Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, in festival gebouwen niet roken? Welke festival gebouwen heb je het dan over? De eettenten ofzo?
||
Citaat:
en niet roken valt toch ook wel mee.. volgens mij is dat (nog?) niet verboden hoor. (helaas, naar mijn mening...)
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
maar dat er daardoor steeds rijen van 30meter komen word ik wel ziek van.. |
![]() |
||
Citaat:
Kwa concerten... tja ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou ja geirriteerd eigenlijk ![]()
|
Nederland is beter. Waarom? Juist vanwege de strakke geregeldheid. Okee, soms is de "rompslomp" wel irritant, maar dit weegt op tegen het gemak wat je van de goede organisatie krijgt. En nederland heeft nog een pluspunt: het nederlandse publiek. Ik hou niet van generaliseren, maar het nederlandse publiek is wat mij betreft toch ff een stuk relaxter en socialer dan dat uit bijv. belgië of duitsland.
|
Dat rook verbod houdt in:
Alle werknemers hebben recht op een rookvrije werkplaats.. Dit zou ook voor de horeca en uitgaansgelegenheden moeten gelden.. Maar vanwege protesten etc. is dit verbod in de horeca en uitgaansgelegenheden uitgesteld t/m 1 januari 2005.. Dus voorlopig nog geen zorgen.. Maar ach tsjah ik hoop niet dat ze het gaan doorvoeren.. Opzich kan ik me voorstellen dat mensen in een rookvrije omgeving willen werken.. In een restaurant kan ik me dat ook nog wel voorstellen, maar in café en disco's lijkt me dat een beetje absurd..
||
Verwijderd
|
Citaat:
En over het publiek, dat heeft met de soot mensen te maken.. Het publiek wat ik op Pinkpop heb meegemaakt is echt niks (belgen, nederlanders en duitsers). Het publiek op Dynamo (toen het nog 3 dagen duurde, en gene nu-metal) waren goofdzakelijk duitsers en Nederlanders.. Ik heb nog nooit zo'n groep sociale mensen gezien ![]() ![]() Als 10 jarige kwam ik ineens terecht in een dikke pit, er kwamen dus wel ff 8 man, die elkaar niet eens kennen om me heen stana zodat ik weg kon.. Dat zie je hier op Pinkpop etc niet. In belgie, graspop, zie je meeste belgen, wat nederlanders en wat duitsers, dat publiek is iets minder, maar daar kan pinkpop en lowlands volk bij lange na niet aan tippen.. |
![]() |
|
ik ben tegen rookverbod
![]() buitenlandse festivals zijn beter, meer bands, minder geld, minder regels meestal.. maar belgen lijken minder gesteld te zijn op uiterlijkheden en hygiëne.. nederlanders zijn over het algemeen klootzakken :> ps. pinkpop volk is saai, te saai over het algemeen.. als je interessante mensen wilt ontmoeten kan je beter naar een illegaal feest, en alle andere dingen die wat meer 'underground' zijn. metalvolk is ook niet echt mijn ding, denk ik. Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 20:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Either way, ik vond Werchter wel even 10x beter geregeld dan Pinkpop qua sanitaire voorzieningen & wachtrijen. En Belgen zijn ook best charmant volk, een stuk vriendelijker en relaxeder dan de gemiddelde Nederlander ![]() En ik heb op Werchter 2 gasten gezien met een zak wiet, nou, zonder overdrijven, dat moest minstens 20 gram geweest zijn :> |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
welke Werchter ben jij geweest dan? ik had vorig jaar geen douche op de camping en er waren er uberhaupt maar 2 met warm water... en dan mag je je tent opslaan op een ontplofte dakpannenfabriek (erg leuk voor je grondzeil en je rug)... dit kost natuurlijk nog 10 euri extra (waarom regelt de organisatie niet ook gewoon goeie campings?) de sanitaire voorzieningen zijn op het terrein hetzelfde als in nederland; alleen mag je op Werchter eerst in de rij staan om wc-papier van een rekje te pakken (en dan heb je altijd te weinig gepakt als het er op aan komt ![]() verder nog de irritant 1-dag-bezoekers (geldt ook voor Pinkpop-maandag): dit levert te veel kleuters en kinderwagens op; die 1-dagbezoekers verpesten de sfeer ook al snel: zit je lekker met 50.000 man drie dagen in de blubber naar de slotacts toe te leven, komen er van die frisgewassen bijgoochems (liefst in polo of met kinderen) tussen staan aparte eet- en drinkbonnen is ook een ![]() |
![]() |
||
Citaat:
aparte eet en drinkbonnen zijn tegenwoordig vanzelfsprekend? laatste 2 jaar op geen enkel festival geweest waar je contant kunt betalen aan de bar, eigenlijk wel handiger ook |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind het trouwens juist goed dat ze toiletpapier uitdelen, had ik totaal niet verwacht eigelijk! Heb er ook niet in de rij voor hoeven te staan. Eet en drinkbonnen is toch bijna overal zo? ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
contant geld werkt idd niet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bij de wc's moest ik vaak wel redelijk lang wachten, maar bij de ingang gaat het idd wel sneller dan hier (hoewel het ook suf blijft dat je je ticket-service kaartje eerst moet inwisselen tegen een 'gewoon' werchter kaartje) |
![]() |
|
![]() |
ennnnnnnnnnnnnnnnnnnn...
dit hebben ze in het buitenland ook niet: "Het grote concert des levens De Foxtrot-tent was al jaren veel te klein, daarom verhuist Het Concert des Levens onder het motto Foxtrot@Alpha dit jaar naar de grootste tent van Lowlands. Direct na de laatste noten van Foo Fighters zal de ode aan Johnny Hoes starten. De 86-jarige Johnny Hoes heeft decennia lang gegrossierd in hits. Hij schreef ongeveer 5000 nummers en zijn bedrijf is goed voor 300 gouden en platina platen (onder meer van Zangeres Zonder Naam, Eddy Wally, Doe Maar, Toontje Lager, Henk Wijngaard en Pierre Kartner). Op Lowlands brengen vele artiesten een serenade van enkele uren aan de Phil Spector van het Nederlands levenslied. Dit spektakel, waar meer dan vijftig nummers voorbij zullen komen, wordt gepresenteerd door Henny Huisman en Beertje van Beers en er zijn nu al 23 artiesten bevestigd. Maak je borst maar nat voor twee generaties Jolink, de speciaal ingevlogen Ria Valk, Anneke Grönloh en het zangdebuut van Jules Deelder. Maar daar blijft het niet bij want ook de volgende artiesten zijn te zien zijn op 31 augustus: Annie de Reuver, Arie Ribbens, Arne Jansen, Band Zonder Banaan (ft.Albert West), Bonnie St. Claire, Dario, Dennie Christian, Eddy Wally, Frans Theunisz, Gea & Lucas, Harmina, Harry Slinger, Imca Marina, Jacques Herb, Jovink & De Voederbietels, Koos Alberts, Normaal, Peter Beense, Ronnie Tober en Vader Abraham." www.lowlands.nl |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een hekel aan Nederlandse muziek :r
Dus dat is een voordeel.. Wat zijn de prijzen in NL (omgerekend naar euro, geen muntjes). Op graspop was het: Friet: 2,- Ijs: 1,- (en 1 bolletje is net zo groot als in NL 3 bolletjes) Drank: 1.50 Sate: 5,- (wel zonder sate saus :/ ) |
![]() |
|
![]() |
als je een strak en streng geregeld festival tegenover een festival zet waar de regels wat minder strict zijn merk je ook dat mensen zich heel anders gedragen, minder opgefokt zeikerig maar gezelliger.
maar ach, ik ben niet op genoeg festivals in het buitenland geweest om daar echt over te kunnen beoordelen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
fris, bier en patat kost 1 bon/muntje; hamburger/wijn 2 en op Lowlands kun je altijd wel voor 20 euri exotisch eten als je wil Citaat:
|
![]() |
|
belgië
want in belgie controleren ze voor geen reet, echte belgen dus ![]() lekker crwodsurfen als je zin hebt dan, beetje smoken, beetje niet aan de regels houden qua hoeveelheid bier, bier mee het terrein op, geweldig ![]()
|
![]() |
de 12-blikjes-bier regel op Pinkpop is trouwens ook onzin, want 1 op de 10.000 bezoekers wordt ongeveer gecontroleerd...
op Lowlands is de controle ook niet altijd denderend: "heb je drugs of wapens bij je?" -nee "ook geen softdrugs?" -nee "zou je tegen mij liegen?" -nee "ok, loop maar door en veel plezier" ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij de entree: Jij hebt een beetje veel bier bij je he? - Ja, das allemaal voor mij. *lacht* Nou dan zou ik maar beginnen met zuipen
|
Kvind 't wel fijn eigenlijk als er wat regels zijn, dat er gewoon voldoende security rond loopt en dat er behoorlijk wat EHBO mensjes zijn. Gewoon voor m'n eigen veiligheid.
Kvond Werchter enorm goed geregeld, ook qua vervoer van en naar met de treinstaking noem maar op. Beter dan op Pinkpop. Zowieso vond ik de sfeer beter op Werchter, maar ook vanwege de kleinschaligheid qua campings, redelijk schone douches, oke de wc thuis is fijner maar dat er toiletpapier was vond ik wel lief. Wat ik alleen nog steeds niet snap is dat je wel pakjes drinken het festival terrein op mag nemen, maar een flesje water is uit den boze.. En dan vraag je waarom; 'ja geen idee'. Vaagheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|