Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 15:08
lovely girl20
lovely girl20 is offline
hay hay, ik heb n vraagje, en hoop dat iemand me wat tips, of raad kan geven...

Vannacht ben ik voor het eerst met een jongen verder geweest dan zoenen, oftwel hij heeft mij afgetrokken en hij mij gevingerd..Maar nou ben ik sinds een paar weken niet meer aan de pil, en ik begin me ernstig zorgen te maken of er nu kans is dat ik zwanger kan zijn, want er kan natuurlijk een heel klein btje sperma bij mij binnengekomen zijn. Of is het niet erg als er een tijdje tussen zit, dus dat na zoveel tijd het sperma niet meer werkt als het buiten het lichaam is?
Khad altijd gedacht dat mij zoiets niet zou overkomen, want ik ben een zeer grote voorstander van het veilig doen, maarja tis toch gebeurd, en kweet nie zo goed wat ik er mee aan moet.
weet iemand iets?

alvast bedankt..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:15
lovely girl20
lovely girl20 is offline
en de enige manier is nu een morning after pil halen, zelfs als de kans zo klein is?
want hij is niet klaargekomen, toen ik hem aftrok. maar dat maakt verder geen verschil toch?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:19
pyres74
pyres74 is offline
ik zou gewoon die morning-after pil halen maar
je kunt het ook gewoon 'afwachten' en een test doen ...... en dan het dan verder bekijken
je moet zelf weten wat voor jou het beste is
veel suc6
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:41
lovely girl20
lovely girl20 is offline
vanaf wanneer kan je een zwangerschapstest doen dan?
want als blijkt dat je dan wel zwanger bent, is abortus de enige optie nog? (als je het kindje niet zou willen dan, al weet ik dat niet hoor)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:44
Upke
Upke is offline
Citaat:
lovely girl20 schreef op 28-06-2003 @ 16:08:
hay hay, ik heb n vraagje, en hoop dat iemand me wat tips, of raad kan geven...

Vannacht ben ik voor het eerst met een jongen verder geweest dan zoenen, oftwel hij heeft mij afgetrokken en hij mij gevingerd..Maar nou ben ik sinds een paar weken niet meer aan de pil, en ik begin me ernstig zorgen te maken of er nu kans is dat ik zwanger kan zijn, want er kan natuurlijk een heel klein btje sperma bij mij binnengekomen zijn. Of is het niet erg als er een tijdje tussen zit, dus dat na zoveel tijd het sperma niet meer werkt als het buiten het lichaam is?
Khad altijd gedacht dat mij zoiets niet zou overkomen, want ik ben een zeer grote voorstander van het veilig doen, maarja tis toch gebeurd, en kweet nie zo goed wat ik er mee aan moet.
weet iemand iets?

alvast bedankt..
Heb jij soms een piemel?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 28-06-2003 @ 16:44:
Heb jij soms een piemel?
mag ik hier even uitleg bij dan?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:55
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 28-06-2003 @ 16:48:
mag ik hier even uitleg bij dan?
Zijn opmerking had betrekking op het eerste stuk in "hij heeft mij afgetrokken en hij mij gevingerd..", maar lovely girl20 bedoelde uiteraard "ik heb hem afgetrokken en hij mij gevingerd..".
Oud 29-06-2003, 18:29
Firefly182
Firefly182 is offline
kan natuurlijk zijn dat ie sperma aan z'n vingers had, dat zit inderdaad ook in kleine mate in voorvocht.

Advies: bezoek de dokter maar eens, of, als je dat niet wilt, koop zo'n zwangerschapstest bij de drogist.
Oud 29-06-2003, 18:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
lovely girl20 schreef op 28-06-2003 @ 16:41:
vanaf wanneer kan je een zwangerschapstest doen dan?
want als blijkt dat je dan wel zwanger bent, is abortus de enige optie nog? (als je het kindje niet zou willen dan, al weet ik dat niet hoor)
nope. de eerste 72 uur (hoe eerder je begint, hoe groter de kans op succes) kun je de mornig after pil beginnen (pillen, het zijn er twee of drie dat weet ik niet zeker. je word er trouwens wel flink ziek van, zet maar een emmer naast je bed), daarna kan de overtijd-behandeling nog (dan word er met een naald, het vruchtje weggezogen, en, ehh.... nu ben ik misselijk). Dit is een soort van mini-abortus.
Oud 29-06-2003, 18:48
elledc
elledc is offline
Dus je denkt dat je zwanger kan zijn omdat hij je gevingerd heeft en jij hem hebt afgetrokken?
De sperma gaat niet vanzelf naar je baarmoeder kruipen hoor.
Zaadcel en eicel moeten in de baarmoeder samenkomen om bevrucht te worden dus de kans is zeer klein.
Dat is toch logisch lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:12
Snufje
Snufje is offline
De kans is echt zeer klein.. Hij heeft jou gevingerd, maar heeft hij daarvoor aan zijn geslachtsdeel gezeten? Alleen dan (of als jij aan je vagina hebt gezeten) is er een kans dat je zwanger zou zijn, maar weet je hoe ongelooflijk klein die kans is? Die is echt heel klein... Zaadcellen kunnen 3 dagen 'leven', en dan moeten ze net die ene eicel tegenkomen die 1 dag leeft...

Je kunt de morning after pil halen, maar ik denk dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken... Maarja, er is een (HELE KLEINE) kans...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 15:34
thisisfun
thisisfun is offline
als hij niej was klaargekomen hoe kan er dan sperma tussen juh lipjes zitten??
wel schaamtelijk dat hij niej klaarkwam...

Regels voor berichten