Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ok ik dacht, laat ik er eerst meer info over opzoeken voor ik mijn bek opentrek
kom ik op dit: http://opwekking.leukestart.nl/ is het christendom tegenwoordig reclamebureau voor mobiele telefoons en dvd's? ![]() sorry maar dat vond ik even niet op zijn plaats ![]() ok, gevonden "Natuurlijk willen we met elkaar stilstaan bij de betekenis van Pinksteren; de uitstorting van de Heilige Geest en wat dat betekent voor ons leven als christen. Daarnaast is eenheid onder Gods kinderen een belangrijk thema. Aan de conferentie wordt meegewerkt door verschillende sprekers uit binnen- en buitenland: .......... Speciaal voor ouders met kinderen is Jim Weidmann, directeur van Focus on de Family (een organisatie die zich bezighoudt met geloofsoverdracht binnen het gezin), uitgenodigd. Met zijn jarenlange ervaring is hij een bron van informatie voor ouders die op zoek zijn naar manieren om hun geloof aan hun kinderen door te geven. ......" ooooh dat vind ik toch wel verschrikkelijk je kinderen door een organisatie over laten halen om hetzelfde te denken als jij! hoe moeten die ooit zelfstandig worden, als ze wordt aangeleerd blindelings hun ouders te volgen??? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik ben geweest. Ik werd uitgenodigd door een christelijke klasgenoot en ben toen voor één dag gegaan (zondag).
Even voor de duidelijkheid: Opwekking vind jaarlijks plaats op het festivalterrein naast SixFlags (Biddinghuizen). Het is dus een conferentie (bijeenkomst) met lezingen en workshops over allerlei thema's zoals 'jongeren en geloof', 'hoe ga je met ongelovige vrienden om ( ![]() Daarnaast is er veel samenzang (de 'Sing In') waarin uiteraard christelijke liederen worden gezongen, en een 'Swing In', waar wat over het algemeen (imho) iets betere muziek wordt gespeeld (wat meer richting rock). Natuurlijk zijn daar de songtexten ook christelijk...Verder is er sport en spel (voor de kleinere kinderen), cabaretvoorstellingen, ochtenddiensten (om half 8 je nest uit voor wat bidden ![]() Ik ben dus zondag geweest, en heb meegemaakt: - Een workshop over de gaven van de Heilige geest door W. Ouweneel (veel slap geouwehoer, inclusief gezamenlijk bidden ![]() - De Sing In (lachwekkend groepsgezang in de open lucht met mensen die 'God's aanwezigheid voelen' en daardoor uit hun dak gaan) - De Swing In (in een tent), met wat hardere rockmuziek (drums en gitaar). - Cabaretvoorstelling (van de groep Voorwaar). Ik verwachtte een hoop politiek/christelijk correcte humor, maar het viel me reuze mee; ze waren soms lekker bot, kritisch over christelijke vraagstukken, en vaak gewoon grappig ![]() Gelukkig heb ik geen ochtend- of avonddiensten meegemaakt, want daarin wordt dus veel gepreekt en gebeden. IK ben blij dat ik ook maar 1 dag ben gegaan, want veel langer had ik het niet volgehouden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik ben er een keer heen geweest toen ik 14 was, met een exvriendje en zijn familie.
maar ik heb daar alleen maar onchristelijke dingen gedaan ![]() toen was ik ook voor het eerst dronken ![]() voor het eerst samen met een jongen geslapen ![]() ik vond het wel gezellig ben geen 1x in een "feesttent" geweest en heb gewoon een heel ruig weekend gehad.
||
![]() |
Citaat:
Bewijzen graag, probeer maar eens overeind te houden ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Menstruatie opwekken/uitstellen? foreveryoung16 | 20 | 28-01-2013 17:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wie was er bij Opwekking 2009? RupertTM | 13 | 07-06-2009 12:05 | |
Psychologie |
Opwekkende muziek DiSiLLUSiON | 55 | 01-09-2004 01:00 | |
opwekking debotjuh | 70 | 01-06-2004 12:40 | |
Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus. Mujahideen | 56 | 29-01-2002 14:34 |