Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 10:26
Mindfields
Mindfields is offline
tenminste, in mijn klas blijven er 6 zitten, 5 meisjes en een jongen (die was al een keer blijven zitten).
ik durf zelfs te beweren dat van klas 1 tot en met 3 bijna de helft van mijn jaar het niet gered heeft.

is dat bij jullie ook zo erg? (gymnasium)
Oud 09-07-2003, 10:32
Nona
Nona is offline
Ja, in de vierde bleef bij ons een derde zitten. En dat was alleen van onze klas, want van de vier klassen samen was het volgens mij bijna de helft. En dan rekenen we nog niet eens mee wie er allemaal van school gaan.

Tweede fase zuigt.
Oud 09-07-2003, 10:34
Toet0r
Toet0r is offline
ja bij ons is het ook best wel erg. Bij mij in de klas zijn er (incl. mezelf) 3 blijven zitten. Ik hoorde nog van iemand die hadden 7 blijvenzitters in de klas en er waren nog meer klassen waar er wel een aantal waren blijven zitten...en dan heb ik het alleen nog maar over HAVO 3 he. Ik geloof dat er echt superveel blijven zitten dit jaar
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:35
Mindfields
Mindfields is offline
Nou, ik bedoelde eigenlijk juist niet de 2e fase. Bij ons in de 4e valt het allemaal wel mee, juist in de 2e en 3e zijn het veel mensen die op klassieke talen blijven zitten, moderne talen of exacte vakken EN moderne talen (zoals ik).

We begonnen dus in de 1e met 5 klassen, toen werd er 1 opgesplist (de mijne) en nu gaat dat waarschijnlijk weer gebeuren.
Oud 09-07-2003, 10:46
LB06
LB06 is offline
Vorig jaar in 5v zijn er een stuk of 7 mensen blijven zitten. Dit jaar valt het geloof ik wel mee.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:51
Ogthala
Ogthala is offline
Ik zat dit jaar op een ROC waar zo'n 80% van de leerlingen voortijdig afgehaakt is (waaronder ik).
Oud 09-07-2003, 11:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Bij ons in 5v zijn er 7 blijven zitten van de 87

Maar in H4 zijn er ook een paar blijven zitten die al een keer waren blijven zitten dus die mogen fijn van school af.

De onderbouw, geen idee.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:32
soske
soske is offline
Ja in mijn klas blijven er ook een stuk of 6 zitten van de 30, en in andere klassen ook. Het schijnt te komen doordat de klassen dit jaar gehusseld waren en we drie grote heeeel drukke klassen kregen.
Oud 09-07-2003, 11:49
Nieni
Nieni is offline
Nee, niemand is blijven zitten, eentje gaat naar HAVO 4. (3 gymnasium was dit)
Oud 09-07-2003, 12:13
lucy48
lucy48 is offline
Meestal bleven er maximaal twee zitten geloof ik, of er ging wel eens een enkeling naar de havo of het atheneum, maar dat vind ik niet echt blijven zitten
Oud 09-07-2003, 12:22
0oJustMeo0
0oJustMeo0 is offline
Bij ons is t wel heel erg als ik het zo bekijk, voor de toetsweek waren er 60 potentiële zittenblijvers!!

en nu blijft er ong. 1 hele klas zitten
ik niet overigens..

Havo 4
Oud 09-07-2003, 14:47
soske
soske is offline
Ik had het er vandaag met een meisje van school over op msn en er blijven ongeveer 15 mensen zitten in de derde klassen!! In totaal waren er 90 derdeklassers en daar blijft gewoon een zesde van zitten!! Echt superveel.
Oud 09-07-2003, 15:45
Verwijderd
In mijn klas 1-3 is er niemand echt blijven zitten. Er is wel 1 meisje bijgekomen in de 2e dat na de derde van school af ging en minder dan een derde (niet overdreven) op school is geweest het hele jaar, maar zij hoorde dus niet bij de 'oorspronkelijke' klas.

Dit jaar heb ik dus een andere klas gehad enn daarvan hebben er 4 mensen een taak geloof ik. (van de 31). Het aantal twijfelgevallen was overigens wel groot! Mensen die bij de laatste toetsweek echt nog alles op alles moesten zetten of die een beetje werden gematst door docenten (met een paar tienden).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:08
dyfusica
dyfusica is offline
bij ons is minstens de helft van de mensen die met vwo begon nu op de havo en een deel daarvan is zelfs daar blijven zitten (waaronder ik)

vorig jaar (in 3 havo dus) zijn er iets van 7 mensen blijven zitten. van dit jaar weet ik het nog niet
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:11
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
mja erg veel afvallers, ook maar 1 VWO-eindexamenkandidaat dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:20
Balance
Balance is offline
vorig jaar bleven er iets van 30 mensen zitten bij ons op 4vwo (sommigen daarvan gingen al met de kerst een niveau lager). Dat was ongeveer de helft. Van 4havo bleven er nog meer zitten.

Dit jaar zijn d'r van 5vwo slechts 2 mensen blijven zitten (van de 35 ofzo)
Oud 09-07-2003, 18:27
Dory
Dory is offline
Citaat:
Parallel schreef op 09-07-2003 @ 11:35:

We begonnen dus in de 1e met 5 klassen, toen werd er 1 opgesplist (de mijne) en nu gaat dat waarschijnlijk weer gebeuren.
Is dat zoo????? Oohhh ik hoop de onze! (weg bij roxanne )

Op onze school het SGA slaagt maar 52 % van de leerlingen zonder zitter blijven.
Oud 09-07-2003, 20:31
heavinly
heavinly is offline
Mijn klas heeft dit jaar examen gedaan (ik niet aangezien ik vorig jaar ben blijven zitten) en van de originele klas (dus de eerste klas) zaten er dit jaar 8 van de 27 in de examenklas. Dus ja, er zijn vrij veel blijven zitten gedurende de jaren. :/
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:31
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
eris schreef op 09-07-2003 @ 19:27:
Is dat zoo????? Oohhh ik hoop de onze! (weg bij roxanne )

Op onze school het SGA slaagt maar 52 % van de leerlingen zonder zitter blijven.
Jep, klopt. Daarom kregen we ook een minnetje in de trouw.
Oja, ik bedoelde eigenlijk dat de huidige 2e klassen weer opgesplitst worden, maar je raadt het nooit.
Oud 10-07-2003, 09:52
Suziewafel
Suziewafel is offline
Met kerst zou de halve klas zijn blijven zitten, maar optimistisch als we waren, zagen we het allemaal nog wel zitten. Nu blijven er dus 7 van de 24 zitten...In de andere V4 klas blijft niemand zitten...
Oud 10-07-2003, 10:35
Verwijderd
Nooit meegemaakt, eigenlijk. De mensen die bleven zitten hoorden vaak toch niet echt tot mijn vriendenkring.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:14
Verwijderd
geloof dat er bij ons ongeveer een kwart van alle (4)havo'ers blijft zitten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:05
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Bij ons gingen er 6 een niveau lager en 1 bleef zitten...
Oud 10-07-2003, 16:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons vond de afdelingsdirecteur ook dat er heel veel mensen blijven zitten maar ik vond het zelf nogal meevallen, van de 48 5V-ers zijn er volgens mij 5 blijven zitten (inclusief mn beste vriendin ). Maar vergeleken met 4V: daar is dit jaar niemand blijven zitten maar dat is ook een heel goed jaar, vorig jaar bleven er bij ons ook al 5 zitten in 4V.
Oud 10-07-2003, 19:32
Vice
Vice is offline
Zielig hoor. Dat komt gewoon dat ze geen VWO of HAVO aankunnen, maar hun ouders VMBO te laag vinden.
Bij mij op de MAVO waren er weinig blijven zitten of een niveau lager, er kwamen juist meer mensen bij van de HAVO.
Oud 10-07-2003, 20:10
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-07-2003 @ 20:32:
Zielig hoor. Dat komt gewoon dat ze geen VWO of HAVO aankunnen, maar hun ouders VMBO te laag vinden.
Bij mij op de MAVO waren er weinig blijven zitten of een niveau lager, er kwamen juist meer mensen bij van de HAVO.
Ja, tuurlijk. Dat is echt onzin, want de meeste redden hun gymnasium wel, maar dan in 7 jaar. Pff.
Oud 11-07-2003, 13:19
kweety
kweety is offline
van mijn oude brugklas is nou precies de helft blijven zitten. Ik zit nou op 4 VWO. Das bij ons op school trouwens wel uitzonderlijk veel.
Oud 11-07-2003, 17:11
simsalabim
simsalabim is offline
Ik zat in 4vwo en ga naar 5 vwo. Tot nu toe is er bijna nooit iemand blijven zitten. Maar nu blijven er in een keer 9 mensen zitten. Waarvan ik het zeker weet. En dat op een groep van 30 mensen...
Oud 11-07-2003, 21:43
load_harmony
load_harmony is offline
ik zit ook op ROC, we begonnen met klas van 32 of zo en nu zijn er nog iets van 15 ove.r.. heel veel afhakers
Oud 17-07-2003, 21:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-07-2003 @ 20:32:
daar geloof ik niet zo in. de meesten beginnen namelijk in vmbo/havo en havo/vwo en kunnen dus nog makkelijk een niveau lager gaan of niet. je kan alleen zo moeilijk overstappen. dus bij ons gaat alles wat op de havo blijft zitten (vorig jaar 2/3 van heel 4havo) nog een jaar 4havo doen. naar vmbo kan niet.
en als ze twijfelen of je naar havo of naar vwo moet gaan, dan wordt d'r wél gepusht om naar vwo te gaan. Maar dat heeft onze school wel afgeleerd. Zoals ik al zei, vorig jaar bleef de helft van 4vwo en 2/3e deel van 4havo zitten en hadden ze met kerst zelfs mensen die moesten staan in de klas omdat er tijdelijk geen stoelen waren (te grote klassen ). Nou zitten ze met 5 4havo klassen opgescheept van allemaal 30 man, waarvan het overgrote deel dus in de examenklas hoorde te zitten. Tegenwoordig gaan alle twijfelgevallen dus rechtstreeks naar 4havo en mogen ze geen 4vwo proberen.
Oud 17-07-2003, 21:40
Miracle
Miracle is offline
Ik ben de enige in m'n klas (dus in mijn klas 1/15)
Maar in de andere klassen is dat wel anders. Daar blijven meer mensen zitten of gaan mensen naar 4 of 5 havo
(zit nu in 4vwo)
Oud 18-07-2003, 13:32
Breg
Breg is offline
bij mij zijn er dit jaar (4vwo) 3 mensen blijven zitten en 2 van school af gegaan naar het MBO (anders waren ze ook blijven zitten) dat is 5 van de +/- 37, het valt dus nog wel mee. Van de mensen waarmee ik in de 1e in de klas zat (20 personen) is nu ongeveer 1/3e blijven zitten of een lager niveau gaan doen.
Oud 18-07-2003, 14:35
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Eens diep in mn geheugen graven, kijken of ik het nog weet..
1 HAVO/VWO naar 2 HAVO/VWO - niemand
2 HAVO/VWO naar 3 VWO - niemand, wel 1/3 naar Mavo ipv Havo of Vwo
3 VWO naar 4 VWO - eentje, geloof ik
4 VWO naar 5 VWO - twee
5 VWO naar 6 VWO - eentje

Uiteindelijk hebben 56 Vwo-ers examen gedaan, waarvan er 55 geslaagd zijn.

(Op Havo waren er van de 99, 96 geslaagd
Op Vmbo was iedereen geslaagd, beide afdelingen )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 08:32
Verwijderd
In 4 vwo is ongeveer 35-40% blijven zitten of afgestroomd.
Na 5 vwo veel minder, alleen degene die dat het hele jaar al wisten omdat ze t gewoon goed vergooid hadden. ( en degene die het niet konden 'handelen' gingen al onderuit in de 4de)

Volgens mij zijn er bij de rapportenvergadering er wel een hoop doorheen gematst (de schoolkwaliteitscijfers werden net bekend, 37 % van vwo van 1-6 vwo zonder blijven zitten) Dus die moesten er ff doorheen geholpen worden
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:34
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Toen ik in 3 atheneum zat is er niemand blijven zitten. Wel zijn er drie, waaronder ik, naar 4 havo gegaan.
In 4 havo is bij ons op school 28% blijven zitten.
In 5 havo is ongeveer 8% gezakt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:56
Verwijderd
Klopt, ik denk ook zo'n 6 mensen die blijven zitten/lager niveau gaan doen.
(gymnasium)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 11:23
Verwijderd
In de klas voor de examens blijven altijd veel mensen zitten, omdat de school het aantal mensen dat slaagt zo groot mogelijk wil hebben. Mensen waarvan ze denken dat ze niet zullen slagen, laten ze nog een jaar overdoen, zodat ze het jaar erna wel zullen slagen en zo dus geen slecht slagingspercentage creeeren.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 17:41
Goede Fee
Goede Fee is offline
Wij zaten met 57 mensen op Gymnasium 3, daarvan gaan er 9 (?geloof ik) naar het Atheneum 4 en 2 naar Havo 4 (met heel erg veel geluk...) Van andere klassen weet ik het niet...
Ik ben een van de gelukkige die naar Gymnasium 4 gaat
Oud 22-07-2003, 18:08
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Van de 1e klas, tot de 4e klas ( van mijn klas), zijn er nog 4 over, van de 30 leerlingen.................

( ik hoor ook bij die 4 mensen)
Oud 22-07-2003, 18:59
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
in de 3de bleef er al in 1 klas 16 zitten volgend jaar maar 1 examenklas op men auwe schooltje dus
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 17:26
kleine wicca
kleine wicca is offline
Volgens mij blijven er in de bovenbouw veel meer mensen zitten dan in de onderbouw. Ik vraag me af of dat komt door de andere manier van leren (tweede fase), of door de leeftijd, (opstandiger)
Ik denk ijglijk het eerste, je wordt van de 3e naar de 4e onwijs aan je lot overgelaten.......en dat pakt voor de meeste niet goed uit, maar je ziet wel vaak dat mensen die zijn blijven zitten de jaren daarop juist heel goed presteren, dus of het slecht is.......?
Oud 26-07-2003, 17:29
the tourist
the tourist is offline
Bij mij in 5 vwo zijn er geloof ik 3 mensen blijven zitten van de ong. 85.

Van andere klassen weet ik het niet, maar het zijn er iig niet echt heel veel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:10
El_Fenomino
El_Fenomino is offline
Eerste --> 10/210
Tweede --> 10/210
Derde --> 10/120
Vierde --> 25/110
Vijfde -->25/95
Zesde -->1/70

Ach wat is veel.. Als iedereen hard zou werken zouden er veel meer over gegaan zijn. Ik heb ook nooit hard gewerkt, maar was net iets slimmer dan de mensen die zijn blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:57
The0
The0 is offline
HAVO4 is 40% blijven zitten, VWO5 30%. Toch best wel veel ja.
Oud 05-08-2003, 12:06
da leentjuh
da leentjuh is offline
in onze klas was iedereen zeker weten over, dr gaat er alleen eentje uit zichzelf naar de havo. (vwo 3)
Oud 05-08-2003, 12:13
herbalpower
herbalpower is offline
9 van de 22 zijn over. Havo4 naar Havo5

Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 17:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 05-08-2003 @ 13:13:
Oud 09-08-2003, 11:31
Verwijderd
Jezus - als ik dit zo lees valt het bij ons nog reuze mee

13 van de 62 blijven zitten van VWO 4 naar VWO 5 - ik heb geen idee hoe het in de andere klassen zit
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:36
herbalpower
herbalpower is offline
Citaat:
En dan zijn we volgens "Trouw" ook nog de beste school van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:27
You_Do_It
You_Do_It is offline
Ja bij ons in de klas niemand blijven zitten! Maar in de andere klassen van havo 3 en havo 4 zijn veel mensen blijven zitten!!
zo'n 9 per klas!
Reageren

Regels voor berichten