Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 19:01
Leony
Leony is offline
Hoi,

Ik ben een meisje van 17 en heb op m'n 15e onveilig geneukt.
Ik ben toen zwanger geraakt en het was al te laat voor een aborts, dus heb ik het kind gehouden, ik heb er nu achteraf geen spijt van want het is een heel lief kind van al bijna 3 jaar.
Maar daardoor hebben veel mensen me gekwetst doordat ze me niet meer wouden zien, ik heb nu een vriend die als vader voor m'n dochtertje speelt, maar haar echte vader is er vandoor.
Die was toen 18 dus nu 21/22 ik ken hem niet meer.

dus NEUK VEILIG!

Groetjes: Leony (17) en Soad (3)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:02
Riconoscente
Riconoscente is offline
Wat leuk. Een goede tip, maar zo zie je maar, als het een keertje "mis" gaat, kan het toch nog heel goed lopen niet waar?

Leuke naam, Soad!

Als ik een vriendin had en ze raakte "ongewenst" zwanger,
dan zou ik ook zeker willen dat ze het zou houden! Zoiets prachtigs is altijd welkom
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:02
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Als je goed voor het kind bent, en je kan het een leuk en prettig leven geven is er niks aan de hand.
Oud 08-07-2003, 19:03
italianboy
italianboy is offline
jammer dat mensen daar altijd achteraf achter moeten komen, hoe hard het ook klinkt; wijze les
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:06
Verwijderd
Hé, ik vind het heel rot voor je dat mensen zo kwetsend tegen je doen. Trek je er niets van aan. Zolang jij gelukkig bent, is dat mooi. Wat anderen denken, moeten zij weten.
Heel veel geluk met je dochtertje!!

Kus
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 21:02
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kan het toch nog goed aflopen he
veel geluk met zn 3tjes...

xx
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 23:09
KiMZz
KiMZz is offline
Goed van je dat je dit topic hebt geopend
Veel geluk samen en voor iedereen die een ongelukje heeft meegemaakt of meemaakt: op een goede afloop!
Oud 09-07-2003, 08:10
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Leony schreef op 08-07-2003 @ 20:01:
ik heb nu een vriend die als vader voor m'n dochtertje speelt, maar haar echte vader is er vandoor.
Het zal ook eens niet hè?
Waar is het verantwoordelijkheidsgevoel van dat soort gasten? Wel de lusten, niet de lasten!

Maar ik ben blij voor je dat het toch nog min of meer is goed gekomen allemaal. En bedankt voor je advies.
Oud 09-07-2003, 08:53
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
soad?
ben je system of a down fan?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:20
Leony
Leony is offline
Hay!

Bedankt voor alle reacties.

Soad, spreek je uit als soead, en nee:

soad?

Groetjes Leony.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:26
jayjay
jayjay is offline
kindjes zijn okee, maar hoe heb je je eigen leven opgepakt?

Gestopt op school?

Gaan werken?

Zorg je zelf voor Soad?

Moeilijke keuzes.
Oud 09-07-2003, 16:36
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Lekker boeiende topic met retorische informatie. Vast een intrigue van de overheid
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:05
black magic
black magic is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 09-07-2003 @ 09:53:
soad?
ik dacht net hetzelfde
Oud 09-07-2003, 18:22
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 09-07-2003 @ 00:09:
Goed van je dat je dit topic hebt geopend
Veel geluk samen en voor iedereen die een ongelukje heeft meegemaakt of meemaakt: op een goede afloop!
daar zit ik al 2 en een half jaar op te wachten...maar binnenkort gaat me zus dan eindelijk op d'r zelf...

zal alleen wel m'n neefje gaan missen
Oud 09-07-2003, 18:48
Bosserini
Bosserini is offline
Bedankt voor de tip, zal der op letten, als ik het dan nog weet .
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 23:01
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Jinx-Boy schreef op 09-07-2003 @ 19:22:
daar zit ik al 2 en een half jaar op te wachten...maar binnenkort gaat me zus dan eindelijk op d'r zelf...

zal alleen wel m'n neefje gaan missen

Gerum das wel zielig
Oud 10-07-2003, 16:59
Leony
Leony is offline
Ik heb de mavo afgemaakt nu werk ik 2 dagen in de week de rest heb ik oppas.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:58
ABrules
ABrules is offline
maj... had EEN vriendin laatst ook... die kwam er nog wel op tijd achter... die was dus aan de pil en vond condoom niet nodig...

toen was ze dus aan diarree en had ze veel gekotst enzo... en toen bleek dat de Pil niet goed werkte... ze kwam er dus nog wel op tijd achter... na een maand ofzo... maar moest wel het boeltje weg laten zuigen ...

ik weet wel... dat als dit ooit bij mijn vriendin zou gebeuren(als ik die heb dan ) dat ik er nooit zou laten zitten... dan draag ik de consequenties zoals het hoort!!!
Oud 11-07-2003, 00:56
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 11-07-2003 @ 00:58:
*knip*

ik weet wel... dat als dit ooit bij mijn vriendin zou gebeuren(als ik die heb dan ) dat ik er nooit zou laten zitten... dan draag ik de consequenties zoals het hoort!!! [/B]
Niet om weglopende vaders te verdedigen, zij zuigen, maar toch: dat kun je nooit beoordelen. Als je onverwachts in zo'n situatie terecht komt weet je nooit hoe je reageert. Maar de instelling is iig goed.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 11-07-2003 @ 00:58:
maj... had EEN vriendin laatst ook... die kwam er nog wel op tijd achter... die was dus aan de pil en vond condoom niet nodig...

toen was ze dus aan diarree en had ze veel gekotst enzo... en toen bleek dat de Pil niet goed werkte... ze kwam er dus nog wel op tijd achter... na een maand ofzo... maar moest wel het boeltje weg laten zuigen ...

ik weet wel... dat als dit ooit bij mijn vriendin zou gebeuren(als ik die heb dan ) dat ik er nooit zou laten zitten... dan draag ik de consequenties zoals het hoort!!!
*zucht* als iedereen de bijsluiter van de pil nu eens goed zou lezen he... dat is toch een stuk minder moeite dan een abortus laten plegen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:15
Raeden
Raeden is offline
alle jongens zeggen hier wel dat ze hun verantwoordelijkheid zouden nemen, maar ik vraag me af hoeveel dat werkelijk zouden doen. volgens het CBS heeft één op de honderd babies een moeder van jonger dan 20, maar slechts één op de duizend babies een vader die jonger is dan twintig. daaruit kan ik alleen maar concluderen dat er heel veel jonge vaders zijn die hun kind niet erkennen.
Als je een kind krijgt op deze leeftijd ligt echt metteen je hele leven overhoop, en ik moet zeggen dat ik nu echt niet kan bepalen of ik vader zou willen zijn van mijn kind als ik dat nu zou krijgen, ik kan er pas over oordelen als die situatie zich zou voordoen en zelfs dan zou ik er nog lang over moeten nadenken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:17
Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
Jos schreef op 11-07-2003 @ 16:15:
alle jongens zeggen hier wel dat ze hun verantwoordelijkheid zouden nemen, maar ik vraag me af hoeveel dat werkelijk zouden doen. volgens het CBS heeft één op de honderd babies een moeder van jonger dan 20, maar slechts één op de duizend babies een vader die jonger is dan twintig. daaruit kan ik alleen maar concluderen dat er heel veel jonge vaders zijn die hun kind niet erkennen.
Als je een kind krijgt op deze leeftijd ligt echt metteen je hele leven overhoop, en ik moet zeggen dat ik nu echt niet kan bepalen of ik vader zou willen zijn van mijn kind als ik dat nu zou krijgen, ik kan er pas over oordelen als die situatie zich zou voordoen en zelfs dan zou ik er nog lang over moeten nadenken.
of alle vaders waren ouder dan 20...
Oud 11-07-2003, 21:30
QT
QT is offline
Citaat:
Hoi,

Ik ben toen zwanger geraakt en het was al te laat voor een aborts, dus heb ik het kind gehouden, ik heb er nu achteraf geen spijt van want het is een heel lief kind van al bijna 3 jaar.
Maar daardoor hebben veel mensen me gekwetst doordat ze me niet meer wouden zien, ik heb nu een vriend die als vader voor m'n dochtertje speelt, maar haar echte vader is er vandoor.

dus NEUK VEILIG!

system of a down? sorry aparte naam

hoezo was t te laat voor abortus... je hebt toch vrij snel door dat je zwanger bent?

die ex van je is een droplul... er vandoor gaan onverantwoordelijke p*k

ik zou hele gemengde gevoelens hebben indien ik een zwangere vriendin zou hebben... Ik wil graag op jonge leeftijd kinderen, das leuk. ben je zelf ook nog een beetje jong en kun je leuke dingen doen... makkelijker. vinnikke dan. mijn ouders zijn nog jong. vind ik fijn.

van de andere kant past t echt niet in mijn leven. ik kan t niet financieren. ik moet nog 5 jaar studeren voor ik geld ga verdienen. daarna zou ik voor houden zijn... mits de andere factoren goed zijn... (goede relatie etc)
Oud 12-07-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Jos schreef op 11-07-2003 @ 16:15:
De helft van alle tienermoeders was 19 toen hun kind geboren werd, een kwart was 18; in de meeste relaties is de jongen/man ouder dan het meisje/de vrouw. Waarschijnlijk waren er dus ook een hoop vaders van begin 20 bij, zoals jouw_duiveltje al zei (en ja, er zijn er óók veel die hun kind niet erkennen, maar dus niet zo veel als jij denkt)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:16
Verwijderd
De vriendin van mijn neef bleek een tijdje terug ook zwanger te zijn, ze wilde geen abortus... Ze waren eigenlijk al uit elkaar maar ja... ze gingen samen wonen en m'n neef ging werken. Niet veel later kreeg ze een miskraam... Gek, allereerst was iedereen heel geschokt dat ze zwanger was en vonden ze het ook dom (ze zei aan de pil te zijn maar was dat niet), maar nu ze het kindje heeft verloren (na 3 maand zwanger te zijn geweest) vinden ze het allemaal weer heel erg.. Mja, 't meisje gaf er helemaal niets om, ze dronk gewoon nog alcohol, rookte door en dacht niet echt na... Maar ja, 'k vond het wel lullig voor m'n neef. Nu zijn ze overigens uit elkaar, 't is misschien maar beter zo...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2003 @ 20:16:
Mja, 't meisje gaf er helemaal niets om, ze dronk gewoon nog alcohol, rookte door en dacht niet echt na...
Heeft m'n moeder ook gedaan terwijl ze zwanger was van mij
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:39
Choke
Choke is offline
Citaat:
Bazz schreef op 15-07-2003 @ 02:14:
Heeft m'n moeder ook gedaan terwijl ze zwanger was van mij
mijne ook.. maar ZO'N ramp is dat toch niet??
Oud 15-07-2003, 09:45
Verwijderd
Soad? Wat is dat nou weer voor naam? Was z'n vader allochtoon of heb je het zelf bedacht? Ik vind het bijna kindermishandeling om je kindje zo te noemen

En ontopic: lullig, maar culpa lata in causa.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Choke schreef op 15-07-2003 @ 09:39:
Oh zeker wel, vooral in de eerste maanden kan het zijn dat het kindje niet goed ontwikkelt, en dan vooral de hersenen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Choke schreef op 15-07-2003 @ 09:39:
Neuh
Ik ben er nog redelijk normaal afgekomen toch?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 15:43
Verwijderd
Bazz en Choke, hebben jullie toevallig het boek 'brave new world' ('heerlijke nieuwe wereld' heet de vertaling) van Aldous Huxley gelezen? Of de film gezien? Daarin wordt er bij reageerbuisbaby's voor gezorgd dat de hersenen onderontwikkeld blijven (zodat de mens die er uit groeit nooit meer zal kunnen dan een drie- of vierjarige) door alcohol aan de vloeistof in de reageerbuis (meer een soort zachte fles eigenlijk) toe te voegen. Het boek is dan wel science fiction, maar er zit niet voor niets 'science' in de titel, het is volledig gebaseerd op wetenschappelijke feiten. In de tijd dat het boek werd geschreven (in 1932) riepen nog allerlei mensen dat het onmogelijk was om zoogdieren te klonen en genetisch aan te passen; nou, niet dus. Even als illustratie voor het feit dat alcohol slecht is voor de mentale ontwikkeling van een foetus (ook voor de mentale ontwikkeling van een kind jonger dan drie, trouwens).
Kinderen van moeders die rookten tijdens de zwangerschap, zijn gemiddeld ruim een halve kilo lichter bij de geboorte, worden vaker te vroeg geboren (soms zelfs zo vroeg dat het een miskraam is) en zijn als babytje vaker ziek.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-07-2003 @ 16:43:
Bazz en Choke, hebben jullie toevallig het boek 'brave new world' ('heerlijke nieuwe wereld' heet de vertaling) van Aldous Huxley gelezen? Of de film gezien? Daarin wordt er bij reageerbuisbaby's voor gezorgd dat de hersenen onderontwikkeld blijven (zodat de mens die er uit groeit nooit meer zal kunnen dan een drie- of vierjarige) door alcohol aan de vloeistof in de reageerbuis (meer een soort zachte fles eigenlijk) toe te voegen. Het boek is dan wel science fiction, maar er zit niet voor niets 'science' in de titel, het is volledig gebaseerd op wetenschappelijke feiten. In de tijd dat het boek werd geschreven (in 1932) riepen nog allerlei mensen dat het onmogelijk was om zoogdieren te klonen en genetisch aan te passen; nou, niet dus. Even als illustratie voor het feit dat alcohol slecht is voor de mentale ontwikkeling van een foetus (ook voor de mentale ontwikkeling van een kind jonger dan drie, trouwens).
Kinderen van moeders die rookten tijdens de zwangerschap, zijn gemiddeld ruim een halve kilo lichter bij de geboorte, worden vaker te vroeg geboren (soms zelfs zo vroeg dat het een miskraam is) en zijn als babytje vaker ziek.
idd.

pff dan denk je dat zoiets algemeen bekend is, en dan zie je nog zwangere vrouwen roken en drinken. Wat een domme mensen lopen er nog rond op deze aardbol.

Ik ben onlangs nog op een zwangere vrouw afgestapt die dronken was en zich te pletter aan het saffen was. Ik dacht nog bij mezelf: " Moet ik me hier wel mee moeien? Het is hààr leven." Maar dan dacht ik vlug: " Godverdomme het is niet haar leven, het gaat om het leven van een kind dat er niets aan kan doen dat het een onverantwoordelijke moeder heeft"

En ik zei dat dus tegen haar. Begon ze uit te schelden, dat ik een grote bemoeial was. Maar toen zei zelfs de barman dat ze beter naar huis kon gaan. Arm kind.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:18
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-07-2003 @ 16:43:
ik was 11 pond
idd een maand te vroeg
en ik moest 3 dagen in de couveuze, verder heb ik een zeer sterk immuunsysteem
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 18:16
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Bazz schreef op 15-07-2003 @ 18:18:
ik was 11 pond
idd een maand te vroeg
en ik moest 3 dagen in de couveuze, verder heb ik een zeer sterk immuunsysteem
Ik ben zelf 2,5 maand te vroeg geboren en was slechts 37 cm lang en 960 gram zwaar. Mijn moeder rookte ook, maar niet tijdens de zwangerschap.
Oud 16-07-2003, 04:25
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Hoi,

dus NEUK VEILIG!

Oh, oh oh.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 09:44
BlackMystery
BlackMystery is offline
soa d?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
BlackMystery schreef op 16-07-2003 @ 10:44:
soa d?
Het heeft toch nog zeven-en-een-halve dag geduurd voor deze tevoorschijn kwam.

edit: (zo tevreden?)

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:24
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
r zit niet bepaald in 't kofschip :b
Oud 16-07-2003, 18:36
Leony
Leony is offline
Dus jij vind nare man een lekkere naam?!????

Soad spreek je uit als Soead, het is een gewone naam ik heb de naam al vaker gehoort.

De vader is niet turks en ik ook nie, het is een buitenlandse naam, maar je kunt het niet in het hokje Mohammed plaatsen!

Zoek maar op hoor in naamboekjes, Soad kom je echt wel ergens tegen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:40
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
lol
Oud 16-07-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Leony schreef op 16-07-2003 @ 19:36:

Soad spreek je uit als Soead, het is een gewone naam ik heb de naam al vaker gehoort.

De vader is niet turks en ik ook nie, het is een buitenlandse naam, maar je kunt het niet in het hokje Mohammed plaatsen!

Ze bedoelen het als grapje, joh. En het is ook wat eigenaardig gespeld, een vrouw uit mijn straat heet Souad maar dat is dan dus met een u erin, dat maakt het wat duidelijker, maar ach, mijn zus heet Nanny, en je wilt niet weten hoe veel mensen dat uitspreken als Nennie in plaats van als Nannie, en daar komen ook grapjes over "hee, the nanny!", maar je dacht toch niet dat dat háár wat kon schelen, laat staan mijn ouders? Calm down. Hoe jij wilt dat de naam van je dochtertje gespeld wordt, dat is jouw zaak en de hare, niet die van hun
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Leony schreef op 16-07-2003 @ 19:36:

Niet aangevallen voelen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten