Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik begrijp je niet helemaal.
Stel je hebt een eigen website: www.mclaren.com (you wish) Plaatje is b.v. mclaren.jpg. Deze staat o.a. in de index.php. Dus als iemand jouw site bezoekt, laadt de browser index.php en ziet daar een referentie naar het plaatje mclaren.jpg. Deze wordt gedownload en hierbij wordt via de HTTP headers de referer meegeven, in dit voorbeeld is dat dus www.mclaren.com Als ik hier in deze thread een plaatje met url www.mclaren.com/mclaren.jpg zet, zal de referer forum.scholieren.com/blahblah (deze thread) zijn. Dit kun je in PHP extracten door $_SERVER['HTTP_REFERER'] te gebruiken. Wat begrijp je nu niet precies, of wat zou niet kunnen met PHP?
|
Je wilt de referer van de referer weten? Begrijp ik je goed?
Ik doe dat met een array in de $_SESSION[] array: $_SESSION['history'][0] == huidige URL $_SESSION['history'][1] == vorige URL $_SESSION['history'][2] == URL voor de vorige.. jij zou dan history[2] willen. Als je $_SESSION wilt gebruiken, moet je wel bij ELKE request session_start(); gebruiken als eerste.
|
Ja je wilt een PHP imagehandler bouwen, dus een PHP script dat adv variabelen een image stuurt. Dat doe ik ook.
Maar is dit nu wat je bedoelde? Gebruik je al settings? Zo ja, dan is dit heel makkelijk te implementeren. Ik heb zelf een init.php waarin allerlei algemene functies inzet zoals sql(), maar ook de sessies initialiseer. Verderop in init.php pas ik dan de $_SESSION['history'] array aan. Wat in $_SESSION staat, blijft bewaard bij volgende requests, dus kun je makkelijk informatie bewaren zeg maar voor de volgende scripts. Voorwaarde is dat je voordat je er gebruik van maakt session_start() aanroept.
|
Als plaatje.php op een andere server staat kan het sowieso niet, aangezien PHP serverside is. Als dit het geval is, zul je idd clientside moeten werken, in de HTML prutsen dus met b.v. javascript.
Erg pretty vind ik dat niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Web] Hotlinken disablen (.htaccess) Captain N | 6 | 06-10-2005 16:48 | |
De Kantine |
nummers V&D Verwijderd | 22 | 31-01-2004 11:59 | |