Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 17:21
Edithjuh
Edithjuh is offline
Hey, ik ben 15 en krijg E50,- per maand. Is dit veel/weinig/genoeg? En hoeveel krijgen jullie?
Oud 22-06-2003, 17:25
Verwijderd
't normaal, denk ik.

Er staat al ergens een topic over dit ow, als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:31
Jolt
Jolt is offline
Kan je niet vergelijken met andere mensen want is niet dezelfde gezins sitautie, dezelfde finaciele situatie en natuurlijk, andere geslachten ..je kan wel via internet ergens een boekje bestellen waar dat in staat!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:19
Orpa
Orpa is offline
Ik ben (bijna) 15 en ik krijg 7,50 per week. Kijk en vergelijk.....
Oud 23-06-2003, 10:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Orpa schreef op 23-06-2003 @ 10:19:

kleedgeld??? dat zou ik echt never redden, €30,- per maand!
ik krijg €55,- maar m'n ouders hebben besloten het te verhogen naar €70,- ofzo Dat krijg ik dan tot oktober en dan krijg ik vanaf dan voortaan €90,- per maand (incl. zakgeld).
Oud 23-06-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Orpa schreef op 23-06-2003 @ 10:19:
Ik kreeg toen ik een jaar of 17 was ƒ75,- per maand, is wel iets meer dan 30 euro per maand...maar zo heel veel scheelt het niet (9 gulden) en ik was toen denk ik wel iets groter dan jij nu ed. 50 euro per maand is iig wel normaal.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 13:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-06-2003 @ 11:59:
Ik kreeg toen ik een jaar of 17 was ƒ75,- per maand, is wel iets meer dan 30 euro per maand...maar zo heel veel scheelt het niet (9 gulden) en ik was toen denk ik wel iets groter dan jij nu ed.
maar de prijzen zijn inmiddels wel heel wat hoger.
ik weet nog dat ik een aantal jaren terug naar de c&a ging om daar simpele shirtjes te kopen. Die waren dan 10 tot 15 gulden. Tegenwoordig vind je nog maar weinig van onder de 10 euro. En zelfs de dingen díe 10 euro zijn, zijn nog simpeler als de truitjes van een aantal jaren terug.
Oud 23-06-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 23-06-2003 @ 14:18:
maar de prijzen zijn inmiddels wel heel wat hoger.
ik weet nog dat ik een aantal jaren terug naar de c&a ging om daar simpele shirtjes te kopen. Die waren dan 10 tot 15 gulden. Tegenwoordig vind je nog maar weinig van onder de 10 euro. En zelfs de dingen díe 10 euro zijn, zijn nog simpeler als de truitjes van een aantal jaren terug.
Mijn zusje kreeg dat voor zo ver ik weet ook toen ze 16 was en dat ik pas een jaar geleden. Hoeveel ze nu krijgt weet ik niet, maar zoveel meer zal dat niet zijn. Daar had ik echt wel rekening mee gehouden. (Toen ik 17 was, waren er weinig simpele, leuke shirtjes van 10 tot 15 gulden, volgens mij...een aantal jaren terug is voor jou waarschijnlijk kinderkleding, voor mij niet. Onder de 10 euro zijn bij bv H&M btw genoeg truitjes te krijgen en voor een euro of 15 heb je er gewoon veel.)

Ik vond het juist een uitdaging om zoveel mogelijk leuke kleding voor die 75 gulden te kopen...en nog steeds eigenlijk, voor zo min mogelijk geld toch leuke kleding vinden...en dat lukt over het algemeen aardig. En je leert wel met geld om gaan als je niet veel krijgt ed.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:46
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Umm.. Nou ik krijg 100 euro kleedgeld per maand van mijn ouders en ik werk , waar ik vorige maand 90 euro voor heb gekregen.
(Ik had 32 uur gewerkt.. )
En ik krijg nog verder wel kleine extraatjes zoals een leuk jurkje als ik uit wil, of wat geld om iets te drinken in een disco.

Als ik naar jullie luister (jullie verhalen lees..) dan vind ik wel dat k genoeg krijg.Maar in real life kom ik écht niet uit met het geld dat ik binnen krijg.. Ik koop dan ook merkkleding .. Gsus, Replay etc.
En dan red je het echt niet met 50 euro per maand.
Dan heb je nauwelijks genoeg voor een leuk shirtje..
Het laatste shirtje dat ik kocht.. Was E87,50 van Replay.
Duss.. Applaus voor de mensen die goed uitkomen met hun E50 .. Want dat kan ik dus écht níet !

P.s. Ik denk overigens wel dat ik een groot shopping probleem heb, want kheb alleen al vorige maand E268,45 uitgegeven..
En dat is gewoon teveel.Dus mensen, ik ben geen goed voorbeeld.. Maar kortom ik krijg E100 kleedgeld per maand.
Oud 24-06-2003, 02:35
Verwijderd
Het ligt er ook aan wat je ervoor moet kopen natuurlijk. Hoef je alleen kleding te betalen of moet je ook schoenen betalen.

Ook maakt het een hoop uit of je ouders een hoop dingen voor je meenemen of dat je alleen geld krijgt..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 24-06-2003 @ 03:35:
Het ligt er ook aan wat je ervoor moet kopen natuurlijk. Hoef je alleen kleding te betalen of moet je ook schoenen betalen.

Ook maakt het een hoop uit of je ouders een hoop dingen voor je meenemen of dat je alleen geld krijgt..
Hmm, zeker. Maar op zich is het ook als je alles moet betalen en je niks van je ouders krijgt, best te doen met 50 euro. Natuurlijk niet als je alleen maar merkkleding koopt ed, maar anders wel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:11
mR
mR is offline
Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 23-06-2003 @ 22:46:
Umm.. Nou ik krijg 100 euro kleedgeld per maand van mijn ouders en ik werk , waar ik vorige maand 90 euro voor heb gekregen.
(Ik had 32 uur gewerkt.. )
En ik krijg nog verder wel kleine extraatjes zoals een leuk jurkje als ik uit wil, of wat geld om iets te drinken in een disco.

Als ik naar jullie luister (jullie verhalen lees..) dan vind ik wel dat k genoeg krijg.Maar in real life kom ik écht niet uit met het geld dat ik binnen krijg.. Ik koop dan ook merkkleding .. Gsus, Replay etc.
Duss.. Applaus voor de mensen die goed uitkomen met hun E50 .. Want dat kan ik dus écht níet !

P.s. Ik denk overigens wel dat ik een groot shopping probleem heb, want kheb alleen al vorige maand E268,45 uitgegeven..
En dat is gewoon teveel.Dus mensen, ik ben geen goed voorbeeld.. Maar kortom ik krijg E100 kleedgeld per maand.
Ik krijg zelf €50,- per maand. Zelf koop ik ook merkkleding en red ik t ook niet met 50 per maand, daarom leg ik meestal zelf een deel van m'n salaris derbij. Als je niet al te veel kleding koopt en merkloos shopt kan je t best redden met €50,-. Wil je meer of van n merk, leg je der iets bij.

Dat is iig mijn beredenering
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:52
vrijgezel
vrijgezel is offline
ik kreeg altijd 150 gulden per maand
en nu betaald mijn moeder mijn telefoon rekening dat is wel minder dan 70 euro enzo maar ze koopt ook altijd nog kleding voor me enzo.

dus eigenlijk ben ik zo goedkoper uit.
Oud 25-06-2003, 20:06
pyres74
pyres74 is offline
- ik krijg 75 euri per maand van mn ouders, maar ik ga volgend jaar hbo dus dat wordt verhoogd (ja vage reden van mn ouders maar whatever ik krijg meer geld )

- ik krijg volgend jaar ook studiefinancering wat ongeveer 70 euri is (ja ik neem een ov en wordt pas 30 juni 18 )

- ik neem een baantje voor ongeveer 6 a 9 uur per week (ongeveer 4,50 per uur denk ik)

nou dus als je die verhoging door rekent naar 100 euri en als je uitgaat van minstens 6 uur werk pw a 4,50 per uur dan kom je dus per maand uit op

ongeveer 200 euri per maand

daar kan ik wel mee leven als je eerst maar 75 per maand had
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 00:45
lucy48
lucy48 is offline
45 euro kleedgeld, 30 euro zakgeld
oftewel 75 euro geld, kijk zelf dan wel hoe ik het verdeel
Oud 26-06-2003, 07:34
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 25-06-2003 @ 21:06:
- ik krijg volgend jaar ook studiefinancering wat ongeveer 70 euri is (ja ik neem een ov en wordt pas 30 juni 18 )
Als je 30 juni 18 wordt, is het toch niet meer dan logisch dat je een ov krijgt?

En betalen je ouders alles van school ed?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:22
Gothic
Gothic is offline
Ik krijg 57 euro per maand, ben 17... Maar ik ben erg zuinig, koop geen dure merkkleding, dus kom prima uit...
Oud 26-06-2003, 10:56
Cæles
Cæles is offline
Krijg per maand 45 euro kleedgeld en 25 euro zakgeld. Ik kom er wel redelijk mee uit, k koop maar heel af en toe merkkleding. Vind t niet zo nodig.
Oud 28-06-2003, 16:47
Main
Main is offline
Ik krijg 60 euro Kleedgeld per maand en 25 euro zakgeld. Kan ik aardig mee rond komen. o ja, ieder jaar krijg ik 2 paar jassen en 2 paar schoenen. Als ik meer wil moet ik zelf betalen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 20:55
Kreng
Kreng is offline
K krijg 50 euro kleedgeld per maand.. en daar red ik t meestal wel mee aangezien ik niet merkengeil ben maar alleen kleren koop die ik zelf leuk vind, en dat zijn meestal geen merkkleren.. Hmm vind Gsus wel leuk soms maar da's zo duur dus laat dan maar zitten, heb meer plezier van iets goedkopers (beter gevoel bij ook )
Krijg daarbij nog 10 euro voor abbonementen en cadeautjes enzo, en eerst ook zakgeld maar nu betalen ze m'n mobiel.. nou geweeeeldig joh, wel 12.50 euro terwijl m'n rekeningen toch altijd wel 'wat' hoger zijn, we hebben namelijk nu ook geen huistelefoon meer...
~tis wel weer genoeg geouwehoerd weer~
Oud 30-06-2003, 11:52
Breg
Breg is offline
ik krijg 80 euro per maand en daar kan ik goed mee rond komen. Soms leg ik er nog wat geld bij van mn baantje, als ik bv nieuwe schoenen en een nieuwe jas wil kopen dan red ik het vaak niet, maar andere maanden houd ik weer geld over.
Oud 01-07-2003, 20:38
JoRdYs
JoRdYs is offline
Ik krijg ongeveer 100 euro kleedgeld per maand en ook nog 30 euro zakgeld.
Ik kom er meestal wel van rond soms niet.

En mijn schoenen en jassen betalen me ouders.

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:25
flowerpower
flowerpower is offline
Toen ik 15 was kreeg ik ook ongeveer €50,-
Oud 08-07-2003, 10:40
dream-on3
dream-on3 is offline
ik krijg geen kleedgeld!
als ik iets leux zie kopen ze het gewoon voor me (of betalen het later terug).

> geen problemen en geen regels.... das veel beter dan al die afspraken
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 10:50
abdc83
abdc83 is offline
k krijg geen kleedgeld, me ouders betalen alles voor me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 11:10
Verwijderd
ik heb al kleedgeld sinds ik 11 ben geloof ik...
het begon met 20 gulden waar ik sokken en ondergoed van moest kopen maar al snel werd het 45 gulden en moest ik daar ook t-shirtjes van kopen...
Vanaf dat ik 12 ben krijg ik 100 gulden per maand waar ik alles van moet doen behalve schoenen en een jas..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 12:21
Verwijderd
ik krijg geen geld meer, sterker nog.. ik moet tegenwoordig geld aan me ouders gaan geven
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:37
Nieni
Nieni is offline
€18,15 zakgeld en geen kleedgeld.
Ik vind het niet erg om met mijn moeder kleren te kopen, eigenlijk, en soms koop ik in de stad ook even wat en dat krijg ik dan (gedeeltelijk) terug.
Zo kan het ook.

(€50 lijkt mij wel goed als je 15 bent, dat krijgen de meeste mensen van 15 die ik ken aan kleedgeld. )
Oud 10-07-2003, 13:23
Verwijderd
ik krijg 50 en daar moet ik alles voor doen, kleding, schoenen, uitgaan, cadeautjes, vakanties

tis vrij weinig vind ik
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:03
sas
sas is offline
ik krijg 90 euro per maand kleedgeld en nog 30 euro per maand zakgeld. Ik moet hier wel alles van doen.
Daarbij verdien ik ook nog ongever 200 euro per 4 weken.
Oud 11-07-2003, 11:07
ajaccio
ajaccio is offline
€ 70,- per maand...
Oud 13-07-2003, 10:44
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Ik mag kieze... of €50 euro per maand.. of gwoon als ik wil geld vragen.......... ik kies voor het tweede.. kep uitgerekend dat ik dan meer kan kopen enzo...

Maar moeten jullie vandat kleedgeld ook ondergoed (string/Bh/onderbroek) en sokke ofzo kopen?
Oud 13-07-2003, 11:01
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik krijg 40 euro kleedgeld per maand. En moet daar alles van kopen behalve ondergoed.

Ik koop best dure kleren, alleen absoluut niet vaak want dat is niet te doen van die 40 euro. Maar ik heb er geen probleem mee, ik doe toch lang met mijn kleren, en ik haal het precies.
Het is natuurlijk leuker om meer te krijgen, maar niet nodig (voor mij dan).
Oud 14-07-2003, 10:13
Silver rain
Silver rain is offline
Ik heb geen kleedgeld. Gewoon vragen als ik iets leuks zie. Als ik dat niet te vaak doe mag het meestal wel
Oud 14-07-2003, 13:30
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik denk dat €.50,- op zich wel een ok bedrag is (mits je koopziek bent ) maar hoop dan wel dat het ex. zakgeld is.
Zelf heb ik nooit kleedgeld gehad, ik kon gewoon vragen wanneer ik wilde.
Oud 14-07-2003, 14:46
Go
Go is offline
Zoals eerder al gezegd is dit vrij normaal. Ik krijg zelf 56.72 (fl. 125,-) kleedgeld + 26 euro zakgeld per maand.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 16:57
Dory
Dory is offline
ik krijg 100 per maand inclusief zakgeld

maar ik geef maar 40 per maand aan kleding uit (leve de H&M )
dus als die 50 euro alleen voor kleding is lijkt het mij een redelijk bedrag.
Oud 14-07-2003, 22:03
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik krijg niets........als ik wil shoppen krijg ik gewoon geld.....meestal 120 euro ofzo (ong. 1 x in 2 maanden)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 10:39
Verwijderd
Ik krijg meestal 500 euro per maand, maar als ik echt moet winkelen krijg ik net iets meer als ik het aan pappa vraag.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:59
Kiwitjuh
Kiwitjuh is offline
Ikke krijg 250 euro per maand daarvan moet ik wel nog een gedeelte van sparen maar ach ik kan er wel mee rondkomen duzz jaaa
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 22:03
p4tj3
p4tj3 is offline
ik krijg maar €45 pm, en kleding krijg ik zelden , ze vinden dat ik teveel kleding heb , dus niet.
en werk is er hier nauwlijks.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:04
flaming-christ
flaming-christ is offline
ben 15 en krijg 50 euro per maand aan kleedgeld, hoef daar dan geen schoenen en jassen enzo van te kopen
verder krijg ik 7,50 euro zakgeld per week
en verdien ik 90-120 euro per maand(verschilt per maand) met werken
en aangezien ik niet zoveel kleren nodig heb, omdat mn moeder bijna al mn broeken zelf maakt(zo handig )
en ik verder shirtjes bij h&m en wibra koop heb ik aan 50 euro per maand voor kleren toch wel genoeg
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:14
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik krijg geen kleedgeld en heb het ook nooit gehad. Ik krijg ook geen zakgeld.

Meestal koop ik een truitje of een broek van mijn salaris en heel vaak krijg ik het ook. Ik denk dat ik zo ook wel goedkoper uit ben.
Bovendien koop ik meestal truitjes van €10-25 en broeken van €20-45 dus ik kom eigenlijk altijd wel uit.

Je moet niet denken dat ik zo achterlijk ben om 60 euro uit te geven aan een vrijwel kaal shirtje met Replay erop.
Net als de kleding van G-sus. Het is een gewoon saai shirt met een merknaam erop.. How sad.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:15
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 17-07-2003 @ 11:39:
Ik krijg meestal 500 euro per maand, maar als ik echt moet winkelen krijg ik net iets meer als ik het aan pappa vraag.
ZOVEEL?

Jouw papa is of veel te lief of nogal.. welvarend.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:15
Verwijderd
Ik krijg € 80 p.m. zak-en-kleed-geld
mijn ouders matsen me zo nu en dan wel eens.
Ik werk in een restaurant waar ik ongeveer €100 p.m. krijg (het verdient niet zo goed maar is wel leuk. Ik werk ook niet zoveel)
En €60 euro fooi p.m.
Ik gebruik alleen mijn zakgeld en wat van mijn fooi en daar heb ik genoeg aan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 23-06-2003 @ 22:46:
Besef wel héél goed dat jij het best wel getroffen hebt met zulke veel-geld-uitgevende ouders. Want er zijn echt wel mensen die minder krijgen... En het is absoluut belachelijk om merkkleding te kopen - vind ik dan - want het is duur en wat is de meerwaarde van een merk nou precies?

Ik zou persoon mezelf een levend reclamebord voelen. Tis maar wat je leuk vindt.

Edit: overigens krijg ik 70 euro kleedgeld en 15 euro zakgeld in de maand. Dat is voor mij ook niet echt genoeg, dus ik ben blij dat ik nu werk en veel geld heb. Dat klinkt tegenstrijdig met datgene wat ik net vertelde, maar op een of andere manier zijn de kleren die ik koop niet zo goedkoop. Terwijl ik echt niet op merkjes en dergelijke let...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
heliosuperjos schreef op 17-07-2003 @ 11:39:
jouw ouders zijn gek en jij bent verwend. Daar kun je per jaar drie studies van betalen man!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:48
avantasia
avantasia is offline
Ik krijg elke broek of shirt die ik mooi vind zolang het maar bij me moeder in de winkel hangt. Ze heeft een mode en vrijetijdswinkel, dus ik ga nooit zo shoppen.
Ik vind zakgeld maar onzin als je 18 bent, werk zat.
Oud 31-07-2003, 09:16
Verwijderd
150 Euro kleedgeld in de maand, + 50 euro studiefinanciering, + 10 euro zakgeld per week, dus nog eens 50 erbij. Heb dus in een gemiddelde maand 250 euro uit te geven, wat over het algemeen allemaal opgaat aan kleding. :/ Maar nu komt er nog zo ongeveer 300 Euro bij aan geld dat ik verdien, dus ik red het makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef op 31-07-2003 @ 10:16:
150 Euro kleedgeld in de maand, + 50 euro studiefinanciering, + 10 euro zakgeld per week, dus nog eens 50 erbij. Heb dus in een gemiddelde maand 250 euro uit te geven, wat over het algemeen allemaal opgaat aan kleding. :/ Maar nu komt er nog zo ongeveer 300 Euro bij aan geld dat ik verdien, dus ik red het makkelijk.
Wat asociaal veel kleedgeld! 150 euro in de maand... zijn ze gek of zo? Vind je dat zelf niet teveel om aan te nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten