Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 22:14
Mystically
Mystically is offline
Mijn vriendin (Iman) 'steelt', elke keer als ik iemand aan haar voorstel, mijn vrienden. dan gaat ze de hele tijd met hem of haar zitten praten en vergeet mij totaal. ze zit er ook weleens zomaar doorheen te babbelen, als ik midden in een zin zit. en als iemand even met mij wil praten, gaat ze er helemaal voor staan met de rug naar me toe, dat doet ze ook veel als we in een disco ofzo zijn. ze doet ook alsof ze diegene veeeeeeeel beter kent, dan ik. en als ik haar probeer te zeggen, dat ik dat irritant vind, word ze boos en moet ik stoppen. maar gister heb ik het haar helemaal uitgelegd en nou is ze heel erg boos op me, alsof alles mijn schuld is. ik wil geen ruzie met haar, omdat ze 1 van m'n beste vrienden is. maar ik weet niet wat ik anders moet doen...

Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 23:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 22:21
aansteker
aansteker is offline
Geloof mij maar ze is echt geen goeie vriend van jouw hor...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 22:26
Sjoukie
Sjoukie is offline
Makkelijk gezegd Aansteker, maar sommige mensen willen gewoon graag in de belangstelling staan, ook al gaat dan ten koste van de ander.

Ik heb dit probleem ook gehad, ik ben toen eerst met hem gaan praten en toen met een andere vriend, die hij ook kent. Die heeft toen met hem gepraat en toen wou hij luisteren. Misschien kun je er andere mensen bij betrekken als familie o.i.d.

Misschien is het ook wel een soort jaloerzie, dat ze bang is dat ze jou veel leuker vinden o.i.d.

Naja, veel suc6!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 22:36
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
verisme schreef op 30-06-2003 @ 23:26:
Misschien kun je er andere mensen bij betrekken als familie o.i.d.
Ze kent mijn hartsvriendin en die heeft ze ook geprobeerd te stelen, alleen ik heb tegen haar (Ashley) gezegd waar ze mee bezig was en ze trapte er dus niet in. een poosje geleden hebben we allebei met Iman gepraat, alleen: ze wordt de hele tijd boos.

Citaat:
verisme schreef op 30-06-2003 @ 23:26:

Misschien is het ook wel een soort jaloerzie, dat ze bang is dat ze jou veel leuker vinden o.i.d.
Misschien ben ik wel degene die jaloers is, op haar, misschien wel omdat ik denk dat ze haar veel leuker vinden...

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 13:57
PardonMe
PardonMe is offline
Vind je haar nog wel zo leuk als vriendin dan? Ik zou me gigantisch gaan irriteren, zeker als iemand niet luistert als ik haar er op aan spreek.

Ze ziet schijnbaar zelf niet hoe vervelend het voor jou is en ik denk ook dat ze het onbewust doet..
Klinkt misschien gemeen, maar doe eens precies hetzelfde bij haar.. Als zij het ook vervelend vindt dan snapt ze misschien wat ze elke keer bij jou doet.
Mocht het haar nog altijd niet duidelijk zijn dan heeft ze volgens mij een bord voor dr kop en zou ik gewoon niemand meer aan haar voorstellen, of vertel je vrienden van te voren dat zij de ''gewoonte'' heeft om nogal de aandacht op te eissen en of ze er wat minder aandacht aan willen schenken..

Het is heel vervelend en zeker als iemand niet naar je wil luisteren of je niet snapt.. of dus alleen maar boos wordt..
Je wilt natuurlijk liever geen ruzie met haar hebben, maar ik zou het niet zomaar laten zitten, jij gaat je dan steeds meer ergeren en dat komt een keer tot een hoogtepunt en dan moet alles er gewoon even uit.. gevolg; grote ruzie waarschijnlijk.

Is ze nog wel zo'n goede vriendin als ze elke keer jouw vrienden inpikt..?
Oud 01-07-2003, 13:59
pessimistje
pessimistje is offline
gelijk uitmaken, zo laat je alleen zien dat je zwak bent.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:04
Verwijderd
Ja, dat herken ik wel..

Een vriendin van mij heeft dat ook een tijdje gedaan, inclusief het letterlijk voor mijn neus gaan staan. Ik heb haar toen een keer gezegd dat ik haar gewoon niet meer vertrouwde (Ik had het over op vakantie gaan naar waar een leuke jongen woonde, zij zei toen "oh ik ga mee" waarop ik antwoordde dat ik dat niet wou, heel verontwaardig vroeg ze toen: "vertrouw je me soms niet?" waarop ik antwoordde "nee") en toen was zij ook behoorlijk beledigd. De vriendschap heeft toen een hele tijd op een laag pitje gestaan, ik heb haar ook maar even links laten liggen. Dat deed ze bij mij immers ook zo vaak bij nieuwe mensen.

Ze is uiteindelijk vanzelf bijgedraaid en nu zijn we weer bevriend en doet ze het niet meer.

Ik denk dat haar gedrag vooral voortkomt uit onzekerheid, misschien kun je dat eens aan haar vragen. Waarom ze het eigenlijk doet en dergelijke..

Wanneer ze haar gedrag echt weigert te veranderen zou ik de vriendschap maar gewoon even laten zitten, zo is het ook niet leuk meer toch?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:04
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 01-07-2003 @ 14:57:
Vind je haar nog wel zo leuk als vriendin dan? Ik zou me gigantisch gaan irriteren, zeker als iemand niet luistert als ik haar er op aan spreek.

Ze ziet schijnbaar zelf niet hoe vervelend het voor jou is en ik denk ook dat ze het onbewust doet..
Klinkt misschien gemeen, maar doe eens precies hetzelfde bij haar.. Als zij het ook vervelend vindt dan snapt ze misschien wat ze elke keer bij jou doet.
Mocht het haar nog altijd niet duidelijk zijn dan heeft ze volgens mij een bord voor dr kop en zou ik gewoon niemand meer aan haar voorstellen, of vertel je vrienden van te voren dat zij de ''gewoonte'' heeft om nogal de aandacht op te eissen en of ze er wat minder aandacht aan willen schenken..

Het is heel vervelend en zeker als iemand niet naar je wil luisteren of je niet snapt.. of dus alleen maar boos wordt..
Je wilt natuurlijk liever geen ruzie met haar hebben, maar ik zou het niet zomaar laten zitten, jij gaat je dan steeds meer ergeren en dat komt een keer tot een hoogtepunt en dan moet alles er gewoon even uit.. gevolg; grote ruzie waarschijnlijk.

Is ze nog wel zo'n goede vriendin als ze elke keer jouw vrienden inpikt..?
ik zou het best eens willen oen bij haar, maar dat kan ik gewoon niet. ik weet niet waarom, ik ben gewoon niet zo... (en zij heeft de debielste vrienden... ) en iemand aan haar voorstellen doe ik allang niet meer!!!
Oud 01-07-2003, 15:07
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 01-07-2003 @ 15:04:
Ik denk dat haar gedrag vooral voortkomt uit onzekerheid, misschien kun je dat eens aan haar vragen. Waarom ze het eigenlijk doet en dergelijke.
ja maar als ik dat voorzichtig probeer wordt ze boos, als ik het meteen vraag wordt ze boos en als ik helemaal niks zeg word ik boos, ik denk dat ik haar gewoon maar een poosje ga negeren en ook zomaar door haar heen ga praten over iets heeeel anders.. thnx voor alle tips
Oud 01-07-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
pessimistje schreef op 01-07-2003 @ 14:59:
gelijk uitmaken, zo laat je alleen zien dat je zwak bent.
Uitmaken...? Was er iets aan dan?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Mystically schreef op 01-07-2003 @ 16:07:
ja maar als ik dat voorzichtig probeer wordt ze boos, als ik het meteen vraag wordt ze boos en als ik helemaal niks zeg word ik boos, ik denk dat ik haar gewoon maar een poosje ga negeren en ook zomaar door haar heen ga praten over iets heeeel anders.. thnx voor alle tips
Lekker boos laten worden dan. Maar goed, hopelijk werkt het negeren ed. Sterkte en succes iig.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:14
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2003 @ 16:23:
Uitmaken...? Was er iets aan dan?
nee, zeg. ze is gewoon een vriendin. ik ben hetero...
Oud 02-07-2003, 12:19
Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Je kunt het het beste bot zeggen dan komt het meestal beter over. Zeg gewoon dat je het werkelijk belachelijk vindt dat ze zich zo aan zit aan te dringen alleen maar om te laten zien dat ze ook aardig is. Ze kan ook gewoon een beetje spontaan blijven en zich niet steeds op de voorgrond dringen. En anders ga je wat minder met dr om.
Oud 02-07-2003, 12:25
Verwijderd
gewoon zeggen,... subtiele hints komen meestal toch niet over in zulke gevallen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten