Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Zie de volgende link. Hier staat ook een discussie over de afschaffing van CSE: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=502997
BTW 75% - 25% vind ik wel n btje overdreven. 60% - 40% lijkt me beter. Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 21:33. |
![]() |
|
![]() |
stel dat het eindexamen er niet was, dan is het feitelijk best moeilijk te toetsen voor scholen hoe ze aan de gemiddeldes komen die op je rapport komen. Nu kan een school je inderdaad matsen met een leuke acht voor de school examens, maar als je er niets van bakt op je CSE val je alsnog door de mand.
Daarbij zijn er heel veel leerlingen die tijdens het school jaar maar wat aan kloten, maar pas op het CSE echt presteren door veel te studeren en in te halen als het nodig is. Om die zelfde reden zijn twee CSEs een uitermate slecht idee, omdat scholen andere ritmes hebben van leren. Mijn school begint pas in de vijfde met de mogelijkheid om N&T te doen, andere scholen kunnen dat al in de vierde doen. Een ritme verschil dat pas tegen het eind examen aan weer recht loopt. voor mij persoonlijk zou het chiller zijn om geen CSEs te hebben, maar zulke regelingen worden nu eenmaal niet binnen twee jaar werkelijkheid. makkelijker omdat ik dan niet onder druk kom te staan voor 1 groot examen en makkelijker omdat mijn cijfers vrij constant zijn, in tegenstelling tot mensen die in 1 grote burst een proefwerk leren de avond van te voren. |
![]() |
|
![]() |
voordat ik examen heb gedaan was ik denk ik eerder voor afschaffiing van t CSE. was bang om alles waar ik voor gewerkt had in 1 weekje te verknallen.
achteraf viel alles mee. het is een goede indicatie, ook voor jezelf, wat je in de afgelopen jaren hebt geleerd. laat dat CSE dus maar bestaan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2003 |
Afschaffing CSE Veenbes | 15 | 12-06-2003 08:23 |