Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 00:10
Iduna
Iduna is offline
De titel zegt t al.

Ikzelf ga Duits12 herkansen, had 9 tiende (geloof ik) tekort voor een 6. Overigens ben ik wel geslaagd (wat ik totaal niet verwacht had) maar ik wil gewoon de kans benutten om van die 5 een 6 proberen te maken.
Advertentie
Oud 15-06-2003, 08:18
Verwijderd
Ik ben geslaagd, maar ik wil een her doen voor Economie 1, 2 omdat ik mijn punt voor het CE maar 0.4 punten omhoog hoef te krijgen om een 8 te staan. Omdat ik volgend jaar economie ga studeren vind ik het wel leuk/ belangrijk om daar een 8 voor te staan..
Oud 15-06-2003, 09:40
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Wiskunde A1,2. Als ik 1tiende hoger heb, sta ik een 6 op mn lijst. toch mooier dan dat vijfje.
Oud 15-06-2003, 09:55
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik ga Engels herkansen. Ik heb geen onvoldoendes, wel zessen, maar daar maak ik toch nooit meer zevens van.

Voor Engels kwam ik drie tiende tekort voor een 8. Ik heb wel het hele jaar door een 8 gestaan, en aangezien ik volgend jaar Engels wil studeren vind ik het wel leuk om een 8 te staan

Maarja, dit is een luxeprobleem. Iedereen die nog wel een vak MOET herkansen om te kunnen slagen: heel veel succes!
Oud 15-06-2003, 10:07
bellaisabella
bellaisabella is offline
Ik MOET eco 1 (havo c&m) herkansen, een 4,9 moet een 5,4 worden... Had gister een ontzettende angstaanval opeens, janken, m'n vader voor emile ratelband spelen, mijn moeder zakdoekjes pakken, ik nog harder janken, m'n vader allemaal proefexamens/samenvattingen van internet gehaald... Ik haaat dit, woensdag is het al en ik zit bijna tegen het plafond... Heb gehoord dat her's altijd veeeel moeilijker zijn. En dan te bedenken dat ik tot de 3e VWO heb gedaan... <----------LOSER!
Oud 15-06-2003, 12:26
m@rie
m@rie is offline
Ik ga eco 1,2 herkansen. Ik moet 0.6 punten hoger halen voor een 7. Ik ben wel al geslaagd
Oud 15-06-2003, 12:27
sublime
sublime is offline
ik ga geschiedenis herkansen. had een 7, maar met een 7.2 sta ik een 8. dus daar ga ik voor..
Oud 15-06-2003, 13:40
H2O
H2O is offline
Ik ga nu Engels herkansen ( nu een 7). Ik wou eerst scheikunde herkansen ( 2/10 punt te kort om een negen te staan , das 1 klein foutje ), maar had geen zin in om alles opnieuw te leren.
Oud 15-06-2003, 13:40
KoK
KoK is offline
Ik ga Natuurkunde 1 (VWO) herkansen. Ik stond eerst een 7,8 en had voor mijn examen een 7,1. Dus net niet genoeg voor een 8 ! Maar ja daar gaat het mij niet om, ik wil namelijk zo hoog mogelijk cijfer omdat ik hierna een studie ga doen waarvoor er geloot moet worden, vandaar! Nu maar hopen dat Natuurkunde een beetje te doen wordt, veel stomme fouten gemaakt de eerste keer, dus op zich moet het wel te doen zijn. Als ze maar niet teveel over dat verdomde systeembord vragen.
Maar ja, in ieder geval iedereen die iets gaat herkansen: GOOD LUCK en laten we er maar het beste van hopen!!
Oud 15-06-2003, 13:55
*Littleme*
*Littleme* is offline
Arrgh, echt irritant om te lezen dat mensen gaan her-en om n 8 te kunnen staan, wel tof voor jullie natuurlijk!
Ik MOET geschiedenis gaan Her-en, k had n 4.7 en k moest n 5.3...K ga dus voor de 5.3 en ik wil dat iedereen maar dan ook iedereen voor me duimt!
Heel veel succes voor de andere her- mensjes..COMMON,we kunnen het!
Oud 15-06-2003, 15:07
Earwen
Earwen is offline
ik ga nederlands herren. Had een 4,4 moest een 4,7 dan was ik geslaagd . Maar ja hat btw ook een onvoldoende op wi en engels maar wiskunde is zowieso al onbegonnen werk en engels kan ik niet dat lezen dus voor nederlands de meeste kans
Oud 15-06-2003, 15:24
annette
annette is offline
ik ga engels herkansen, hoef maar 1 tiende hoger voor een 6.. Ookal ben ik toch gezakt, tis misschien handig voor volgend jaar als ik volwasennen onderwijs ofzo ga volgen, maar dat weet ik nog nie zeker
Oud 15-06-2003, 17:06
Borrogance
Borrogance is offline
Citaat:
*Littleme* schreef op 15-06-2003 @ 14:55:
Arrgh, echt irritant om te lezen dat mensen gaan her-en om n 8 te kunnen staan, wel tof voor jullie natuurlijk!
Ik MOET geschiedenis gaan Her-en, k had n 4.7 en k moest n 5.3...K ga dus voor de 5.3 en ik wil dat iedereen maar dan ook iedereen voor me duimt!
Heel veel succes voor de andere her- mensjes..COMMON,we kunnen het!
Het kan nog erger hoor, ik ga natuurkunde herkansen omdat ik een 9.2 had.
Met een 9.5 sta ik een afgerond een 10, dus die kans laat ik niet overgaan...
Oud 15-06-2003, 17:26
wart
wart is offline
Latijn, had eerst een 3.2, wat ik zelf eerst ook niet voor mogelijk had gehouden. Nu ga ik voor de 4.5, dan sta ik namelijk een 6 op mijn einlijst.
Oud 15-06-2003, 18:20
_Moby_
_Moby_ is offline
Ik ben geslaagd zonder onvoldoendes, ik ga Management en Organisatie herkansen... ik hoor daar namelijk een 8 voor te staan en niet een 7
Oud 15-06-2003, 19:55
alpha
alpha is offline
Nederlands. Heb dr een 4.8 op gehaald ipv de 5.9 die ik uitgerekend had..
Oud 16-06-2003, 00:17
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Ik ga wiskunde A1 herkansen zodat ik dat volgend jaar niet meer heb...

Moet een 6 of hoger halen...
Oud 16-06-2003, 06:43
hajo
hajo is offline
ik ga ook nederlands herren, dan sta ik tenminste een 8 ipv een 6 (hetgeen een foutje was)
Oud 16-06-2003, 10:40
Earwen
Earwen is offline
Citaat:
Borrogance schreef op 15-06-2003 @ 18:06:
Het kan nog erger hoor, ik ga natuurkunde herkansen omdat ik een 9.2 had.
Met een 9.5 sta ik een afgerond een 10, dus die kans laat ik niet overgaan...
Dat meen je niet . Later vragen ze toch nooit meer na je eindexamen lijst alleen of je het diploma hebt dus war voor nut heeft het .

Als ik geslaagd was zou ik zekers geen her doen ook al heb ik twee onvoldoendes
Oud 16-06-2003, 11:28
Verwijderd
Als je een her doet, dan geldt toch automatisch dat cijfer van de her he? Niet het hoogste?

Dus stel, je haalt een 7, maar je wil een 8, je doet het dus over, maar je haalt een 6... Dan telt die 6 toch?
Oud 16-06-2003, 11:30
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-06-2003 @ 12:28:
Als je een her doet, dan geldt toch automatisch dat cijfer van de her he? Niet het hoogste?

Dus stel, je haalt een 7, maar je wil een 8, je doet het dus over, maar je haalt een 6... Dan telt die 6 toch?
nope, hoogste cijfer telt
Oud 16-06-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 16-06-2003 @ 12:30:
nope, hoogste cijfer telt
Oh, vorig jaar zei mijn leraar aardrijkskunde iets anders.. Anders had ik het wel gedaan, denk ik...
Oud 16-06-2003, 12:57
ikketjuh
ikketjuh is offline
ik ga duits12 herkanse, k had 3 10e punt te weinig (balen) ik ben dus ook nog nie geslaagd , maar hopelijk vanaf woensdag wel
heeft iemand misschien nog goeie tips/ sites voor me om te leren,

he bah, k heb egt geen zin om nogmaals in dat stomme gymlokaal te gaan zitten, moet je trouwens bij de herkansingen wel tot het einde blijven zitten of mag je dan ook net als het gewone examen ook eerder weg (ik hoop het)

iedereen die nog met herren, veel suc6
Oud 16-06-2003, 13:41
sublime
sublime is offline
@ ikketjuh : volgens mij gelden gewoon dezelfde regels als met het gewone examen, lijkt me raar als dat anders is.

wat duits betreft, de komende dagen teksten maken, zodat je weer wat in de taal zit... en als je een vraag echt niet weet antwoorden proberen weg te strepen, dat wil nog wel eens helpen. Verder gewoon proberen gewoon zo geconcentreerd mogelijk te lezen en bij het antwoorden echt kijken of het in de tekst staat. ik heb zelf namelijk vaak dat ik zelf een antwoord kies wat mij logisch lijkt, maar wat eigenlijk niet in de tekst staat, je moet je echt bij de tekst houden.

succes woensdag en tkomt vast wel goed
Oud 16-06-2003, 13:47
Verwijderd
Ik ga economie op D herkansen. Ik had op C een 7.3 gehaald en ze denken op school dat ik er wel een D punt van kan maken. Had alles op D gedaan behalve economie, maar ik denk dat ik dat niet haal.. BEN WEL GESLAAGD

nederlands 6
economie 6
duits 7
engels 7
wiskunde 8
tekenen 8

*trots op mezelf*
Advertentie
Oud 16-06-2003, 14:35
Kaboemie
Kaboemie is offline
Niet teveel eigendunk krijgen he
Oud 16-06-2003, 15:30
*Littleme*
*Littleme* is offline
'ik hoor n ...te hebben?'

t stinkt hier naar eigendunk...iiieeeuuuw
Oud 16-06-2003, 16:05
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
*Littleme* schreef op 16-06-2003 @ 16:30:

Tja, zulke mensen zijn er nu eenmaal.
Oud 16-06-2003, 16:12
sublime
sublime is offline
Citaat:
*Littleme* schreef op 16-06-2003 @ 16:30:

je kunt het ook anders zien; sommige mensen zijn nou eenmaal niet snel tevreden met hun prestaties, streven naar perfectie en zijn ambitieus. tja.

als iemand vind dat ie een 8 moet hebben, en een 7 heeft en dan niet tevreden is, vind ik dan niet automatisch een geval van eigendunk...

misschien kunnen mensen die automatisch die conclusie trekken het gewoon niet hebben dat andere mensen die eisen aan zichzelf kunnen stellen?
Oud 16-06-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 16-06-2003 @ 17:12:
je kunt het ook anders zien; sommige mensen zijn nou eenmaal niet snel tevreden met hun prestaties, streven naar perfectie en zijn ambitieus. tja.

als iemand vind dat ie een 8 moet hebben, en een 7 heeft en dan niet tevreden is, vind ik dan niet automatisch een geval van eigendunk...

misschien kunnen mensen die automatisch die conclusie trekken het gewoon niet hebben dat andere mensen die eisen aan zichzelf kunnen stellen?
Ben het helemaal met je eens,
't voelt niet fijn wanneer je een 7 haalt maar weet dat er zeker een 8 in zit... Is gewoon niet lekker.. En dat heeft niets met eigendunk te maken, maar gewoon met drang naar het beste.
(Ik heb een keer een 6 gehaald terwijl ik wist dat ik met leren makkelijker een 9 kon halen. Toen heb ik echt zitten janken in de klas, was echt niet leuk... Later overgedaan en toen had ik een 9,4 )
Oud 16-06-2003, 21:42
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
*Littleme* schreef op 15-06-2003 @ 14:55:
en ik wil dat iedereen maar dan ook iedereen voor me duimt!
zal ik doen!

zelf ga ik wiskunde B12 herkansen. Dat is eigenlijk alleen maar voor de eer. Ik heb altijd een acht gestaan, heb in de zesde 1 schoolonderzoek verknald en ik heb een 6.1 gehaald op de centraal schriftelijk, en nu sta ik een 7. Ik wil weer een acht!

Ik hoop stiekem zelfs op een 8.3, omdat ik dan in een hogere groep kom bij de loting voor geneeskunde, maar ik denk dat dat heel moeilijk gaat worden. En als ik niet wordt ingeloot voor geneeskunde, ga ik wiskunde doen, en dan staat een 8 mooier dan een 7! Maar goed, das alleen voor de eer.
Oud 16-06-2003, 22:31
Onbekende
Onbekende is offline
Wiskunde A, oude stijl
Ik had een 6.0 gehaald en ik moest een 6.1 halen om een zes te staan. Ik moet een zes halen om een certificaat te krijgen.
Ik heb wel een acht er tegenoverstaan, maar omdat ik op dit jaar maar drie vakken gedaan heb, mag ik niet compenseren en moet ik alle afzonderlijke vakken voldoende halen.
Oud 17-06-2003, 09:53
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
|VWO c&m|

ik had voor wiskunde 1/10e te weinig én voor frans 1/10e te weinig...........das zooooo balen, gewoon. Maar ja, ik ga dus frans herkansen, want wiskunde lukt me nevernooitniet. Dus allemaal duimen dat ik (minstens) een 5,2 haal (ipv 5,1..grrr)
Oud 17-06-2003, 09:53
Arun
Arun is offline
Ik wens jullie VEEL SUCCES ALLEMAAL!!!

Regels voor berichten