Advertentie | |
|
![]() |
|
Goed en slecht zijn tijds- en cultuurovereenkomstig...
Voorbeeld: Asielzoekers die ergens heen gaan en ergens in een tuin een appelboom zien staan die plukken er gewoon appels uit. Voor onze maatstaven is dit stelen - de appels zijn tenslotte van degene van wie de boom is - maar in de visie van die asielzoekers is wat in de natuur groeit van iedereen, en mag je dit dus gewoon pakken... Is dat dan goed of slecht? Dat is moeilijk te beoordelen. Grtz, F PS Dit geldt natuurlijk niet voor alle asielzoekers en is ook niet stigmatiserend bedoeld, dit is gewoon een voorbeeld dat ik een keer van een vriend heb gehoord. |
![]() |
|
FB, mijn ervaring is andersom
![]() ![]() En KontraDix, wij zijn het wel eens. Ik koos ook expres voor de woorden 'wat ik slecht noem'. Het lijkt me logisch dat als iets IEDERS situatie verslechtert, dat dan ALGEMEEN geld dat het slecht is. Silindistani, jij leert het ook nooit( !! ![]() Jeroen. een idealist ja.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Uiteindelijk is alles wat je doet voor jezelf: de mens is egoistisch als je het zo noemen wil maar ik vind die uitdrukking zo zwart wit en ik denk er niet zo over na maar uiteindelijk is doe je alles voor jezelf: naar school gaan, een ander helpen, je oma bezoeken. Niet omdat het voor die ander zo fijn is, maar het geeft jou een fijn gevoel...denk er maar eens over na, ik ben benieuwd wie nu echt denkt: die is gek geworden!!!
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |