Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2003, 23:56
BendeBen
BendeBen is offline
goed, ik heb dus een hub uit het jaar 0 (of daarvoor misschien wel )

ben van plan om maar eens een router aan te schaffen maar ik wil ff het eenenander checken voordat ik strax een hoop gezeik krijg (met 'installeren' en ouders)

pc A - pc met modem
pc B - pc met hub
pc C - parasiet pc

de modem moet dus van A naar B
aangezien ik de kabels niet kan veranderen want dan moet ik alle kamers gaan verbouwen hier (kom ik gelijk op een cruciaal punt: kan ik dezelfde kabels/plugs gebruiken als die nu in de hub zitten?)
dus modem overzetten, 3com kaart ding van chello overzetten. ik heb bij B ook de kabel uit de muur komen (kan ik de modem gewoon in dat contact duwen of moet ik daar nog iets doen?)

dan staat de modem en dan zet ik de router neer
modem in router (welke kabel/plug is daarvoor nodig?)
A B en C in router (met huidige kabels/plugs (ik heb die rc2 plugs of iets wat daar op lijkt)

en dan ben ik klaar?
nog iets softwarematigs doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2003, 00:35
Chimera
Chimera is offline
'ADSL routers' hebben eigenlijk twee componenten, een routerstuk, en een switch (meestal 4 poorten).

Je ADSL modem (neem aan dat het een Ethernet modem is) verbind je met een normale UTP CAT5 kabel met de WAN poort op je router. De PCs (A-C) verbind je met de normale poorten op je router, ook weer met gewone kabels.

Je hoeft op de PCs geen software te verwijderen, alleen in te stellen dat ze de router als gateway gebruiken. De router zelf moet je nog even configureren, die moet 'inbellen' op het ADSL modem in de centrale, hoe je dat doet staat wel in de manual.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:36
unpopular
unpopular is offline
Nou hier kom ik weer aan met mijn "super" tekeningen Whahaha
Maar hopelijk maakt het duidelijk hoe het moet.

Het is wel zo dat als je de router configureerd dat je de router aan de netwerk kaart van chello hangt zodat de outer het mac van die kaart kan copieren (anders is er kans dat chelloserver moeilijk gaat doen). Kabels kun je dus blijven gebruiken.

Citaat:
dan staat de modem en dan zet ik de router neer
modem in router (welke kabel/plug is daarvoor nodig?)
A B en C in router (met huidige kabels/plugs (ik heb die rc2 plugs of iets wat daar op lijkt)
Dit staat in het boekje + de verkoper zal je hier ook mee kunnen helpen.
Maar als we naar mijn router gaan kijken zien we 2 ingangen (kan er maar 1 kiezen) voor mijn modem 1 voor een gewone kabel en 1 voor een crossover kabel.
Maar jij zult de straightkabel(gewone) moeten gebruiken ivm modem.
Verder heb ik 4 poorten die ieder naar apparaten kunnen.
Kabel/pc A en B kun je dus zo aansluiten. voor pc C moet je dus nog een kabel aanleggen en dan gewoon er insteken.
(later zou je als 4 poorten te weinig is een hub kunnen pakken en deze op een poort hangen en dan heb je weer meer poorten)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:43
BendeBen
BendeBen is offline
ok thx
ik wil dus die Draytek Vigor2200E
waarom moet ik dan een nieuwe kabel kopen voor C?
die is nu ook aangesloten op de hub

en wat is die schuine streep op je tekening, net naast A?

en is het ook zo dat ik als ik bijv op C dan wil inetten ik ook alleen C aan hoef te zetten of moet ik dan B ook aanzetten?

want in de huidige situatie moet ik eerst A aanzetten wil ik inet hebben op B en C, irritant
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:31
Chimera
Chimera is offline
Die schuine streep geeft aan dat daar nog een afstand tussen zit. En nee, je hoeft geen andere PCs aan te zetten om te internetten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 14:35
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 14-07-2003 @ 19:43:
ok thx
ik wil dus die Draytek Vigor2200E
waarom moet ik dan een nieuwe kabel kopen voor C?
die is nu ook aangesloten op de hub

en wat is die schuine streep op je tekening, net naast A?

en is het ook zo dat ik als ik bijv op C dan wil inetten ik ook alleen C aan hoef te zetten of moet ik dan B ook aanzetten?

want in de huidige situatie moet ik eerst A aanzetten wil ik inet hebben op B en C, irritant
en als je al een kabel hebt voor pc c dan hoef je natuurlijk geen nieuwe kabel te kopen. Ik wist ook niet of je er al een had liggen vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten