil dat hij weet waar ik op zo'n moment aan denk, dan weet hij waarom ik bang of zenuwachtig ben en waar ik me onzeker over voel, zodat hij me gerust kan stellen.
ja, dat zou ik ook doen.

en hij moet t zeggen wanneer ie t wilt..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:44
Verwijderd
Felicia, wat kan er in vredesnaam mis met je borsten zijn dat je het hem 'niet wil aandoen ze te moeten zien'? Mijn vriend vindt vrijwel alle borsten prachtig of iig mooi of iig redelijk, en volgens hem geldt dat voor elk weldenkend manspersoon.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 12:19
Party_Bunny
Party_Bunny is offline
Nou, ik praat alleen met mijn huidige vriend over schaamtes.
Verder maak ik er meestal grapjes over: als er bijvoorbeeld een vrouw op tv is die last heeft van haar grote borsten, zeg ik:'Ja, dat heb ik nou ook altijd'. Dat soort dingen.
Verder gaat het niemand wat aan of ik me ergens voor schaam of niet.
Oud 12-06-2003, 12:31
poesiefox
poesiefox is offline
Beide keren dat ik met iemand uit de kleren ben gegaan schaamde ik me nergens voor, in ieder geval niet zo dat ik er last van had. Ze begonnen ook beiden spontaan te kwijlen bij het uitzicht en bedolven me onder complimentjes. Dat zal ook wel geholpen hebben, denk ik. Ze vielen allebei op sprieterig.

En mijn huidige vriend bleek ook vol moedervlekken te zitten, dus zijn we daar een hele dag mee zoet geweest, met het ontdekken van sterrenbeelden enzo in elkaars moedervlekjes.
Oud 12-06-2003, 12:40
sopsgloss
sopsgloss is offline
ik d8 altijd dat ik een dikke hol had ..... toen kreeg ik een vriend en die zei de hele tijd weet jij wel wat voor een lekkere kont jij hebt toen d8 ik hmmmm zal wel maar nou blijk ik bij die hele vriendenploeg bekend te staan om me lekkere kontje ofzo ----> hieruit blijkt dus dat wat je van jezelf vind helemaal niet waar hoeft te zijn
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:08
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-06-2003 @ 10:44:
Felicia, wat kan er in vredesnaam mis met je borsten zijn dat je het hem 'niet wil aandoen ze te moeten zien'? Mijn vriend vindt vrijwel alle borsten prachtig of iig mooi of iig redelijk, en volgens hem geldt dat voor elk weldenkend manspersoon.
Ik heb hetzelfde probleem als Felicia. Als ik in de spiegel m'n borsten bekijk, walg ik ervan. Ik hoop echt dat je gelijk hebt, Sarahbressers...Ik vind het zo moeilijk omdat mijn vriend zo'n supermooi lichaam heeft, en nu volgens mij nog in de waan zit dat ik dat ook heb. Ook zijn ex is echt een heel mooi meisje. Ik ben bang dat het hem tegenvalt, mijn lichaam en de onzekerheid die ik erover heb. Heb je tips?

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:22
poesiefox
poesiefox is offline
Ieder lichaam is mooi op zijn eigen manier. En dan is er ook nog zoiets als beauty is all in the eye of the beholder.

Ik heb absolute lelijkerds beeldschoon gevonden. Maar dat zie je niet. Je ziet alleen die persoon, en die is lief en dus mooi.
Oud 12-06-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
metalgirl schreef op 12-06-2003 @ 10:39:
Nou, de eerste keer naakt bij hem durfde ik écht niet in m'n blootje naar mijn kleren te lopen, hij zou mijn achterwerk eens zien!!

Ik heb dat niet meteen verteld, maar een manier gevonden om me aan te kleden zonder dat meneer iets zag. Kinderachtig, maar goed, dat praten erover komt wel dacht ik.
Ja dit had ik ook een beetje, op het moment zelf ben je zo geil (althans ik dan) dat het je niks uitmaakt
maar daarna als alles weer beetje bekoeld is en ik moest opstaan ofzo had ik wel zoiets van hmmm

mijn vriendin had dit helemaal niet, maakte haar allemaal niks uit.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 18:34
Party_Bunny
Party_Bunny is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 12-06-2003 @ 16:22:
Ieder lichaam is mooi op zijn eigen manier. En dan is er ook nog zoiets als beauty is all in the eye of the beholder.

Ik heb absolute lelijkerds beeldschoon gevonden. Maar dat zie je niet. Je ziet alleen die persoon, en die is lief en dus mooi.
Juist, ik kan een lelijke vent ook prachtig maken in m'n hoofd.
Oud 12-06-2003, 18:48
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Party_Bunny schreef op 12-06-2003 @ 19:34:
Juist, ik kan een lelijke vent ook prachtig maken in m'n hoofd.
Lelijk maar lief. Niks mis mee toch?

En hij heeft natuurlijk op andere fronten zo zijn sterke punten...
Oud 12-06-2003, 19:30
Verwijderd
nee, dat doe ik niet, misschien na een paar maanden
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:19
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
unpopular schreef op 11-06-2003 @ 23:29:
Ik ben man

100 % mee eens..
Oud 12-06-2003, 20:28
freakje
freakje is offline
Ik schaam me niet voor mijn lichaam, dus is dat geen probleem.

En hij wel voor sommige dingen van zijn lichaam, maar hij heeft die achteraf verteld, en het was me nog niet eens echt opgevallen dat die dingen er waren.

En ik vind het totaal niet erg !
Oud 12-06-2003, 20:59
leon-v
leon-v is offline
Mijn vriendin vind het af en toe nog steeds eng als ik haar helemaal naakt zie... maar ik vind haar juist supermooi en opwindend... dus ik zie geen reden dat ze zich zou moeten schamen...
Oud 12-06-2003, 21:54
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ik vind het wel grappig, maar ik schaam me nergens voor.. vind het alleen ongemakkelijk om ergens naakt te staan en dan bekeken te worden
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 22:13
AngelLena
AngelLena is offline
Nou heb ik dat niet echt, maar als ik dat wel zou hebben zou ik het vertellen voordat ik uit de kleren ging en heb dat andersom ook het liefst. Kan ik daar tenminste rekening mee maken dat ik er niet perongeluk een opmerking over maak die helemaal niet verkeerd bedoeld is maar wel verkeerd over kan komen.
Oud 13-06-2003, 18:47
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik schaam me verrot voor mijn lichaam (ben ook niet moeders slankste. NOu jah, eigenlijk wel want ik ben de enigste maar goed) En dat meld ik vantevoren dan toch wel
Oud 14-06-2003, 13:57
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Felicia schreef op 11-06-2003 @ 23:21:
Ik (her)ken het hoor, felicia...en wil d'r zo graag mee stoppen! Met dat schamen...maar het lukt me niet!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten