Citaat:
Sync schreef op 21-06-2003 @ 18:09:
Ik heb een oud pctje en daar heb ik aan com1 een seriele muis hangen maar het ding wil maar niet.. wie kan helpen??
Ik probeer nu met een omvormer een ps/2 er aan te hangen.. tot zover weinig succes
AMD k6-2 500mhz
128 sd 100mhz
Tnt2 M64 32mb
Win2kPro NL sp3
|
Een AT-moederboordje? Probeer dan eens het kabeltje van die COM-poort om te draaien op het moederboord, kijken of-ie het dan wel doet. En je BIOS te resetten misschien dat COM1 daar gedisabled is... Anders een andere kabeltje met COM-poort proberen die je op je moederboord aansluit. Vraagje nog heb je die pc 2ehands of is-ie altijd al van jezelf geweest?
Als het een ATX-moederboord is, dan proberen de BIOS te resetten of kijken of er soms jumpertjes zijn die de COM poort uitschakelen. Anders ben ik bang dat je COM poort kapot is ik heb dit ook met n AT Pentium 1 moederboord. Jammer

Nu is-ie helemaal afgeschreven omdat de 9-polige DIN connector (toetsenbord) ook al niet werkt
Maar wrom COM eigenlijk? Als je er een PS/2 muis op kunt aansluiten is het toch geen probleem? Of zit er geen aparte PS/2 poort op omdat t een AT moederboord is?