Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 16:46
drumster
drumster is offline
Hoi Iedereen,

Ik heb de laatste tijd veel gehoord over thuis werken en wil dat ook graag gaan doen. Nou is het probleem dat niet al het thuiswerk eerlijk verloopt.
Ik zoek eigenlijk werk zoals: administratiewerk, inpakwerk, typwerk of iets in die trant wat je thuis kan doen. Ook wil ik mijn eigen uren kunnen bepalen en wil ik er ook iets mee verdienen (en het moet natuurlijk allemaal eerlijk verlopen).
Weet iemand zulk soort werk en/of mensen die zoiets doen?

Greetz!
Oud 30-06-2003, 18:34
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
zo'n topic wilde ik dus ook net openen....ik ga ook op zoek naar thuiswerk, dus ik kan je (no) niet helpen mar als ik wat weet laat ik t je gelijk weten

xx margreet
Oud 01-07-2003, 08:58
drumster
drumster is offline
thanks, dan maken we er gewoon een topic van ons samen van. Kunnen we elkaar een beetje helpen

Greetz
Oud 01-07-2003, 10:04
anansi_de_spin
ja laten we dat doen!
ik heb alleen een probleem....ik heb net gebeld met een nummer van thuiswerk maar je moet 18 zijn en dat wordt ik pas in augustus....maar JIJ niet, dus...ik geef je hierbij t nummer: 084-2629797

dit is een bemiddelingsbureau tussen bedrijven die thuiswerk hebben en mensen die t zoeken. je kan je gratis inschrijven en dna gaan zij kijken wat voor werk er voor je in de buurt is. het klonk allemaal heel betrouwbaar enzo, dus als ik jou was, zou ik ff bellen.

je moet wel heel lang wachten met een fantastische cd op de achtergrond en telkens tussendoor: 'een ogenblik geduld alstublieft'

nouja veel succes ermee iig! ik ga donderdag op vakantie en als ik terugkom ben ik bijna 18...dus nouja dan probeer ik t nog es

xiao
margreet
Oud 01-07-2003, 10:19
drumster
drumster is offline
Bedankt voor de tip. Jammer voor jou maar je wordt al wel snel 18 en dan kan je het nog een keer proberen. Ik wil ook pas na de vakantie werken maar ik kan wel alvast kijken of het werk iets voor mij is en wat ze allemaal hebben. Is het wel parttime werk?
Veel plezier op vakantie!

Greetz
Oud 01-07-2003, 11:04
anansi_de_spin
volgens mij kan je zelf aangeven hoeveel tijd je eraan wilt besteden...tenminste dat lijkt me wel.
en die leuke vakantie zal wel lukken denk ik
jij ook veel plezier
xiao
Oud 01-07-2003, 11:09
Dominique24!
Dominique24! is offline
Dat thuiswerk gedoe zijn maar lugubere activiteiten.
Als je wel 18 was geweest hadden ze je verteld dat je een gids moet bestellen à 25 euro om te kijken wat voor werk je wilt doen en wat er bij je past. Die moet je hoe dan ook bestellen, ook als je al wel weet wat je wilt.

Vervolgens hoor je nooit meer wat.
Oud 01-07-2003, 14:44
ekki
ekki is offline
Ik werk bij het Nipo. Ik enquêteer vanuit huis. Ik kan dus gewoon lekker op m'n luie reet zitten bellen. Je moet daar trouwens volgens mij ook 18 voor zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Als je je daar ook wilt inschrijven (http://www.tns-nipo.nl en/of http://cati.nipo.nl (die laatste is een speciale site voor thuiswerkers)), wil je dan tijdens het eventuele telefonische sollicitatiegesprek mijn naam noemen? Als je gaat solliciteren daar, wil je me dan even mailen of pm'en, dan mail of pm ik je mijn naam terug. Dan krijg ik namelijk een cdbon van 20 euro en dat vind ik helemaal niet erg.

In ieder geval zoeken ze weer een heleboel mensen. Het enige dat je niet thuis kunt doen is naar de introductiedag gaan. Dat is één dag in Amsterdam.

Ik ben benieuwd of je zoiets wilt.

Succes met zoeken!
Oud 03-07-2003, 13:00
drumster
drumster is offline
Bedankt eppi, voor het meedenken. Zoiets zoek ik inderdaad.

Als er nog meer mensen zoiets weten hoor ik het graag. Alles wat met thuiswerk te maken heeft is welkom als het maar wel echt werkt en niet iets is waar je van tevoren voor moet betalen.

Greetz
Oud 04-07-2003, 13:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
drumster schreef op 03-07-2003 @ 14:00:
Bedankt eppi
het is nog altijd ekki

Het werk is heel erg relaxed! Je moet alleen wel tegen boze mensen kunnen enzo.
Oud 04-07-2003, 16:11
drumster
drumster is offline
Ik lees alleen net dat je een MBO opleiding afgerond moet hebben. Maari k ben daar nog mee bezig dus zal ik iets anders moeten zoeken.

Weet iemand nog iets voor me?

Greetz

P.S. sorry voor de foute naamspelling eKKi
Oud 04-07-2003, 18:47
Verwijderd
thuiswerken verdient echt slecht
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:54
ekki
ekki is offline
Citaat:
drumster schreef op 04-07-2003 @ 17:11:
Ik lees alleen net dat je een MBO opleiding afgerond moet hebben. Maari k ben daar nog mee bezig dus zal ik iets anders moeten zoeken.

Weet iemand nog iets voor me?

Greetz

P.S. sorry voor de foute naamspelling eKKi
maakt niet uit .

stom dat je mbo moet hebben afgerond, het werk is echt supersimpel. ik zou als ik jou was gewoon solliciteren, het stelt namelijk echt geen zak voor. overigens had ik ook slechts vwo afgerond. maarja, misschien letten ze er echt wel op, al kan ik het me niet voorstellen.

en pooh_pcr: ik verdien 7,21 euro (netto) met dat bellen, dat vind ik toch niet zo HEEL slecht moet ik zeggen.
Oud 05-07-2003, 15:18
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hoi dit is echt een leuke baan zoiets zoek ik dus ook... helaas ookk nog geen mbo op zak, toch aangemeld want heb wel telemarketing ervaring en ben van plan aankomend jaar de opleidingn medewerker callcenter te gaan doen.. khoop dat ik snel iets hoor...

xxx

Anka
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:19
DaDude
DaDude is offline
hoe wordt dat berekent ? krijg je een aantal nummers en als je die afgewerkt hebt die 7 euro nog iets ? want uurloon gaat moeilijk...
Oud 05-07-2003, 16:08
ekki
ekki is offline
Citaat:
DaDude schreef op 05-07-2003 @ 16:19:
hoe wordt dat berekent ? krijg je een aantal nummers en als je die afgewerkt hebt die 7 euro nog iets ? want uurloon gaat moeilijk...
ja, gewoon uurloon. je wordt gebeld door het systeem en die gooien steeds mensen op je lijn. je kan wel zelf bepalen hoeveel pauze je daartussen doet, maar ze luisteren zo af en toe mee en dan krijg je een 'oordeel' en als die een aantal keer achter elkaar niet goed genoeg is, word je ontslagen.

ik heb laatst bij een interview in 3 uur bij niemand dat interview afgenomen, omdat niemand wilde. tsja, dat kan ook gebeuren. maar meestal heb ik er wel een aantal, al kom ik in 3 uur tot nog toe niet boven de 20 uit volgens mij.
Oud 05-07-2003, 16:11
ekki
ekki is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 05-07-2003 @ 16:18:
hoi dit is echt een leuke baan zoiets zoek ik dus ook... helaas ookk nog geen mbo op zak, toch aangemeld want heb wel telemarketing ervaring en ben van plan aankomend jaar de opleidingn medewerker callcenter te gaan doen.. khoop dat ik snel iets hoor...

xxx

Anka
ben benieuwd, succes.

je hoeft hier overigens geen opleiding voor te hebben, je hoeft maar 1 dag langs te komen en dat was het. lekker makkelijk. en het werk zelf is echt niet zo moeilijk, je moet je alleen aan een aantal 'regels' houden (zoals niet sturen, objectief blijven, enz). maar dat is allemaal best logisch.
Oud 05-07-2003, 16:51
drumster
drumster is offline
Weet iemand nog andere baantjes die ik ook kan proberen? Het gaat mij er vooral om dat ik zelf mijn eigen uren in kan delen omdat ik met mijn opleiding niet weet wanneer ik vrij ben en wanneer niet. Ik hoop hier de gouden tip te kunnen vinden

Greetz!

P.S. Ben 18 jaar en woon in Haarlem
Oud 07-07-2003, 10:13
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
ekki schreef op 05-07-2003 @ 17:11:
ben benieuwd, succes.

je hoeft hier overigens geen opleiding voor te hebben, je hoeft maar 1 dag langs te komen en dat was het. lekker makkelijk. en het werk zelf is echt niet zo moeilijk, je moet je alleen aan een aantal 'regels' houden (zoals niet sturen, objectief blijven, enz). maar dat is allemaal best logisch.
er staat echt dat je mbo afgerond moet hebben
ik hoop dat ik in elk geval deze week iets hoor... en mocht het nu nie tlukken dan houd ik het zeker in mn achterhoofd want het is goedbetaald zeg...maar ik ga erg mn best doen om he tnu al voor elkaar te krijgen want ik heb echt heel hard werk nodig!!!

xxx
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:16
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Ik begin mn eigen bedrijfje vanuit mn luie stoel
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:38
drumster
drumster is offline
hé vaag mannetje,

Hoe doe je dat dan? Niet werken maar wel geld verdienen?

GreetZ
Oud 07-07-2003, 13:27
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
webhostingbedrijf
Dan kan ik alles achter mn pc doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 14:57
drumster
drumster is offline
Wat moet je dan doen? Verdient het wat? Hoe kom je eraan? Vertel er eens wat mee over.

GreetZ
Oud 07-07-2003, 15:02
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Ojee..

een webhosting bedrijf zorgt voor de hosting van websites.
Wij kopen een server, plaatsen die in een datacenter.
De server kunnen we vanuit onze huizen besturen.

Klanten werven gebeurt vooral via internet ( dus ook thuis)..
Alle nodige contact met de klant kan in principe via internet. (e-mail, on-line bankieren)

Als je er verstand van hebt, dan kun je wel een hoop klanten krijgen... en daarmee kan je ook redelijk van leven ja.
Maar je moet er niet teveel van verwachten.
Wij zijn al blij als we binnen een jaar het investeerbedrag er weer uit weten te halen .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:42
drumster
drumster is offline
aha, klinkt erg lastig. Ik zal het toch moeten proberen met echt werken denk ik. Toch bedankt voor de info

GreetZ
Oud 07-07-2003, 17:51
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
drumster schreef op 07-07-2003 @ 17:42:
. Ik zal het toch moeten proberen met echt werken denk ik.
Lijkt me ook beter
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:56
Jenniej
Jenniej is offline
khep oowk een hele tijd thuiswerk gedaan... moest sgoowlkrijt inpakken... nouwww da was egt vet erg kl*te werk!!
nu doek t in de krijtfabriek zelf omdat me pa die zooi niej meer thuis wou... als je wijs ben zouw k gwoon werk zoeken in een bedrijf en niej thuis. naja legt eraan wat je gaat doen maar t ken erg veel rotzooi oprichten en t kan veel plaats in nemen en dus gaan de andere mensen in je huis zeuren...
k ben opzich wel blij dat k t nu in de farbiek zelf inpak want thuis word ik afgeleid. alsk t niej leuwk vin ga k kijken naar wat de rest doet en dan zie k me zusje agter de pc zitte en dan denk ik: willik oooowk!
en in de krijtfabriek hep k da dus niej maja... niej sow boeiend... je moet er wel goed overna denke áls je t al niej hep...
baaj baaj!!
Oud 08-07-2003, 08:34
drumster
drumster is offline
Ja, als ik thuiswerk ga doen wil ik ook het lieft typwerk of administratiewerk doen wat niet veel ruimte in beslag neemt. Maar dat kan ik nergens vinden. Of het moet allemaal in mijn kamer passen want dan zullen mijn ouders niet snel zeuren.
Waarbij deed je dat thuiswerk (die krijtjes inpakken?) En weet je misschien nog iets anders wat ik zou kunnen doen en waar ik mijn eigen tijden bij kan indelen?

GreetZ
Oud 08-07-2003, 11:24
Jenniej
Jenniej is offline
da thuiswerk deej k bij de krijtindustrie hier in mn woonplaats (alphen) en via mn moeder (want die werkte er al) ben k daar oowk terecht gekomen. hep weer een ochtend werken achter de rug en ben t nog niej gwend want hep overal pijn =S magoed gaat wel over =D
vroeger had ik ooit ook kaarten inpakken in enveloppen ofsow... can't remember... was oowk heel simpel...
je kan aan thuis werk komen via advertenties in kranten en in sommige supermarkten waar briefjes hangen... khoop voor je da je snel wat vind! tis opzich wel makkelijk verdienen maar je moet ervan houwe...

ciao!! -xxx-
Oud 08-07-2003, 13:17
drumster
drumster is offline
Bij mij staat er alleen in kranten thuiswerk maar daarvoor moet je dan bellen (1,00 per minuut) en dan houden ze je maar aan de praat. Of je moet een folder erover aanvragen wat dan ook weer geld kost. Volgens mij werkt dat niet.
Maar ik zal inderdaad een keer bij supermarkten kijken.
Thanks voor de tip

GreetZ
Oud 08-07-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
drumster schreef op 08-07-2003 @ 14:17:
Bij mij staat er alleen in kranten thuiswerk maar daarvoor moet je dan bellen (1,00 per minuut) en dan houden ze je maar aan de praat. Of je moet een folder erover aanvragen wat dan ook weer geld kost. Volgens mij werkt dat niet.
Maar ik zal inderdaad een keer bij supermarkten kijken.
Thanks voor de tip

GreetZ
Precies is gewoon oplichterij. Je kan wel op websites kijken... marktplaats.nl ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 09:11
drumster
drumster is offline
Thanks, dat zal ik proberen. Maar ik denk dat ik ga stoppen met zoeken en pas weer verder zoek als ik weet wat mijn rooster komend schooljaar is. Dan heb ik volgens mij meer kans om een baantje te vinden.
Toch bedankt voor het meedenken.

GreetZ
Oud 10-07-2003, 14:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kep gisteren een mail gehad van CATI@home moet wat gegevens invullen over mn pc en dan gaat de sol procedure van start dus hoop dat t iets word (hoop verder ook vast werk te vinden voor meer uren mar dit kan er makkelijk bij) zeker voor 8euro per uur
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:19
drumster
drumster is offline
Wat is dat dan voor werk Missbi@tch? en hoeveel uur per week is dat?
Reageren

Regels voor berichten