Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 17:12
Verwijderd
Hoe denk jij daar over?
Wil je later kinderen? en hoeveel?
En hoe denkt je partner daarover?
En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?

Persoonlijk zou ik wel kinderen willen, maar mijn vriend wil absoluut geen kinderen. ook al is het nog heel ver weg en we eerst nog maar moeten zien hoe lang we samen blijven, heb ik besloten dat als we voor altijd samen blijven, dat we dan geen kinderen nemen. omdat hij dat absoluut niet wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 17:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoe denk jij daar over?
Wil je later kinderen? en hoeveel?
En hoe denkt je partner daarover?
En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?

Zeker wel... Ik ben echt knettergek op kinderen!
Het liefst wil ik 2 (of misschien 3) kinderen.
Het is natuurlijk altijd afwachten, misschien dat ik er over een poosje weer heel anders over denk, maar goed... Het gaat over NU, he .
Mijn vriend moet nu al steeds de opmerkingen aanhoren: "ooh, wat een lief kindje daar, is dat geen schatje??" (en dan lekker droog een antwoord van: "als jij t zegt...")
Als een van de twee per se geen kinderen wil, moet het ook niet gebeuren, vind ik... Anders is het ook ten opzichte van de kinderen niet fair.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:30
Verwijderd
Hoe denk jij daar over?
ik wil ook dolgraag kinderen, ik vind ze echt geweldig word ook helemaal blij van ze enzow

Wil je later kinderen? en hoeveel?
mjah ik wil dus kinderen, kweenie hoeveel, ik heb wel altijd van een groot gezin gehouden.

En hoe denkt je partner daarover?
mjah,ik heb nu geen partner, dus daar kan ik niets over zeggen.

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?
mjah nou goed, ik wil dus wel kinderen, wanneer mijn partner dat niej wil.. ik denk dan jammer voor hem, maar ik heb een sterke eigen wil en wat ík wil gebeurd ook, klinkt misschien best wat asociaal, maar het is míjm leven en daar doe ik mee wat ik wil.. het spijt me dan voor mn partner
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:33
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Voor alsnog heb ik er geen behoefte aan, lijkt mij duidelijk.

Ik kan mij alleen goed voorstellen dat die situatie veranderd als ik begin 30'er ben en al mijn vrienden hun zoontjes leren fietsen e.d.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 23-06-2003 @ 18:30:
Hoe denk jij daar over?
ik wil ook dolgraag kinderen, ik vind ze echt geweldig word ook helemaal blij van ze enzow

Wil je later kinderen? en hoeveel?
mjah ik wil dus kinderen, kweenie hoeveel, ik heb wel altijd van een groot gezin gehouden.

En hoe denkt je partner daarover?
mjah,ik heb nu geen partner, dus daar kan ik niets over zeggen.

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?
mjah nou goed, ik wil dus wel kinderen, wanneer mijn partner dat niej wil.. ik denk dan jammer voor hem, maar ik heb een sterke eigen wil en wat ík wil gebeurd ook, klinkt misschien best wat asociaal, maar het is míjm leven en daar doe ik mee wat ik wil.. het spijt me dan voor mn partner

*offtopic: Charlot, kinderen maken doe je toch meestal samen, daar kan een wil niet bij helpen*

Mja, ik wil ook kinderen, en hoop een partner te vinden die ook kinderen wil
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:39
Orpa
Orpa is offline
Ik wil misschien kinderen, ik weet niet, ik kan op dit moment hoofdzakelijk tegen argumenten verzinnen. Ik weet 100% zeker dat mijn vriend wel kinderen wil, 2 om precies te zijn.

Ik denk dat als ik bij hem blijf dat er uiteindelijk wel kinderen komen, maar dat ik er geen 10 jaar voor ga thuis zitten!
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:40
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik wil niets liever dan ene baby die natuurlijk groot wordt en het liefst wel meer dan 1.. Mijn vriend wil oko graag kinderen dus het zal wel een niet groot probleem worden.. Waar ik erg blij mee ben want zou het niet tof vindne als me vriend ofzo geen kinderen zou willen hebben.
__________________
New York City, Dance or die
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:44
Sithan
Sithan is offline
Ik wil pas kinderen als ik eindelijk ns het vak onderwijs en opvoeding gehaald, dit is al de 2e keer dak t moet herkansen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:52
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-06-2003 @ 18:12:
Wil je later kinderen?
Van mijn leven niet

Citaat:

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?
Dan heeft ze hele vette pech.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:53
Verwijderd
Ik zou best kinderen willen. Maar nu nog niet.. ik vind zelf dat ik totaal niet met kinderen om kan gaan en dat ik nog niet verstandig genoeg ben om zo'n kind iets te leren. Ik wil een kind een stabiel leven geven en daarvoor heb ik zelf ook nog een hoop dingen te leren.

Verder lijkt ht me best moeilijk als de 1 later kinderen wil en de ander niet. Je hebt ook stellen die het als normaal zien om kinderen te nemen en ookal gaat het misschien niet zo super in de relatie, "als de kinderen er zijn zal het vast beter gaan".. ofzo.

Zo zal het bij mij iig niet worden. Ik zou mezelf en m'n relatie ook niet wegcijferen voor kinderen. Het belangrijkste is dat je iemand hebt met wie je oud wilt worden en op wie je kunt rekenen.
Ik zou pas kinderen nemen als ik zeker zou weten dat de relatie met m'n vriend/man dan ook helemaal goed is.

Mijn levensdoel is in ieder geval niet "kinderen nemen." Ik wil een leuke, lieve, betrouwbare vriend, een leuke baan, het naar m'n zin hebben iedere dag. En als dat eenmaal zo is dan kan ik m'n geluk sowieso niet meer op. Dan zou het krijgen van een kind samen met de jongen van wie ik zoveel hou het wel compleet kunnen maken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:59
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
3 kids in huis lijkt me heel leuk later, maar als mijn vriendin echt geen kinderen zou willen, dan zouden ze er niet komen. Ik vind dat je niet mag kiezen voor kinderen als je er niet allebei voor 100% achterstaat.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 23-06-2003 @ 18:59:
3 kids in huis lijkt me heel leuk later, maar als mijn vriendin echt geen kinderen zou willen, dan zouden ze er niet komen. Ik vind dat je niet mag kiezen voor kinderen als je er niet allebei voor 100% achterstaat.
Nee maar je kan iemand er wel voor ''dumpen'' om iemand anders te zoeken. Mijn oom bijvoorbeeld die had een vriendin en zij wilde echt geen kinderen, toen is hun relatie daarom stuk gelopen. Maar goed, nu een jaar of 5 later is hij nog steeds vrijgezel, dus die kinderen zullen er voorlopig ook wel niet meer inzitten, en ze komen denk ik ook niet meer.

Ontopic:
Ik weet het niet goed, nu iig nog niet. Maar als ik groot ben dan wil ik ze waarschijnlijk wel, niet te veel, maar ook geen 1, dat lijkt me zo zielig voor dat ene kindje.
Mijn vriendje zegt altijd later misschien, daar ga ik nu nog niet over nadenken. En zijn vader zegt altijd kinderen nooit aan beginnen .
Soms denk ik wel eens, nu al, een mooie lieve kleine baby van hem, met al zijn mooie dingen mijn moeder wordt dan gek en gaat dan zeggen, nee hoor niet doen, ik wil ook nog helemaal geen oma worden Haha nou ja ZO serieus was het nou ook weer niet allemaal hoor!
Wil hij echt GEEN kinderen en ik echt per see WEL, dan zou ik me wel voor kunnen stellen dat de relatie kapot loopt. Ik bedoel je hebt last van je hormonen die zeggen dat je een kindje wilt krijgen , maar van de andere kant hou je natuurlijk ook wel heel veel van je partner. Whatever het heeft nog niet echt zin om erover na te denken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 23-06-2003 @ 18:34:
*offtopic: Charlot, kinderen maken doe je toch meestal samen, daar kan een wil niet bij helpen*

Mja, ik wil ook kinderen, en hoop een partner te vinden die ook kinderen wil
offtopic; mjah mies, weet ik wel,ik ben niet helemaal achterlijk. maar daar kan mijn wil wel mee helpen want je hebt nog zo'n instantie als spermabank
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:36
Studentje
Studentje is offline
Misschien over een jaar of tien.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 23-06-2003 @ 19:31:
offtopic; mjah mies, weet ik wel,ik ben niet helemaal achterlijk. maar daar kan mijn wil wel mee helpen want je hebt nog zo'n instantie als spermabank
Mja, goed lieverd, maar dan nog zit je met je partner die geen kinderen wil, dus of je ze nou van hem krijgt of van de bank
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:40
Verwijderd
Ik heb altijd kinderen gewild, het liefste 2, maar sinds een maand ben ik heel erg veranderd en wil ik ze totaal niet, ik wil mijn leven niet vergooien aan een jankerd dat daarna nog eens flink moeilijk gaat doen als t in de pubertijd komt, ik wil niet dat er iemand van mij afhankelijk is.

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:05
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
ik wil eerst een jongen en dan een meisjes tweeling.

maar ik zie nogal op tegen het baren en eventuele erfelyke -misschien dodelijke- afwijkingen, dus wil misschien wel gaan adopteren.
en als mijn man/vriend geen kinderen wil... tja.. dan moet ik is goed gaan nadenken wat ik wil....
mnhele leven met zn 2en lijkt me nix.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:06
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 23-06-2003 @ 19:40:
Ik heb altijd kinderen gewild, het liefste 2, maar sinds een maand ben ik heel erg veranderd en wil ik ze totaal niet, ik wil mijn leven niet vergooien aan een jankerd dat daarna nog eens flink moeilijk gaat doen als t in de pubertijd komt, ik wil niet dat er iemand van mij afhankelijk is.
hoezo is je mening zo veranderd? vertel?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 23-06-2003 @ 19:37:
Mja, goed lieverd, maar dan nog zit je met je partner die geen kinderen wil, dus of je ze nou van hem krijgt of van de bank
mjah, dan dus maar geen partner
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:15
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
ik ben helemaal gek van kinderen
maarja, als ze wat ouder zijn.... een jaar of 14
*slik* als mijn kinderen zoals mij zouden worden heb ik er liever maar 2

als ze klein zijn zijn ze nou eenmaal het leukst

tis toch cker zo?!
__________________
kuzzie..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:18
Verwijderd
Ik wil later eigenlijk geen kinderen. Nouja, als ik zwanger raak dan laat ik het niet weghalen, en als mijn vriend het graag wil dan vind ik 't best, maar van mij hoeft 't niet. Ik heb gewoon geen reden om een kind te willen. Dingen als 'het lijkt me zo leuk om je kindje vast te houden' vind ik onzin. Dan is je kind zes, dan vraagt het 'Sarah, waarom heb je mij gekregen?' en dan zeg ik 'Om je vast te houden', ofzo??? Mah, erg slechte reden vind ik dat. 'Omdat we zoveel van elkaar houden' vind ik ook een slechte reden, want als je veel van elkaar houdt heb je toch juist genoeg aan elkaar. 'Kinderen zijn leuk' is voor mij ook geen goede reden, want niet alle kinderen zijn leuk en de kinderen van je vrienden kunnen toch ook leuk zijn.
Daarnaast denk ik dat ik een heel irritante moeder zou zijn, vanwege een verregaans perfectionisme. M'n vriend denkt er nog niet echt over, het lijkt hem wel leuk om een kind op te voeden en er mee te spelen.
Waarom iemand 'absoluut geen' kinderen zou willen, snap ik trouwens ook niet... [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:18
Verwijderd
Ik wil zeker kinderen en gelukkig denkt mijn vriend daar net zo over. Het liefst zou ik vier kinderen willen hebben...maar dat zal er wel niet van komen, ivm gezondheid en kinderen kosten ook (veel) geld. Ik wil er als het even kan iig twee, eentje vind ik zo 'zielig', zo eenzaam en de kans op dat het (bewust of onbewust) erg verwend wordt is dan behoorlijk groot.

Als mijn partner geen kinderen zou willen hebben...dan zou ik toch wel tien keer na moeten denken of ik dat wel wil...want ik heb altijd al kinderen gewild, ik denk niet dat ik die kinderwens zo één, twee, drie op zou kunnen zeggen. Ik zou iig geen kinderen willen met iemand die absoluut geen kinderen wil, dat zou ik een kind niet aan kunnen en willen doen. Maar gelukkig zit ik niet in die situatie. (Als mijn partner geen kinderen zou kunnen krijgen, zou het btw anders zijn, maar dan zijn er altijd nog andere opties natuurlijk.)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:21
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-06-2003 @ 20:18:
Waarom iemand 'absoluut geen' kinderen zou willen, snap ik trouwens ook niet...
Genetische afwijkingen die je niet aan je kinderen door wenst te geven bijvoorbeeld.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 23-06-2003 @ 20:21:
Genetische afwijkingen die je niet aan je kinderen door wenst te geven bijvoorbeeld.
Jah oke. Goede reden. Herformulering.
Waarom de vriend van Loontjuh absoluut geen kinderen wil, snap ik niet (tenzij hij een genetische afwijking heeft)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-06-2003 @ 20:26:
Jah oke. Goede reden. Herformulering.
Waarom de vriend van Loontjuh absoluut geen kinderen wil, snap ik niet (tenzij hij een genetische afwijking heeft)
heeft ie niet, maar ja, echte uitgelegde reden moet je aan m zelf vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 19:57
phmpruim
phmpruim is offline
Het lijkt me geweldig om later kinderen te hebben. Hoeveel? dat weet ik nog niet precies. 2 of 3 ofzo.

Wat zou ik doen als mijn vriendin geen kinderen wil? Geen kinderen! Je moet geen kinderen nemen als niet beide ouders er 100% achter staan! Maar ik zou mijn vriendin er in elk geval niet voor "dumpen".
Gelukkig heb ik dat probleem niet: mijn vriendin wil ook graag kinderen!
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 23-06-2003 @ 20:06:
hoezo is je mening zo veranderd? vertel?
ik weet niet hoe het zo gekomen is, ik heb zelf veel meegemaakt, en ik weet van veel mensen in mijn omgeving dat ze veel meegemaakt hebben, ik vind het ten eerste egoistisch als je kinderen wilt neerzetten op een wereld waar ze niet eens veilig kunnen zijn, en ik ben ook gaan kijken hoe kinderen zijn tegenover ouders, en dat wil ik gewoon niet, ik heb t wel gewild, heb stage gelopen op kinderdagverblijf ect. dat vond ik helemaal geweldig, ben ook zwanger geweest wat een miskraam is geworden,veel verdriet over gehad, nu ben ik zelfs blij mee, ik weet niet echt hoe t komt dat t zo omgeslagen is, heel raar
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:17
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik wil later wel kinderen, maar verder denk ik daar absoluut nog niet over na, omdat ik daar gewoon nog absoluut niet over na wil denken... voorlopig hoef ik er nog geen
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:52
Verwijderd
Twee. Jongetjes of meisjes, dat maakt me niet uit. Als ze maar slim worden zodat ze mijn bloedlijn kunnen voortzetten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:58
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Hoe denk jij daar over?
Ik ben gek op kinderen, echt waar.. Van kleins af aan tot groot.. hartstikke leuk!

Wil je later kinderen? En hoeveel?
ja ik wil echt zeker te weten kinderen!
Ik heb zo in gedachten 3 kinderen, maar met 2 zou ik ook tevreden zijn..

En hoe denkt je partner daarover?
Hij wil later ook wel kinderen, hoeveel hij er precies wil weet ik niet, maar in ieder geval minstens 2. Alleen mag het van hem nog een hele tijd duren.. Ik zou liever kinderen krijgen als ik nog wat jonger ben..

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?
Oeiii dat zou ik echt heeeeel erg vinden, ik wil namelijk echt super graag kinderen later, ik vind het gewoon ontzettend mooi om zoiets te zien groeien! En tja, ik wil gewoon kinderen later!
Als mijn partner dat niet zou willen zou ik daar wel problemen mee hebben en ik denk dat we daar een hoop onenigheid over zullen krijgen dan.
Heel moeilijk, want ik weet niet of ik zou kunnen kiezen.. Maar een leven zonder kinderen lijkt me echt helemaal niks..!!
Of ik mijn partner ervoor aan de kant zou zetten weet ik dus niet eerlijk gezegd, klinkt misschien ontzettend gemeen, maar ja; als we over zoiets van mening verschillen; passen we dan goed bij elkaar..?
En tja ik denk niet dat ik mijn kinderwens op zij zou kunnen zetten, een leven zonder kinderen lijkt me verschrikkelijk.. En aan de andere kant vind ik dat wanneer je er niet allebei achterstaat er nog niet aan moet beginnen.

Maarja moet ik dan automatisch mijn toekomstbeeld (een gezin met kinderen enz enz) aan de kant schuiven omdat hij perse geen kinderen wil..
Dus ik weet echt niet wat ik zou doen..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 07:49
Verwijderd
ik heb ook altijd mijn hele leven kinderen gewilt en zag me later ook met een stel kids.. t liefst een jongen en een meisje..
en de vriendjes die ik had wouden allemaal ook kinderen tot nu Roelof.
Bij mij had t ook een andere reden waarom ik t wou. Niet alleen omdat t gewoon heel mooi is, maar ik heb mijn oma voor ze overleed beloofd haar naam over te nemen (achternaam) zodat de stamboom door kon gaan. Mijn zusje weet niet zeker of ze dat wel wilt (denk dat haar achternaam haar toch nog een beetje in verband brengt met mn vader) en als ik dan geen kinderen neem gaat de stamboom niet verder. Behalve dan misschien via mn zusje.
In het begin vond ik t wel erg. Naja, erg is een groot woord, maarja, ik bedoel: ik wil kinderen en hij niet. En dan?
Maar ik wil niet op een sneaky manier aan kinderen komen, al heb ik dat voor de grap wel ns gezegd (weer misverstand want hij dacht echt dat ik de pil zou vergeten of gaatjes in een condoom zou prikke ), maar nu heb ik zoiets van: dan geen kinderen. Dan haal ik gewoon lekker vaak mn neefjes/nichtjes in huis.
Een kind moet twee ouders hebben die bewust voor kinderen hebben gekozen vind ik (behalve natuurlijk bij ongewenste zwangerschap, maar dan kies je er dan toch soms wel bewust voor om het kind op te voeden). Je moet er allebei achter staan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:20
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik wil later zeker weten kinderen hebben. Ik ben er echt helemaaaal gek op! Enne ik wil dr dan 2 of 3 hebben denk ik.. alleen dan moet onze financieele situatie wel goed zijn want ze moeten allemaal een eigen kamer en leuke spulletjes kunnen krijgen.
Mijn vriend wil later ook kinderen en volgens mij hetzelfde aantal. dus als we dan nog bij elkaar zijn krijgen we daar gene ruzie om ofzow dat scheelt weer.
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 23-06-2003 @ 20:10:
mjah, dan dus maar geen partner
En je kind dus maar geen vader geven, alleen omdat jij per se een kind wilt...? Vind je dat wel helemaal eerlijk tov het kind?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:34
Verwijderd
Hoe denk jij daar over?

Ik vind kinderen leuk. Akelig leuk, zelfs. Van die kleine hummels die je lekker kan knuffelen en mee kan klieren en dingen leren en dingen van jezelf in zien... argh.

Wil je later kinderen? en hoeveel?

Twijfelgeval. Aan de ene kant wil ik heel graag kinderen, aan de andere kant lijkt 9 maand zwanger zijn en bevallen me he-le-maal niks en kosten kinderen zoveel tijd en moeite dat je je eigen leven er praktisch stop voor moet zetten.

En hoe denkt je partner daarover?

N.v.t.

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?

Dan heeft hij pech, want als ik echt kinderen wil, dan krijg ik ze ook. Maar dat is nog zo ver weg...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:45
Verwijderd
Hoe denk jij daar over?:

Wil je later kinderen? en hoeveel?
Waarschijnlijk wel.. hoeveel weet ik echt nog niet, 1 of 2 ofzo...

En hoe denkt je partner daarover?
Hij denkt er hetzelfde over...

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?
Erover praten, als de een geen kinderen wil en de ander wel, lijkt het me voor die kinderen niet echt leuk op te groeien met 1 iemand die ze eigenlijk helemaal niet wil.. Als m'n vriend geen kinderen zou willen zou ik dat op dit moment geen probleem vinden. Misschien later, wanneer ik het echt wil en het ook de tijd er voor is dat het dan gaat botsen... maar ja, misschien kan ik me er ook wel bij neerleggen tegen die tijd. Nu ben ik nog maar 18, 't is allemaal nog ver van m'n bed dus kan ik er ook weinig over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:48
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Mijn vriend en ik lopen allebei te zwijmelen als we schattige kindjes tegen komen. Mijn moeder heeft oppaskindjes en hij is er helemaal weg van. Echt zo sweet!! We willen later 3 kinderen, meisje-jongen-meisje (het liefst dan) maar pas over een jaar of 10 hoor
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2003, 11:50
Verwijderd
Ik vind kinderen wel leuk maar ik weet alleen niet of het wel wat voor mij zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 12:22:
En je kind dus maar geen vader geven, alleen omdat jij per se een kind wilt...? Vind je dat wel helemaal eerlijk tov het kind?
jah
Er zijn genoeg alleenstaande vrouwen vandaag-de-dag. Of het eerlijk is? geen idee.. maar wat is nog eerlijk in deze wereld..

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:33
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik wil ontzettend graag kinderen later het liefst een stuk of 4
en als mijn partner geen kinderen zou willen zou dat voor mij wel een reden zijn om bij hem weg te gaan, ik vind dat het gewoon bij het leven hoort en voor ik vind het gewoon speciaal om die hummeltjes op de wereld te zetten en op te voeden tot goede mensen.
nou heb ik het nooit echt serieus met een vriendje gehad over kinderen ook omdat we natuurlijk zelf nog niet volwasssen zijn, maar weleens voor de gein zo van nou dan nemen we er zoveel en dan gaan ze zo heetten enz
en ik heb nog nooit een vriend gehad die al gelijk zei van nee dat wil ik niet.
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:40
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-06-2003 @ 18:12:

1.Hoe denk jij daar over?
2.Wil je later kinderen? en hoeveel?
3.En hoe denkt je partner daarover?
4.En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?

1. hoe ik over kinderen denk? mijn moeder heeft jarenlang op kleine kinderen gepast, en daardoor weet ik nu heel goed dat het echt geen schattige, altijd lachende met grote blauwe ogen personen zijn.
2. ik denk het wel. ik weet niet of ik 1 of 2 of 3 kinderen wil, maar het maximum ligt toch wel bij 3 (alhoewel, stel dat ik 2 kinderen heb en ik ben zwanger van een tweeling, dan zou ik er niet 1 weg laten halen ofzo....)
3. ik heb geen partner.
4. er over praten. En als er 1 absoluut geen kinderen wil, dan komen er geen kinderen. Ik wil niet dat 1 v/d ouders een kind heeft wat ie eigenlijk niet wou, en ik wil ook niet dat mn kind een ouder heeft die eigenlijk geen kind wou.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:42
posthuman
Avatar van posthuman
posthuman is offline
ik wil een dochter om die Stella te noemen.
maar eigenlijk wil ik geen kinderen, ik vind Stella gewoon een mooie naam.
__________________
(wallflower) Tous que je serai jamais, vous pouvez toujours me couvrir de maquillage.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 24-06-2003 @ 14:29:
jah
Er zijn genoeg alleenstaande vrouwen vandaag-de-dag. Of het eerlijk is? geen idee.. maar wat is nog eerlijk in deze wereld..
Die moeders kiezen daar lang niet altijd voor. En om je kinderen om dat de wereld zo oneerlijk is ook maar een oneerlijke basis te geven? Ik vind dat kinderen een goede basis verdienen en die is, als het even kan, een vader en een moeder. Ik zou me eerst maar eens bedenken of je het wel eerlijk vindt ed, lijkt me toch wel practisch om te weten. Ook om het je kind uit te kunnen leggen. En wat als er met jou iets gebeurd? Dan staat je kind letterlijk en figuurlijk alleen op de wereld.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:11
howshesings
Avatar van howshesings
howshesings is offline
Hoe denk jij daar over?
ze zijn best leuk, af en toe

Wil je later kinderen? en hoeveel?
nee, vrijheid weg en ze kosten veel te veel geld. maar ik verander ooit misschien nog wel eens van gedachten en dan zou ik voor 1 kind gaan denk ik... dat valt dan nog net te doen en die komt dan ook niets te kort... lekker verwennen

En hoe denkt je partner daarover?
die wil wel graag kinderen... allemaal van die onzin over z'n genen voortzetten en dat ie dan een beetje onsterfelijk is
maar voor hem is het ook al een stuk meer aan de orde, hij heeft er waarschijnlijk langer en ernstiger over nagedacht, aangezien hij 25 is

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?
tsja, dan geen kinderen he, lijkt me nogal wiedes... het moet wel iets zijn waar je met zn 2en aan begint
__________________
we are of the going water and the gone
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:30
Buffy
Buffy is offline
ik zou later best een kotertje willen, een stuk of 2 lijkt me het leukste.

mijn vriend begint geloof ik wat bij te draaien, hij schijnt vorig jaar tegen zijn ouders gezegd te hebben dat ze van hem nooit opa en oma zouden worden. maar ja... toen had hij ook zo'n instelling van niks, een vaste vriendin was toen echt niks voor hem. nu ben ik zijn vaste vriendin *kuch* het is 3 maanden aan. toevallig kwam het gespreksonderwerp het afgelopen weekend tijdens een verjaardagsfeest van een van zijn vrienden op koters. hij heeft toen niet expliciet gezegd dat hij geen kinderen wil dus... wie weet!
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:35
lieve
lieve is offline
Ik zou later heeeeeeeel graag kinderen willen. Maar hoeveel? Dat weet ik niet hoor, in elk geval als er eentje komt zowiezo een tweede. Ik zou het zooo erg vinden als mijn kind het niet zo weten hoe het is om een broer of zus te hebben. Ik heb zelf vroeger veel ruzie gehad met m'n zus, maar sinds een jaar of 5 komen we keigoed overeen. En ik wil dat gevoel m'n kind niet afnemen. Om steeds te kunnen terugvalle om een broer of zus!

Maar natuurlijk beslis ik daar niet alleen over hé! Maar ik denk dat een leven zonder kinderen later voor mij onvoorstelbaar zou zijn.
Hoewel ik niet zoals mijn zus, al op m'n 21ste een kind zou willen.
Tegen dat ik eind de 20,begin de 30 ben. Dat is al goed voor mij!
Ik wil eerst zolang mogelijk genieten van m'n vrijheid en m'n vriend. Een kind is iets dat er bij mij ook pas zal komen als ik me daar volledig voor klaar voel!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:18
Maddan
Avatar van Maddan
Maddan is offline
yep ik wil ze

2, een meisje en een jongen het liefst, in die volgorde ook
__________________
Dingen. Doen. Gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:47
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Vind het best moeilijk om over na te denken...is nog héél ver weg, denk ik.
Zelf heb ik een broer en we zijn dus met z'n tweeën...dat vind ik best wel saai. Dus, als ik kinderen wil, meer dan twee, graag!
Lijkt me heerlijk als iedereen gewoon bij jou binnen mag en kan lopen. Maar ja, we zien wel.
Als mijn partner écht geen kinderen wil, zou ik het niet doen. Dat heeft dan toch geen zin, het zou niet werken. Lijkt me ook niet fijn voor die kinderen, dan. Hoewel je partner misschien nog wel over te halen is...dat zou ik in ieder geval eerst proberen.
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:06
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik wil geen kinderen, nu niet en nooit niet. Er zijn al te veel mensen in deze klote wereld
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:02
berteltje
berteltje is offline
Wil je later kinderen? en hoeveel?

2 kindjes ( misschien 3, mocht mijn partner dat heel graag willen en zijn de eerste 2 me goed bevallen ) om mijn genialiteit niet verloren te laten gaan En slimme(re) partner is dus wel een vereiste

En hoe denkt je partner daarover?

Ik heb geen partner, maar ik zou graag wel iemand willen die ook kinderen wil.

En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?

Tja, dan wordt het discussieren en afwegen. Wat eruit komt, merk je vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:35
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Hoe denk jij daar over?
Wil je later kinderen? en hoeveel?
En hoe denkt je partner daarover?
En als jij nou heel graag kinderen wilt en je partner absoluut niet? Wat dan? Of andersom?

Ja ik wil later kinderen 1, 2 of 3.. dat zie ik later wel, mijn partner wil ook kinderen (niet zó graag als ik) aar géén 3... Maximaal 2. Naja we willen dus beide wel, alsie niet wou haalde ik 'em trouwens later wel over
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Where do kids eat free?
jhoinsmath
1 15-12-2009 11:41
Muziek Crucial Attack: Tenement Kids - Doves out now! (punkrock)
Crucial Attack
6 29-01-2007 16:19
Muziek Cold War Kids
Help Valentijn
15 10-11-2006 19:43
Muziek Crucial Attack Rex: Civil Terror, Tenement Kids...
Crucial Attack
2 03-10-2006 17:54
Muziek Champion en Comeback kid in Arnhem.
FaceTheTruth
126 30-10-2004 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.