Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 12:10
miss kittie
miss kittie is offline
hey mijn vraag is dus

je leest vaak in boeken en van die liefdesgedichten zo van die zinnen die zeggen dat wanneer de persoon (die je op verliefd bent natuurlijk) je aanraakt je in vuur en vlam staat, heel de wereld vergeet, tintelingen door je stromen en zo van die dingen (denk wel dat iedereen wel is zon passage gelezen heeft)

is dit nu puur fantasie en verheerlijking van het gevoel van de schrijver, of zijn er echt mensen die dat zo ervaren?

ik heb soms wel zon gevoel met men dat dat gevoel benadert, maar om nou echt te zeggen dat ik de hele wereld en mezelf enzo vergeet? persoonlijk vind ik het wel een mooi ideaal maar niet echt realistisch, maar volgens sommigen wilt dat dan zeggen dat het niet die ene persoon is, of dat het maar voor the lucky few weggelegd is?

wat denken julie ervan? hopelijk is mijn uitleg wat duidelijk, vind het ni zo simpel om te verwoorden

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 12:18
Verwijderd
Ik snap je uitleg heel goed hoor

Maar inderdaad, het wordt meestal wel nogal geidealiseerd en dergelijke.. Ik bedoel, het kan allemaal echt heel mooi en prachtig zijn maar zo perfect als het beschreven wordt.

Ik bedoel, wie heeft er nou echt van die romantische momenten waarbij je dan niet bij het zoenen ineens met de tanden tegen mekaar knalt of de een struikelt of je nekkramp krijgt of weet ik veel wat.

Het zijn woorden, en woorden kunnen goed idealiseren, maar een echt goede weerspiegeling van hoe het voelt, neuj. Ja, het kan tintelen wanneer hij me aanraakt, ja het kan kriebelen wanneer hij me zoent.. maar altijd? Neej. En zoals zij het beschrijven? Neej.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:18
Verwijderd
Mijn geliefde kan op schaarse momenten zorgen dat ik de wereld om me heen totaal verlies en dat ik helemaal... mja, in vuur en vlam sta. Maar dat is echt niet constant zo, het zijn bijzondere momenten... Hij maakt me gelukkig en soms zó gelukkig dat ik al het andere vergeet... Gelukkig is het maar soms, anders zou je het gevoel niet onder woorden kunnen brengen...

De zinnetjes is gedichten lijken me soms wat overdreven, omdat het zo oneindig lijkt. Maar als je van die momenten mee maakt (ieder stel heeft ze vast wel eens gehad), dan voelt dat op dat moment ook oneindig... Gelukkig is het dat níet, anders zou je er niet van kunnen genieten omdat je niet beter weet...

Liefde kan heerlijk zijn, maar net zo goed afschuwelijk af en toe... Liefde draait namelijk niet alleen om de goede, perfecte momenten, ook om de slechtere, moeilijke momenten...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:19
annabegins
Avatar van annabegins
annabegins is offline
nouja ik denk dat de schrijvers van die boeken/ films/series vooral verwoorden wat wij willen horen of zien. het zou best kunnen dat er een paar mensen zijn die zo voelen, maar t zullen er echt nie veel zijn.
lijkt mij ook echt nie prettig om zoiets te voelen... je hele geluk hangt dan van die ander af... lijkt me echt geen gezonde situatie.
maar t blijft leuk om de films, serie en boeken te zien en te lezen..
__________________
one of gods better people
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-07-2003 @ 13:18:
Mijn geliefde kan op schaarse momenten zorgen dat ik de wereld om me heen totaal verlies en dat ik helemaal... mja, in vuur en vlam sta. Maar dat is echt niet constant zo, het zijn bijzondere momenten... Hij maakt me gelukkig en soms zó gelukkig dat ik al het andere vergeet... Gelukkig is het maar soms, anders zou je het gevoel niet onder woorden kunnen brengen...

De zinnetjes is gedichten lijken me soms wat overdreven, omdat het zo oneindig lijkt. Maar als je van die momenten mee maakt (ieder stel heeft ze vast wel eens gehad), dan voelt dat op dat moment ook oneindig... Gelukkig is het dat níet, anders zou je er niet van kunnen genieten omdat je niet beter weet...

Liefde kan heerlijk zijn, maar net zo goed afschuwelijk af en toe... Liefde draait namelijk niet alleen om de goede, perfecte momenten, ook om de slechtere, moeilijke momenten...
He, jij zegt precies wat ik eigenlijk wou zeggen maar niet verwoord kreeg.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-07-2003 @ 13:21:
He, jij zegt precies wat ik eigenlijk wou zeggen maar niet verwoord kreeg.
Hey, cool Ik heb er ook lang over gedaan
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-07-2003 @ 13:24:
Hey, cool Ik heb er ook lang over gedaan

en dat geld ook voor mij wat voor Dusjcrib geldt
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:42
Woman Of Steel
Avatar van Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Ik denk dat de meeste mensen een beetje te nuchter zijn om zó op te gaan in de liefde. Ik zelf heb soms momenten dat ik denk, Jou wil ik echt nooit meer kwijt! Maar niet dat ik een ring van vuur om me heen voel en blablabla. Het is grotendeels gewoon fantasie denk ik
__________________
Woorden die gevallen zijn, kun je niet meer oprapen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 13:27
Magdalena
Magdalena is offline
ze proberen natuurlijk een abstract gevoel in beelden te verwoorden en dan zo mooi mogelijk. op zich voel ik vaak de liefde voor mijn vriendje ook op zo'n manier, heel intens, de rest van de wereld helemaal vergeten. maar op andere momenten is dat natuurlijk stukken minder. toch heb je soms echt van die liedjes of gedichten waarvan ik denk; ja, zo voel ik het inderdaad!

Citaat:
Ik bedoel, wie heeft er nou echt van die romantische momenten waarbij je dan niet bij het zoenen ineens met de tanden tegen mekaar knalt of de een struikelt of je nekkramp krijgt of weet ik veel wat.
of in de zee in een innige omhelzing door een grote kwal in je bil wordt gestraalt
...maar goed dan kan je natuurlijk als nog dat gevoel wat in de literatuur beschreven wordt daarvoor hebben gevoeld.
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 11-07-2003 @ 13:27:
en dat geld ook voor mij wat voor Dusjcrib geldt
Ja, voor mij ook

(maar ik hou niet zo van dat soort boeken en gedcihten, eigenlijk... in het boek 'Lisa's adem' van Karel Glastra van Loon en in 'Rooie' van Willem van Toorn worden verliefdheden op een goede manier beschreven, vind ik)

Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:10
Ik > Jij
Avatar van Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Wanneer ik verliefdheid ervaar.. nee..
Wanneer ik Dé Liefde ervaar.. ja..
__________________
tum tee tum..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:09
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Mijn vriendin der vriendje zet zelfs MIJ in vuur en vlam!! Zijn emailtjes, smsjes en briefjes: I dont know much but i know i love you....damn die gozer weet wat ie tegen een meisje moet zeggen en MIJN vriendje niet!!
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:13
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
als je zwaar verliefd bent komt het in de buurt ja
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:54
miss kittie
miss kittie is offline
moet je je dan gaan zorgen maken als het voor jou maar bij woorden blijft? dus dat je dat gevoel zoals het beschreven wordt niet echt ervaart?



surprise.. die woorden komen van een liedje hoor, hij heeft ze niet zelf bedacht ofzo
moest mijn vriendje die dingen sturen, zou ik helemaal niet blij zijn, doet me teveel denken aan geplayed worden

xx
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:14
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik denk dat iedereen dat op een andere manier ervaart... Maar het kan wel, ik schreef zelf ook zulke gedichten... Het heeft gewoon met je eigen gevoel te maken.
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De Ronde Kamer [Vervolgverhaal]
Eztherz
0 21-03-2006 16:01
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Over vogels en verleden.
Ieke
0 16-04-2005 21:47
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Verhalen & Gedichten verwevenheid van liefde en dood in de kunst
Viking84
9 30-06-2004 15:42
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.