Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 09:09
/
/ is offline
heej mensen ,
IK woon nogal in een rare situatie, namelijk bij mijn opa en oma maar dat komt, omdat ik bij mijn moeder niet egt kan wonen want die kan niet egt voor mij zorgen.
ik woon nu sinds 3/4 jaar bij mijn opa en oma en mijn zusje zit in een pleeggezin en mijn broertje is afgestaan Ik vind dit egt niet leuk!! maarja wat kan ik eraan doen? Ik mis ze ook heel erg.
Het probleem is nou dat mijn moeder een soort is weggelopen, ze laat nix meer van zich horen en heeft een hele boel schulden gemaakt zodat haar water en gas zijn afgesloten. Daardoor is ze vast weggegaan omdat ut weer is zo ver is! Ik heb van haar exvriend een telefoon nummer gekregen van degene waar ze zit maar ik durf ut niet te bellen. Het klinkt vast heel dom en kinderachtig maar toch is ut zo. Ze heeft me al heel vaak teleurgesteld en ik ben bang dat ze weer gaat liegen enzo. ik vertrouw mijn eigen moeder niet eens meer! maarja ik hoop dat jullie iets weten wat mij zover kan krijgen om haar op te bellen.

-xxx-
Oud 02-07-2003, 10:04
Nona
Nona is offline
Misschien is opbellen ook wel te moeilijk voor de eerste keer contact maken. Als je belt moet je namelijk meteen reageren als ze iets zegt en kan je er niet even rustig een half uurtje over nadenken.
Ik denk dat het een goed idee is om een brief te schrijven. Daar kan je heel veel dingen in kwijt, en als ze terug schrijft heb je in ieder geval de tijd om na te denken hoe je wilt reageren. Dan kan je ook tussendoor nog anderen, bijvoorbeeld je grootouders, om advies vragen.

Ook je broertje en zusje kan je brieven schrijven. Dan houd je in ieder geval contact. Je schrijft dat je ze mist en dat is best logisch, wellicht wordt dat minder als je ze brieven schrijft en zo nog eens wat van ze hoort. Ik weet niet hoe oud ze zijn en of ze kunnen lezen en schrijven, maar als dat niet het geval is kunnen hun voogden daar misschien bij helpen...

Veel succes hiermee.
Kruimel
Oud 02-07-2003, 10:04
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
ja dat is wel heel moeilijk, maar waarom durf je eig niet te bellen?
Oud 02-07-2003, 10:17
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Hey,

Ik vind het echt niet raar hoor dat je niet durft op te bellen hoor. Als je opbellen niet durft, is het misschien zoals Kruimel al zei een goed idee om een brief te schrijven. Dan kun je alles wat je kwijt wilt aan haar vertellen. En hebt dan genoeg tijd om na te over wat je wilt zeggen. Ik denk dat voor je moeder ook gemakkelijker is... Naja, ik ben het voorest met Kruimel eens.

veel sterkte ermee...

Een vraagje; zijn je opa en oma, de ouders van je moeder of van je vader?

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:32
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
dromerig elfje schreef op 02-07-2003 @ 11:17:
Hey,

Ik vind het echt niet raar hoor dat je durft op te bellen hoor. Als je opbellen niet durft, is het misschien zoals Kruimel al zei een goed idee om een brief te schrijven. Dan kun je alles wat je kwijt wilt aan haar vertellen. En hebt dan genoeg tijd om na te over wat je wilt zeggen. Ik denk dat voor je moeder ook gemakkelijker is... Naja, ik ben het voorest met Kruimel eens.

veel sterkte ermee...

Je bedoeld toch dat je het niet raar vind dat ze niet durft te bellen
Oud 02-07-2003, 10:33
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
idd een brief is de oplossing..
heb je wel een adres?
Oud 02-07-2003, 10:34
/
/ is offline
[/QUOTE]Kruimel schreef op 02-07-2003 @ 11:04:
Misschien is opbellen ook wel te moeilijk voor de eerste keer contact maken. Als je belt moet je namelijk meteen reageren als ze iets zegt en kan je er niet even rustig een half uurtje over nadenken.
Ik denk dat het een goed idee is om een brief te schrijven. Daar kan je heel veel dingen in kwijt, en als ze terug schrijft heb je in ieder geval de tijd om na te denken hoe je wilt reageren. Dan kan je ook tussendoor nog anderen, bijvoorbeeld je grootouders, om advies vragen.

Ook je broertje en zusje kan je brieven schrijven. Dan houd je in ieder geval contact. Je schrijft dat je ze mist en dat is best logisch, wellicht wordt dat minder als je ze brieven schrijft en zo nog eens wat van ze hoort. Ik weet niet hoe oud ze zijn en of ze kunnen lezen en schrijven, maar als dat niet het geval is kunnen hun voogden daar misschien bij helpen...

Veel succes hiermee.
Kruimel
[/QUOTE]

thanx! ik zal er ff overnadenke wat ik zal schrijven. Ma met me broertje en zusje heb ik nog wel een beetje contact en ik ga daar over 2 weken ofzo ook weer heen glukkig!! maar alvast bedankt

-x-
Oud 02-07-2003, 10:36
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 02-07-2003 @ 11:32:
Je bedoeld toch dat je het niet raar vind dat ze niet durft te bellen
gewijzigd
Oud 02-07-2003, 10:37
/
/ is offline
Citaat:
dromerig elfje schreef op 02-07-2003 @ 11:17:
Hey,

Ik vind het echt niet raar hoor dat je niet durft op te bellen hoor. Als je opbellen niet durft, is het misschien zoals Kruimel al zei een goed idee om een brief te schrijven. Dan kun je alles wat je kwijt wilt aan haar vertellen. En hebt dan genoeg tijd om na te over wat je wilt zeggen. Ik denk dat voor je moeder ook gemakkelijker is... Naja, ik ben het voorest met Kruimel eens.

veel sterkte ermee...

Ut zijn de ouders van me moeder . Die van mijn vader zie ik nooit meer net zoals mijn vader die zie ik ook nooit meer. Maar die hoef ik ook niet te zien want hij geeft toch nix om me. maaja nog bedankt -x-
Oud 02-07-2003, 10:39
Fantôme
Fantôme is offline
hoe cliche...
ik ga het met de rest eens zijn!
als je een adres hebt kan je een brief schrijven.
en volgens mij, al heb je het adres niet, kan je daar wel achter komen door de inlichtingendienst (??) te bellen.
je geeft het telefoonnummer op, en volgens mij kunnen ze dan zo achter haar adres komen, immers... andersom kan het ook!

en nee... het is totaal niet kinderachtig dat je niet durft te bellen.
dat lijkt me juist heel erg logisch. ik denk dat ik het ook niet gedurft zou hebben.

en ook heel erg dat je gescheiden bent van je broertje en zusje.
zoals kruimel en de anderen zeggen... daarmee zal je ook dmv een brief contact kunnen zoeken.

heel veel liefs, wendy
Oud 02-07-2003, 13:44
black~light
black~light is offline
meis, goed dat je het hebt geplaatst! en jep ik ben het met de anderen eens! heel veel succes en sterkte ik hoop op nog meer reacties voor je! ik spreek je nog wel op msn!

hele dikke zoen, black~light.
Oud 02-07-2003, 13:49
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja schrijven (op de één of andere manier) lijkt me ook de oplossing. En als je niet durft contact op te nemen, moet je maar denken "wat heb ik te verliezen".

veel succes
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 22:51
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 02-07-2003 @ 14:49:
Ja schrijven (op de één of andere manier) lijkt me ook de oplossing. En als je niet durft contact op te nemen, moet je maar denken "wat heb ik te verliezen".

veel succes
idd.
nee heb je, ja kun je krijgen!
go for it girl!
Oud 03-07-2003, 11:08
smilegirl
smilegirl is offline
meisje klinkt zoooo bekend in mijn oren
het voelt kut dat je je eigen moeder niet kunt vertrouwen,
maar ze heeft je een soort van in de steek gelaten door weg te lopen..
schrijf als eerste alles eens op wat je dnekt...
bedenk alle dingen die niet goed zijn gegaan wrom jij nu bij je opa en oma woont...
het is wel goed om je moeder te bellen...kan ze eens horen van jou hoe jij tegen over alles staat..
kan ze eens voelen hoe kut jij je nu voelt.
gewoon bellen je hoeft je niet schuldig te voelen tegen over haar.
weet zeker als je haar gebeld dat je een stuk opgeluchter bent.
en dan weet je teminste meer waarom ze weggelopen is.en hoe het met haar gaat

veel stekte ermee
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het lijkt me idd het beste om te proberen in contact te komen met je moeder en je broers en zusjes. Je zou ook eerst voor jezelf alles eens op kunnen schrijven en dan nog niet eens met de bedoeling om dat naar ze op te sturen. Als je het van je af schrijft dan orden je je gedachten en ben je het even kwijt. Als je het opschrijft kan je ook ineens heel anders over bepaalde dingen gaan nadenken omdat je soms hele andere verbanden ziet tussen bepaalde dingen.

Probeer het eens zou ik zeggen, misschien werkt het.

Groetjes Dana
Oud 03-07-2003, 12:24
/
/ is offline

Ik zal ut doen heel erg bdankt voor jullie reactie -x-x-x-
Oud 03-07-2003, 13:23
smilegirl
smilegirl is offline
laat je ff weten hoe het ging het bellen???

kus smilegirl
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:59
Fantôme
Fantôme is offline
ey! goed hoor!
echt dapper.

@ smilegirl...
ze heeft wel een btje dezelfde instelling als jij, vind je niet?!
(al ken ik haar slechts van één post)
Reageren

Regels voor berichten