Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2003, 08:09
Verwijderd
met andere woorden, ben jij tevreden over je leven zoals het nu is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 08:22
WolterB
WolterB is offline
nee

omdat ik al een half jaar niet alles kan doen wat ik wil doen door lcuhamelijke klachten die mij belemmeren in mn doen. zo kan ik dit jaar geen vakantiebaantje hebben, heb ik 24 uur per dag last van mn maag/darmen, weten de dokters niet waar mn klacht precies zit (ze zeggen alledrie wat anders), heb ik tijdens mn laatste vakantie met oud en nieuw in londen ziek op bed gelegen, kan ik deze zomer niet op vakantie en verveel ik me daardoor rot
Oud 10-07-2003, 08:23
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 10-07-2003 @ 09:22:
nee

omdat ik al een half jaar niet alles kan doen wat ik wil doen door lcuhamelijke klachten die mij belemmeren in mn doen. zo kan ik dit jaar geen vakantiebaantje hebben, heb ik 24 uur per dag last van mn maag/darmen, weten de dokters niet waar mn klacht precies zit (ze zeggen alledrie wat anders), heb ik tijdens mn laatste vakantie met oud en nieuw in londen ziek op bed gelegen, kan ik deze zomer niet op vakantie en verveel ik me daardoor rot
*knuff* mrja uiteindeljik gaat t wel goedkomen moetje maar denken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 08:50
nps
nps is offline
Over het algemeen wel ja.
Oud 10-07-2003, 09:13
Verwijderd
nu ben ik echt heel gelukkig met mijn leven.

het is wel anders geweest, maar juist daardoor waardeer ik wat ik nu heb
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:21
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
******** schreef op 10-07-2003 @ 09:23:
*knuff* mrja uiteindeljik gaat t wel goedkomen moetje maar denken
dat weet je niet zeker
darmklachten zijn niet altijd makkelijk te vinden, en helemaal niet makkelijk te genezen.
Vaak blijft iemand er zijn hele leven last van hebben, bv de spastische darm.
Het ene moment heb je er wat minder last van, dan het andere..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:30
Qimm
Qimm is offline
Niet echt, maar het gaat al beter
Oud 10-07-2003, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Tahvall schreef op 10-07-2003 @ 10:21:
dat weet je niet zeker
darmklachten zijn niet altijd makkelijk te vinden, en helemaal niet makkelijk te genezen.
Vaak blijft iemand er zijn hele leven last van hebben, bv de spastische darm.
Het ene moment heb je er wat minder last van, dan het andere..
mag ik misschien proberen positief te doen

ik weet ookwel dat het meestal niet overgaat maar mag ik hem tenminste nog de hoop proberen te geven dat het over gaat?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:37
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
******** schreef op 10-07-2003 @ 10:34:
mag ik misschien proberen positief te doen

ik weet ookwel dat het meestal niet overgaat maar mag ik hem tenminste nog de hoop proberen te geven dat het over gaat?
van mij mag je alles

maar wat schiet je ermee op om hem hoop te geven?
je kan beter realistisch zijn, in een droom leven schiet niet op.

Maar als je dat fijn vindt, mag je dat van mij
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:39
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ja en Nee

Ja omdat ik een middelbare scholier ben en nog twee jaar voor de boeg heb (dit jaar tweede keer V5 ). Dit is echt een ontzettend relaxed leventje zonder echte verplichtingen.

Nee omdat dit niet is wat ik wil doen. Mijn leven is gemakkelijk, maar daarmee eigenlijk ook ontzettend saai. Toch weet ik niet wat ik na school wil gaan doen. Achja. Laten we hopen dat het allemaal toch wel goed komt .
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Tahvall schreef op 10-07-2003 @ 10:37:
van mij mag je alles

maar wat schiet je ermee op om hem hoop te geven?
je kan beter realistisch zijn, in een droom leven schiet niet op.

Maar als je dat fijn vindt, mag je dat van mij
wat als de realiteit een nachtmerrie is?? dan leef ik liever nog wat langer in een leuke droom..

waar schiet je denk ik meer mee op, de hele dag zielig lopen doen en zo erg balen van je leven omdat je weet hoe het eryuit gaat zien

of de hele dag normaal doen, en het allemaal goed inzien en het niet weten, of in elk geval je er niets van aantrekken.. ik denk dat de 2e persoon toch een stuk leuker leven heeft dan de realistische
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:48
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ja!!

Ik ben geslaagd en ga een leuke nieuwe opleiding doen, m´n familie en alle mensen om me heen zijn gezond, ik ga morgen op vakantie, het is mooi weer, ik voel me echt happy!

Hoewel er natuurlijk altijd wel dingen te bedenken zijn die wat tegen zitten maar je moet met dit weer niet teveel denken.
Oud 10-07-2003, 09:51
Ketjing
Ketjing is offline
Ach ja, het kan slechter.
Oud 10-07-2003, 09:52
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
meer gelukkig dan de afgelopen 2 jaar
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:56
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
******** schreef op 10-07-2003 @ 10:43:
wat als de realiteit een nachtmerrie is?? dan leef ik liever nog wat langer in een leuke droom..

waar schiet je denk ik meer mee op, de hele dag zielig lopen doen en zo erg balen van je leven omdat je weet hoe het eryuit gaat zien

of de hele dag normaal doen, en het allemaal goed inzien en het niet weten, of in elk geval je er niets van aantrekken.. ik denk dat de 2e persoon toch een stuk leuker leven heeft dan de realistische
als je de hele dag last van je darmen hebt dan komt de gedachte van een leuke droom niet eens bij je op.
Normaal doen is onmogelijk, omdat je er constant op gewezen word dat je ergens last van hebt. En je kan het niet zomaar naast je neer leggen, en je er niets van aantrekken.

En realistisch zijn betekent niet dat je zielig moet gaan doen, want dan ben je gewoon depressief bezig.
Maar positief gaan doen, terwijl je constant last hebt van iets, dan houdt je alleen jezelf voor de gek.

En ookal denk je positief, en geloof je erin dat alles goed komt, dan heb je nog geen fijn leven. Want positief denken, haalt niet het probleem weg.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:57
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 10-07-2003 @ 10:43:

Volgens mij zit er tussen die twee dingen nog een heeeeeele zooi andere manier. En iemand misschien valse hoop geven valt niet per se onder nr. 1. Ik heb liever dat mensen eerlijk zijn...en als iemand tegen mij zegt 'het komt wel goed', dan heb ik zo iets van 'dat weet je niet, enz.' en juist dan val ik eerder naar wat jij het eerste omschrijft. Aan de realiteit heb je meer.

Neem je je eigen tips btw ook ter harte?

Ontopic: of ik gelukkig ben...ik denk het wel. Tuurlijk zou ik veel dingen graag anders zien...maar ja, ze zijn niet anders. En je moet tenslotte roeien met de riemen die je hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:58
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ja!

Ik ben geslaagd voor mn vwo, ik ga volgend jaar lekker aan mn nieuwe (studenten)leventje beginnen, volgende week vrijdag ga ik de zon opzoeken in Spanje, ik heb leuke vrienden, mn ouders zijn leuke mensen, iedereen is gezond, ik heb niks om me zorgen over te maken.
Oud 10-07-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Tahvall schreef op 10-07-2003 @ 10:56:
als je de hele dag last van je darmen hebt dan komt de gedachte van een leuke droom niet eens bij je op.
Normaal doen is onmogelijk, omdat je er constant op gewezen word dat je ergens last van hebt. En je kan het niet zomaar naast je neer leggen, en je er niets van aantrekken.

En realistisch zijn betekent niet dat je zielig moet gaan doen, want dan ben je gewoon depressief bezig.
Maar positief gaan doen, terwijl je constant last hebt van iets, dan houdt je alleen jezelf voor de gek.

En ookal denk je positief, en geloof je erin dat alles goed komt, dan heb je nog geen fijn leven. Want positief denken, haalt niet het probleem weg.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Je kunt het op bepaalde momenten wel degelijk naast je neerleggen en/of normaal doen. Realistisch zijn betekent idd zeker niet dat je zielig moet gaan doen. Juist niet. Positief denken haalt het probleem niet weg, maar het maakt het leven wel draagzamer. Maar volgens mij hoeven realistisch zijn en positief denken helemaal niet elkaars tegenovergestelden te zijn...ik bedoel, ik ben volgens mij behoorlijk realistisch, maar om nou te zeggen dat ik verschrikkelijk negatief denk?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:13
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ben gelukkiger dan de laatste jaren...
Oud 10-07-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2003 @ 10:57:
Volgens mij zit er tussen die twee dingen nog een heeeeeele zooi andere manier. En iemand misschien valse hoop geven valt niet per se onder nr. 1. Ik heb liever dat mensen eerlijk zijn...en als iemand tegen mij zegt 'het komt wel goed', dan heb ik zo iets van 'dat weet je niet, enz.' en juist dan val ik eerder naar wat jij het eerste omschrijft. Aan de realiteit heb je meer.

Neem je je eigen tips btw ook ter harte?

Ontopic: of ik gelukkig ben...ik denk het wel. Tuurlijk zou ik veel dingen graag anders zien...maar ja, ze zijn niet anders. En je moet tenslotte roeien met de riemen die je hebt.
\

ik weet dat er een heleboel dingen tusseninvallen.. Ik bedoelde het ook meer als extreem voorbeeld

ja.. ik ben ook bezig me er bij neer te leggen en do een stuk minder zielig dan eerst..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:17
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik ben vreselijk gelukkig.
Oud 10-07-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Tahvall schreef op 10-07-2003 @ 10:56:

Ik weet ookwel hoe het is hoor.. Ik heb dan misschien niks aan mn darmen maar ik word wel constant aan mijn 'ziek zijn' herinnert..

IK heb een tijdje realistisch gedaan er ik werd er alleen maar depressief van.. Nu doe ik redelijk optimistisch (vind ik zelf dan), doe ik meer en is het draagbaar geworden..

Dat heb ik ook nooti gezegd, alleen met positief denken bereik je een stuk meer dan met negatief denken.. En dan is het ook een stuk draagbaarder.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:21
WolterB
WolterB is offline
@ ********, Tahvall & Leonoor:

mss handig als ik dr ook nog wat in te brengen heb

zolang ze niet weten wat ik heb, blijf ik iig goede hoop houden dat ze erachter komen wát het is, zolang dat ong onbekend is accepteer je ook moeilijker dat je wat hebt.
Als er meer duidelijkheid is wat ik heb en of dat te genezen is dmv een operatie, medicijnen of iets anders dan weet ik iig meer en waat ik dus ook waar ik aan toe ben.

pas als ik van de doktoren te horen krijg dat ik mijn hele leven er last van zal blijven hebben, dan leg ik mij daar bij neer. zoalng er hoop is zal ik die ook zeker houden
Oud 10-07-2003, 10:23
Verwijderd
Nee, de liefde baart mij zorgen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:23
Cinamon
Cinamon is offline
Nee...

Een persoon kan nooit geheel gelukkig zijn... Het ligt aan je eigen definitie van geluk natuurlijk, maar working on my standards, nee ik ben niet gelukkig. Gelukkig voor mij is, dat je niet bang bent, niet doet alsof je problemen niet bestaan, je afsluit als het een beetje op een emotionele rollercoaster begint te lijken... Als ik dit alles onder controle heb, ben ik gelukkig. Gelukkig met mezelf. Er zijn ook nog verschillende soorten geluk, ik heb me er bij neergelegd dat ik nooit gelukkig zal zijn met iemand anders, als ik niet eerst gelukkig ben met mezelf...
Oud 10-07-2003, 10:24
wissie
wissie is offline
Ik ben niet ongelukkig, maar ook niet echt bijzonder gelukkig. Ik ben tevreden, maar het zou beter kunnen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-07-2003 @ 11:23:
Nee, de liefde baart mij zorgen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2003 @ 11:31:
En rodina dan?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 10-07-2003 @ 11:21:
@ ********, Tahvall & Leonoor:

mss handig als ik dr ook nog wat in te brengen heb
Mag, hoeft niet. Ik gaf mijn visie nl.
(En die is gebaseerd op eigen ervaringen. )
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:53
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Qimm schreef op 10-07-2003 @ 10:30:
Niet echt, maar het gaat al beter
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:58
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
******** schreef op 10-07-2003 @ 09:09:
met andere woorden, ben jij tevreden over je leven zoals het nu is?
Geluk is voor mij geen toestand van het nu of dan en dan weer niet en weer niet lang en langzamerhand geluk ontdekken of ontdekt te worden door geluk en zelf vergaan van pijn en het geluk nog buiten moeten sluiten. Nee. Geluk is een weten. Hoe kan geluk geluk zijn als het vergankelijk is? Geluk is een toestand die er is, of er niet is, maar geluk is niet iets wat wordt en verandert, geluk is iets wat is en blijft, of niet is en zal zijn. Daarom heet het ook geluk, omdat het er altijd is en nooit weg kan gaan. Geluk is geen tevredenheid, geluk is een weten. Als je vraagt of ik tevreden ben met het leven...absoluut. Ik kan niet anders dan tevreden zijn. Geluk is voor mij het weten waar ik vandaan kom, wie ik ben, waar ik uit besta, uit hoeveel liefde een ziel bestaat en het weten dat ik er daar (van die ziel dus) ook eentje van gekregen heb! ( ) Met andere woorden, ik ben zeer gelukkig, en dat kan niet veranderen. Misschien zal ik ooit huilen, maar gelukkig zal ik altijd zijn. Geluk hang ik op aan mijn ziel en niet aan mijn lichaam: Hoe kan geluk ooit afhangen van iets wat buiten onze invloed om veranderlijk is?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:21
Phileine
Phileine is offline
Steeds meer, elke dag een stapje.
Oud 10-07-2003, 11:23
Verwijderd
Redelijk. Zal iets blijer zijn als *Burning water* terug is van vakantie, dan kunnen we tenminste weer mountainbiken Mijn sociaal leven is momenteel wel héél beperkt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:31
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 10-07-2003 @ 09:50:
Over het algemeen wel ja.
Idem.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:31
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 10-07-2003 @ 12:29:
Nee, de realiteit is ook een nachtmerrie voor hem op dit moment, denken dat het snel overgaat verergert het alleen maar. Stel dat het daarna niet zo is, dat komt 10x zo hard aan :/ Soms kun je gewoon beter realistisch zijn in die dingen, ook al is het soms hard. Valse hoop geven schiet niemand iets mee op.
juist
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:33
zwoesj
zwoesj is offline
redelijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:39
Sithan
Sithan is offline
Ja, ook al 'heb' ik niet alles (meer) wat ik zou willen hebben...
Oud 10-07-2003, 11:58
SSER
SSER is offline
Mijn leven is wel redelijk acceptabel
Oud 10-07-2003, 12:17
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nee, de realiteit is ook een nachtmerrie voor hem op dit moment, denken dat het snel overgaat verergert het alleen maar. Stel dat het daarna niet zo is, dat komt 10x zo hard aan :/ Soms kun je gewoon beter realistisch zijn in die dingen, ook al is het soms hard. Valse hoop geven schiet niemand iets mee op.
ehm, jullie maken t nu wel heel erg groot hoor, t is niet zo dat ik niets kan ofzo, t is gewoon steeds aanwezig enzo en als ik ermee moet leven, lutk dat heus wel....
Oud 10-07-2003, 12:21
Repsaj
Repsaj is offline
Jawel, slhoewe; baart de financiele kant me wel wat zorgen
Oud 10-07-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
laten we het er op houden dat we het gewoon ergens niet over eens zijn
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:43
Riconoscente
Riconoscente is offline
Wederom mijn vraag: Hoe kun je nu soms gelukkig zijn en dan weer eens niet? Zie verder mijn eerdere reply...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:51
Verwijderd
Mnee, op het moment ben ik niet echt gelukkig, maar dat heeft verschillende redenen die ik hier niet neer zal zetten. Maar het gaat al beter. Voel me niet meer zo diep depri als een week geleden...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Jep
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:53
Verwijderd
ik ben niet gelukkig.. maar ook niet ongelukkig

ben best tevreden over mijn leventje zoals het nu is.. Ja het kan natuurlijk altijd beter maar voorlopig is dit genoeg voor mij
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:53
Thomas
Thomas is offline
Zeker weten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:00
-niels-
-niels- is offline
Ach... ik mis de liefde.... en:

Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2003 @ 12:23:
Mijn sociaal leven is momenteel wel héél beperkt.
Oud 10-07-2003, 14:03
Verwijderd
Eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 11:58:
Geluk is voor mij geen toestand van het nu of dan en dan weer niet en weer niet lang en langzamerhand geluk ontdekken of ontdekt te worden door geluk en zelf vergaan van pijn en het geluk nog buiten moeten sluiten. Nee. Geluk is een weten. Hoe kan geluk geluk zijn als het vergankelijk is? Geluk is een toestand die er is, of er niet is, maar geluk is niet iets wat wordt en verandert, geluk is iets wat is en blijft, of niet is en zal zijn. Daarom heet het ook geluk, omdat het er altijd is en nooit weg kan gaan. Geluk is geen tevredenheid, geluk is een weten. Als je vraagt of ik tevreden ben met het leven...absoluut. Ik kan niet anders dan tevreden zijn. Geluk is voor mij het weten waar ik vandaan kom, wie ik ben, waar ik uit besta, uit hoeveel liefde een ziel bestaat en het weten dat ik er daar (van die ziel dus) ook eentje van gekregen heb! ( ) Met andere woorden, ik ben zeer gelukkig, en dat kan niet veranderen. Misschien zal ik ooit huilen, maar gelukkig zal ik altijd zijn. Geluk hang ik op aan mijn ziel en niet aan mijn lichaam: Hoe kan geluk ooit afhangen van iets wat buiten onze invloed om veranderlijk is?
Mmm, ik denk niet dat meer mensen zo denken. Zij denken bij geluk meer aan het materiële aspect, of juist het immateriële aspect. Maar niet aan het idee dat gelukkig zijn betekent dat je een grote mate van zelfkennis hebt, om het zo te noemen. Naar jouw mening kan je geluk dus ook niet nastreven. Of zie ik dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:39
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Mwah... soms wel ja
Reageren

Regels voor berichten