Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@Kruimel: is goed ![]() |
![]() |
|
Je moet een beetje harder worden. Neem het anders wat subtieler aan? Verras haar eens met iets, zorg voor een gezellige, intieme sfeer en als jullie dan met jullie tweetjes zijn en alles is rustig, begin dan een beetje te vragen of vraag haar gewoon een beetje te vertellen. Misschien niet meteen over de scheiding, begin bvb. over hoe ze hem heeft leren kennen.
Dan ben je minder direct, maar kan je misschien ook wel wat te weten komen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Moeilijk, heel moeilijk voor jou...
Ksnap dat je het eng vind, enk snap ook dat je er niet over durft te praten.. Het contact is langzaam aan minder geworden? En je hebt als het ware niet meer 'geoefend' om met haar te praten.. Je moet gwoon weer die stap zetten, en beginnen bij kleine dingen, vragen of je ergens heen mag.. (Dat mag je vast, je moeder wil dat jij je *Happy* voelt en ook leuke dingen doet) En dan langzamerhand voelt het weer vertrouwd en durf je ook meer dingen te zeggen/ vragen.. je mamma zal er vast zelf ook wel mee zitten, ze wil vast ook dingen tegen jou zeggen over zichzelf en dingen met jou bespreken die een zoon altijd met haar moeder bespreekt.. ze zal dat ook wel missen, en ze zal het zeker fijn vinden als jij meer met haar ging praten en dat ze zeker ook laten merken, en dan zal zij ook zelf het initiatief nemen om met jou te gaan praten als jij laat zien dat jij ok met haar wil praten... Ik schrijf op wat ik denk.. Ik kan het ook helemaal fout hebben hoor :$ Probeer het een x, zet je over je angsten heen.. Je hebt niets te verliezen.. Maark weet zker dat het je gaat lukken.. Suc6! |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het ook altijd heel moeilijk gevonden vanalles aan mijn ouders te vragen. Of ik mocht uitgaan, of er iemand mocht komen, of ik naar stad toe mocht. Ik vond het verschrikkelijk.
Het is pas sedert ik een vriend heb en ik wel elke week moet vragen of ik daarheen mag of hij naar mij toe, dat het beter lukt, gewoon omdat ik het zo vaak moet vragen, ben ik er ook beter in geworden. Maar de eerste maanden waren een echte marteling op dat gebied. Toch wel echt jammer dat je niet naar je vader durft vragen. Misschien moet je jezelf er wat op voorbereiden, denken welke zinnen je gaat zeggen, en op welk moment?
|
Tsja, jullie hebben heus wel een beetje gelijk, ik vraag ook wel wat af en toe, maar ik heb meer het gevoel dat ik het daardoor steeds minder aandurf.
![]() Alleen over het ding dat dan "mijn vader" heet durf ik dat niet. En ik heb me daar nooit zo druk om gemaakt, alleen de laatste tijd zit het me wel een beetje dwars. ![]() bedankt voor jullie aardige reacties ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Met familie praat ik nog minder dan met mijn moeder, om uiteenlopende redenen. Ik weet eigenlijk ook niet of mijn familie weet hoe het zit met mijn vader, het is in ieder geval heel vaag. Nu ik er weer zo mee bezicg ben, herinner ik mij een voorval van toen ik nog op de basisschool zat: Ik: "L. heeft een nieuwe vader mam. En nou heet ie opeens Post. raar hè" Moeder: "Mjah" Ik: "Zou wel grappig zijn als ik opeens Michel <achternaam van mijn vader> zou heten." Ze vond het blijkbaar raar dat ik begreep dat de man die zo af en toe bij ons thuis kwam en heel intiem met haar deed, mijn vader wel zou zijn. Nou ze wist niet hoe ze het had en begon van 'van wie weet je dat' enzo. Dus volgens mij zijn er nog een hoop geheimen (binnen de familie). ![]() |
![]() |
|
Tja, het is wel moeilijk voor jou denk ik...
Gewoon vragen zou ik zeggen, en als ze weg wil lopen of iets dergelijks 'loop je wel even mee'. Dat ze bepaalde dingen niet vertelt... oké, dat kan. Maar je mag toch vast wel weten waarom ze het niet wil vertellen. Iedereen heeft biologisch gezien een vader, en jij ook. Zo ver ben jij ook wel en dat kan ze vast begrijpen.
||
Citaat:
ag ik kan voor mezelf al nauwelijks de situatie uitleggen, het zal voor jullie helemaal moeilijk in te schatten zijn.......... |
![]() |
|
Het is zeker moeilijk in te schatten... Nou ja... Doorbijten zou ik zeggen... Steeds een stapje verder. Vraag je eerst of je naar een verjaardag mag, daarna of je eens uit mag, dan of er een vriend mag komen eten en steeds een stapje verder.
Nee, ik kan het niet helemaal thuisbrengen. Ik wil zelf mijn ouders niet om al te veel vragen odat ik ze niet met veel wil belasten, maar zo veel moeite als jij hebt ik niet... Ik kan dus misschien niet echt iets goeds zeggen, mar ik probeer het wel.
|
Heej,
Zal ik ook eens bij jou reageren ![]() Het lijkt me lastig om alleen maar met je moeder te wonen, zeker als je een jongen bent en in de pubertijd zit. Het is logisch dat er dan onderwerpen zijn waar je met je moeder liever niet, of heel moeilijk over praat. Ik heb dat zelf ook er zijn ook dingen die ik liever met mijn moeder dan met mijn vader bespreek, hoe goed ze ook voor je kunnen zijn. Ik kan je heel goed begrijpen dat er iets gaat knagen omdat je je vader dus al heel lang (of helemaal niet ![]() Probeer toch eens om je moeder aan het praten te krijgen over je vader. Je hebt het recht om te weten wie je vader is en als je het wilt zou je eventueel contact met hem op kunnen nemen. Je moet alleen wel een beginnetje hebben want over zoiets begin je niet zomaar. Ik weet niet of je foto's hebt van je vader, misschien in je baby-album? Je zou die eens met je moeder kunnen bekijken en dan wat over je vader vragen. Het is dan aan haar of ze daar op ingaat of niet maar ik hoop voor je dat ze begrijpt dat het voor jou belangrijk is dat ze er met je over praat. Probeer het eens zou ik zeggen (het is alleen al hardstikke leuk om je baby-foto's weer eens te zien ![]() succes ermee, ik hoop dat je hier wat wijzer van wordt! Groetjes Dana
||
Citaat:
![]() ![]() Ik hoop dat er zo wat verbetering in komt. Tot een paar jaar geleden kwam mijn vader overigens nog wel bij ons thuis, alleen dat werd steeds minder en het bellen werd ook steeds minder, en nu heb ik al zeker drie jaar niets meer gehoord. Ik zal ze zeker eens gaan proberen, die ideëen, maar ik ga nu natuurlijk niet opeens foto's uit de kast halen en me bezatten deze avond. Maargoed, toch bedankt maar weer voor jullie reacties. ![]() Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 18:21. |
![]() |
|
Hah! Ze wou vandaag zowaar met me praten! "Mies, kom je s ff bij me zitten."
Ik kreeg de schrik van mn leven. Over mn vader ben ik niet begonnen, maar wel over wat andere dingetjes die me dwarszaten. ![]() Denk dat ik gewoon mezelf schop onder me kont moet geven en af en toe net zoiets moet doen als mn moeder vandaag heb gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Succes verder! Groetjes Dana
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |