Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 18:18
italianboy
italianboy is offline
Ik bedacht me laatst;

ik heb een mobiele telefoon; ik ben dag en nacht bereikbaar voor het communiceren met anderen. Maar hoeveel gesprekken gaan nergens over?

in hoeverre is de gsm voor jou een uitbreiding van je communicatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 18:20
Faery
Faery is offline
Niet.
Oud 15-06-2003, 18:26
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb de mijne nog maar net, maargoed

Het is voor mij heel handig als ik wat heb afgesproken en anderen zijn te laat of we weten niet meer waar we hebben afgesproken etc. Daarbij zijn mensen die ik ken vaak voor mij niet anders bereikbaar dan via de mobiel dus is het wel zo makkelijk om ze te kunnen bellen en te spreken.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 18:33
strafcorner
strafcorner is offline
ik heb er geen, ik wil der best een trouwens kan best handig zijn... ik zou hem iig alleen maar voor noodzakelijke dingen gebruiken... en niet voor dat modieuse geklep en ge sms...
Oud 15-06-2003, 18:36
Stefan Power!
Stefan Power! is offline
draagt de gsm bij aan jouw communicatie??

nee, nooit aan
Oud 15-06-2003, 18:37
Verwijderd
Ik heb er wel eentje, gekregen van mn ouders heel lang geleden. Ze vonden dat ik er eentje moest hebben, voor als ik een keertje weg ga en er zou iets gebeuren, dat ik dan altijd kan bellen. Dat is nu nog steeds de belangrijkste reden waarom ik dat ding heb.
Sinds ik op kamers zit gebruik ik hem wel wat vaker, om naar huis te bellen ofzo. Als ik niet op mn kamer ben, maar in de bus, in de trein, op school of gewoon bij mn ouders thuis, dan staat ie eigenlijk altijd uit.
De enige keren dat ik bel, is naar huis, of als ik ergens ben met veel mensen (op een festival ofzo) en iedereen is kwijt, om iedereen weer terug te vinden.
Veel bereikbaarder ben ik dus niet geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 18:41
Anteverta
Anteverta is offline
Ik gebruik mijn mobiel vaak om afspraken te maken. Dan stuur ik even een smsje... en als ik dan ergens heb afgesproken en diegene dan niet op komt dagen, of te laat is bel ik even
Vind het opzich wel handig
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:27
TAFKAB
TAFKAB is offline
zakelijk prima, iedereen kan me bereiken 24/7. geen problemen mee.
en verder qua persoonlijke gespreken, vind ik nutteloos. beter via vast.
en sms'en..met wat vrienden..

allemaal geen probleem. zolang t niet gepushed word zoals bij mn baas. als die eve onderuit wil dan om de 10 minuten ZOEM ZOEM..dat is niet cool..maarja..het begint natuurlijk allemaal bij jezelf!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nee.
ik heb wel zo´n ding.
maar mn batterij is meestal leeg.
of mn beltegoed is op.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 15-06-2003 @ 19:20:
Niet.
Gokje hoor, maar misschien komt dat wel omdat je er geen hebt?

Nou, ik heb er een. Zonder beltegoed, dus zelf bellen of sms'en kan ik niet. Verder word ik alleen gebeld door m'n ouders als ze willen weten waar ik ben, door vrienden als ze willen weten waar ik ben, en door hijgers die om verdachte redenen ook willen weten waar ik ben. Nou was dat maar een keer voorgekomen, en daarna ben ik ook niet meer gebeld door die vent, maar dat doet er niet toe. An sich is het dus niet bijster communicatief. Een sensor'tje aan me vastplakken zou precies hetzelfde effect hebben als m'n mobiel.
Dus.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:38
rodina
rodina is offline
Nee, simpelweg omdat ik er geen een heb.
Oud 15-06-2003, 19:46
Verwijderd
Ja, een beetje. Helaas. Ik heb er echt 1 nodig voor school, vaak loop ik mijn groepje mis en dan is ff bellen zeer handig.

Maar eig heb ik vaak geen beltegoed dus zoveel gebruik ik hem ook nie..als ik beltegoed heb, voor af en toe een smsje of af en toe mensen bellen, meestal voor school.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:04
beuk
beuk is offline
Het vervangt gewoon m'n normale telefoon, niemand heeft mijn vaste nummer. Zelf bel ik ook nooit met een vaste telefoon.

Maar ik voer eigenlijk nooit lange gesprekken, het leeuwendeel is onder de 2-3 minuten schat ik. Gewoon om even iets af te spreken, of te vragen of iemand mee gaat ergens heen.

Sms'en kan ik niet meer sinds ik m'n beeldscherm grotendeels gesloopt heb, ik zie enkel nog de linker bovenhoek.
Oud 15-06-2003, 20:21
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ja
wel.
- bevestiging van afspraken
- als ik mensen kwijt ben bij uitgaan

verder bijna niet geloof ik.
Oud 15-06-2003, 20:27
Pan Am
Pan Am is offline
Ja, want we hebben geen vaste telefoonlijn. Mijn vriend en ik gebruiken onze telefoons dus ook zakelijk (hij meer want hij heeft een eigen bedrijf). Maar ook voor mijn werk moet ik altijd bereikbaar zijn (ben steward, dus als ik standby sta kan het zijn dat ik binnen een uur op Schiphol moet staan). Toch zijn de 'onzin-gesprekken' die je aan de telefoon houdt wel prettig; fijn voor als je je verveelt in de trein ofzo. Catching up on the latest gossip
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:30
Verwijderd
Nou, ik communiceer niet echt veel méér sinds ik zo'n ding heb, ondertussen ook alweer enkele jaren.

Het is handig dat je onderweg bereikbaar bent en dat je een eigen nummer hebt, maar voor de rest...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:44
notbonefish
notbonefish is offline
niet, ik heb er geen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:20
STP
STP is offline
Ik heb sinds een tijdje een mobiel met abbonement en dat bevalt me echt prima. Ik heb em overal en altijd bij me en gebruik em eigenlijk het meest voor noodzakelijke dingen...

Het bevestigen en maken van afspraken inderdaad, het bevestigen van werktijden (twee baantjes) en natuurlijk veel shit rond de band, dan is het helemaal wel makkelijk om continu bereikbaar te zijn!

En verder es een smsje hier en daar...
Oud 15-06-2003, 21:21
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
ja, eigenlijk wel

ik sms soms heel veel met mensen die ik in het dagelijks leven amper spreek...ja, tis misschien niet helemaal een juiste manier van communiceren, maar tis wel leuk

en verder: mn ouders bellen er echt té vaak naar ("Wanneer kom je nou thuihuis?") en voor mislopende afspraken issie idd erg handig
Oud 15-06-2003, 21:23
the tourist
the tourist is offline
Ik heb er wel een, maar die is al een half jaar geblokkeerd.

Niet dus.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:41
Verwijderd
Het bestaan van de gsm zorgt er eerder voor dat ik minder communiceer. Regelmatig krijg ik te horen "ja, ik wilde je wel bellen, maar je hebt geen mobiel".
Vaste telefoons zijn kennelijk voor sommigen een curiositeit geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:46
Stighting Kris
Stighting Kris is offline
Yepszz , niet veel maar ik de meeste mensen spreek ik gewoon in het dagelijkse mensen. Daar heb ik geen telefoon voor nodig. Het komt er ook nog eens bij dat ik veel communiceer met mensen met msn. En diegene die er ik niet zo vaak , en die aardig belangrijk voor mij zien bel ik vaak gewoon via me mob op. Ik heb toch abonnement. Meestal omdat ik nog via onze huistelefoon naar mobiele nummers mag bellen doe ik het via mijn mobiele nummers. Maar via vaste is natuurlijk veel goedkoper. Maarjah dat terzijde
Oud 15-06-2003, 21:54
Denise84
Denise84 is offline
Ja, ik sms redelijk veel. Bellen doe ik wat minder, maar vooral als ik naar school ga is het makkelijk even iemand te bellen om te vragen waar diegene is.

Mijn telefoon staat afwisselend wel of niet de hele nacht aan. Dit komt doordat mijn batterijen snel opgaan. Alleen als ik mijn telefoon 's nachts oplaat staat 'ie aan.

Ik kan niet meer zonder
Oud 15-06-2003, 22:21
italianboy
italianboy is offline
hier blijkt maar weer dat de forumwereld een hele aparte is.

Heel Nederland loopt met een gsm en de meesten van hier die reageren hebben geen mob.

niet representatief, maar wel opvallend

rare mensen, die forummers
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 22:38
Vice
Vice is offline
Ik heb er wel 1, maar die gebruik ik alleen voor als ik naar de stad ga of bij noodgevallen.
Maar ik laat m'n mobiel echt niet 's nachts aanstaan.
Oud 16-06-2003, 09:07
very drunk driver
very drunk driver is offline
Bij mij alleen belangrijke gesprekken zoals mam ik ben laat thuis dus nog effe wachten met het eten. en dergelijke
Oud 16-06-2003, 09:15
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Mijn mobiel staat dag en nacht aan . . . het gemiddelde gesprek gaat niet verder dan "ik eet niet mee" of "je moet vannacht werken"
Oud 16-06-2003, 09:54
JLC
JLC is offline
Mijn mobiel staat ook dag en nacht aan. Maar dat komt ook omdat ik op mijn kamer geen vaste telefoon heb. Het is gewoon handig. Ik probeer niet zo veel te bellen en sms-en want dat kost me veel te veel geld, maar ik merk wel dat ik steeds sneller telkens weer nieuw beltegoed moet kopen... Ik moet ook gewoon een abonnement nemen, maar dat komt er steeds maar niet van...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 10:00
von Carrstein
von Carrstein is offline
Ja want ik heb niet de beschikking over een vaste telefoon.
Oud 16-06-2003, 10:18
Fallon
Fallon is offline
Ik bel er weinig mee want ik heb telefoonangst dus ik sms meer, ehm nogal veel zeg maar
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 10:23
vixen
vixen is offline
Ik heb geen mobiele telefoon, draagt dus ook niet bij aan mijn communicatie. Maar als ik er een zou hebben dan zou die dr vast aan bijdragen ja.
Oud 16-06-2003, 10:33
Overjoyed
Overjoyed is offline
Als je afspreekt en je kan diegene niet vinden, dan is het altijd makkelijk om even te bellen, vroeger had ik gewoon naar huis gegaan als ik de persoon in kwestie niet zou vinden.
Maar dit vind ik wel een overdreven stelling, 75% gaat nergens over!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 11:25
Sundae
Sundae is offline
Nouja..
Mn telefoon is wel een beetje belangrijk Als ik ff heel snel een afspraak moet maken of ik ben niet in de gelegenheid om te bellen dan sms ik meestal ff.
Bellen doe ik af en toe..maar liever met de huistelefoon..das goedkoper (voor mij dan..)
Oud 16-06-2003, 11:27
Verwijderd
Ik snap het echt niet dat mensen hun foon 's nachts aan laten staan..ik bedoel, als je al 's nachts gebeld wordt, is het nooit belangrijk, alleen dronken leipo's ofzo.. daar wil ik echt niet wakker voor gemaakt worden
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 11:30
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 16-06-2003 @ 12:27:
Ik snap het echt niet dat mensen hun foon 's nachts aan laten staan..ik bedoel, als je al 's nachts gebeld wordt, is het nooit belangrijk, alleen dronken leipo's ofzo.. daar wil ik echt niet wakker voor gemaakt worden
Als je mobiel uit staat bellen ze op je huisnummer!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 11:31
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 16-06-2003 @ 12:27:
Enige telefoon die ik heb + het is m'n wekker om op te staan En daar heb ik nog nooit last van gehad, van prank-callers

Jij hebt gewoon de verkeerde vrienden/vriendinnen
Oud 16-06-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
von Carrstein schreef op 16-06-2003 @ 12:31:
Enige telefoon die ik heb + het is m'n wekker om op te staan En daar heb ik nog nooit last van gehad, van prank-callers

Jij hebt gewoon de verkeerde vrienden/vriendinnen
ssttt
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 11:36
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 16-06-2003 @ 12:33:
ssttt
Oud 16-06-2003, 22:28
Verwijderd
Oeh. ik ben lang niet zo trui als iedereen hier want ik heb een telefoon en ik ben eigenlijk best wel blij dat ik 'm heb.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:29
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik raak hem altijd kwijt
ik heb nooit belwaarde
ik vergeet hem altijd
ik zet hem zelden aan

hmm nuttig hé
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:32
Verwijderd
"belwaarde"

*exohartje*
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:34
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
eXo schreef op 16-06-2003 @ 23:32:
"belwaarde"

*exohartje*
*introduceert de sjezzie-schop*

ik kan er ook niet aan doen dat ik een achterlijk vocabularium heb!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:35
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 16-06-2003 @ 23:34:
*introduceert de sjezzie-schop*

ik kan er ook niet aan doen dat ik een achterlijk vocabularium heb!
Neen! Amai zeg ik vind uw vocabudinges niet zot! Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:37
Verwijderd
Ik gebruik em bijna alleen maar om mn ouders te bellen als ik ze nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:40
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
eXo schreef op 16-06-2003 @ 23:35:
Neen! Amai zeg ik vind uw vocabudinges niet zot! Ik hoor het graag!
zie: topictopictopic

je raakt nog niet aan m'n knieën eXo nah
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 23:05
Verwijderd
nope, alleen smsjes versturen aan je lover ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 03:01
Verwijderd
nee, hij wordt alleen gebruitk als mn vriend of ik iemand beslist bereiken moet, en zodat ik bereikbaar ben als mensen me thuis niet kunnen vinden.
En ik geval van nood, ik heb hem altijd bij me als ik weg ben en het is handig gebleken (als es 112 mee gebeld e.d.) het is wel handig als je uit bent ergens in the middle of nowhere en ieman dheeft een mobiel.
Ik gebruik denk ik per maand zo'n 8 dollar aan beltegoed... (da's 40 cent per minuuut)

dus mjah dat ding draagt bij aan mijn bereikbaarheid, niet voor onnoodige gesprekken en telefoontjes naar mn vriend. dat do eik wel over de gewone foon.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 08:17
nps
nps is offline
de gsm draagt meestal niet bij aan mijn communicatie, daar hij meestal niet bij mij in de buurt ligt of de batterij leeg is.

Ik gebruik hem om sms'jes en gesprekjes te ontvangen, die meestal ook nergens over gaan. (Op school bijvoorbeeld: waar ben je? Daar? oooohkeeee ik kom eraan!)
Oud 17-06-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 16-06-2003 @ 23:40:
zie: topictopictopic

je raakt nog niet aan m'n knieën eXo nah
haha accenten zijn de bom (L)

Uh, maar even ontopic anders riskeer ik de furieuze toorn van Avelon:

Ja tuurlijk draagt ie bij aan de communicatie. Ik gebruik 'm vooral als ik onderweg mensen ben kwijt geraakt of als ik weer 'ns door mn school heen dool, op zoek naar m'n lessen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:35
Verwijderd
die van mij is zeer nuttig, ik gebruik hem niet voor onzin gesprekken enz, puur als ik iets afspreek met mensen en ik ben natuurlijk altijd bereikbaar
ik bel trouwens altijd met m'n gsm, ik gebruik nooit een vaste telefoon dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten