Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 11:20
Maddan
Maddan is offline
ik ben gister naar de dokter geweest en heb dus bronchitis, heb antibiotica gehad om de infectie tegen te gaan..

maar bijkomend probleem is dat ik erg kortademig/benauwd ben..

is niet echt lekker dus, heeft iemand een middeltje of een manier om meer lucht te krijgen?

PS. normaal gebruikte ik in zo'n geval ventolin (inhaler) maar die is helaas op
Oud 17-06-2003, 11:25
Verwijderd
Nieuwe ventolin halen?

M'n vriend heeft ook bronchitis met daarbij nog erg veel rare allergiën (voor koude lucht is hij bv allergisch).
Hij heeft ook ventolin, en dat helpt erg goed tegen de benauwdheid. Verder heeft hij ook nog een pompje met antibiotica wanneer hij erg last krijgt van z'n bronchitis (dan kan hij maar twee stappen zetten en komt hij verder niet vooruit... heel erg ).

Verder helpt het bij hem om iets warms te drinken, dat doet hij meestal voor dat hij z'n ventolin pakt. Dus een kop thee ofzo.

Misschien helpen hoestsnoepjes bij jou, bij hem wordt het dan juist erger (hij kan niet tegen munt-achtige dingen ).

En trouwens; Ventolin moet je toch voor die antibiotica pakken? Anders zijn de bronchiën niet goed verwijdt en nemen ze de antibiotica niet goed op.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:29
Maddan
Maddan is offline
ik heb geen inhaler antibiotica (dat is trouwens becotide), ik heb een pillenkuur van een week gekregen, toxicide ofzo geloof ik (leuke naam trouwens)

ik mag ook niet meer roken (duh) de komende week, maar aangezien ik verslaafd ben is dat vrij lastig. ik voel me klote als ik niet rook en ook als ik wel rook, alleen dan om verschillende redenen.

toch bedankt voor reply!
Oud 17-06-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Maddan schreef op 17-06-2003 @ 12:29:
ik heb geen inhaler antibiotica (dat is trouwens becotide), ik heb een pillenkuur van een week gekregen, toxicide ofzo geloof ik (leuke naam trouwens)

ik mag ook niet meer roken (duh) de komende week, maar aangezien ik verslaafd ben is dat vrij lastig. ik voel me klote als ik niet rook en ook als ik wel rook, alleen dan om verschillende redenen.

toch bedankt voor reply!
Ooeeh, roken is niet goed voor je bronchiën... Als roken toch niet helpt, waarom dan niet stoppen?

Enne, probeer dat warme drinken maar eens (geen melk ofzo, daar ga je van slijmen).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:44
Verwijderd
douche heel heet aanzetten en er dan naast gaan zitten?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:47
Brown eye
Brown eye is offline
ik zou als ik jou was maar nieuwe ventolin gaan halen...mijn broer heeft ook bronchitis en als het dat gebruikt is het al een heel stuk minder met de benauwdheid...
Oud 17-06-2003, 15:15
Maddan
Maddan is offline
ik heb toch maar de dokter gebeld en kan zometeen nieuwe halen! thx voor het overhalen hehe
Oud 20-06-2003, 07:24
22B
22B is offline
Kheb die Ventolin Rotadisk alleen voor het geval ik het benaud krijg. Ik moet 2x daags (dus als k wakker wordt en weer ga slapen) Flixotide gebruiken. Zit in zo'n klein spuitbusje, en moet je dan inhaleren. Helpt ook goed, maar die is om het te voorkomen. Als ik t benauwd krijg, gebruik k die Ventolin.
Oud 10-09-2004, 15:52
A*
A* is offline
Is het nou zo dat als je Bronchitis hebt, je gewoon nooit meer mag roken, of alleen in de tijd dat je aan de anti biotica bent voor de bevordering van het geneesproces?
En klopt het dat Bronchitis veroorzaakt kan worden door het roken van Marihuana?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:12
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
byebye schreef op 17-06-2003 @ 12:44 :
douche heel heet aanzetten en er dan naast gaan zitten?
teiltje met heet/kokend water vullen erboven gaan hangen, handdoek over je hoofd.
heeft hetzelde effect en kost minder water, maar krijg je het daar niet benauwd van?
Oud 10-09-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 10-09-2004 @ 16:52 :
Is het nou zo dat als je Bronchitis hebt, je gewoon nooit meer mag roken, of alleen in de tijd dat je aan de anti biotica bent voor de bevordering van het geneesproces?
En klopt het dat Bronchitis veroorzaakt kan worden door het roken van Marihuana?
Of het veroorzaakt kan worden door het roken van marihuana, weet ik niet. Maar roken met bronchitis is een van de domste dingen die je kan doen. Je mág best roken, maar bevordelijk is het absoluut niet.

(Gefeliciteerd )
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 10-09-2004 @ 17:12 :
teiltje met heet/kokend water vullen erboven gaan hangen, handdoek over je hoofd.
heeft hetzelde effect en kost minder water, maar krijg je het daar niet benauwd van?
Mijn vriend kan idd júist niet tegen vochtige benauwde dingen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:03
benardie
benardie is offline
Ik heb astmatische bronchitis en ik rook.
Af en toe had ik het benauwd, maar sinds een paar dagen
heb ik het benauwd en hoest ik 's ochtends bloed op.

een week terug had ik ontzettende keelpijn, kan dit er nog mee te maken hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Amezi schreef op 12-09-2004 @ 21:03 :

Bloed op hoesten is altijd een teken dat je naar je huisarts moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:13
zak
zak is offline
Citaat:
Amezi schreef op 12-09-2004 @ 21:03 :

bloed ophoesten is inderdaad een teken om eens een arts op te zoeken. de keelpijn zou kunnen wijzen op een infectie. maar los daarvan, vind je het slim om te blijven roken terwijl je astmatische bronchitis hebt??
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:38
Auntie M
Auntie M is offline
Ik heb gerookt maar ben gestopt omdat ik op een gegeven moment constant last had van mijn keel en heel veel hoesten.
Helaas was het te laat want nu ben ik gezegend met chronische astmatische bronchitus. Ik kan voor de rest van m'n leven aan de pufjes (seretide en ventolin) en als ik een flinke verkoudheid heb aan de antibiotica omdat mijn bronchien heel gevoelig zijn.
Zodra de luchtvochtigheid (warm of koud maakt niet uit) maar net iets te hoog is ben ik al kortademig en heb sinds ik die chronische shit heb ook nog eens last van allerlei huidprobleempjes (maar gelukkig is dat nog te overzien).
No fun dus.

Regels voor berichten