Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 10:51
debotjuh
debotjuh is offline
wie is er naar opwekking geweest dit jaar ????????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 10:57
dark_poetry
dark_poetry is offline
Mag ik vragen wat dat is?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:03
debotjuh
debotjuh is offline
dat is een christelijke conferentie ! daar kan je elk jaar heen gaan met pinksteren het duurt 3 dagen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:10
lovetear
lovetear is offline
Ik ben daar niet geweest en heb daar om eerlijk te zijn nog nooit van gehoord.

Wat doe je daar dan?
Oud 01-07-2003, 11:11
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
lovetear schreef op 01-07-2003 @ 12:10:

Wat doe je daar dan?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
lovetear schreef op 01-07-2003 @ 12:10:

Wat doe je daar dan?
'Halleluja' 'Loof de Heer!'

Dat geeft de sfeer zo'n beetje weer
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 12:03:
dat is een christelijke conferentie ! daar kan je elk jaar heen gaan met pinksteren het duurt 3 dagen
En wat houdt het in? Een beetje met medegelovigen bidden, swingen op reli-pop en je ongans drinken aan mineraalwater?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2003 @ 12:19:
En wat houdt het in? Een beetje met medegelovigen bidden en swingen op reli-pop?
Ja
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:31
Verwijderd
koel
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:10
dark_poetry
dark_poetry is offline
sukt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 13:03
diabolaparva
diabolaparva is offline
ok ik dacht, laat ik er eerst meer info over opzoeken voor ik mijn bek opentrek
kom ik op dit: http://opwekking.leukestart.nl/
is het christendom tegenwoordig reclamebureau voor mobiele telefoons en dvd's?
sorry maar dat vond ik even niet op zijn plaats

ok, gevonden
"Natuurlijk willen we met elkaar stilstaan bij de betekenis van Pinksteren; de uitstorting van de Heilige Geest en wat dat betekent voor ons leven als christen. Daarnaast is eenheid onder Gods kinderen een belangrijk thema. Aan de conferentie wordt meegewerkt door verschillende sprekers uit binnen- en buitenland: .......... Speciaal voor ouders met kinderen is Jim Weidmann, directeur van Focus on de Family (een organisatie die zich bezighoudt met geloofsoverdracht binnen het gezin), uitgenodigd. Met zijn jarenlange ervaring is hij een bron van informatie voor ouders die op zoek zijn naar manieren om hun geloof aan hun kinderen door te geven. ......"

ooooh dat vind ik toch wel verschrikkelijk
je kinderen door een organisatie over laten halen om hetzelfde te denken als jij!
hoe moeten die ooit zelfstandig worden, als ze wordt aangeleerd blindelings hun ouders te volgen???
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 13:10
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2003 @ 12:19:
je ongans drinken aan mineraalwater?
't Is wel water uit Lourdes, daarmee kom je wel in hogere sferen.
Oud 01-07-2003, 14:21
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 11:51:
wie is er naar opwekking geweest dit jaar ????????
Ik ben er niet geweest maar heb wel gehoord van een wonderbaarlijke genezing. Een invalide meisje kon weer lopen na de sing-in.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:29
Verwijderd
Ja, ik ben geweest. Ik werd uitgenodigd door een christelijke klasgenoot en ben toen voor één dag gegaan (zondag).

Even voor de duidelijkheid:

Opwekking vind jaarlijks plaats op het festivalterrein naast SixFlags (Biddinghuizen).
Het is dus een conferentie (bijeenkomst) met lezingen en workshops over allerlei thema's zoals 'jongeren en geloof', 'hoe ga je met ongelovige vrienden om ()' en 'de gaven van de Heilige Geest' etc.
Daarnaast is er veel samenzang (de 'Sing In') waarin uiteraard christelijke liederen worden gezongen, en een 'Swing In', waar wat over het algemeen (imho) iets betere muziek wordt gespeeld (wat meer richting rock). Natuurlijk zijn daar de songtexten ook christelijk...Verder is er sport en spel (voor de kleinere kinderen), cabaretvoorstellingen, ochtenddiensten (om half 8 je nest uit voor wat bidden ). Nouja, dat alles bij elkaar dus, in één lang vierdaags weekend.

Ik ben dus zondag geweest, en heb meegemaakt:
- Een workshop over de gaven van de Heilige geest door W. Ouweneel (veel slap geouwehoer, inclusief gezamenlijk bidden )
- De Sing In (lachwekkend groepsgezang in de open lucht met mensen die 'God's aanwezigheid voelen' en daardoor uit hun dak gaan)
- De Swing In (in een tent), met wat hardere rockmuziek (drums en gitaar).
- Cabaretvoorstelling (van de groep Voorwaar). Ik verwachtte een hoop politiek/christelijk correcte humor, maar het viel me reuze mee; ze waren soms lekker bot, kritisch over christelijke vraagstukken, en vaak gewoon grappig

Gelukkig heb ik geen ochtend- of avonddiensten meegemaakt, want daarin wordt dus veel gepreekt en gebeden. IK ben blij dat ik ook maar 1 dag ben gegaan, want veel langer had ik het niet volgehouden
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 01-07-2003 @ 15:21:
Ik ben er niet geweest maar heb wel gehoord van een wonderbaarlijke genezing. Een invalide meisje kon weer lopen na de sing-in.
Niks van gemerkt. Of je moet bedoelen dat ze door de menigte per ongeluk vooruit werd geduwd toen iedereen weer wegging na afloop?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:27
REIE
REIE is offline
Citaat:
Dat soort mensen huren ze in om jullie gelovigen gelovig te houden. Het zijn gewoon acteurs die aankomen in een rolstoel en teruglopen met 20,-
Oud 01-07-2003, 16:31
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
REIE schreef op 01-07-2003 @ 17:27:
Dat soort mensen huren ze in om jullie gelovigen gelovig te houden. Het zijn gewoon acteurs die aankomen in een rolstoel en teruglopen met 20,-
Niet waar, een kennis van ons heeft een tig aantal jaren last van ontzettende reuma en na zo'n dienst heeft hij er nooit meer last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:37
REIE
REIE is offline
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 17:31:
Niet waar, een kennis van ons heeft een tig aantal jaren last van ontzettende reuma en na zo'n dienst heeft hij er nooit meer last van gehad.
Zit er dan ook een causaal verband tussen die feiten?
Oud 01-07-2003, 16:39
Verwijderd
Dat er nog mensen zijn die die onzin geloven, wil er bij mij niet in. Geloven in God, oke. Dat is nog tot daar aan toe. Maar geloven in wonderen? Ga alsjeblieft terug naar groep vier.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
REIE schreef op 01-07-2003 @ 17:37:
Zit er dan ook een causaal verband tussen die feiten?
Ja, er is toen voor en met hem gebeden voor genezing en daarna heeft hij er nooit meer last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:36
debotjuh
debotjuh is offline
wie wil er mailen met me geld alleen voor mensen die naar opwekkin is geweest
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:01
Kazanka
Kazanka is offline
volgens mij zou ik me de hele dag kapot lachen als ik er heen zou gaan
Oud 02-07-2003, 14:35
Joël
Joël is offline
Citaat:
REIE schreef op 01-07-2003 @ 17:27:
Tijd niet geweest hier, maar hier wil ik toch even op reageren. Niet in wonderen geloven is menselijk, maar dit is echt ongegrond gezwam in de ruimte. Het is onzin om te denken dat de organisatie van een evenement als opwekking zijn itegriteit (en daarmee de integriteit van het christendom) op zo'n stomme manier op het spel zou zetten. Zuig een andere verklaring uit je duim.
Oud 02-07-2003, 20:10
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 02-07-2003 @ 15:01:
volgens mij zou ik me de hele dag kapot lachen als ik er heen zou gaan
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Oud 02-07-2003, 20:54
vrijgezel
vrijgezel is offline
ik ben er een keer heen geweest toen ik 14 was, met een exvriendje en zijn familie.

maar ik heb daar alleen maar onchristelijke dingen gedaan
toen was ik ook voor het eerst dronken
voor het eerst samen met een jongen geslapen

ik vond het wel gezellig

ben geen 1x in een "feesttent" geweest en heb gewoon een heel ruig weekend gehad.
Oud 03-07-2003, 09:38
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Assasin schreef op 01-07-2003 @ 17:42:
Ja, er is toen voor en met hem gebeden voor genezing en daarna heeft hij er nooit meer last van gehad.
Welke kennis? Wanneer? Waar? Heeft een arts dat bevestigd? Hoe weet je zeker dat die genezing kwam door dat gebed en niet door iets anders?

Bewijzen graag, probeer maar eens overeind te houden .
Oud 03-07-2003, 10:09
Riconoscente
Riconoscente is offline
Nee, ik heb dit jaar een jaartje overgeslagen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten