Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 09:30
Tascha
Tascha is offline
Kan dat volgens jullie? 1 van beiden is tot over zijn/haar oren verliefd en de ander is een beetje verliefd ofzo, maar niet echt erg. Zegt wel veel van de ander te houden.
Maar er is natuurlijk een groot verschil. 1 van beiden loopt de hele dag met vlinders in de buik, de ander niet.
Als je met elkaar knuffelt of seks hebt weet of vrees je eigenlijk steeds dat de ander dat warme gevoel niet krijgt, omdat hij niet verliefd is.
En dan heb ik het niet over een relatie van jaren, want dan is het logisch dat het niet meer zoals eerst is. Nee, het begin van de relatie eigenlijk, je hebt een half jaar wat met elkaar ofzo.
Kan dit volgens jullie? Wordt de verliefde persoon dan niet veel te veel gekwetst uiteindelijk? Is de kans niet veel groter dat de niet-verliefde persoon verliefd op iemand anders wordt? Kan zo'n relatie standhouden?

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 09:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2003, 09:36
Verwijderd
Hangt er van af. Als die niet-verliefde persoon rekening houdt met de wel verliefd persoon is er niets aan de hand. Ik zou het wel best makkelijk kunnen doen. Je moet gewoon in de gaten houden dat die verliefde de werkelijkheid niet goed ziet.

Ik vind zelf verliefdheid als eis voor een relatie overigens onzin, maar da's persoonlijk. Ontopic kan het zeker wel werken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 09:38
Unexplained
Unexplained is offline
Hangt ook een beetje van de leeftijd af denk ik.
Iemand van 14-15 is veel minder in staat om een relatie op te bouwen dan iemand van begin 20. Hierbij moet je denken aan belangrijke factoren zoals levenservaring, relativeringsvermogen, verantwoordelijkheidsgevoel, et cetera.
Oud 16-07-2003, 15:02
WE$T$IDE
WE$T$IDE is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 16-07-2003 @ 10:38:
Hangt ook een beetje van de leeftijd af denk ik.
Iemand van 14-15 is veel minder in staat om een relatie op te bouwen dan iemand van begin 20. Hierbij moet je denken aan belangrijke factoren zoals levenservaring, relativeringsvermogen, verantwoordelijkheidsgevoel, et cetera.
Mee Eens
Oud 16-07-2003, 15:05
vixen
vixen is offline
Nee, ik zou dat nooit kunnen, ik moet zeker weten dat die persoon even veel van mij houdt als ik van hem. En als mn partner (argh) mij leuker zou vinden dan ik hem dan uhm, nouja, dat zou ik wel kunnen denk ik.
Oud 16-07-2003, 16:42
Verwijderd
Nee. Ik heb het gehad - alleen was ik degene die verliefd was en hij niet. En dat werkt dus niet. Mensen werken mij nogal snel op de zenuwen. Niet altijd (als ik een week mijn vriendinnen niet zie word ik gek), maar vaak wel (als ik ze elke dag continu zag zou ik ook gek worden). Ik hou van tijd voor mezelf en helemaal als ik veel mensen zie in een periode, wil ik ze niet meer dan 1 a 2 x per week zien.
Als hij verliefd is wil hij mij natuurlijk zoveel mogelijk zien. Als je 's avonds afscheid neemt, kan hij dat eigenlijk niet, wil hij dat niet, terwijl ik iets heb van 'nu is het wel weer genoeg geweest'. In het begin is het leuk, iemand die zo verliefd op je is, zoveel voor je over heeft, ookal voel jij niet zo. Maar dan gaat het irriteren, word je er zenuwachtig van, krijg je een schuldgevoel omdat hij zoveel meer voor jou voelt dan jij voor hem.

Dat ging uiteindelijk ook uit, en niet zo zachtzinnig, ook. Hebben we allebei veel te veel pijn van gehad.

Nee, gevoelens binnen een relatie moeten gelijk zijn, anders is het niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:42
Verwijderd
Zou wel kunnen denk ik, je hoort ook wel eens dat zij zwanger werd en dat ze daarom moesten trouwen, ik heb t met eigen ogen gezien in naaste familie. En dan niet na jaren een relatie, maar pas naar aantal maanden. Maar je bent wel stupid als je je laat gebruiken of de ander gebruikt, want gebruiken dat is het.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:26
Cinamon
Cinamon is offline
Da's naar mijn mening een, ehm, beetje heel fout! Ten eerste vind ik dat je de ander bedriegt door niet oprecht te zijn met je gevoelend tegenover de ander. Ten tweede het lijkt me dat je er op een gegeven moment niet meer tegen kan toch? Als je dan iemand tegen komt die je wél erg leuk vind, ben je een relatie aangegaan met de een ---> hart gebroken...
Dan kun je beter vanaf het begin eerlijk zijn over wat je voelt...
Oud 16-07-2003, 20:38
Dark Angel
Dark Angel is offline
Heb eigenlijk ongeveer hetzelfde meegemaakt als Morgan. Hij was echt gek op mij, ik vond hem wel lief - het had eigenlijk gewoon bij dat weekje vakantiepret moeten blijven.

Hij had dus altijd veel meer voor mij over, gaf me dingen, deed lieve dingen voor me... terwijl ik dat allemaal niet zo terugvoelde. Als hij er was, best - ging hij weer weg, vond ik ook best.

Heb me vreselijk schuldig gevoelt en het daardoor veel langer aan gehouden dan ik had moeten doen. Ik zou nooit meer aan zoiets beginnen, want wat heeft het ons beiden een pijn gedaan.
Oud 16-07-2003, 22:59
Kanarya1982
Kanarya1982 is offline
hij gebruikt je alleen voor sex,zodra hij verliefd is op een ander..is hij weg.
Oud 16-07-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Kanarya1982 schreef op 16-07-2003 @ 23:59:
hij gebruikt je alleen voor sex,zodra hij verliefd is op een ander..is hij weg.
Dat hoeft niet. Hij kan ook erg graag een relatie willen, of denken dat hij later nog verliefd wordt, etc.
Ik kan nou niet zeggen dat ik dit heb gedaan om de sex
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 23:32
Verwijderd
De persoon die niet verliefd is kan koelbloedig nadenken en kan objectiever beoordelen of hij/zij en de (toekomstige) partner goed bij elkaar passen, als je heel verliefd bent verlies je dat soort dingen snel uit het oog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten