Advertentie | |
|
![]() |
|
Hij legt zo een grote druk op jou..
Volgens hem zijn nu zn problemen opgelost, hij heeft jou toch immers die zijn leven compleet maakt? Die andere problemen vergeet hij daardoor.. Maar jij weet beter.. Die problemen houdt hij nog steeds en hij heeft wel degelijk hulp nodig. Jij kunt hem best een beetje helpen, maar hij moet niet volledig op jou steunen, dat kun jij niet aan en jij kunt hem niet bij al zijn problemen helpen. Als zijn problemen echt ernstig zijn heeft hij ook professionele hulp nodig. Volgens hem is er geen wolkje meer aan de lucht nu, hij is gelukkig, want hij heeft jou, want jij houdt van hem (houdt hij ook echt van jou, of alleen omdat jij van hem houdt?) maar daarmee legt hij zijn problemen bij jou neer.. Ben jij nu ineens verantwoordelijk voor zijn geluk? Zou hij instorten als hij jou niet meer heeft? Dat zijn dingen die jij je nu af gaat zitten vragen, waardoor je zelf niet echt gelukkiger wordt denk ik.. Het is fijn dat het nu beter met hem gaat, maar jij moet niet alles op je nemen, zijn problemen zijn er nog steeds, ze verbleken echter een beetje omdat hij jou nu heeft.. Maar daarmee zijn ze niet opgelost!
|
Maak hem op een subtiele wijze duidelijk dat zijn problemen nog niet zijn opgelost, want om zoooo aanhankelijk van iemand te zijn is niet gezond. Hij eist al jouw aandacht op, om zijn problemen te vergeten lijkt mij zo.
Vertel hem dat het misschien toch wel slim is professionele hulp te zoeken voor zijn problemen thuis. Als hij daar bang voor is, kun je misschien met hem mee gaan. Natuurlijk is het een fijn gevoel als je weet dat iemand van je houdt, maar dit is niet gezond meer en dat moet hij weten. Het is niet gezond van hem, maar ook zeker niet voor jou. Het is een te grote druk lijkt mij! Tuurlijk hoef je hem niet te laten vallen, maar er moet wel goed gepraat worden! Succes!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het probleem met je ouders bestaat dan nog steeds.. Je kunt het dan alleen misschien een beetje vergeten.. maar het is er nog wel! het gaat verder dan iemand zoeken die van jou houdt, ik denk dat het oneerlijk is tegenover die persoon (je vriend/vriendin). Het is ook belangrijk dat het probleem opgelost wordt, of er in ieder geval aan gewerkt wordt, over gepraat.. en niet ontkent..
|
Psies, door mij vergeet hij de ruzies thuis, doen ze er even minder toe...
Maar dat wil ik helemaal niet! Ik wil dat hij zonder mij dat ook kan, maar dat kan alleen als hij der over praat.... Hoe moet ik hem nou duidelijk maken dat ik wil dat hij er over praat? Ik krijg um echt niet zo ver denk ik ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Films, TV & Radio |
Buffy-topic #2 x-spekkie-x | 500 | 14-07-2003 13:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Trash, deel 1 metzondernix | 2 | 06-04-2003 10:21 |