Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 21:45
Verwijderd
Altijd als het een beetje warm is, en ik ga naar school en daarna weer naar huis, kom ik vaak met een hele iritante stekende koppijn thuis die maar niet weggaat... Waardoor komt dit, want ik heb het ook als er niet echt zoveel zon staat. En kun je er ook iets tegen doen. Moet btw vrij ver fietsen 18km heen en dan weer 18km terug, heeft dit er iets mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:36
QT
QT is offline
T heeft iig niks met een verhoogde bloeddruk te maken...

Hoge bloeddruk is niet gerelateerd aan hoofdpijn. Dat moet je dus niet denken.. Waardoor t wel komt weekniet... ben nog geen dokter
Oud 26-06-2003, 23:05
Verwijderd
Misschien onvoldoende zuurstof binnen? Je forceert jezelf mss? Doe het wat rustiger aan, drink voldoende en adem gecontroleerd. Ik ging eerst zeggen dat je mss wel een zonneslag had, maar aangezien je het ook zonder te veel zon hebt.....

Zou ff dokter raadplegen.

Mss dat je levenstijl (eet-en slaapgewoonten en zo) veranderd is? Of heb je dit al altijd gehad?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 08:09
Verwijderd
Ik denk wat Phensic zegt wel ongeveer klopt. Het is waarschijnlijk een licht zuurstoftekort in je hersenen. Als je fietst hebben je spieren (waaronder het hart) meer zuurstof nodig voor het verbrandingsproces, door het warme weer is de opname van zuurstof naar mijn idee altijd wat lastiger (ik weet niet waarom) dus wordt er zuurstof gebruikt door de spieren die normaal gesproken voor de hersenen wordt gebruikt.

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 08:13.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:12
Verwijderd
bedankt voor de reacties! Klinkt wel heel logisch... Fiets meestal alleen dus dan fiets ik altijd veel sneller, ga het maar eens wat langzamer aan doen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:57
pyres74
pyres74 is offline
het kan ook zijn dat je te weinig vocht (dus te weinig gedronken) hebt

immers; als je je meer inspant, gaat je hart sneller kloppen, wordt het bloed sneller doorgepompt waardoor je organen sneller moeten werken en daar is vocht voor nodig. en als je dus teweinig vocht in je hersenen hebt, krijg je hoofdpijn (daarom krijg je ook een "kater" als je te veel alcohol en te weinig water/vocht hebt gedronken)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 19:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zuurstofgebrek, dacht ik ook meteen aan.

Heb je er ook last van als je bv. hard de trap op rent?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:36
Verwijderd
ik heb het ook van scherp licht, daardoor ga ik 'knijpen' met m'n ogen en krijg ik hoofdpijn --> zonnebril , anders misschien meer drinken?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 27-06-2003 @ 21:36:
ik heb het ook van scherp licht, daardoor ga ik 'knijpen' met m'n ogen en krijg ik hoofdpijn --> zonnebril , anders misschien meer drinken?
Is dat niet eerder (over)gevoeligheid van je ogen of migraine?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Heb je er ook last van als je bv. hard de trap op rent?
Nee, heb het alleen als ik lang fiets, maar ook vooral als ik moe ben... Drink denk ik ook niet altijd genoeg indd. Heb het ook vooral met benauwd weer, dus zuurstofgebrek is denk ik wel een mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 27-06-2003 @ 22:49:
Nee, heb het alleen als ik lang fiets, maar ook vooral als ik moe ben... Drink denk ik ook niet altijd genoeg indd. Heb het ook vooral met benauwd weer, dus zuurstofgebrek is denk ik wel een mogelijkheid.
Zou kunnen.

Maar dan nog, als het zuurstofgebrek is, zou het ook bij andere activiteiten moeten voorkomen.
Bv. bij een stuk hardlopen.

De enige manier om daar zekerheid over te krijgen is bv. een fietstest bij de longarts.

Mijn advies: bespreek het eens met je huisarts, misschien heb je een (heel) lichte vorm van (seizoensgebonden) astma/allergie.

Niets ernstigs hoor!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:56
Verwijderd
thanx!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten