Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 07:08
Maradinus
Maradinus is offline
Ik ben net 18 geworden nou wil ik ook auto rijles nemen maar waar moet je de eerste rijles goed op letten??

en hoe was jou eersdte rijles?

spannend
nieuwschirig
etc.

bvd marinus
Oud 23-06-2003, 07:16
Tandpasta
Tandpasta is offline
Dan leert hij jou hoe je moet schakelen en dan zul je de dingen rustig aan doen. En wees maar niet bang, want je kunt echt niets fout doen. Mijn eerste rijles was gewoon spannend, maar het werd daarna steeds leuker. En autorijden zonder bijzitter is nog veel leuker.
Oud 23-06-2003, 08:22
Qimm
Qimm is offline
Was heel koel Motor niet eens laten afslaan (dat kwam later wel ) En een beetje op van die achterafweggetjes oefenen Was de leukste rijles die ik ooit heb gehad
Oud 23-06-2003, 09:02
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik kreeg het voor elkaar om gelijk de eerste les de auto al naar de ****** te helpen..... Maar ja, dat was mijn schuld ook niet, er kwam sneeuw in de motor (het was eind januari )

Later moest de eerste les dus over (auto moest naar de garage, want hij vertrouwde het niet, bleek gelukkig nix aan de hand te zijn...) en dat ging wel goed. Je leert idd eerst schakelen en gas geven enzo. Remmen mocht ik pas de 3e les.
Oud 23-06-2003, 09:04
Arun
Arun is offline
Dan leer je hoe verdomd makkelijk het is.. Eerste keer starten is wel mooi vond ik..
Oud 23-06-2003, 09:27
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik moet ook nog. Ben ook net 18 geworden...

Ik heb ook nog nooit autogereden bij mijn vader ofzo, dus het wordt dan ook echt de eerste keer. Ben benieuwd....
Oud 23-06-2003, 09:29
Denise84
Denise84 is offline
Leuk! Zou zo weer rijles willen..
Oud 23-06-2003, 10:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Nog niet gehad... pas volgend jaar
Ga denk ik een snelcursus doen
Oud 23-06-2003, 17:12
Verwijderd
Geweldig, vooral als je met 60 over drempels gaat Ik werd min of meer gedwongen door me ouders, anders zouden ze me rijlessen niet meer betalen want ik had er voor de tijd echt nooit zin in. Maar eenmaal me in het stuur te hebben vastgebeten heb ik het niet meer losgelaten
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:31
gary moore
gary moore is offline
eerste rijles was kut me moeder had een rijschool uitgekozen, die vent was dik te laat en was ook nog eens een arrogante lul
hij zei dat ik 25-28 lessen nodig zou hebben.

Daarna meteen nieuwe rijschool gekozen en dat ging prima en na nog geen 20 lessen had ik me rijbewijs.
Oud 23-06-2003, 18:14
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik had nog nooit gereden daarvoor dus die rijleraar helemaal verbaasd dat ik niet eens wist waar een koppeling voor diende enzo.
Maar verder was het echt beetje gasgeven en schakelen en remmen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:41
simple creed
simple creed is offline
Ik had nog nooit in/op een motorvoertuig gezeten dus tja....

maar mijn 1e rijles vond ik echt geweldig en t ging super. En ik mocht gelijk alles! schakelen, gassen, remmen alles gewoon. en t was leuk....

maar je rijbewijs hebben en zelf rijden is veeeeeeeeel leuker
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:26
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik vond mijn eerste rijles echt supergaaf, had het idee dat ik mijn roeping had gevonden ofzo Het uur ging zo snel voorbij dat ik dacht dat het nog maar 5 minuten later was bij wijze van spreken.. toen heb ik het een tijdje niet zo leuk gevonden, omdat het moeilijk werd met alles onthouden enzo, maar nu mijn examen er aan zit te komen, begint het steeds beter te gaan en wordt het ook leuker.
Oud 23-06-2003, 21:12
Onbekende
Onbekende is offline
Ik vond het spannend. Ik had nog nooit eerder een auto bestuurd (ook niet stiekem op een rustig weggetje of een parkeerterrein of zo) en ik vond het een hele ontdekking dat het anders stuurde dan een fiets. Ik vond het eerst heel raar dat je het stuur zover moest draaien. 80 km/uur vond ik erg hard en ik slingerde eerst ook wat. Na een half uurtje alleen sturen heeft mijn instructrice me het schakelen bijgebracht en ook dat vond ik eerst erg moeilijk, maar de volgende rijles had ik dat wel aardig door.
Mijn eerst rijles had trouwens nog al interessante bijkomstigheid dat bepaalde wegen spekglad waren omdat er een soort ijslaag/platgereden sneeuw op lag. We zijn over ee paar wegen gekomen die niet gestrooid waren. Dat was januari vorig jaar. Ondertussen heb ik mijn rijbewijs alweer langer dan een half jaar. Vorig jaar oktober ben ik bij mijn tweede rijexamen geslaagd.

Veel succes bij je rijlessen!
Oud 23-06-2003, 21:15
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
Denise84 schreef op 23-06-2003 @ 10:29:
Leuk! Zou zo weer rijles willen..
Nou ik ben blij dat ik er vanaf ben
Oud 23-06-2003, 21:21
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
EdHunter schreef op 23-06-2003 @ 22:15:
Nou ik ben blij dat ik er vanaf ben
Ik straks ook! Mijn rij-instructeur is een heel aardige vent, maar de laatste tijd ontwikkelt hij de vervelende gewoonte om pas op het laatst te zeggen dat we af moeten slaan Zeer irri, straks weet ik niet eens hoe ik normaal af moet slaan!

Meestal gaat het ook fout omdat ik inschat dat het niet meer kan, meneer zegt van wel, ik ga twijfelen, doe het toch en dan gaat het dus fout

En na 26 lessen lijkt het me ook wel eens leuk om ZELF te kunnen bepalen waar ik heen ga. Het industrieterrein ken ik zo langzamerhand wel....
Oud 24-06-2003, 02:49
Verwijderd
Hmmm eerste les was een dubbele, eerst moest ik dus gewoon een beetje rijden terwijl hij het gas/koppeling/rem deed, daarna op een parkeerterrein rondjes rijden in zijn 1/2 .

Ik kan er trouwens geen reet van, heb er gewoon echt geen aanleg voor en ik ben veels te bang voor andere weggebruikers. Ook vergeet ik dingen als ik het net geleerd heb... echt stom raak ook zo snel afgeleid. Ach het gaat altijd slecht aan het begin van de les, aan het eind gaat het meestal wel goed..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hij was best redelijk

Mijn instructeur legde eerst alles uit op welke manieren je kon sturen, war voor dingen je allemaal moest doen voordat je de auto startte, hij legde de pedalen uit etc. Toen gingen we naar de parkeerplaats bij De Geusselt (ik mocht alleen nog sturen, hij gebruikte de pedalen en hij schakelde) en toen mocht ik gaan oefenen, eerst met sturen en daarna mocht ik al met de pedalen gaan werken. Aan het einde van de les mocht ik dus iemand gaan ophalen, die woonde in dezelfde wijk als mij dus we reden dezelfde weg ongeveer terug. Toen mocht ik ook al de gas en de rem gebruiken, hij deed alleen de koppeling en schakelde.

Dus ja dat was het... eerste 15 lessen zijn altijd leuk, daarna wordt het minder leuk
Oud 24-06-2003, 15:25
Verwijderd
tja, ik had de 1e les geen verkeersregels overtreden he.
de 2e/3e reed ik pas voor het eerst door rood
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:03
NERD
NERD is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 23-06-2003 @ 19:14:
Ik had nog nooit gereden daarvoor dus die rijleraar helemaal verbaasd dat ik niet eens wist waar een koppeling voor diende enzo.
Maar verder was het echt beetje gasgeven en schakelen en remmen.
Hier hetzelfde: op zijn vraag wat ik allemaal van een auto wist kwam ik net verder "een stuur en vier wielen". En dat als ik heel erg m'n best zou doen ik het raampje misschien ook nog wel open zou krijgen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:42
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik vond het van tevoren heel eng, maar toen ik begonnen was vond ik het alleen maar leuk. toch iets van faalangst om iets te leren wat ik nog helemaal niet kon ik moest vanaf het begin alles zelf doen. starten, schakelen, gas geven, sturen, remmen enzz. eerste les vooral veel bochten in een rustige wijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:48
PV
PV is offline
geen id, 14 juli is mn eerste..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:55
miro
miro is offline
Mijn eerste rijles ging heel goed. Zelfs zo goed dat ik zelf mocht schakelen (wow). Ik heb een superrelaxte rijinstructeur en we lachen wat af in de auto. Geen reden om zenuwachtig te zijn.

Hoewel... Laatst bijna tegen de nieuwste porsche carrera 4 aangereden
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:17
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
bla bla bla
Veel succes bij je rijlessen![/

dankje
Oud 24-06-2003, 18:50
Verwijderd
Ik belandde met de auto in een kippenren..ach, kip happens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 19:17
Tofke_H
Tofke_H is offline
de eerste was een makkie! De tweede daar en tegen
Oud 24-06-2003, 23:13
Drommels
Drommels is offline
Rampzalig...
Oud 24-06-2003, 23:35
Snellius
Snellius is offline
Mijn 2e rijles was beroerder
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 07:48
Secreet
Secreet is offline
eerste was nog grappig...twwede ging wel....derde werd al vervelend....
Oud 25-06-2003, 13:45
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
moet je trouwes altijd rijden als dr iemand ahcterin zit?? of heb je alleen rijles zeg maar?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:50
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 23-06-2003 @ 08:08:
Ik ben net 18 geworden nou wil ik ook auto rijles nemen maar waar moet je de eerste rijles goed op letten??

spannend
nieuwschirig
etc.

bvd marinus

Supermakkelijk, ik hoefde de eerste les alleen maar te sturen.

Later wordt het moeilijker.

Aan het eind weer makkelijk.
Oud 25-06-2003, 15:34
3rd Rock
3rd Rock is offline
de 1e ging wel. de overige 25 waren kut en nu ben ik gestopt en ga voorlopig niet verder dus.
Oud 25-06-2003, 15:54
the exploding boy
the exploding boy is offline
wat raar trouwens dat zoveel mensen de 1e les niet hoeven te schakelen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 23-06-2003 @ 08:08:

spannend
nieuwschirig
etc.

bvd marinus
simpel...ik had al geneog schakelervaring met mijn brommer, dus het idee was er al. Naja autorijden is best simpel, behalve dat ik van de brommer gewend was op het midden van de weg te rijden, maar met de auto rijd je dan half in de berm

Gelukkig mocht ik al wel meteen zelf schaakelen. Het enige dat ik nog neit hoefde was speciale verichtingen en kijken. Wat er dan nog overblijft is gewoon totale autocontrole
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:59
Miess
Miess is offline
Eerste rijles mocht ik alleen sturen op een afgelegen terrein, dat ging erg lekker. Helaas had ik met remmen en schakelen wat meer moeite.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten