Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 20:31
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ik ben momenteel een heel interessant boek aan het lezen van Robert Greene, namelijk de 24 wetten van het verleiden

Enkele quote's:

- Kies de juiste prooi; wil je in je opzet slagen, kies dan iemand die bij voorbaat al gevoelig is voor je charmes. De juiste slachtoffers zijn diegene bij wie je een leegte in hun bestaan kunt vullen. Desnoods kweek je die leegte zelf!

- Behandel hem als een stuk vuil; doodzonde nr 1 als je je "prooi" vast wil houden is 'te snel toegeven. Zeg nóóit dat je stapel gek op hem bent, de man moet juist in onzekerheid worden gebracht. Zend tegenstrijdige signalen uit. Het idee van vandaag dat de directe benadering meer succes heeft, is een fabeltje.

- Wek de indruk dat je geliefd bent. Dat hij maar één van de velen is.

- Meng genot met pijn. Soms moet je als verleider wreed zijn, dat maakt je extra aantrekkelijk.

- Trek je niets aan van huwelijksgeloften. Bij het verleiden gelden geen regels, alles is toegestaan. Goed en kwaad bestaan niet meer.

- Voer de erotische spanning op met de opwinding die angst heet; bijv. door te dreigen de affaire te beëindigen.

Tot zover... persoonlijk denk ik dat er hier en daar wel een kern van waarheid inzit, maar of dit nou de perfecte basis is voor een relatie?!!

Wat betreft punt 2.. die vind ik persoonlijk nogal interessant omdat ik juist van plan was alles maar op te biechten aan de beste jongen in kwestie Zou dat echt zo zijn?? Triest dat zo'n boek je aan het twijfelen brengt, maar ok

Maar -vraag- wat vinden jullie hier nou van???
Oud 12-04-2002, 20:36
^AmArU^
^AmArU^ is offline
1. (Dit soort) verleiden mag nooit de basis zijn voor een relatie.
2. De directe aanpak werkt wel (persoonlijk).
3. Mixed Signales doen mij verachten; o ja, tegenstrijdige signalen was het in het Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:53
Freaked Reality
Freaked Reality is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Ik ben momenteel een heel interessant boek aan het lezen van Robert Greene, namelijk de 24 wetten van het verleiden

Enkele quote's:

- Kies de juiste prooi; wil je in je opzet slagen, kies dan iemand die bij voorbaat al gevoelig is voor je charmes. De juiste slachtoffers zijn diegene bij wie je een leegte in hun bestaan kunt vullen. Desnoods kweek je die leegte zelf!
Alleen al om te spreken over "prooi" .

Citaat:

- Behandel hem als een stuk vuil; doodzonde nr 1 als je je "prooi" vast wil houden is 'te snel toegeven. Zeg nóóit dat je stapel gek op hem bent, de man moet juist in onzekerheid worden gebracht. Zend tegenstrijdige signalen uit. Het idee van vandaag dat de directe benadering meer succes heeft, is een fabeltje.
Als iemand mij 1x als een stuk vuil behandeld hoef je niet te denken dat ik OOIT van diegeen zal houden.

Citaat:

1 van de redenen dat ik tegen iemand niet heb verteld dat ik haar leuk vond. Lekker nuttig. Zo iemand ga ik ook nooit benaderen, of is dat juist de bedoeling?

Citaat:

- Meng genot met pijn. Soms moet je als verleider wreed zijn, dat maakt je extra aantrekkelijk.
Wat wordt verstaan onder pijn? Iemand die zich gedraagt als een bitch/een bitch is heeft geen enkele kans mijn vriendin te worden hoor.

Citaat:

- Trek je niets aan van huwelijksgeloften. Bij het verleiden gelden geen regels, alles is toegestaan. Goed en kwaad bestaan niet meer.
Wat hieronder precies verstaan wordt weet ik niet maar het klinkt bijzonder fout .

Citaat:

- Voer de erotische spanning op met de opwinding die angst heet; bijv. door te dreigen de affaire te beëindigen.
Gaan we dreigen? Donder dan maar lekker op zou ik zeggen.

Citaat:

Tot zover... persoonlijk denk ik dat er hier en daar wel een kern van waarheid inzit, maar of dit nou de perfecte basis is voor een relatie?!!
Een waarheid van niks als je het mij vraagt.

Citaat:

Wat betreft punt 2.. die vind ik persoonlijk nogal interessant omdat ik juist van plan was alles maar op te biechten aan de beste jongen in kwestie Zou dat echt zo zijn?? Triest dat zo'n boek je aan het twijfelen brengt, maar ok
Zie hierboven.

Citaat:
Flutboekje.

Btw : nofi, en niks persoonlijks.

[edit]Zucht, toch nog 1 foutje met de tags gemaakt... Wat wil je in zo'n post... (1x "[b]" teveel getikt)[/edit]

Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:59
MeCute1983
MeCute1983 is offline
nofi??? wasda??

ff ter extra toelichting.. ik zet het hier allemaal vrij beknopt neer natuurlijk voor een boek dat bijna 500 pagina's telt.. En bovendien extra zwart wit om reacties bij jullie los te maken

Het klinkt allemaal heel bruut en belachelijk (wat ook zo is) maar je moet eigk proberen het psychologische er achter te zien. Je kan hoog en laag springen maar soms heb je nou eenmaal een tactiek nodig om bij iemand positief op te vallen en das niet bedoeld in de de achterbakse zin van het woord

Aan de andere kant, je oefent zo een soort van macht uit wat me ab-so-luut niet gezond lijkt in een relatie!!
Oud 12-04-2002, 21:37
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

Enkele quote's:

>>>>sommige AFC's zouden hier in trappen, DJ's zeker niet eindresultaat: 40%<<<<

>>>>Dit werkt amper, en bijna alleen voor erg knappe vrouwen.
Alle AFC's zouden in dat geval aan hun been hangen, DJ's draaien het verhaal om en pakken juist een minder knappe vrouw omdat ze doorhebben wat je doet. eindresultaat: 30%<<<

>>>>dit zal i.i.g nooit werken, AFC's zullen jankend weglopen, en DJ's zullen je alleeen maar proberen dat tegen je te laten werken, eindresultaat: 0% <<<<<

>>>>ligt aan de persoon zelf, of ie SM leuk vindt<<<<

>>>geen mening<<<<

>>weer zoeentje, bij DJ's gaat het erom je in bed te krijgen en zo snel mogelijk weg te tossen. AFC's gaat het om die ene speciale vrouw, dus daarmee heb je wel kans. eindresultaat: 60%

Oud 12-04-2002, 22:01
Freaked Reality
Freaked Reality is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
nofi??? wasda??
NO Flame Intended

Citaat:
Tweakers.net over flames :

Flamebait

Onder een flamebait verstaan we het flamen of het aanzetten tot een flame. Het gaat hier dan om grof taalgebruik of het doelgericht op de man spelen. Goed onderbouwde inhoudelijke kritiek is geen flamebait!, ook al ben je het er zelf niet mee eens. Het komt vaak voor dat reacties waarin mensen een goed onderbouwd standpunt innemen als flamebait gemod worden, omdat anderen bang zijn dat er een flamewar uit ontstaat. Dat is dus absoluut niet de bedoeling: met de oorspronkelijke reactie is immers niets mis.
Ok...ben ik benieuwd : wat is een AFC?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:11
ratsja
ratsja is offline
dat daar wetten voor zullen bestaan...zal niet best zijn...een ieder is verschillend....anarchie

aardig, maar niet indrukwekend....
het leven is een ingeslagen weg niet een geschreven boek...
je moet het leren en ervaren....
lijkt mij
Oud 12-04-2002, 22:14
fucking hero
fucking hero is offline
volgens mij werkt dit alleen voor hele knappe vrouwen ja. en dan moet je je doelwit volgens mij niet in al te intelligente kringen zoeken..

verder ben ik het met ratsja eens..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:32
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Citaat:
Freaked Reality schreef:

NO Flame Intended

Ok...ben ik benieuwd : wat is een AFC?
Offtopic:

Woooow, zitten hier ook Tweakers
minder onbekend terrein dan ik dacht

(jah, eerste post hiero)

Verder is dat boekkie handig als je wil weten wat je niet moet doen...
en ook negatief advies is advies toch?

Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 00:26
Verwijderd
Sommige dingen zijn redelijk waar. Een aantal vind ik echter wat te wreed. Je kan niet zo doen tegen mensen omdat dat gewoon niet 'netjes' is. Bovendien wil je dat soms ook helemaal niet. Zeker niet wanneer je verliefd op hem/haar bent. het lijkt erop dat die Robert Greene van een situatie uitgaat, waarin je fysieke spanningen en acties redelijk gescheiden kunt houden van gevoelens en dat is in de praktijk best wel moeilijk. Als je iemand echt leuk vindt ga je natuurlijk niet hard to get spelen. Zeker het laatste punt, 'dreigen de affaire te beëindigen", kun je gewoon niet maken. M'n lief zou dat niet moeten proberen, want dan beëindig ik 'm wel. Je moet bovendien ook nog eens héél bewust met de situatie bezig zijn en naar mijn mening gaat flirten ook om reageren op elkaar en het is lijkt me heel moeilijk ad rem te reageren op de ander en tegelijkertijd dit uit te voeren (hoewel afstandelijkheid juist vrij gemakkelijk ad rem te brengen is).
Met het feit dat wreedheid je aantrekkelijker maakt ben ik het denk ik wel eens. Ik heb weleens dat m'n vriendin me niet wilde zoenen, omdat ik haar daarvoor een beetje geplaagd had. Als 't dan echt niet lukt krijg je wel meer zin zeg maar Je moet alleen wel op tijd stoppen natuurlijk..
Dit hele verhaal lukt je denk ik alleen, wanneer iemand volledig naar je pijpen danst. Ik zou het hem dus evengoed opbiechten hoor, MeCute. Ik denk niet dat dit van toepassing is op je situatie en dat is maar goed ook, want aan doetjes hebben we natuurlijk niks.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 19:14
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

Uhm, eerlijk gezegd herken ik mezelf hier wel een beetje in!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 19:14
Piccola
Piccola is offline
Het woord 'prooi' is trouwens heel fout zeg!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 19:16
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

Owja, leuk voor je vriend[in] om te gaan dreigen om je relatie te beëindigen!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:04
Verwijderd
haha, ik leef precies volgens die regels!!!!!!!!!

I'm a bitch
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 22:03
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Sommige dingen zijn redelijk waar. Een aantal vind ik echter wat te wreed. Je kan niet zo doen tegen mensen omdat dat gewoon niet 'netjes' is. Bovendien wil je dat soms ook helemaal niet. Zeker niet wanneer je verliefd op hem/haar bent.
ja, idd, dat is zeker waar.. volgens mij gaat meneer Greene uit van een spelletje dat hij toevallig verleiden noemt, waarbij slechts lust gevoelens komen kijken. Anders ga je niet op een dergelijke manier om met je potentieel toekomstige geliefde

Citaat:
Evergreen schreef:
het lijkt erop dat die Robert Greene van een situatie uitgaat, waarin je fysieke spanningen en acties redelijk gescheiden kunt houden van gevoelens en dat is in de praktijk best wel moeilijk. Als je iemand echt leuk vindt ga je natuurlijk niet hard to get spelen. Zeker het laatste punt, 'dreigen de affaire te beëindigen", kun je gewoon niet maken. M'n lief zou dat niet moeten proberen, want dan beëindig ik 'm wel.
wederom mee eens.. als je echt van iemand houdt komen dergelijke ideeën niet eens bij je op.. lijkt me, anders moet je toch eens bij jezelf te rade gaan of je het woord "liefde" wel goed begrepen hebt

Citaat:
Evergreen schreef:
Je moet bovendien ook nog eens héél bewust met de situatie bezig zijn en naar mijn mening gaat flirten ook om reageren op elkaar en het is lijkt me heel moeilijk ad rem te reageren op de ander en tegelijkertijd dit uit te voeren (hoewel afstandelijkheid juist vrij gemakkelijk ad rem te brengen is).
Lijkt mij idd ook heel moeilijk.. om iedere x natuurlijk / ad rem te reageren op alles wat de ander zegt. Tuurlijk wordt het in die 500 blz heel uitgebreid beschreven maar elke situatie is weer anders.. Mahja, als je je goed inleest burgert het er vast vanzelf wel een keertje in..

Citaat:
Evergreen schreef:
Met het feit dat wreedheid je aantrekkelijker maakt ben ik het denk ik wel eens. Ik heb weleens dat m'n vriendin me niet wilde zoenen, omdat ik haar daarvoor een beetje geplaagd had. Als 't dan echt niet lukt krijg je wel meer zin zeg maar Je moet alleen wel op tijd stoppen natuurlijk..
Ja, wreedheid tot op zekere hoogte geeft je vaak wel het gevoel: "en nú wil ik um helemaaaaal hebben"

Citaat:
Evergreen schreef:
Dit hele verhaal lukt je denk ik alleen, wanneer iemand volledig naar je pijpen danst. Ik zou het hem dus evengoed opbiechten hoor, MeCute. Ik denk niet dat dit van toepassing is op je situatie en dat is maar goed ook, want aan doetjes hebben we natuurlijk niks.
ik zal eens kijken of ik het over m'n lippen krijg, oké?! Thanx voor de tip/ aanmoediging

Laatst gewijzigd op 13-04-2002 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:17
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik zeg BAH.
Oud 14-04-2002, 18:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik ga t ook nog ff een beetje onderbouwen... Ik vind dat het wel ietsje menselijker mag. Je mag best een beetje aantrekken en afstoten, maar dit is allemaal wel heel extreem, en ik zou het persoonlijk eerder als afstotelijk dan aantrekkelijk benoemen. Kinda slutty, ofzo.

Ik heb het ook vorige week weer eens geprobeerd met recht door zee zijn, en hoewel die situatie nog ns 18x ingewikkelder is dan die van jou mogelijk kan zijn lijkt het erop dat dat zijn vruchten kan gaan afwerpen. Hoewel het misschien/waarschijnlijk ook gewerkt zou hebben als ik nix gezegd had.
Oud 14-04-2002, 18:46
bracelance
bracelance is offline
ik denk dat de player het zo misschien zal gebruiken om iemand te versieren, ik denk dat het nog altijd een kwestie van aantrekkingskracht is. Tuurlijk kan die op allerlei manieren gestimuleerd worden, maar dan is het voor mij niet meer echt.
Oud 14-04-2002, 18:59
marlies
marlies is offline
Ik hoop toch niet dat dit de absolute waarheid is, want anders krijg ik nooit iemand. Ik ben denk ik te aardig om zo "gemeen" te zijn...
Oud 14-04-2002, 19:34
Verwijderd
hey maar als je volgens die regels leeft krijg je een behoorlijk ongezonde relatie en het werkt ook niet echt lekker

(ik spreek uit ervaring )
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:44
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
hey maar als je volgens die regels leeft krijg je een behoorlijk ongezonde relatie en het werkt ook niet echt lekker

(ik spreek uit ervaring )
Fan van ? Trouwens wel humor dat je eerst nog tevreden bitch bent maar daar dan toch een beetje op terugkomt.
Oud 14-04-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef:

Fan van ? Trouwens wel humor dat je eerst nog tevreden bitch bent maar daar dan toch een beetje op terugkomt.
hey hey, ik zei dat ik een bitch was, maar tevreden heb ik er niet bijgenoemd hoor!! (ja idd fan van)
mwah, bitch ook niet echt.
gewoon een onzeker kreng
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:50
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
hey hey, ik zei dat ik een bitch was, maar tevreden heb ik er niet bijgenoemd hoor!! (ja idd fan van)
mwah, bitch ook niet echt.
gewoon een onzeker kreng
Maar je zei het zo vrolijk.

Onzekere krengen zijn over het algemeen niet bitch... Juist niet. Dat proberen ze alleen.
Oud 14-04-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef:

Onzekere krengen zijn over het algemeen niet bitch... Juist niet. Dat proberen ze alleen.
hmmz.......daar kon je weleens gelijk in hebben......
nooit zo overna gedacht eigenlijk......
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:57
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
hmmz.......daar kon je weleens gelijk in hebben......
nooit zo overna gedacht eigenlijk......
Ach... Ik bekijk de dingen van de andere kant heh.
Reageren

Regels voor berichten