Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 17:09
Koning
Koning is offline
Ik heb een oud pctje en daar heb ik aan com1 een seriele muis hangen maar het ding wil maar niet.. wie kan helpen??
Ik probeer nu met een omvormer een ps/2 er aan te hangen.. tot zover weinig succes

AMD k6-2 500mhz
128 sd 100mhz
Tnt2 M64 32mb
Win2kPro NL sp3
Oud 21-06-2003, 19:21
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Sync schreef op 21-06-2003 @ 18:09:
Ik heb een oud pctje en daar heb ik aan com1 een seriele muis hangen maar het ding wil maar niet.. wie kan helpen??
Ik probeer nu met een omvormer een ps/2 er aan te hangen.. tot zover weinig succes

AMD k6-2 500mhz
128 sd 100mhz
Tnt2 M64 32mb
Win2kPro NL sp3
Een AT-moederboordje? Probeer dan eens het kabeltje van die COM-poort om te draaien op het moederboord, kijken of-ie het dan wel doet. En je BIOS te resetten misschien dat COM1 daar gedisabled is... Anders een andere kabeltje met COM-poort proberen die je op je moederboord aansluit. Vraagje nog heb je die pc 2ehands of is-ie altijd al van jezelf geweest?

Als het een ATX-moederboord is, dan proberen de BIOS te resetten of kijken of er soms jumpertjes zijn die de COM poort uitschakelen. Anders ben ik bang dat je COM poort kapot is ik heb dit ook met n AT Pentium 1 moederboord. Jammer Nu is-ie helemaal afgeschreven omdat de 9-polige DIN connector (toetsenbord) ook al niet werkt

Maar wrom COM eigenlijk? Als je er een PS/2 muis op kunt aansluiten is het toch geen probleem? Of zit er geen aparte PS/2 poort op omdat t een AT moederboord is?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:30
Octopus
Octopus is offline
Die PS2->Serieel dingen werken bijna nooit..
Oud 21-06-2003, 19:33
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Octopus schreef op 21-06-2003 @ 20:30:
Die PS2->Serieel dingen werken bijna nooit..
Denk dat-ie zoiets bedoelt van PS2 naar COM of iets dergelijks. Die dingen werken prima hoor Maar je hebt er weinig aan als je COM poort het niet doet vanwege zo'n omgedraaid kabeltje, iets niet ingesteld in de BIOS, jumpertje, of gewoon defecte COM poort...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:40
Octopus
Octopus is offline
Bij mij hebben die PS2->Serieel (dus voor op een COM-poort) nog nooit gewerkt.. en dat was er niet toevallig 1 die kapot was want ik heb er hier een stuk of 15 liggen.
Oud 22-06-2003, 10:42
Koning
Koning is offline
ik heb een andere seriele muis erin gedaan, die wekte en toen heb ik me eigen erin gedaan en nu ist klaar.. toch bedankt..
Oud 22-06-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Octopus schreef op 21-06-2003 @ 20:40:
Bij mij hebben die PS2->Serieel (dus voor op een COM-poort) nog nooit gewerkt.. en dat was er niet toevallig 1 die kapot was want ik heb er hier een stuk of 15 liggen.
Idd, verloopstukjes voor muizen zijn ontiegelijk kut. Behalve als ze bij de muis zelf nieuw geleverd worden, dan doen ze 't wel. Maar probeer maar geen Logitech-verloopstukje op een Microsoft-muis bij wijze van spreken, dan doet je muis 't niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:57
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-06-2003 @ 12:34:
Idd, verloopstukjes voor muizen zijn ontiegelijk kut. Behalve als ze bij de muis zelf nieuw geleverd worden, dan doen ze 't wel. Maar probeer maar geen Logitech-verloopstukje op een Microsoft-muis bij wijze van spreken, dan doet je muis 't niet.
Dát probleem komt mij nu ook bekend voor.... Een orgineel verloopstukje wat bij de muis is geleverd werkt wel, ja Maar volgens mij zijn er ook helemaal geen standaard verloopstukjes, of wel?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 20:02
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Een omvormer van serieel naar PS2 werkt alleen als die standaard bij de muis geleverd zat. Logitech heeft deze lang bij hun nieuwe muizen geleverd.
In het geval dat je een losse adapter hebt gekocht of gekregen kun je proberen tot je een ons weegt maar dat gaat nooit werken.
Probeer eens de installatie van Windows opnieuw te starten om te kijken of de muis dan wel werkt. Zo ja dan is de Windows op je machine corrupt en zul je die moeten formateren en opnieuw installeren.

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 08:04
Orion16
Orion16 is offline
Probeer idd de muis -zonder- dat verloopstukje aan een andere pc kun je zien of t aan de muis ligt of niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten