Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oja, ik bedoelde eigenlijk dat de huidige 2e klassen weer opgesplitst worden, maar je raadt het nooit.
|
Bij ons vond de afdelingsdirecteur ook dat er heel veel mensen blijven zitten maar ik vond het zelf nogal meevallen, van de 48 5V-ers zijn er volgens mij 5 blijven zitten (inclusief mn beste vriendin
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
en als ze twijfelen of je naar havo of naar vwo moet gaan, dan wordt d'r wél gepusht om naar vwo te gaan. Maar dat heeft onze school wel afgeleerd. Zoals ik al zei, vorig jaar bleef de helft van 4vwo en 2/3e deel van 4havo zitten en hadden ze met kerst zelfs mensen die moesten staan in de klas omdat er tijdelijk geen stoelen waren (te grote klassen ![]()
|
bij mij zijn er dit jaar (4vwo) 3 mensen blijven zitten en 2 van school af gegaan naar het MBO (anders waren ze ook blijven zitten) dat is 5 van de +/- 37, het valt dus nog wel mee. Van de mensen waarmee ik in de 1e in de klas zat (20 personen) is nu ongeveer 1/3e blijven zitten of een lager niveau gaan doen.
|
Eens diep in mn geheugen graven, kijken of ik het nog weet..
1 HAVO/VWO naar 2 HAVO/VWO - niemand 2 HAVO/VWO naar 3 VWO - niemand, wel 1/3 naar Mavo ipv Havo of Vwo 3 VWO naar 4 VWO - eentje, geloof ik 4 VWO naar 5 VWO - twee 5 VWO naar 6 VWO - eentje Uiteindelijk hebben 56 Vwo-ers examen gedaan, waarvan er 55 geslaagd zijn. (Op Havo waren er van de 99, 96 geslaagd Op Vmbo was iedereen geslaagd, beide afdelingen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
In 4 vwo is ongeveer 35-40% blijven zitten of afgestroomd.
Na 5 vwo veel minder, alleen degene die dat het hele jaar al wisten omdat ze t gewoon goed vergooid hadden. ( en degene die het niet konden 'handelen' gingen al onderuit in de 4de) Volgens mij zijn er bij de rapportenvergadering er wel een hoop doorheen gematst (de schoolkwaliteitscijfers werden net bekend, 37 % van vwo van 1-6 vwo zonder blijven zitten) Dus die moesten er ff doorheen geholpen worden ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
In de klas voor de examens blijven altijd veel mensen zitten, omdat de school het aantal mensen dat slaagt zo groot mogelijk wil hebben. Mensen waarvan ze denken dat ze niet zullen slagen, laten ze nog een jaar overdoen, zodat ze het jaar erna wel zullen slagen en zo dus geen slecht slagingspercentage creeeren.
|
![]() |
|
![]() |
Volgens mij blijven er in de bovenbouw veel meer mensen zitten dan in de onderbouw. Ik vraag me af of dat komt door de andere manier van leren (tweede fase), of door de leeftijd, (opstandiger)
Ik denk ijglijk het eerste, je wordt van de 3e naar de 4e onwijs aan je lot overgelaten.......en dat pakt voor de meeste niet goed uit, maar je ziet wel vaak dat mensen die zijn blijven zitten de jaren daarop juist heel goed presteren, dus of het slecht is.......?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kernenergie lawallan | 244 | 13-09-2006 19:35 | |
Vrije tijd |
Geschiedenis van supportersvakken. RHCP_NAC | 4 | 04-03-2004 18:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 |