Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 19:14
poesiefox
poesiefox is offline
Naar aanleiding van dat andere topic: soms kom je wel een s iemand tegen met wie je je meteen volledig vertrouwd voelt, alsof je die al jaren kent. Soms is dat ook meteen liefde op het eerste gezicht, dat je weet dat je met die persoon oud gaat worden. Gewoon: hehe, waar was je nou, ik heb al die tijd naar je lopen zoeken, en nu eindelijk gevonden, eindelijk thuis.

Er gaan stemmen op die dat willen verklaren door te zeggen dat dat komt doordat je elkaar in eerdere levens ook al kende, en elkaar hier weer expres opzoeken.

Wat denken jullie? Ik ken mensen die bij de eerste ontmoeting zoiets hadden. Meerdere.

Laatst gewijzigd op 15-06-2003 om 19:16.
Advertentie
Oud 15-06-2003, 19:17
Riconoscente
Riconoscente is offline
Natuurlijk.
Oud 15-06-2003, 19:18
sweet dreams
sweet dreams is offline
Ja, dat had ik bij mijn vriend, en hij bij mij
Oud 15-06-2003, 19:20
Verwijderd
nee niet gehad.

ik ben ook niet spontaan op iemand verliefd geworden die ik maar 1 keer heb zien lopen ofzo, meestal ken ik ze dan al een tijdje
Oud 15-06-2003, 19:22
Last Resort
Last Resort is offline
zou zeker wel heel goed kunnen, maar ik heb et nog niet gehad
Snow
Snow is offline
Reïncarnatie maakt deel uit van mijn 'levensbeschouwing', dus ik denk zeker dat dat mogelijk is, ja. Het hoeft niet eens persé verliefdheid te zijn, maar ook dat een vriendschap gelijk heel erg open begint.
Verwijderd
door reincarnatie vind ik het een beeeetje overdreven eigenlijk
Oud 15-06-2003, 19:25
DEChengst
DEChengst is offline
Als atheist tot in de kist kan ik me toch niet vinden in die stelling.
Oud 15-06-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Snow schreef op 15-06-2003 @ 20:22:
maar ook dat een vriendschap gelijk heel erg open begint.
ik heb dat wel gehad, een jongen die vanaf t begin heel veel indruk op me heeft gemaakt en waar ik me echt vanaf t begin veilig bij voelde, maar uit een vorig leven geloof ik niet zo.
Oud 15-06-2003, 19:28
Verwijderd
Ik heb zoiets niet snel bij mensen, maar van een vriendin hoorde ik dat mijn vriend en ik vrij snel tegen elkaar praatte alsof we elkaar ons hele leven al kenden... Zo voelde dat ook toen, nu nog steeds...
Reincarnatie sluit ik niet uit ofzo, maar ik ga er niet van uit. Ik geloof heel erg in toeval; toevallig hebben we elkaar ontmoet en toevallig klikte het meteen erg goed.
Oud 15-06-2003, 19:58
lieve
lieve is offline
Heb wel eens dat ik meteen met iemand vertrouwd ben, liefde op het eerste gezicht...neen dat heb ik nog niet gehad.
Maar, ik geloof er niet in dat dat komt omdat we elkaar al in een vorig leven hebben ontmoet.
Daar geloof ik helemaal niet in!!!!

greetz lieve,xxx
Oud 15-06-2003, 20:07
Verwijderd
Zou kunnen. Ik geloof niet per se in reïncarnatie, maar ook niet per se niet, zeg maar. Ik geloof alleen nog altijd niet in liefde op het eerste gezicht; wel in liefde bij de eerste ontmoeting.
Oud 15-06-2003, 20:54
Silver Inches
Silver Inches is offline
Beetje zweverig.
Oud 15-06-2003, 21:30
igfy
igfy is offline
hmmm... ik denk dat er daarvoor teveel mensen opde wereld zijn, dus teveel plaatsen om geboren te worden... het zou wel heel toevallig zijn als je elkaar zou tegenkomen
Oud 15-06-2003, 22:14
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 15-06-2003 @ 20:25:
niks meer aan toe te voegen
Oud 15-06-2003, 22:17
Verwijderd
Ik geloof niet dat het door reïncarnatie komt, maar ik ken het gevoel wel. Nou ja - het állereerste gezicht misschien niet, maar toch dat je vrij snel weet 'ja, dit kan een vriend(in) van mij worden.'
Oud 15-06-2003, 22:30
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 15-06-2003 @ 20:25:
Ik sluit mij hierbij aan.

Wetenschappelijk gezien is reïncarnatie een onzinidee.
Oud 16-06-2003, 10:21
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-06-2003 @ 23:30:
Ik sluit mij hierbij aan.

Wetenschappelijk gezien is reïncarnatie een onzinidee.
Wetenschappelijk gezien is het fout iets waarvan het tegendeel niet bewezen is een onzinidee te noemen.
Oud 16-06-2003, 10:36
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 16-06-2003 @ 11:21:
Wetenschappelijk gezien is het fout iets waarvan het tegendeel niet bewezen is een onzinidee te noemen.
Het tegendeel moet pas bewezen worden, mijn beste Evito, wanneer wat jij stelt bewezen wordt.
Oud 16-06-2003, 10:48
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
von Carrstein schreef op 16-06-2003 @ 11:36:
Het tegendeel moet pas bewezen worden, mijn beste Evito, wanneer wat jij stelt bewezen wordt.

Gouden regel in het bewijsrecht: wie eist, bewijst.

In sommige gevallen heb je een omkering van de bewijslast, waarbij het rechtssubject moet aantonen dat het niet zo is, maar die maken een ernstige inbreuk op ieders rechtsgevoel.

Ik heb ooit het citaat gehoord:

A suspect is someone who is guilty, unless he proves that he is innocent.

In jouw optiek is dat de wereld waar we naar toegaan, Rico.

Het is namelijk onmogelijk om een negatieve bewijsvoering te leveren, zonder het postief bewijs te moeten leveren van het uitsluitend tegendeel.( Het alibi) En als er geen uitsluitend tegendeel IS, dan heb je een probleem...

Edit: maar ik denk niet dat Rico het zo bedoeld, ik denk dat hij meer vindt dat we ergens voor open moeten staan en het niet op voorhand als onbewijsBAAR afwijzen.

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 10:56.
Oud 16-06-2003, 10:53
Sithan
Sithan is offline
Daar kan ik me totaal niet in vinden, aangezien ik niet in reincarnatie geloof...
Oud 16-06-2003, 10:58
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 16-06-2003 @ 11:21:
Aangezien reïncarnatie volledig inconsistent is met 500 jaar wetenschap...
Oud 16-06-2003, 11:08
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-06-2003 @ 11:48:
Gouden regel in het bewijsrecht: wie eist, bewijst.

In sommige gevallen heb je een omkering van de bewijslast, waarbij het rechtssubject moet aantonen dat het niet zo is, maar die maken een ernstige inbreuk op ieders rechtsgevoel.

Ik heb ooit het citaat gehoord:

A suspect is someone who is guilty, unless he proves that he is innocent.

In jouw optiek is dat de wereld waar we naar toegaan, Rico.

Het is namelijk onmogelijk om een negatieve bewijsvoering te leveren, zonder het postief bewijs te moeten leveren van het uitsluitend tegendeel.( Het alibi) En als er geen uitsluitend tegendeel IS, dan heb je een probleem...

Edit: maar ik denk niet dat Rico het zo bedoeld, ik denk dat hij meer vindt dat we ergens voor open moeten staan en het niet op voorhand als onbewijsBAAR afwijzen.
"actor incumbit probatio", daar doel je op?

Voor de rest volg ik je redenering niet echt, aangezien je het tegen Evito hebt blijkbaar?

En dat hij het niet zo bedoeld, snap ík wel, maar de meesten hier lezen niet verder dan hun neus lang is. Dus moet hij het maar uitdrukken zoals hij het bedoeld heeft.
Verder sta ik niet echt "open" voor reïncarnatie hoor, gewoon omdat 't mij onlogisch lijkt. Want dan zou er voor iedereen die sterft, een nieuw persoon geboren worden en dus de totale wereldbevolking constant blijven, wat niet zo is... En als je dan gaat zeggen dat niet iedereen reïncarneert, klopt 't helemaal niet meer want dan zou de wereldbevolking gestadig moeten afnemen.
Oud 16-06-2003, 11:19
The0
The0 is offline
Toen ik de topictitel las dacht ik, ohjeej, daar gaan we weer met zon mooi verhaal.

Je hebt alles goed onderbouwt en ik moet zeggen dat ik hier wel iets in zie in deze theorie. Heb het zelf nog nooit meegemaakt trouwens.

Oud 16-06-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
von Carrstein schreef op 16-06-2003 @ 12:08:
"actor incumbit probatio", daar doel je op?

Voor de rest volg ik je redenering niet echt, aangezien je het tegen Evito hebt blijkbaar?

En dat hij het niet zo bedoeld, snap ík wel, maar de meesten hier lezen niet verder dan hun neus lang is. Dus moet hij het maar uitdrukken zoals hij het bedoeld heeft.
Verder sta ik niet echt "open" voor reïncarnatie hoor, gewoon omdat 't mij onlogisch lijkt. Want dan zou er voor iedereen die sterft, een nieuw persoon geboren worden en dus de totale wereldbevolking constant blijven, wat niet zo is... En als je dan gaat zeggen dat niet iedereen reïncarneert, klopt 't helemaal niet meer want dan zou de wereldbevolking gestadig moeten afnemen.
Tenzij elk levend organisme in de reïncarnatie-cirkel opgenomen is..
Advertentie
Oud 16-06-2003, 11:33
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 16-06-2003 @ 12:30:
Tenzij elk levend organisme in de reïncarnatie-cirkel opgenomen is..
Dan zitten we met 'n enorm tekort aan toename, dan zou de toename echt véél groter moeten zijn Als je ziet hoeveel diersoorten er elke dag (ja elke dag) uitsterven in de wereld, en de bestaande dierenpopulatie gestaag afneemt...
Oud 16-06-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
von Carrstein schreef op 16-06-2003 @ 12:33:
Dan zitten we met 'n enorm tekort aan toename, dan zou de toename echt véél groter moeten zijn Als je ziet hoeveel diersoorten er elke dag (ja elke dag) uitsterven in de wereld, en de bestaande dierenpopulatie gestaag afneemt...
insecten, bacteriën, planten.. ook allemaal levende organismen toch?
Oud 16-06-2003, 11:36
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 16-06-2003 @ 12:34:
insecten, bacteriën, planten.. ook allemaal levende organismen toch?
alles gaat kapot behalve de mensheid, die tiert welig als 'n onkruid over deze planeet...
Oud 16-06-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
von Carrstein schreef op 16-06-2003 @ 12:36:
alles gaat kapot behalve de mensheid, die tiert welig als 'n onkruid over deze planeet...
euhm, ja

ik ben niet in staat tot diepgang op het moment, eigenlijk.. dus ik mis die opmerking echt even helemaal..
Oud 16-06-2003, 11:39
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 16-06-2003 @ 12:37:
euhm, ja

ik ben niet in staat tot diepgang op het moment, eigenlijk.. dus ik mis die opmerking echt even helemaal..
ik ook niet stiekem, maar pogingen doen tot zijn ook al efficiënt

't is je vergeven hoor Kimmy

*gaat eten*
Oud 16-06-2003, 12:54
punkyfun
punkyfun is offline
das gewoon toeval....of je bent voor mekaar geschapen...!
Oud 16-06-2003, 13:08
Riconoscente
Riconoscente is offline
Zelfs wetenschappelijk gezien zijn er voor mij genoeg bewijzen te vinden die reïncarnatie ondersteunen om reïncarnatie als goede mogelijkheid aan te nemen totdat het tegendeel bewezen is. Trouwens, zelfs ben ik overtuigd van het bestaan van reïncarnatie.
Oud 16-06-2003, 13:10
Faery
Faery is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 16-06-2003 @ 14:08:
Zelfs wetenschappelijk gezien zijn er voor mij genoeg bewijzen te vinden die reïncarnatie ondersteunen om reïncarnatie als goede mogelijkheid aan te nemen totdat het tegendeel bewezen is. Trouwens, zelfs ben ik overtuigd van het bestaan van reïncarnatie.
Nou, kom maar op met je bewijsstukken dan.
Oud 16-06-2003, 13:17
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef op 16-06-2003 @ 14:10:
Nou, kom maar op met je bewijsstukken dan.
Kommaar kommaar kommaarrrrr.

Wat ligt dit toch heerlijk in de mond. Deze zin niet te verwarren met gedachtes die dames hier op het forum misschien ten tijde van den daad hebben.
Oud 16-06-2003, 14:06
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 16-06-2003 @ 14:08:
Sommige geesten zijn nu eenmaal simpeler te beïnvloeden dan anderen...

En ja: kom maar op met je zogenaamde bewijs.
Oud 16-06-2003, 16:06
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
von Carrstein schreef op 16-06-2003 @ 15:06:
Sommige geesten zijn nu eenmaal simpeler te beïnvloeden dan anderen...

En ja: kom maar op met je zogenaamde bewijs.
Haha, je zegt het zelf al, sommige geesten.

Ik heb zo natuurlijk geen goede bewijzen bij de hand maar die zijn er zeker wel. Ik begrijp niet waarom reïncarnatie 'onwetenschappelijk' zou zijn.
Oud 16-06-2003, 16:36
Verwijderd
Ik geloof best dat je iemand tegen kunt komen waarmee je zo op één lijn zit dat het binnen een paar dagen lijkt alsof je elkaar al jaren kent, maar dat toeschrijven aan reïncarnatie moet ik toch echt naar het rijk der fabelen verwijzen.
Oud 16-06-2003, 16:55
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 16-06-2003 @ 17:06:
Haha, je zegt het zelf al, sommige geesten.

Ik heb zo natuurlijk geen goede bewijzen bij de hand maar die zijn er zeker wel. Ik begrijp niet waarom reïncarnatie 'onwetenschappelijk' zou zijn.
...

Ach, wat jammer nou...

Ik geloof er gene ene reet van.
Oud 14-12-2004, 21:44
Fake-Plastic
Fake-Plastic is offline
Ik wilde even zeggen dat ik hierin geloof.

Ik heb het zelf meegemaakt maar ik ben zo bang dat ik hem nooit meer zie. Hoe kan het dat twee personen elkaar meteen opvallen in ee grote groep?

Je gaat met elkaar praten en je voelt elkaar aan. Je kunt elkaars verhalen afmaken.Heel erg:
Hij heeft al 2 jaar een vriendin. Woont ver weg in een ander land en hij was gewoon zo perfect.
We hebben elkaar een week gezien na onze ontmoeting. Afscheid was triest en hij heeft mijn nummer voor als hij weer eens deze kant op komt. Na deze ontmoeting heb ik gewoon het idee dat ik niemand meer tegenkom die zo leuk is.

Bijna 4 maanden geleden en ik blijf er elke dag aan denken. Als ik er een dag niet aan denk, droom ik erover.

Ik vind het zelf ook nogal vervelend

Oud 14-12-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Fake-Plastic schreef op 14-12-2004 @ 22:44 :
Ik wilde even zeggen dat ik hierin geloof.

en daarmee een topic van ruim een jaar oud uppen.

Reincarnated women nowadays..
Oud 14-12-2004, 22:24
Jules
Jules is offline
Pff dit topic is nog uit mijn vorige leven (haha)

Regels voor berichten