Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 15:50
allegro
allegro is offline
hey lieve mensen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. dit is mijn *probleem*:

ik heb nu dus bijna 8 maanden een vriend en ik hou echt superveel van hem, maar... ik mis mijn vrijheid heel erg. elke week zegt hij dat ie zich geen leven zonder mij kan voorstellen en dat ie me echt niet kwijt wil enzo.. ik vind dat echt superlief, maar de laatste tijd voel ik me daardoor heel erg benauwd! ik ben nog jong en wil weten wat er nog meer rondloopt.
ik heb het er al wel met een aantal mensen over gehad en die zeggen dat ik het tegen mn vriend moet zeggen en dat ik eerlijk tegen hem moet zijn en dat WIL ik ook wel, maar ik KAN het gewoon niet! ten eerste weet ik niet eens wat ik wil en wat ik tegen hem moet zeggen en ten tweede weet ik dat hij er helemaal kapot van zou zijn.
ik ben ook heel erg bang om een verkeerde beslissing te nemen. straks ga ik hem onwijs missen en wil ik um weer terug, maar dan is het waarschijnlijk al te laat! en als ik ga zeggen dat we misschien ff 2 weekjes ofzo afstand moeten nemen, dan zit ik nog wel steeds aan hem vast.(klinkt ook weer zo lullig)
oftewel: IK WEET HET NIET!!

graag zou ik jullie mening hier ook over willen horen!!
thnkzz kuzz

Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 15:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 16:09
lady_x
lady_x is offline
Eenbeetje onzeker zo te zien. Ik zou je een raad willen geven en die is om van hem afstand te nemen, jezelf de vrijheid geven om er over na te denken en als je je beter voelt zonder hem dan moet je hem vertellen dat je niet verder kunt met hem en dat je je horizonnen wil verbreden. Het kan ook zijn dat je na een tijd bij hem terug wil maar dat merk je pas door jezelf die vrijheid te gunnen.
Ik weet het, het is moeilijk, ik heb net hetzelfde meegemaakt, maar je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.
Liefs, lady_x
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 21:14
allegro
allegro is offline
ja ik heb er nog ff over nagedacht en het veel besproken met vrienden en ik heb besloten om het tegen hem te gaan zeggen. ik moet mezelf ook niet voor de gek houden en als ik het nu aan hou doe ik het alleen voor hem.
doordat hij zo vaak zegt dat ie me niet kwijt wil voel ik me gewoon in het nauw gedreven en dat wil ik nu absoluut niet meer!!
ik zie wel hoe hij erop reageert, ik zeg iig dat ik meer ruimte voor mezelf wil maar hem kennende reageert hij daar heel fel op en kan ik het denk ik wel vergeten, maar ja.. ik zeg het hem begin volgende week(dan pas zie ik hem weer, ook voor het eerst dat ik hem zo lang niet zie) en ik merk het wel.
toch wil ik ff vragen of jullie denken dat dit een goede aanpak is..? hoop snel reactie te krijgen.

kuzzz
Oud 13-04-2002, 21:31
kittyme
kittyme is offline
Je doet er volgens mij wel goed aan eerst met je vriend over dat 'benauwde gevoel' te praten... Komt het tenminste niet onverwacht voor hem als je opeens rare dingen gaat doen
(Nou ja, dit baseer ik dus op mijn broer en zijn ex... Zijn ex (toen dus nog zijn vriendin) praatte nooit ergens over, had al een tijdje een benauwd gevoel maar daar wist mijn broer dus niks van. En toen maakte ze het zomaar opeens uit, terwijl mijn broer dus niks vermoedde... Als ze er eerder over gepraat had, hadden ze er al eerder wat aan kunnen doen en was het nu niet uit geweest...)

Ik zeg overigens niet dat jij van plan zou zijn om het uit te maken ofzo, want je zegt zelf dat je superveel van je vriend houdt. Maar als dat gevoel erger wordt, heb je wel een probleem...

Dus hoe moeilijk ook: praat er met hem over!!!
Reageren

Regels voor berichten