Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 10:25
Verwijderd
Ik wil voor het komend schooljaar een USB-Drive kopen voor het meenemen van verslagen/programmeeropdrachten/etc. Ik wil minimaal 128 MB opslagruimte, daar beneden is mij te weinig. Ik heb er ongeveer € 50,- tot € 60,- voor over.

1. Thuis heb ik USB 2.0, op school USB 1.1. Stel dat ik een USB Drive koop voor USB 2.0, werkt deze dan op USB 1.1 ook - maar dan langzamer?

2. Hebben jullie ervaring met bepaalde merken/drives? Zo ja: wat raden jullie mij dan aan?

Alvast bedankt .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2003, 10:53
TIGEK
TIGEK is offline
Vraag 1.

Ja alle USB apparaten die geschikt zijn voor UBS 2.0 zijn geschikt voor USB 1.1, Alleen dan 48 mb/s ipv 480 mb/s

Dat is een groot verschil hoor.

Voor de rest heb ik weinig ervaringen met de USB dingen. Daar gebruik mijn laptop voor.
Oud 19-07-2003, 11:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
10Mbit = USB 1.1
480Mbit = USB 2.0

USB 1.1 pendrives heben tot 500-600KB/s thoroughput, USB 2.0 modellen kunnen vaak tot 4MB/s, hetgeen heel snel is.

64MB kost €25, 128MB iets van €40. USB2 modellen zijn ongeveer €10 duurder.

Hot Plug & Play op Windows 2000/XP. Voor de Win9x-familie heb je wel drivers nodig.
Oud 19-07-2003, 11:45
Verwijderd
Dat het op USB 1.1 langzamer werkt geeft niet, als het maar werkt .

Zijn er ook nog bepaalde merken die ik moet ontwijken?

(Oh en dan nog iets: ik heb een MSI KT3 Ultra-ARU met een AOpen HQ48 kast. Ik zou voor onder het klepje van de kast een USBfront bracket kunnen plaatsen, maar deze heb ik niet bij het moederbord gekregen. Is deze ook los verkrijgbaar in USB 2.0 vorm?)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Over die frontbracket zou ik niet weten, wel heb je 5¼ bays met USB en Audio aansluitingen enzo, ook wel handig.

Maar je krijgt er een USB verlengsnoertje bij hoor, ik iig wel.
Oud 19-07-2003, 11:51
Verwijderd
Dat is inderdaad ook wel een idee, zo'n bracket.

Ik zal eens kijken of er een snoertje bij zit, dan is het probleem natuurlijk opgelost .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:44
langejongen
langejongen is offline
Ik heb een apacer Handy steno van 64 MB voor €32,- bij mycom.Er zit een dockingstation bij. Zou het nou echt zoveel uitmaken welk merk je neemt????
Oud 19-07-2003, 17:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik denk van niet, wel de snelheid is van belang. Sommige USB2 dingen zijn nauwelijks sneller dan USB1, dan is het extra geld wel zonde. Maar kijk gewoon naar de Specs, je hoeft echt geen duurder merkding te kopen.
Oud 19-07-2003, 20:24
Verwijderd
Ik zag bij MyCom deze staan:

Merk: Apacer
Type: Handy Steno
Interface: USB 2.0
Opslagcapaciteit: 128 MB
Dockingstation: Ja

128 MB geheugen ter grootte van een aansterker. Deze USB 2.0 module is op vrijwel iedere computer te gebruiken en vereist geen enkele installatie. Zo kun je bestanden en documenten altijd en overal mee naar toe nemen.

Merk Apacer
Type Handy Steno
Interface USB 2.0
Opslagcapaciteit 128 MB
Dockingstation Ja

Prijs: € 50,-

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&sectionID=139

Er wordt gesuggereerd dat er geen enkele installatie vereist is. Klopt dat eigenlijk wel, met het oog op Windows '98/ME?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 20:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor een modern supported OS heb je geen drivers nodig nee. Windows 98/ME valt daar niet onder, zoals ik al eerder zei:
Citaat:
Hot Plug & Play op Windows 2000/XP. Voor de Win9x-familie heb je wel drivers nodig.
€50 voor 128MB vind ik te duur, €39 bij ComputerLand volgens mij. Nouja zoek maar wat op www.tweakers.net/pricewatch
Reageren

Regels voor berichten