Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 17:47
duifeltje
duifeltje is offline
wat doen jullie voor je huisdier(en) om het met deze warmte wat verdragzamer te maken??
ik spuit de poy altijd af, schapen worden geschoren, ik heb net m'n ratten laten badderen enz...
Oud 15-07-2003, 17:49
Aileen
Aileen is offline
één van onze twee honden heeft best lange haren, daar hebben we er een stuk van laten afknippen, zodat het iets minder warm is, ik geloof dat ze het wel fijner vindt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:54
duifeltje
duifeltje is offline
ik knip de cavia ook altijd want dat is een texel (weet niej of je het zo schrijft) met dus best lange wollige krullen.
Oud 15-07-2003, 18:12
Verwijderd
laat de hondne uit op plekken waar ze kunnen drinken/zwemmen

laat ze niet te vaak en niet te lang uit midden op de dag

en dat is het
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 18:21
skatefamke
skatefamke is offline
zorgen dat het water in het bakje van onze hond koud is.
soms wat haar afknippen.
onze hond wil altijd zijn waar wij ook zijn, dus als dat buiten is, dan ook buiten. dat laat ik dan toe, maar zorg dat ze beschikking heeft over water en dat ze weer naar binnen kan, als ze dat aangeeft.
verder overdag geen superlange wandelingen, maar 's avonds wat langer en dan naar een plaats waar ze kan zwemmen.
Oud 15-07-2003, 18:27
naam onbekend
naam onbekend is offline
Tsja, onze kat gaat haar gangetje wel....

Al vragen we ons wel af waar ze nu drinkt. Ze raakt haar drinkbakje zelden of nooit aan, ze drinkt alleen uit regenplassen e.d. (ook 's winters). En als het zo droog is, dan zijn er geen regenplassen, dus waar ze haar drinken vandaan haalt is me een compleet raadsel...

Laatst gewijzigd op 15-07-2003 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 18:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
handig zo'n reptiel
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 18:56
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb, heel nobel, m'n zusjes gordijnen dichtgedaan en een stukje van mijn watermeloen opgeofferd om haar gerbils-in-aquarium-van-glas (mevrouw olifantengeheugen was me zeer, zeer, zeer dankbaar toen ze terug kwam van het zwembad) een wat grotere overlevingskans te gunnen.
Oud 15-07-2003, 21:35
duifeltje
duifeltje is offline
Oud 15-07-2003, 21:54
D@mien
D@mien is offline
Dr staat constant een ventilator op de kooi vamme cavia's en de gordijnen zijn dicht...
Oud 16-07-2003, 12:25
poesiefox
poesiefox is offline
Ik heb alle gordijnen dicht, en alle ramen en deuren tegen elkaar opengezet, zodat het kan doortochten. Verder liggen ze graag op de koude badkamervloer.
Oud 16-07-2003, 14:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik weet niet wat voor een dieren je hebt, maar meestal is tocht niet echt gezond
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:25
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Aswanek (Grijze Roodstaart) komt oorspronkelijk uit Afrika, dus doet de hitte hem niet zo heel veel, alhoewel hij wel wat vervelend/chaggie
is .
We douchen wel 3x-4x op een dag, en dat hij altijd genoeg koud (niet TE koud !) water heeft is vanzelfsprekend. Ook krijgt hij meer fruit zoals meloen, druiven, en ik heb als het buiten nog kouder is dan binnen open ramen (maar niet zo dat het tocht, want dat is inderdaad niet goed en voor vogels al helemaal niet) en anders juist gesloten.
Oud 16-07-2003, 18:28
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-07-2003 @ 19:27:
Tsja, onze kat gaat haar gangetje wel....

Al vragen we ons wel af waar ze nu drinkt. Ze raakt haar drinkbakje zelden of nooit aan, ze drinkt alleen uit regenplassen e.d. (ook 's winters). En als het zo droog is, dan zijn er geen regenplassen, dus waar ze haar drinken vandaan haalt is me een compleet raadsel...
Meestal uit vijvers/slootjes of snachts uit de gootsteen.
Oud 16-07-2003, 22:53
Deva
Deva is offline
De deur openzetten, vind de kat vanzelf wel een plek.
Waterbakje vult zichzelf bij.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 23:15
PV
PV is offline
achtergordijnen dicht, het in huis zo koel mogelijk proberen te houden.. wat redelijk lukt. de hond kan binnen en buiten lopen, dat moet ze zelf uitmaken..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 10:13
TechXP
TechXP is offline
Van de dierenbescherming.nl

Dierenbescherming waarschuwt voor gevolgen van de extreme hitte

16-07-2003
De Dierenbescherming wordt overstelpt met klachten en vragen van mensen over de verzorging van dieren in de extreme hitte. De klachten variëren van opmerkingen over konijnenhokken in de brandende zon, pony’s in de wei zonder schaduw en water en honden die achter worden gelaten in oververhitte auto’s.

De Dierenbescherming wil iedere huisdiereigenaar waarschuwen goed voor de dieren te zorgen en de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen. Voldoende water en schaduw zijn daarbij erg belangrijk. Inspecteurs van de Dierenbescherming voeren tijdens deze warme dagen zoveel mogelijk extra controles uit op mogelijke misstanden.

Voor honden is het belangrijk dat ze zo weinig mogelijk vervoerd worden in warme auto’s. Honden achterlaten in een auto is op dit moment helemaal uit den boze, de dieren raken dan oververhit en gaan dood. Zorg voor voldoende water en schaduw en maak niet te lange en intensieve wandelingen met de hond. Honden die graag zwemmen kunnen in veilig water, waar geen botulisme is aangetroffen, gerust afkoeling zoeken. Katten zoeken graag een schaduwplekje in de tuin, zorg dat ze genoeg te drinken hebben.

Voor knaagdieren is het erg belangrijk dat de hokken, die vaak buiten staan, in de schaduw worden gezet en dat er voldoende water aanwezig is. Dieren die met deze temperaturen de hele dag in de brandende zon staan, bezwijken. Ook voor de dieren die permanent buiten in de wei staan zoals pony’s, geiten, paarden, schapen en koeien is schaduw en drinkwater noodzakelijk. Zorg ervoor dat de dieren kunnen schuilen voor de zon onder bomen of in schuurtjes en laat ze zeker niet aan een zogenaamde stik staan. Dat beperkt de bewegingsruimte van de dieren zodat ze niet in staat zijn om verkoeling te zoeken in de schaduw.
Oud 18-07-2003, 08:39
Somebody Special
Somebody Special is offline
Onze hond heeft een hartkwaaltje en doet helemaal niets met deze hitte.
Ze ligt alleen te slapen, wandelen doe ik niet. Alleen naar het gras voor een plas en een poep en dan méteen weer terug!
Oud 18-07-2003, 18:00
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
mn vogels hebbe er nie zon last van denk, binne ist nie zo warm... en als t een beetje waait en nie de zon recht op plaats staat zet ik ze ff buiten of anders in de schaduw en dan zijn ze lekker actief
verder kunne ze lekker badderen in t drinken (badje doen ze niet en onder de kraan kan hier helaas nie want bijj mijn moeder thuis dede ze dat altijd wel had ik ze geleerd maar hier loopt dan heel de aanrecht vol )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 14:49
doggie
doggie is offline
hoii,

we hebben twee honden en die laat ik soms ff in een kuip met water zwemmen en we geven ze veel water
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 15:08
murwari
murwari is offline
Ik heb twee katten, die zorgen zelf dat ze ergens koel gaan liggen. Ik heb een zwarte kat en als die in de zon loopt is ze meteen erg heet. Ze ligt meestal ergens in de struikjes of onder koele dingen. Tegen de avond komen ze dan weer sociaal doen.

Zelf geven we ze extra fris water en letten er wel op dat ze genoeg eten enzo
Oud 20-07-2003, 16:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Mijn kat eet extra frisse komkommersalade!!! Ze heeft een zonnesteek geloof ik...
Oud 21-07-2003, 11:14
Souris
Souris is offline
onze katten gaan meestal ergens in de schaduw in de tuin liggen
de ene kat is gek op water dus we gaan altijd met de gieter spelen en dan maak ik haar nat
Oud 21-07-2003, 11:16
Koning
Koning is offline
ik zet een cooler op mijn cavia

Oud 23-07-2003, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 21-07-2003 @ 12:16:
ik zet een cooler op mijn cavia

[afbeelding]
Jaaaaaaaaaaaahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahhahahaahaaaaaaaaaaa aaahahahhahaaaaaaaaaaahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhaahaahha hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahhahhhhhhhhh hhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaahahhhhahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaaaaaaaaaahahahhh hhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaahhahahhahaahahaaaaaaaaaahahahaaahhaaa aaaaaaaaaaahahaaaaaaaaaaaaahahahaaaahahahaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahaa aaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111 1111111 Zo wat ben jij een komiek zeg.. Rudi Karell eat your heart out.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten