![]() |
|
![]() |
Net een tandje rockiger dan Avril Levigne. Ze loopt ook al tien jaar mee, komt uit de indie-rock hoek.
Haar debuut uit '94, ( Exile in Guyville)wordt door het gezaghebbende vakblad Rolling Stone al gerekend tot een van de 200 essential albums ever. De nieuwste is net een maand uit, heet Liz Phair, en is gewoon te koop bij de Free record shop. Voor de eerdere albums hebben we Amazon in moeten schakelen. www.liz-phair.com Wie kent haar nog meer?
|
![]() |
|
![]() |
http://www.pitchforkmedia.com/record...iz-phair.shtml
![]() niet dat ik meestal naar hun luister, maar soms toch wel.
|
![]() |
Liz Phair is dan nu wel commercieel geworden, maar was voorheen redelijk te vergelijken met Lydia Lynch. Die ken je toch nog wel? Heeft veel samengewerkt met Sonic Youth, in de ultieme muziekjaren '80. (Sister moet toch stevig genoeg zijn voor jou? SY werd al wat commercieler met Daydream Nation, maar daarvoor was het pittig spul hoor! Evol!)
||
Citaat:
|
![]() |
Overgewaardeerd...nou, in onze tijd niet hoor! * schatert*
Met Scraping Foetus off the Wheel en hun legendarische albums Hole en Nail waren we ook wel een van de happy few die dat om aan te horen vonden. Je kent toch wel Nick Cave he? (PS: in mijn fotoboek kun je zien hoe ik er in die tijd uitzag Wij kochten onze platen ( CD's? dat was nog veel te duur) bij Plato, ergens anders was het niet verkrijgbaar. Maarre, wat vind de jeugd van tegenwoordig van Veruca Salt? Ze hebben met Seather wel een hitje gehad. VPRO muziek, ja.
|
Allemaal pretentieuze muziek. Geef mij maar een Black Flag, Husker Du of The Bad Brains uit die tijd.
![]() Niet alle experimentele muziek is direct punk overigens he. Met bands als Sonic Youth en Jesus and the mary chain kan ik absoluut niks. Te pretentieus zoals ik al zei en ik hou gewoon van hoge snelheid rammen. Basta.
||
Citaat:
maar wat doe je een beetje uit de hoogte. 'vroeger was alles beter' houding. Zoveel zal je niet verschillen. Nick Cave heb ik een dc van (murder ballads) en die vind ik leuk om sporadisch te luisteren. Maar wat probeer je nu te bereiken met topic, een paar zogenaamde 'cultbandjes' aan ons voorstellen en kijken wie ze kent? Ik ga ook liever voor een husker du (geniaal simpele muziek) of een bad brains.
|
Ik luister graag naar ouwe muziek vooral rock enzo mmaar als je het over avril hebt.... Dan ga ik mn kotssmiley er ff bij pakken
![]() maar voor dat ik over Liz ga oordelen zou ik wel ff n mp3tje downloaden ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dat Sonic Youth nog steeds actief is verbaasde ons ook hevig. Wat zijn nu de goden in de takkeherrie-afdeling?
||
Citaat:
d'r zijn trouwens zoveel goden in de takkeherrie afdeling, en er is nu ook een nogal breed scala aan diverse soorten takkeherrie... Met: Dodheimsgard - 666 International, Dilllinger Escape Plan - Calculating Infinity en Ephel Duath - The Painter's Palette kun je je denk ik qua takkeherrie en avantgarde wel even zoet houden denk ik.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het lijkt wel alsof de heren DeadNation en 86Dagreed alleen maar hun eigen muziek kunnen waarderen. Jammer is dat, Sonic Youth is goede muziek. En 'overgewaardeerd' , wat een onzin. En zulke bands hebben helemaal niet de intentie experimenteel te zijn, ze zijn gewoon zoals ze zijn.
||
Citaat:
als je nou eens goed leest weet je dat ik een brede muzieksmaak heb, en veel kan waarderen. Voor Deadnation geld dat hetzelfde neem ik aan. Maar dat betekent niet dat we alles onvoorwaardelijk moeten waarderen. Dat we een andere smaak hebben dan bijv. poesiefox kan gewoon, zij houdt van een bepaalde stroming, en wij van andere, daar verschilt het dan in, maar het is ontzettende bullshit dat we alleen onze eigen muziek kunnen waarderen, wat een poep. En hoe weet je dat die bands zijn zoals ze zijn. Steek je hand in een blender voor het typen van deze onzin.
|
Henk jan, ik luister zelf naar Sonic Youth. En een band typeren als 'troep' . Ja dan lijkt het net zo alsof je, je eigen muziek alleen maar kan waarderen. En doet niet zo arrogant, kan je niet tegen kritiek ofzo. Ja er zijn ook mensen die niet altijd bij je slijmen, en die een hekel aan je hebben. En ik ben daar 1 van.
|
Kritiek op muzieksmaak...right. Tenzij t geen absolute troep(avril bijv
![]() En Cel. ik vind DEP echt emotieloos. Goede muzikanten en technisch heel goed, maar t doet me echt niks.
||
Citaat:
Het is toch wel verontrustend als je niet wist dat Sonic Youth nog actief is, een jaar geleden stonden ze nog in paradiso toen de plaat Murray Street net uit was. Kim Gordon is dan wel ouder dan mijn moeder maar ze rocked harder dan 10.000 Friso's en Davids bij elkaar. ![]()
|
|