Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 17:54
alwaysgood
alwaysgood is offline
Vanmiddag heeft een grote groep moslims onder het motto grote allah, bij een demonstratie tegen Israel, flinke vernielingen aangericht. Ruiten werden ingegooit, fietsen vernield en ga zo nog maar ff door. En er waren op het einde van de middag maar 6 mensen opgepakt en er was ik weet niet hoeveel politie. Staan die daar maar uit de neus te vreten of zoiets. Ik vind dat de geweld wat alleen maar provocerend werkt (autochtone mensen krijgen een nog negatiever beeld van buitenlanders). Ze werpen zichzelf alleen maar in een kwaad daglicht. Zo krijgt Pim Fortuyn alleen nog maar meer aanhangers.
Oud 13-04-2002, 18:01
DEChengst
DEChengst is offline
Gewoon lekker hard ingrijpen:

Wedden dat de relschoppertjes zich de pleuris schrikken en zich gelijk overgeven ?

-Desecrator
Oud 13-04-2002, 18:02
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmm ik herriner mij een demonstratie van scholieren tegen de 2de fase die ook uit de hand liep. Ja ik was daar ook en ik ben echt een ongelofelijk stuk tuig
Bovendien waren het volgens mij met name de ado supporters die er een zooitje van maakten.

Ik was groot voorstander van de demonstratie(ik betreur de vernielingen ed natuurlijk erg omdat dat de aandacht van de reden aftrekt en omdat ik dat soort acties gewoon afkeur) en ik gok dat er zeker 1 persoon was van het forum.
Oud 13-04-2002, 18:05
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
Vanmiddag heeft een grote groep moslims onder het motto grote allah flinke vernielingen aangericht.

Citaat:
alwaysgood schreef:
. Zo krijgt Pim Fortuyn alleen nog maar meer aanhangers.
Tot groot genoegen bij jou, zo te lezen......

Laatst gewijzigd op 13-04-2002 om 18:11.
Oud 13-04-2002, 18:08
on the moon
on the moon is offline
ik was vandaag in Amsterdam en het begin van de demonstratie was op het Damplein.
het was gewoon een groep mensen die protesteerden en niks verkeerds deden. tot dat de relschoppers kwamen en er een zooitje van maakten. het begon dus niet als een rel en zo was het ook niet bedoelt.
en Desecrator, heb je niks beters te doen dan zulke domme antwoorden te geven???
Oud 13-04-2002, 18:19
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
Vanmiddag heeft een grote groep moslims onder het motto grote allah, bij een demonstratie tegen Israel, flinke vernielingen aangericht. Ruiten werden ingegooit, fietsen vernield en ga zo nog maar ff door. En er waren op het einde van de middag maar 6 mensen opgepakt en er was ik weet niet hoeveel politie. Staan die daar maar uit de neus te vreten of zoiets. Ik vind dat de geweld wat alleen maar provocerend werkt (autochtone mensen krijgen een nog negatiever beeld van buitenlanders). Ze werpen zichzelf alleen maar in een kwaad daglicht. Zo krijgt Pim Fortuyn alleen nog maar meer aanhangers.
Nou Amsterdam geplunderd vind ik wel heel sterk uitgedrukt.
Paar ruitjes kapot en nog wat shit maar maak a.u.b. niet van een mug een olifant.

Helaas zijn er wat mensen die aggresief zijn en zich niet kunnen beheersen maar dat heb je overal .
Maar wtf is er met jou denk niveu aan de hand of mensen die zoals jou denken!

Ik heb er toch verdomme niks mee te maken ofwel why the fuck word ik erop aangesproken ik begrijp sommige mensen niet
BAH.
Oud 13-04-2002, 18:31
Undeclinable
Undeclinable is offline
Sinds scholieren staking snap ik dat een demonstratie nogal gauw uit de hand kan lopen met een erg grote groep.. en daar hoeven opzich niet eens de "echte" demonstranten schuld aan te hebben..

Eerst maar ff wat meer info hier over hebben voordat ik een verdere reactie geef...
Oud 13-04-2002, 21:59
LittleLucille
LittleLucille is offline
k zag het op tv jeetje het zag eng uit!!!
Oud 13-04-2002, 22:07
PFP
PFP is offline
Dit bewijst maar weer eens het de fanatieke aanhang van de Islam en het gaat niet alleen over de vernielingen maar vooral over de antisemitische kreten tegen joden!!!

Ik zie maar 1 oplossing en dat is keihard ingrijpen!! de knuppel ervover!
Oud 13-04-2002, 22:41
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
PFP schreef:
Of natuurlijk een doorverwijzing naar een psychiater voor et Dwangmatig Agressief Reactionairisme Syndroom... ook wel bekend als jaren '50-poltiek.
Oud 14-04-2002, 00:39
rockyj
rockyj is offline
Ze waren allemaal wel een beetje aggressief/emotioneel
maar dat is wel begrijpelijk voor degene die daar echt met een reden demonstreerden. Er was ook een groot deel dat daar alleen maar heenging om te vechten
Oud 14-04-2002, 00:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Dit bewijst maar weer eens het de fanatieke aanhang van de Islam en het gaat niet alleen over de vernielingen maar vooral over de antisemitische kreten tegen joden!!!

Whahahaha
Oud 14-04-2002, 00:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
on the moon schreef:

en Desecrator, heb je niks beters te doen dan zulke domme antwoorden te geven???
Oud 14-04-2002, 00:49
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
[B]Vanmiddag heeft een grote groep moslims onder het motto grote allah
dat generaliseren lukt je wel goed moet ik zeggen!

Citaat:
, bij een demonstratie tegen Israel, flinke vernielingen aangericht. Ruiten werden ingegooit, fietsen vernield en ga zo nog maar ff door.
juist ja, gebeurde ook tijdens de 2efase staking? gebeurd heel vaak.

Citaat:
En er waren op het einde van de middag maar 6 mensen opgepakt en er was ik weet niet hoeveel politie. Staan die daar maar uit de neus te vreten of zoiets.
jah idd]

Citaat:
Ik vind dat de geweld wat alleen maar provocerend werkt (autochtone mensen krijgen een nog negatiever beeld van buitenlanders).
je kan er nix aan doen dat een groepje het verneukt, zelfde als bij 2e fase demonstratie.

Citaat:
Ze werpen zichzelf alleen maar in een kwaad daglicht.
GENERALISATIE

Citaat:
Zo krijgt Pim Fortuyn alleen nog maar meer aanhangers.
vind je dat niet lekker?
Oud 14-04-2002, 09:06
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
PFP schreef:

alsof die joden niet precies hetzelfde doen! nee, zij gaan nog een stap verder en vernietigen palestijnse vluchtelingenkampen en steden!!

daarom was die demonstratie juist begonnen. het is toch logisch dat die mensen daar boos over zijn? en dat ze dan de israelische vlag verbranden zal ik niet wakker van liggen, ik ben het er eigenlijk wel enigzins mee eens
Oud 14-04-2002, 09:10
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
PFP schreef:
En alweer wordt het woord anti-semiet verkeerd (= niet de volledige betekenis te gebruiken) gebruikt.

Suzan
Oud 14-04-2002, 09:44
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:

alsof die joden niet precies hetzelfde doen! nee, zij gaan nog een stap verder en vernietigen palestijnse vluchtelingenkampen en steden!!

Niet alle Joden zijn Israëli, en niet alle Israëli zijn Joden. Onthoud dat nou eens. Het lijkt me belangrijk dat de anti-Israël stemming in Nederland niet overslaat in anti-semitisme.
Oud 14-04-2002, 09:52
on the moon
on the moon is offline
volgens mij kan je niet zeggen: die joden of die israeli.
zo'n demonstratie hoeft niet te betekenen dat het hele volk achter die mensen staat.
en de demonstratie was heel goed voorbereid, jammer dat het zo moest aflopen.
Oud 14-04-2002, 10:21
PFP
PFP is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:

daarom was die demonstratie juist begonnen. het is toch logisch dat die mensen daar boos over zijn? en dat ze dan de israelische vlag verbranden zal ik niet wakker van liggen, ik ben het er eigenlijk wel enigzins mee eens
Iwe gaan hier nu te ver???? Volgens mij zijn dat die palestijnse honden die zichzelf opblazen bij onschuldige burgers???
Z|o'n volk die dat toestaat verdient het gewoon niet om een eigen staat te hebben!!
Oud 14-04-2002, 12:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Iwe gaan hier nu te ver???? Volgens mij zijn dat die palestijnse honden die zichzelf opblazen bij onschuldige burgers???
Z|o'n volk die dat toestaat verdient het gewoon niet om een eigen staat te hebben!!
En die israelische soldaten die met tanks en geweren honderden gewone palestijnse burgers afmaken????
Oud 14-04-2002, 12:54
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:

Ehm, die Israelische drekjoden zijn echt wel 'fouter' dan de Palestijnen. Je kunt het mensen die zo lang onderdrukt zijn, zolang vernederd zijn, eigenlijk niet meer kwalijk nemen dat ze dat soort dingen doen.

Dat moet je toch zelf ook wel inzien? Als 16-jarige meisjes zichzelf opblazen? Dat heeft niks meer met eer of religie te maken, dat is gewoon pure wanhoop. Sharon wil niets anders dan het hele Palestijnse volk uitroeien en om dat te voorkomen moeten we ingrijpen.
Oud 14-04-2002, 12:58
scala
scala is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Sinds scholieren staking snap ik dat een demonstratie nogal gauw uit de hand kan lopen met een erg grote groep.. en daar hoeven opzich niet eens de "echte" demonstranten schuld aan te hebben..
ik denk precies hetzelfde.
Oud 14-04-2002, 16:58
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Niet alle Joden zijn Israëli, en niet alle Israëli zijn Joden. Onthoud dat nou eens. Het lijkt me belangrijk dat de anti-Israël stemming in Nederland niet overslaat in anti-semitisme.

ik ben helemaal niet anti-semitisch, ik kies alleen partij voor de palestijnen omdat de israeliers zich op dit moment ontzettend misdragen in palestina.
ik helemaal niets tegen israeliers of joden op zich, alleen de manier waarop ze zich gedragen tegenover de palestijnen wekt grote woede bij mij op.
Oud 14-04-2002, 18:34
on the moon
on the moon is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ehm, die Israelische drekjoden zijn echt wel 'fouter' dan de Palestijnen. Je kunt het mensen die zo lang onderdrukt zijn, zolang vernederd zijn, eigenlijk niet meer kwalijk nemen dat ze dat soort dingen doen.

Dat moet je toch zelf ook wel inzien? Als 16-jarige meisjes zichzelf opblazen? Dat heeft niks meer met eer of religie te maken, dat is gewoon pure wanhoop. Sharon wil niets anders dan het hele Palestijnse volk uitroeien en om dat te voorkomen moeten we ingrijpen.
ja, ik ben het wel met je eens, maar de familie van die personen die zich opblazen, krijgen ongelofelijk veel geld!
ze hebben het heel erg arm en de familie van die personen is ook nog eens trots op het als ze dat doen!
ik weet dat het evengoed niet menselijk is en dat er moet worden ingegrepen, maar probeer je is te verplaatsen in die wanhopige mensen daar.
Oud 14-04-2002, 18:35
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
nare man schreef:

Eindelijk iemand die er realistisch naar kijkt.
Advertentie
Oud 14-04-2002, 18:59
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
on the moon schreef:

ja, ik ben het wel met je eens, maar de familie van die personen die zich opblazen, krijgen ongelofelijk veel geld!
ze hebben het heel erg arm en de familie van die personen is ook nog eens trots op het als ze dat doen!
ik weet dat het evengoed niet menselijk is en dat er moet worden ingegrepen, maar probeer je is te verplaatsen in die wanhopige mensen daar.

Duh, je wordt al jarenlang onderdrukt, je bent superarm en je wordt uitgebuit, dan ben je natuurlijk wel trots op die persoon als familielid, maar dat wil dus nog niet zeggen dat ze geen verdriet hebben ofzo en geloof me, ze doen t niet om t geld hoor, nee, ze willen es opkomen voor zichzelf en zich niet meer laten onderdrukken door oa die israeliers
Oud 14-04-2002, 19:21
PFP
PFP is offline
Citaat:
nare man schreef:

Je vergeet wel iets dat de palestijnen voor 1967 wel vrede met de israeli's konden houden maar na hun verraad worden ze hard aangepakt en dan is het zielig. vervolgens sturen ze hun minderwaardige dochters erop uit om zelfmoord aanslagen te plegen waarbij vele dode vallen? En dan moet ik dat maar begrijpen dat mijn oom word opgeblazen??? Nou dan moet je ook niet raar opkijken als Israel iets terug doet!
oh god wat zijn die palestijnen toch weer zielig.
Wat denken jullie nu??? als we de rollen zouden omdraaien dan hadden de palestijnen allang alle israeli's omgelegd maar die macht hebben ze niet dus dan zijn ze zielig???
Oud 14-04-2002, 20:37
autodropje
autodropje is offline
israel en alles wat erbij hoort, kan in deze topic

http://www.forum.scholieren.com/show...threadid=30045

en dat regeltje over fortuyn kan in één van de tientallen fortuyn topics

Regels voor berichten