Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 12:36
@pie
@pie is offline
Citaat:
Bewoners van de Hilversumse villawijk Trompenberg/De Parken hebben ruim 2,2 miljoen euro bij elkaar gelegd om een voormalig villa op te kopen. Hiermee willen ze voorkomen dat, als de plannen van de gemeente doorgaan, er een asielzoekerscentrum in wordt gevestigd. Een woorvoerder van stichting De Wulverhorst, wat de bewoners opgericht hebben, zei hierover:

"Dat is vragen om problemen, daar hoef je geen psycholoog voor te zijn. Indien er wel asielzoekers in zouden moeten, dan maximaal 35 mensen. Je gaat toch niet 80 mensen als dieren in dat pand proppen? Dat is schofterig, voor die mensen zelf, maar ook voor de buurt. Wij hoeven er geen cent aan te verdienen, maar wij willen wel dat de buurt netjes blijft."

De villawijk zelf bestaat overigens uit zogenaamde "captains of industry" en andere invloedrijke Nederlanders, waaronder leden van de Raad van State, rechters en advocaten.
bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17652

wat vinden jullie van dit Flodder-scenario? Hebben die mensen het recht om de gemeente te dwarsbomen? Of moet de gemeente eerst eens gaan nadenken voordat ze asielzoekers ergens midden in een woonwijk in een veel te klein huis proppen?
Oud 12-04-2002, 12:57
Verwijderd
hmm...
waarom kunnen die miljonairs niet ff een paar miljoen bij elkaar brengen en een mooi, groot pand voor de asielzoekers bouwen?

Is toch veel beter?

Maar ik vind het wel slecht dat het met geld kan. Slechte zaak van de gemeente, die kennelijk alles door de vingers ziet wanneer het een beetje geld krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 13:14
Boogie
Boogie is offline
mooi verpakt, dat het zielig zou zijn voor die asielzoekers, maar ja, het is duidelijk dat het puur eigen belang is...
Oud 12-04-2002, 14:00
AGH
AGH is offline
Ik vraag me af of deze 'geldschieters' ook geld zouden hebben voor de stoere, hardlopende 'gangsters' die ooit een keer zo stoer stonden te hangen bij café 't wapen van Hilversum....
Maar dat even terzijde.

Een aantal jaar geleden heeft zo’n zelfde situatie zich ook al voorgedaan ergens in Brabant.
Op zich een hele kwalijke zaak dat je met geld zo invloed kan uitoefenen op het beleid.
Daar gelaten dat het natuurlijk al te gek voor woorden is dat men asielzoekers wil weren, omdat de buurt er slechter op wordt, is het natuurlijk ook een schande dat zo alleen de rijke mensen invloed kunnen uitoefenen en de gewone burgers dus gewoon vrede moeten nemen met het besluit.

2,2 miljoen is een heleboel geld.
Jarenlang roepen deze mensen al dat ze teveel belasting moeten betalen en dat ze zo weinig overhouden, maar op het moment dat er asielzoekers in hun buurt krijgen, hebben ze ineens 2,2 miljoen op tafel.
Naar wie gaat die 2,2 miljoen trouwens?
Naar de vorige eigenaar van de ‘voormalige villa’ of naar de gemeente?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:44
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
@pie schreef:
wat vinden jullie van dit Flodder-scenario?
Ach, de mensen daar hebben geen zin in asielzoekers in hun wijk, geen zin in waardedaling van hun huizen daar en de gemeente is stom geweest.

Citaat:
Hebben die mensen het recht om de gemeente te dwarsbomen?
Ja, natuurlijk.
Dan had de gemeente dat gebouw maar moeten kopen, voordat het bekend was.
Of van te voren nadenken.

Citaat:

Of moet de gemeente eerst eens gaan nadenken voordat ze asielzoekers ergens midden in een woonwijk in een veel te klein huis proppen?
Yup.
Bovendien wéét je als gemeente gewoon dat zoiets gebeuren kan als je in de buurt van mensen-met-geld zo'n gebouw neer zou zetten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:51
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Miljonairs willen komst asielzoekers voorkomen
Gepubliceerd op vrijdag 12 april 2002 13:29

HILVERSUM (ANP)- Ruim honderd bewoners van de Hilversumse villawijk Trompenberg/De Parken willen samen voor 2,2 miljoen euro een villa kopen. Daarmee proberen ze te voorkomen dat er honderd asielzoekers in worden geplaatst.
De wijkbewoners willen het liefst zien dat het oude verpleeghuis De Wulvenhorst tot monument wordt uitgeroepen. ,,Maar wij zijn niet tegen asielzoekers'', benadrukt T. Kinsbergen van de Stichting De Wulvenhorst, die de koop van de villa organiseert. ,,Wij willen verhinderen dat er honderd asielzoekers in het pand worden geplaatst. Dat is vragen om overlast in de wijk. Wij vinden dat er maximaal dertig mogen komen, bijvoorbeeld tien gezinnen.''

Koop

Hoewel het voorlopig koopcontract al is getekend, lijkt de koop nog niet helemaal zeker. De stichting wil niet precies vertellen wat de moeilijkheden zijn, maar is erg ontevreden over de weigering van de Rabobank Hilversum om een bankgarantie af te geven. ,,Ik snap hun ethische overwegingen niet'', aldus Kinsbergen. Bij gebrek aan bankgarantie moeten de wijkbewoners een contante aanbetaling doen van 120.000 euro.

,,Rijken in dit land zijn in staat zelf hun buren te kiezen'', meldde de SP-fractie vrijdag in Den Haag. Tweede-Kamerlid van de SP De Wit zal dinsdag staatssecretaris Kalsbeek (Justitie) vragen om wettelijke maatregelen te treffen, waardoor dit soort aankopen in de toekomst ,,onmogelijk'' worden gemaakt.

De Huisvestingswet maakt het mogelijk dat het gemeentebestuur huivesting vordert. De SP vindt dat Kalsbeek er bij de gemeente Hilversum op moet aandringen dat de gemeente ,,nu'' gebruik maakt van deze mogelijkheid.

------------------

Lijkt me een beter artikel zo
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
@pie schreef:

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17652

wat vinden jullie van dit Flodder-scenario? Hebben die mensen het recht om de gemeente te dwarsbomen?
niet als het om onschuldige mensen gaat!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:55
PFP
PFP is offline
Nu stel ik jullie een andere vraag zou jij willen dat er naast jouw huis een asielzoekers centrum kwam voor ongeveer 700 asielzoekers???
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:56
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

niet als het om onschuldige mensen gaat!

Ik weet niet hoor, maar als ik in zo een buurt woonde, zou ik ook niet zin hebben om vlakbij asielzoekers te wonen, ik vind dat men gelijk heeft, alleen de manier waarop, door geld te geven aan de gemeente vind ik verkeerd, het kan vast anders.
Ik bedoel, wat moet een asielzoeker nou in een villawijk??
Ikzelf woon in Hilversum, die wijk waar het om gaat ligt achter me school, ben er vaak doorheen gefietst en ik begrijp dat men daar geen asielzoekers wilt. Waarom in een villawijk? Plaats ze ergens anders, in een aantal flats ofzo.
Ik bedoel, er zitten vast normale mensen tussen, maar sommigen die komen hier en willen meteen een groot huis met een tuintje erbij enzo, nou dacht het niet.
Ik vind dat die bewoners dus gelijk hebben, verder zijn ze ook niet tegen asielzoekers zoals staat vermeld..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:58
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Nu stel ik jullie een andere vraag zou jij willen dat er naast jouw huis een asielzoekers centrum kwam voor ongeveer 700 asielzoekers???
Erg he, misschien moet je maar es in een normale buurt gaan wonen Strax breken ze nog in joh!!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:02
Conan the Librarian
Citaat:
PFP schreef:
Zevenhonderd... dat is een half dorp..
Ik hoef ook geen half dorp aan gewone Nederlanders bij ons in de tuin te hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Ik hoef ook geen half dorp aan gewone Nederlanders bij ons in de tuin te hebben.

Tja
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:11
PFP
PFP is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Asielzoekers centrum die in Lisserbroek komt heeft 700 plaatsen dat ligt in mijn gemeente
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:12
PFP
PFP is offline
[QUOTE]Dutchy15 schreef:

Erg he, misschien moet je maar es in een normale buurt gaan wonen Strax breken ze nog in joh!!
[/QUOT

Nee geef nu eens antwoordt??? zou je dat willen????
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:19
Prada
Prada is offline
Deze actie is niet eens discutabel..Er is niets in strijd met de wet gebeurd...Als die mensen dat niet in de buurt willen hebben en daar zoveel geld voor willen neerleggen, prima toch? Ik had mijn geld liever ergens anders aan willen uitgeven...
Oud 12-04-2002, 16:19
PFP
PFP is offline
Toch wil ik graag het antwoord van dutchy
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:21
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Asielzoekers centrum die in Lisserbroek komt heeft 700 plaatsen dat ligt in mijn gemeente

Zeik niet zo man, in Hilversum ligt Crailoo, zit in top3 grootste asielzoekerscentrum van Nederland.
Helemaal geen last van, mooi plekje aan de rand van de stad voor hun, perfect toch
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:23
Dutchy15
Dutchy15 is offline
[QUOTE]PFP schreef:
Citaat:
Dutchy15 schreef:

[/QUOT

Nee geef nu eens antwoordt??? zou je dat willen????
Wat bedoel je precies met ''naast je huis''??
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:26
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Wat bedoel je precies met ''naast je huis''??
Laten we zeggen 50/100 meter van je Kavel
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:00
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Zeik niet zo man, in Hilversum ligt Crailoo, zit in top3 grootste asielzoekerscentrum van Nederland.
Helemaal geen last van, mooi plekje aan de rand van de stad voor hun, perfect toch
Jij hebt er geen last van???
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:55
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Miljonairs willen komst asielzoekers voorkomen
Gepubliceerd op vrijdag 12 april 2002 13:29

,,Rijken in dit land zijn in staat zelf hun buren te kiezen'', meldde de SP-fractie vrijdag in Den Haag. Tweede-Kamerlid van de SP De Wit zal dinsdag staatssecretaris Kalsbeek (Justitie) vragen om wettelijke maatregelen te treffen, waardoor dit soort aankopen in de toekomst ,,onmogelijk'' worden gemaakt.

De Huisvestingswet maakt het mogelijk dat het gemeentebestuur huivesting vordert. De SP vindt dat Kalsbeek er bij de gemeente Hilversum op moet aandringen dat de gemeente ,,nu'' gebruik maakt van deze mogelijkheid.

------------------

Lijkt me een beter artikel zo

HAHAHA!!

en terecht!! dikke "vinger" voor die TE rijke buren van deze nieuwe nederlanders.
zo worden ze op mooie wijze buiten spel gezet!!

*trots op de SP*
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:08
Verwijderd
Om heel eerlijk te zijn: ik zou ook liever geen asielzoekers naast m'n huis willen. Heb ik verder geen argumentatie voor, 't is pure domme xenofobie, maar ik wil het gewoon niet.

En over die miljonairs: ik vind 't wel grappig Als die mensen nou zonodig 2,2 miljoen op tafel willen leggen, dan is dat toch hun beslissing? Voor mijn part kopen ze dat huis op om het vervolgens te slopen, dat is de taak van de gemeente niet. Overigens moet je niet denken dat het laatste woord hierover gesproken is. De overheid heeft nog altijd het recht om woonruimte te onteigenen, aan de oorspronkelijke eigenaars te onttrekken ten behoeve van een door de overheid te behartigen belang. Daar kun je als burger niets tegen doen, dat heb je gewoon te slikken, ook al heb je nog zoveel geld. Daar zal het in casu dus wel op uitdraaien.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:
Nou....

In Wapenveld (Gelderland) zijn recentelijk 600 (!!) asielzoekers gekomen.

Dat is 10% van de inwoners daaro

[generaliseer mode]
1.
Het was bij de lokale super zoo druk geworden, dat het LETTERLIJK zwart zag van de mensen. Dus de baas zijn deuren sluiten en alle asielzoekers werden gecontroleerd of ze wat hadden gejat.
2 winkelwagens vol haalden ze tevoorschijn...

2.
Stond een vrouw te wachten bij een kledingwinkel.Keek ze toevallig even naar buiten, zag ze 4 asielzoekers zo haar op slot staande brommer oppakken en ermee weglopen...

3.
In Heerde (waar ik woon ), 5 km van Wapenveld, is een discotheek. Kwamen daar op een zaterdagavond een paar asielzoekers aan.
Vraagt de portier: 'Hoe zijn jullie hier gekomen?'
Antwoorden ze: 'Met de bus.'
Portier: 'Maar de laatste bus vertrekt over een half uur. Hoe willen jullie dan terug komen?'
Zij: 'Met de fiets.'

[/generaliseer mode]

En ja, niet alle asielzoekers zijn zo, ik weet het. En altijd de ergste gevallen worden bekend. Ik ben niet tegen asielzoekers ofzo, laat dat duidelijk zijn. Maar ik vind dat je je als asielzoeker wel hoort te gedragen...

Maar goed, errug offtopic allemaal
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:31
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
AGH schreef:

2,2 miljoen is een heleboel geld.
Jarenlang roepen deze mensen al dat ze teveel belasting moeten betalen en dat ze zo weinig overhouden, maar op het moment dat er asielzoekers in hun buurt krijgen, hebben ze ineens 2,2 miljoen op tafel.
Oud 12-04-2002, 18:34
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
PFP schreef:
1. het gaat om ong. 100 asielzoekers;
2. het is in een villawijk (veel ruimte tussen huizen)

En maakt niet uit wat de omstandigheden zijn:
k heb er nooit problemen mee.

Suzan
Oud 12-04-2002, 18:38
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
nare man schreef:
Om heel eerlijk te zijn: ik zou ook liever geen asielzoekers naast m'n huis willen. Heb ik verder geen argumentatie voor, 't is pure domme xenofobie, maar ik wil het gewoon niet.
Mag ik even een persoonlijke draai hieraan geven.....

k heb zelf in een aanmeldcentrum gewerkt (waar asielzoekers als eerste terecht komen). Advies: doe dat ook eens.

Dan weet ik zeker dat je er ook geen moeite hebt als ze naast je komen wonen.

Iedere bevolking kent opgefokte types, maar moet je 689 mensen het dupe laten worden van 11 leeghoofden?

Suzan
Oud 12-04-2002, 18:40
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
eddie schreef:

blabla criminaliteit 'asielzoekers'
1. Hoe weet je dat het asielzoekers waren?

En dan nog:
een vetpot krijgen ze niet en werken mogen ze niet.

Ik zou zeggen: ruil eens met ze, en oordeel dan.

Suzan
Oud 12-04-2002, 18:45
Verwijderd
Citaat:
DruidessI schreef:

1. Hoe weet je dat het asielzoekers waren?

En dan nog:
2) een vetpot krijgen ze niet en werken mogen ze niet.

3) Ik zou zeggen: ruil eens met ze, en oordeel dan.

Suzan
1. Omdat ze niet blank waren...
Nee, echt. Ik woon dus in een streek waar meer een paar niet-blanke wonen, en als er dus een heeeeeeele groep niet-blanke aan komen, zullen het DUS wel asielzoekers zijn.

2. Weet ik. Ik zei toch ook niet dat ik ertegen was?

3. Nee, bedankt. Ik heb het nu nog goed hier...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:52
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
eddie schreef:

Nee, echt. Ik woon dus in een streek waar meer een paar niet-blanke wonen, en als er dus een heeeeeeele groep niet-blanke aan komen, zullen het DUS wel asielzoekers zijn.

2. Weet ik. Ik zei toch ook niet dat ik ertegen was?

3. Nee, bedankt. Ik heb het nu nog goed hier...
Oh ok. Ik heb je begrepen

Suzan
Oud 12-04-2002, 20:06
PFP
PFP is offline
Ik wil nu eigenlijk wel een antwoord van Dutchy????

Zou jij een asielzoekerscentrum op 100 meter afstand hebben van je huis???
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:

wat vinden jullie van dit Flodder-scenario? Hebben die mensen het recht om de gemeente te dwarsbomen? Of moet de gemeente eerst eens gaan nadenken voordat ze asielzoekers ergens midden in een woonwijk in een veel te klein huis proppen?
d8 al aan flodder voordat ik je vraag las
dit vind ik echt niet kunnen hoor
en dat veel te klein huis? geen probleem dan wonen er maar lekker wat asielzoekers bij de kakkertjes thuis
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
eddie schreef:

logica hoor
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:31
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Ik wil nu eigenlijk wel een antwoord van Dutchy????

Zou jij een asielzoekerscentrum op 100 meter afstand hebben van je huis???
Ja, dat is cool
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:32
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
DruidessI schreef:

1. het gaat om ong. 100 asielzoekers;
2. het is in een villawijk (veel ruimte tussen huizen)

En maakt niet uit wat de omstandigheden zijn:
k heb er nooit problemen mee.

Suzan
Wat betreft die ruimte tussen de huizen, er zit meer dan 50 meter tussen en die ene villa ligt zo een 150 meter af van een andere villa.
(Woon zelf in Hilversum, weet over welk gebouw het gaat)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:46
JCH83
JCH83 is offline

MM tja, lastig. Natuurlijk hebben die bewoners het recht te kopen wat ze willen, maar aan de andere kant getuigt het niet erg van respect naar de gemeente. IMO Ik vind het jammer dat het zo is gelopen, maar het is (helaas) een kwestie van: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik denk dat de gemeente als ze hun plannen hadden willen doorvoeren, hier zich op hebben verkeken.
Oud 12-04-2002, 23:14
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
JCH83 schreef:

MM tja, lastig. Natuurlijk hebben die bewoners het recht te kopen wat ze willen, maar aan de andere kant getuigt het niet erg van respect naar de gemeente. IMO Ik vind het jammer dat het zo is gelopen, maar het is (helaas) een kwestie van: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik denk dat de gemeente als ze hun plannen hadden willen doorvoeren, hier zich op hebben verkeken.
Maar is er niet nog een ander arrogant aspect aan verbonden?
Dat ze geen asielzoekers daar willen, is wel duidelijk. Elders in Nederland zijn er ook bewoners die geen asielzoekerscentrum in hun buurt willen staan, maar omdat zij geen 2,2 mln gulden hebben, kunnen ze niet een dergelijke actie ondernemen.

[ironisch]
Verder lijkt het me een goed idee om die Hilversummenaren die mee hebben betaald aan die 2,2 mln datzelfde bedrag extra bij hun belasting moeten tellen...... Ze hebben toch genoeg geld?
[/ironisch]

Suzan
Oud 12-04-2002, 23:40
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
DruidessI schreef:

Maar is er niet nog een ander arrogant aspect aan verbonden?
Dat ze geen asielzoekers daar willen, is wel duidelijk. Elders in Nederland zijn er ook bewoners die geen asielzoekerscentrum in hun buurt willen staan, maar omdat zij geen 2,2 mln gulden hebben, kunnen ze niet een dergelijke actie ondernemen.

[ironisch]
Verder lijkt het me een goed idee om die Hilversummenaren die mee hebben betaald aan die 2,2 mln datzelfde bedrag extra bij hun belasting moeten tellen...... Ze hebben toch genoeg geld?
[/ironisch]

Suzan
Idd, maar je wilt echt niet weten hoe de Hilversumse politiek inelkaar zit, vooral sinds LH erin zit...

Hilversummers
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 10:35
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Ja, dat is cool
Yeah right

Je weet zelf ook best dat het NIET cool is
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 10:37
PFP
PFP is offline
Deze mensen zijn een gevaar voor onze samenlaving daarom vind ik dat je er niet nog meer moet inlaten
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:46
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
PFP schreef:
Deze mensen zijn een gevaar voor onze samenlaving daarom vind ik dat je er niet nog meer moet inlaten
"ratten van de maatschappij?"

(waar heb ik dat toch niet eerder gehoord?!?!?!)

Mik-mak zal trots op je zijn!

Suzan
Oud 13-04-2002, 11:48
AGH
AGH is offline
Het gaat hier niet eens zozeer om de vraag of het mag, maar om de hele ethische kwestie eromheen.
Ik weet niet of ik er blij mee zou zijn als er een asielzoekerscentrum in mijn wijk kwam, maar er last hebben zal ik denk ik ook niet.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik last zal hebben van mensen die blij zijn in Nederland te leven.
Volgens mij is het onzin dat asielzoekers zouden stelen etc.
Generalisatie van niks.
Als een gekleurd persoon een tandenborstel bij de Albert Heijn heeft gestolen, hoeft dat per definitie geen asielzoeker te zijn.

Maar is de kwestie wel of je een asielzoekerscentrum in je wijk wilt hebben?
Ik denk dat er weinig mensen zijn die zullen zeggen: ‘Gooi ze maar in m’n achtertuin en geef de buren maar een opvang tehuis voor pedofielen met een drankprobleem.’
Het gaat er in deze situatie om dat de mensen in de rijkere wijken het wél voor elkaar krijgen om asielzoekers te weren en de mensen in een lagere sociale klasse maar genoegen moeten nemen met het asielzoekerscentrum dat elders geweerd is.
Ik vind het niet te tolleren dat er in een land als Nederland nog zoveel bereikt kan worden met geld.

Citaat:
Inderdaad!
Heel erg goed idee!!!!
Al hebben deze mensen het allemaal wel heel erg mooi verpakt door het verhaal zo zielig mogelijk te maken.
Want je gaat toch geen 100 asielzoekers in een huis stoppen?
Nee, wat doe je dan?
Dan zamel je binnen een tijdsbestek van een aantal dagen 2,2 miljoen in (waar men in Afrika 34 generaties lang voor moet werken), koop je de villa en belet je daarmee de komst van de asielzoekers, waarmee je dus eigenlijk humanitair bezig bent!
Als ze echt zulke ‘lieve mensen’ waren geweest, dan hadden ze de 2,2 miljoen gestoken in een ander pand.
Ergens in Lisserbroek ofzo….

Citaat:
Rechtsgeoriënteerde mensen hebben vaak de neiging ineens een extremistische opmerking te plaatsen, maar ik snap het verband tussen de discussie en deze ‘slogan’ niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:04
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
AGH schreef:
Het gaat er in deze situatie om dat de mensen in de rijkere wijken het wél voor elkaar krijgen om asielzoekers te weren en de mensen in een lagere sociale klasse maar genoegen moeten nemen met het asielzoekerscentrum dat elders geweerd is.
Ik vind het niet te tolleren dat er in een land als Nederland nog zoveel bereikt kan worden met geld.
Ja, dat punt had ik ook al aangehaald.

Suzan
Oud 13-04-2002, 12:17
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik vind het heel erg dom van de gemeente om die asielzoekers daar mogelijk te gaan huisvesten. Net zoals de topic-opener al zei: 'het is een flodder manier'.
Als ik dan kijk naar die mensen die daar wonen, en die er 2 miljoen euro voor over hebben, of dit terecht is? Ja, in zekere zin wel. Je moet niet vergeten dat de huizenprijzen daar zullen gaan kelderen als die asielzoekers daar komen. Is dus erg slim van die mensen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:27
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Ik vind het heel erg dom van de gemeente om die asielzoekers daar mogelijk te gaan huisvesten. Net zoals de topic-opener al zei: 'het is een flodder manier'.
Als ik dan kijk naar die mensen die daar wonen, en die er 2 miljoen euro voor over hebben, of dit terecht is? Ja, in zekere zin wel. Je moet niet vergeten dat de huizenprijzen daar zullen gaan kelderen als die asielzoekers daar komen. Is dus erg slim van die mensen.
Kunnen eindelijk minderbedeelden ook in een mooie wijk wonen.

Vind je soms dat - omdat je geld hebt - je meteen recht hebt op de kers op de taart?

Suzan
Oud 13-04-2002, 14:14
Conan the Librarian
Citaat:
DruidessI schreef:
Waar is dat goed voor?

Ik snap werkelijk niet hoe die gemeente het kan verzinnen om een gebouw van vijf miljoen gulden in een villawijk te gaan gebruiken als asielzoekerscentrum, als je weet dat de mensen daar er niet op zitten te wachten (en ruimschoots de middelen hebben om het tegen te gaan), terwijl voor dat geld je nog veel meer asielzoekers kunt opvangen in een normaal gebouw van een normalere prijs. Maak dan een monument van dat dure gebouw, stop er mensen in die ervoor kiezen om daar te gaan wonen, of doe er iets anders mee, maar om er nou een asielzoekerscentrum van te maken..? Ik vind het raar, heel raar.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:15
PFP
PFP is offline
Citaat:
DruidessI schreef:

Vind je soms dat - omdat je geld hebt - je meteen recht hebt op de kers op de taart?

Suzan
Dus mensen die hier net een jaartje(ofzow) zijn kunnen met een villa in Hilversum krijgen???
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
PFP schreef:
als ik die asielzoekers heel erg veel ellende zou bezorgen door ze dat AZC niet te gunnen dan gun ik ze dat AZC.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:02
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Yeah right

Je weet zelf ook best dat het NIET cool is

Hoezo, als er geen problemen zijn boeit t me echt geen ene fuck, die mensen hebben al in een asielzoekerscentrum gezeten dus dat is ook anders
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Generaliseer maar weer, ik denk eerder dat door mensen zoals jou in deze samenleving een gevaar zijn
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:05
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Dus mensen die hier net een jaartje(ofzow) zijn kunnen met een villa in Hilversum krijgen???

Goh en jij moet dat wel kunnen krijgen meteen omdat je Nederlander bent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten