Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 11:39
Koning
Koning is offline
hey,

Ik wou graag een heat pipe op mijn proc zetten zodat deze de warmte direct naar buiten goot, weet iemand of er van deze setjes zijn die compatible zijn met een std p4 2,4 533 is (zat al een cooler bij!

zoiets bedoel ik:

danku!
Oud 21-07-2003, 17:35
Studentje
Studentje is offline
Yep. Deze sluit je op je case-fan aan, en de andere kant op je cpu koeler. Bij de winkel waar jij ze hebt gezien, worden ze volgens mij ook inclusief drie 60/70/80 mm adapters geleverd.

Nog een plaatje:
Oud 21-07-2003, 18:01
CryptapiX
CryptapiX is offline
dat is GEEN heatpipe, ik ga nu niet uitlegge wat een heatpipe wel is.. maar dat in ieder geval niet
wat jij wil is gewoon een slag waardoor verse lucht makkelijker bij de koeler van je proc kan komen..
daarvoor maakt het niet uit wat voor proc je hebt
Oud 21-07-2003, 18:05
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 21-07-2003 @ 19:01:
dat is GEEN heatpipe, ik ga nu niet uitlegge wat een heatpipe wel is.. maar dat in ieder geval niet
wat jij wil is gewoon een slag waardoor verse lucht makkelijker bij de koeler van je proc kan komen..
daarvoor maakt het niet uit wat voor proc je hebt
Nee, inderdaad. Het is een tunnelkit. Maar wel een pijp voor de warmte, dus wel een redelijke begrijpbare vergissing, lijkt me.
Oud 21-07-2003, 21:00
Verwijderd
Een fanduct/airduct noemt men meestal zoiets. Zullen vast wel compatible wezen met wat jij wilt. Als een gezocht op http://www.tweakers.net/pricewatch ?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 21-07-2003 @ 19:01:

Nee, airducts zuigen juist (in de letterlijke zin) de warmte af, zodat die warmte meteen buiten je kast getransporteerd wordt. Dell doet dat ook, erg mooi systeem.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 04:58
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-07-2003 @ 22:13:
Nee, airducts zuigen juist (in de letterlijke zin) de warmte af, zodat die warmte meteen buiten je kast getransporteerd wordt. Dell doet dat ook, erg mooi systeem.
Leuk hoor, zo'n airduct op je CPU in een systeem met een GeForceFX
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 07:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-07-2003 @ 05:58:
Leuk hoor, zo'n airduct op je CPU in een systeem met een GeForceFX
Wie zegt dat ik een GF FX heb, en wat maakt het uit anyway?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 22-07-2003 @ 08:36:
Wie zegt dat ik een GF FX heb, en wat maakt het uit anyway?
Was bij wijze van spreken.

Either way; ik zal het even toelichten. De c't kwam tot de conclusie dat computers zonder adequate airflow in de case (lees: de meeste merkbakken en veel zelfbouwmachines) met een GeForce FX domweg instabiel werden door de krankzinnige hitteontwikkeling door de GeForce FX. Zowel Intel als AMD machines in hun testlab gaven er de geest aan zònder dat ze met de koeling van de GFFX gemorreld hadden. Pas na het plaatsen van casefans bleek het e.e.a. stabiel te draaien.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-07-2003 @ 17:02:
Was bij wijze van spreken.

Either way; ik zal het even toelichten. De c't kwam tot de conclusie dat computers zonder adequate airflow in de case (lees: de meeste merkbakken en veel zelfbouwmachines) met een GeForce FX domweg instabiel werden door de krankzinnige hitteontwikkeling door de GeForce FX. Zowel Intel als AMD machines in hun testlab gaven er de geest aan zònder dat ze met de koeling van de GFFX gemorreld hadden. Pas na het plaatsen van casefans bleek het e.e.a. stabiel te draaien.
Huh? Maar die FX bakken hebben er toch zo'n stofzuiger opzitten die de hete lucht rechtstreeks naar buiten blaast?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 22-07-2003 @ 21:29:
Huh? Maar die FX bakken hebben er toch zo'n stofzuiger opzitten die de hete lucht rechtstreeks naar buiten blaast?
Dat is wel zo, maar de lucht die ze aanzuigen is al erg warm, door het gebrek aan airflow.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:20
Koning
Koning is offline
hey mag ik nog aandacht
Reageren

Regels voor berichten