Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 10:29
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hallotjes,

Ik meette laatst mijn bloeddruk eens en er kwam uit dat de boven bloeddruk 128 was en de onderdruk 66. Normaal schijnt 120-80 te zijn. Is mijn onderdruk dan niet een beetje vreemd?
Ik heb ook veel last van voorjaarsmoeheid de hele zomer door, duizelingen, snel moe, enzo, en moet de hele dag door eten anders is t nog erger.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
120 / 70 is volgens mij ook nog normaal en dan zou je niet eens zo'n hele lage onderdruk hebben.
Oud 11-07-2003, 11:37
Qimm
Qimm is offline
Het is niet VEEL te laag, maar ook een lage bloeddruk kan opzich geen kwaad, heb je ook niet echt last van hoor. Eet wat meet zout, gaat het wat omhoog
Oud 11-07-2003, 12:42
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Dat hangt van veel factoren af, je onderdruk kan een keer lager zijn, terwijl het anders wel normaal is ... ik zou zeggen, meet het over een langere periode en kijk wat er uit komt ... 66 is trouwens ook niet zo heel erg laag, dus ik zou me er niet al te veel zorgen om maken, maar kijken hoe het er mee zit is natuurlijk altijd wel fijn.
Oud 11-07-2003, 15:29
darklight
darklight is offline
kheb een half jaar geleden af en toe 80-50 gehad... de dokter zei dat het laag was maar verder geen ramp van gemaakt...

khad toen als normale bloeddruk 95-60

dus zo laag zit je volgens mij niet....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:24
Qamra
Qamra is offline
vorige keer dat de dokter mijn bloeddruk op moest meten hoorde hij geen hartslag meer.. Tot 5 keer toe.. Hij wilde me bijna voor dood verklaren

Mwoeah zelf je bloeddruk meten, heb ik geen goeie ervaringen mee. Die stomme dingen zitten vaak VEEL te hoog of VEEL te laag..

En 66 is een beetje laag, en 128 is een beetje hoog... Mwoeah, zal geen storm lopen denk ik.
Oud 11-07-2003, 18:18
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Qamra schreef op 11-07-2003 @ 17:24:
vorige keer dat de dokter mijn bloeddruk op moest meten hoorde hij geen hartslag meer.. Tot 5 keer toe.. Hij wilde me bijna voor dood verklaren

Mwoeah zelf je bloeddruk meten, heb ik geen goeie ervaringen mee. Die stomme dingen zitten vaak VEEL te hoog of VEEL te laag..

En 66 is een beetje laag, en 128 is een beetje hoog... Mwoeah, zal geen storm lopen denk ik.
128 is echt niet hoog hoor, das heel normaal En 66 is wat aan de lage kant, maar er is echt geen probleem.
Oud 11-07-2003, 18:51
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Qamra schreef op 11-07-2003 @ 18:24:
*Herkenning*
Oud 11-07-2003, 20:23
Brown eye
Brown eye is offline
Volgens mij is het niet echt iets waar je je heel druk over moet maken.....! Als het lang aan blijft houden kun je misschien toch even voor de zekerheid langs de dokter gaan!!
Oud 11-07-2003, 20:44
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Mijn bloeddruk is 90/45 dat hoort nou eenmaal bij zwanger zijn al is het niet altijd even makkelijk
Oud 14-07-2003, 19:02
Verwijderd
Jij lijkt in best veel dingen op mij

Vóór ik de pil ging gebruiken had ik een erg lage bloeddruk, vooral als ik bijna ongesteld werd... ik viel vaak flauw, snel duizelig, etc. Ging allemaal over toen ik met de pil begon. Als je last hebt van een lage bloeddruk, is het een goed idee om veel zoute dingen (cup-a-soup, chips, je verzint wel wat) te eten, en ook goed op te letten dat je genoeg ijzer binnen krijgt.

Maargoed, zorgen maken is niet nodig.

Voorjaarsmoeheid komt doordat je in de winter te weinig vitamine D aanmaakt, en dar merk je dan vooral in maart/april, dus ik denk dat je iets anders bedoelt. Last van de hitte misschien? In de zomer is de luchtdruk hoger, daardoor kan bewegen ook moeilijker worden, maar niet zo veel dat je er echt moe door wordt...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 11-07-2003 @ 21:44:
Mijn bloeddruk is 90/45 dat hoort nou eenmaal bij zwanger zijn al is het niet altijd even makkelijk
Euh.. Volgens mij is dat echt VEEL te laag en hoort dat NIET bij de zwangerschap hoor?!
Oud 14-07-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 14-07-2003 @ 20:16:
Euh.. Volgens mij is dat echt VEEL te laag en hoort dat NIET bij de zwangerschap hoor?!
mjah, van zwanger zijn kreeg je toch juist een hogere bloeddruk?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 22:09
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Bloeddrukmeting is een momentopname. Kan een uur later al weer anders zijn.
Betrouwbaar is het dus pas als je het gemiddelde van meerdere metingen neemt.
Jouw bloeddruk is wel iets te laag maar je kunt beter een te lage dan een te hoge bloeddruk hebben.
Schijnt zo te zijn dat mensen met een wat lagere bloeddruk minder kans op hart en vaatziekten hebben.
Dus geen zorgen
Oud 15-07-2003, 07:55
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Hoe lager de onderdruk hoe beter, de aders in de placenta doen het dan beter.

Mijn onderdruk is dan nooit hoger dan 55 ongeveer.
behalve op het laatst dan gaat je bovendruk weer omhoog en de onderdruk maar een klein beetje...

Een heel hoge bloeddruk tijdens zwangerschap in combinatie met het vasthouden van vocht kan zwangerschapsvergifitging (HELLP) betekenen
Oud 15-07-2003, 08:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-07-2003 @ 21:44:
mjah, van zwanger zijn kreeg je toch juist een hogere bloeddruk?
Kan ook wel ietsje lager zijn, maar dit is een te groot verschil..

Kan nooit goed zijn (desnoods alleen voor de moeder..)
Oud 15-07-2003, 11:26
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik heb van mezelf al lage bloeddruk.
dus als ie dan nog lager word krijg je dit soort verschillen

Regels voor berichten