Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 16:58
Verwijderd

Ik vind hoe de handen en het hoofd in het vlak 'versmelten' er nog een beetje vreemd uit zien, iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 17:59
bonsai
bonsai is offline
tziet er idd best vreemd uit *moest 3 keer kijken voor ik er wat in zag* het idee is best leuk, maar ik verder ook geen idee hoe je het kan verbeteren
Oud 09-07-2003, 18:00
bonsai
bonsai is offline
ik denk dat je het achterhoofd nog wat ronder moet maken
Oud 09-07-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
bonsai schreef op 09-07-2003 @ 19:00:
ik denk dat je het achterhoofd nog wat ronder moet maken
*probeert*

Ja, het is wel ietsjes beter..
..maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

Hmm, ms moet ik het hoofd toch maar achter het vlak laten verdwijnen (zo was het eerst) en slechts de handen laten versmelten..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:56
syneck
syneck is offline
Moest ook 3 keer kijken voor ik het hoofd vond.

Vraagje: Met welk soort potlood heb je dit gemaakt???
Oud 09-07-2003, 20:05
Verwijderd
Als je het geheel iets ruimtelijker maakt door meer contrasten en schaduwen te gebruiken, vooraaaal bij de plek waar de handen en het hoofd in het vlak smelten, dan zal het er vast stukken beter uitzien. Nu zijn het gewoon een aantal strepen op een vlak, maar als je er meer schaduwen en contrasten aan toevoegt dan zal het er ook echt uitzien alsof het smelt. Zonde alleen dat ik wel weet hoe ik dat zou doen maar niet weet hoe ik het moet uitleggen.

Voor de rest: Het idee is best gaaf, de uitwerking an sich ook - anatomie, daar ben ik dus echt ZO slecht in - maar er mist gewoon wat. Dit is meer een laatste schets waar veel aandacht aan besteed is dan de eindtekening, bij wijze van spreken. Nog even afwerken, dus.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:09
syneck
syneck is offline
Probeer de overgang van lichaam naar vlak, er meer als een overgang uit te laten zien. Dan wordt het duidelijker.

(maar ik weet zelf absoluut niet hoe het moet)
Oud 09-07-2003, 20:14
syneck
syneck is offline
Oh, is eigenlijk precies hetzelfde als wat Paranoide zei
Oud 09-07-2003, 20:18
bonsai
bonsai is offline
ik denk dat je het of vanaf de nek moet laten versmelten en die strepen dus iets vertikaler laten lopen, of alleen het gezicht laten versmelten, en dus heel het achterhoofd moet tekenen (met haar erop enzo)

hmm, ik kan het niet echt goed uitleggen, alsof er zegmaar een lap stof over z'n achterhoord ligt die op het vlak valt,en die lap is dan de versmelting, oke, ik maak het geloof ik alleen maar ingewikkelder zo
Oud 09-07-2003, 20:19
bonsai
bonsai is offline
en bij die handen hetzelfde, of vanaf de pols en dan vertikaler, of de hand op hat vlak leggen, en dan laten versmelten, dat de vingers nogsteeds hoger liggen
Oud 10-07-2003, 00:46
Verwijderd
Citaat:
syneck schreef op 09-07-2003 @ 20:56:

Vraagje: Met welk soort potlood heb je dit gemaakt???
6B van de V&D

@Paranoide: Ik suck ook in anatomisch tekenen, alleen niet in natekenen Deze heb ik nagetekend van een foto die ik in een tijdschrift zag staan. Het versmelt-idee was ook eigenlijk meer noodgedwongen. De handen lukten me maar niet (handen zijn écht moeilijk) dus liet ik ze maar weg en kwam na veel gekloot op dit uit..

@de rest: Bedankt voor alle adviezen.. Ik heb nog weer een aantal dingen aangepast en de (hopelijk) verbeterde versie ingescand:

hmm, sorry voor het wit eromheen, foutje bij het scannen maar ik ben te lui om em nu opnieuw te doen.. (het is laat)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:06
Verwijderd
Die is al een stukkie beter
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:53
syneck
syneck is offline
Ja, deze is echt veel beter.
Je ziet het hoofd echt goed nu.

Ja, hij is mooi

(Is de nek en het hoofd niet te klein?)

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
syneck schreef op 10-07-2003 @ 16:53:
Ja, deze is echt veel beter.
Je ziet het hoofd echt goed nu.

Ja, hij is mooi

(Is de nek en het hoofd niet te klein?)
Ja, eigenlijk wel.. Maar dat zie je vaak bij spierbundels
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
nek is te dun
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-07-2003 @ 00:27:
nek is te dun
mja, de nek loopt sowieso raar..
Ik had bedacht dat ik vond dat de hoeveelheid dikker die hij moet zijn stiekem al was weggesmolten
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:21
Verwijderd
Jaaa, zo is 'ie veel beter! Stoerr. Vooral bij het hoofd vind ik het ruimtelijke goed gelukt. Misschien dat je bij het lichaam zelf ook iets meer schaduw aan kan brengen, omdat het nu iets 'lichter' is dan de plekken waar het smelt, maar an sich is dat niet echt storend.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 10-07-2003 @ 01:46:
@Paranoide: Ik suck ook in anatomisch tekenen, alleen niet in natekenen Deze heb ik nagetekend van een foto die ik in een tijdschrift zag staan. Het versmelt-idee was ook eigenlijk meer noodgedwongen. De handen lukten me maar niet (handen zijn écht moeilijk) dus liet ik ze maar weg en kwam na veel gekloot op dit uit..
Natekenen is dan ook veel makkelijker. Nee, dat doe ik nou echt nooooooit, hoor.. >:] Wat wil je anders, zonder model. Je moet toch ergens je kennis omtrent houdingen vandaan halend?

En handen zijn enorm klote om te tekenen, ja. Ik heb onlangs iets van vijftien bladzijdes uit mijn schetsboek verpest, oefenend op handen. Uiteindelijk had ik er geen zin meer in en werd het hele schetsboek in de hoek gegooid. Tot de tijd dat ik het kan teken ik wel gewoon mensen zonder handen. Of mensen die met hun achter hun rug staan, of mensen met wanten aan. Als je maar geen handen ziet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten