Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 13:06
lune
lune is offline
er is een soort spelletje dan moet je gaan staan met je ogen dicht en dan gaatiemand achter jestaan en verteld een verhaal, het verhaa gaat zo:je loop tin het bos en er loopt en man achter je'en de gene achter gaat met z'n voeten op zijn plaats lopen' die man gaat rennen jij rent ook'en degene achter je gaat o zijn plaats rennen jij staat nogsteeds met je ogen dicht op dezelfde plaats' hij rent nog harder hij sprint jij sprint ook'en degene achter je gaat op zijn plaats sprinten maar dat snapte je waarscheinlijk al' hij pakt je'en degne achter je pakt je vast' hij slaat 3 eieren op je hoofd kapot'en de gene achter je doet alsof hij hij drie eieren een voor een op jehoofdbreekt'hij slaat drei spijker in je rug' dan doet ie alsof hij spijkers in je rug slaat dat doet ie op je schouderblad midden op je rug en op je andere schouderblad' hij doet er een touw omheen ' dat touw is in een M vorm gegaan door de spijkers' hij trekt aan het touw'en als hij dat doet ga je vanzelf naar achter leunen en lopen zonder dat er echt aan je getrokken word maar je voelt het wel ik wil ween hoe dit kan of of iemand dit spelletje kent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 13:16
Narrator
Narrator is offline
Ja, dat spelletje ken ik wel. Deed dat vroeger weleens toen ik klein was.

Nooit bij stil gestaan hoe dat nou kan trouwens.

Ken nog wel een ander spelletje. Moet je je arm langs je lichaam houden en (recht) tegen de muur aan gaan leunen (drukken). Als je dit een tijdje doet, en je gaat weer normaal staan, (Hou je arm nog steeds langs je lichaam) dan wil je arm wel eens vanzelf weer omhoog gaan.

Of dat je op je buik op de grond ga liggen (met je ogen dicht). Vraag iemand anders of ze jouw armen omhoog houden (zo hoog mogelijk), hou dit een tijdje zo, en laat de persoon nu jouw armen heel langzaam zakken. Het is nu net alsof je met je armen door de grond zakt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:37
Verwijderd
lune, wel handig als je LEESTEKENS gebruikt...
dan issut wat makkelijker te lezen

en ik ken die spelletjes ook, ook die Narrator noemt.
volgens mij hebben ze niet speciaal een naam ofzo, maar ik vond ze wel altijd grappig
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:40
lune
lune is offline
Citaat:
fiepje schreef op 20-06-2003 @ 14:37:
lune, wel handig als je LEESTEKENS gebruikt...
dan issut wat makkelijker te lezen

en ik ken die spelletjes ook, ook die Narrator noemt.
volgens mij hebben ze niet speciaal een naam ofzo, maar ik vond ze wel altijd grappig
haha ja daar heb je wel gelijk in vogende keer doe ik dat
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
lune schreef op 20-06-2003 @ 14:40:
haha ja daar heb je wel gelijk in vogende keer doe ik dat
Offtopic: mooi
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:21
Verwijderd
Heel mooi (leestekens zijn erg handig )
Dat spel deden wij ook wel ja, ook die van Narrator.
En nog eentje, in The Craft, wordt ie Light as a feather, stiff as a board genoemd. Daar doen ze t met een liggende persoon en wordt t weer heel erg overdreven.
Maar wij deden dit ook op internaat, 1 persoon ging met zijn ogen dicht op een stoel zitten en moest zich inbeelden dat ie begon te vliegen en steeds hoger opsteeg. 4 (of we hebben t ook al met minder gedaan, maar 4 is wel handig voor het evenwicht) personen maakten trekkende gebaren boven het hoofd en zonder waarschuwing vooraf, staken deze 4 personen ALLEEN de wijsvingers onder de rand van de stoel en werd deze opgetild. De persoon ging dan zeker 1 meter de hoogte in, zonder dat de tillende mensen last hadden van t gewicht (ga maar na, alleen met je wijsvingers iemand tillen). Zodra de persoon zich er bewust van werd en de ogen opendeed, was het niet meer te houden.
Heel vreemd is zoiets. Wat gedachtenkracht met een mens kan doen .
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 01:22
Agnès
Agnès is offline
het zit achter je oren
Oud 27-06-2003, 01:45
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 27-06-2003 @ 02:22:
het zit achter je oren
Juist, dat denk ik ook.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 05:16
Verwijderd
dat deden wij vroeger ook, maar ik weet dat ik zelf naar achteren ging en de rest van die meisjes ook, het was om te zorgen dat je anderen vertrouwd ook als ze achter je staan
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:37
Verwijderd
Dat is dus de kracht van verbeelding
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:42
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 27-06-2003 @ 02:22:
het zit achter je oren
Tussen!
Oud 27-06-2003, 12:34
Sysy
Sysy is offline
hihi ja coole spelletjes... vooral die door de grond zakken vond ik altijd zo leuk...
Oud 27-06-2003, 13:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-06-2003 @ 16:21:
telekinese van die persoon op de stoel? hmm wel erg sterk voor een ongetraind iemand.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:39
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-06-2003 @ 12:37:
Dat is dus de kracht van verbeelding
Oud 27-06-2003, 16:04
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-06-2003 @ 16:21:
Heel mooi (leestekens zijn erg handig )
Dat spel deden wij ook wel ja, ook die van Narrator.
En nog eentje, in The Craft, wordt ie Light as a feather, stiff as a board genoemd. Daar doen ze t met een liggende persoon en wordt t weer heel erg overdreven.
Maar wij deden dit ook op internaat, 1 persoon ging met zijn ogen dicht op een stoel zitten en moest zich inbeelden dat ie begon te vliegen en steeds hoger opsteeg. 4 (of we hebben t ook al met minder gedaan, maar 4 is wel handig voor het evenwicht) personen maakten trekkende gebaren boven het hoofd en zonder waarschuwing vooraf, staken deze 4 personen ALLEEN de wijsvingers onder de rand van de stoel en werd deze opgetild. De persoon ging dan zeker 1 meter de hoogte in, zonder dat de tillende mensen last hadden van t gewicht (ga maar na, alleen met je wijsvingers iemand tillen). Zodra de persoon zich er bewust van werd en de ogen opendeed, was het niet meer te houden.
oke, werkt dat echt? ik dacht altijd dat dat van die verhaaltjes waren, toch maar eens proberen
Oud 28-06-2003, 01:47
AngelLena
AngelLena is offline
Denk dat dit toch beter thuis hoort op psychologie aangezien het een psychisch spelltje is en niet zozeer mystisch...
Oud 28-06-2003, 10:29
Verwijderd
Mja! die spelletjes ken ik ook inderdaad! die met die man in dat bos inderdaad, en dat je op de grond moet liggen en blabla, geweldig!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:32
Fantôme
Fantôme is offline
me2, ken ze ook.
en ik snapte ook nooit hoe het nou eigenlijk werkte.
maar je kan je er wel tegen verzetten, dat heb ik eens geprobeerd. gewoon van... niet omvallen!! lol
Oud 28-06-2003, 11:24
Verwijderd
kennut neij hoor benk nou vaag??

Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 14:27.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 22:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 28-06-2003 @ 12:24:
kennut neij hoor benk nou vaag??
ja, je bent vaag.
(maar dat is niet omdat je dit spelletje niet kent)
(grappie hoor )
Oud 03-07-2003, 14:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, ik ken dat ook wel, dat heb ik ook wel eens gedaan op de basisschool. Ik vind het wel een beetje raar eigenlijk dat dat zomaar kan.
Oud 04-07-2003, 08:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb t ook es gedaan maar ik ging dus niet naar achteren, waarschijnlijk omdat ik die dingen gauw doorheb. Zoals optisch bedrog ook enzo, zie je zo'n plaatje van stokjes bv, ja welke is t langst? Nou allebei even lang duh strikvraag!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten