![]() |
|
Ik heb de band Skindred Live meegemaakt op 6 juli op Breda Barst.
Het optreden is me zeer bevallen.. Live zijn ze lekker druk en de zanger Benji weet het publiek aardig op te zwepen. Ook zorgde hij ervoor dat de "Pit" zo goed als stopte. De muziek komt uit de reggae hoek maar lijkt nu meer op metal. Benji wilde dus niet mensen elkaar zien slaan maar wilde dat ook de meisjes konden dansen, hij wilde ons zien "Bouncen". Vandaag heb ik hun album Babylon in de post gekregen en hij is nog niet uit mijn cd speler geweest. Op www.skindred.com zijn nummers of soundclips te beluisteren en ook via Kazaa zijn de demo nummers en de album tracks wel te krijgen. Kennen anderen deze band ook en zo ja wat vinden jullie ervan?
|
![]() |
||
Citaat:
Als je een pit wilt bouwen doe je dat op Slipknot of Panthera vind hij.. Ik vond het mooi dat hij geen geweld wilde. Wat dat met nazi te maken heeft weet ik niet ![]() @pebbles.. jah vaag, vorige week deed de site het nog wel en vandaag niet. Skindred vind ik ![]()
||
Citaat:
Het nummer waarjehet over hebt heet Nobody.. "Nobody gets out of dis ya pit alive" Aan begin van hetzelfde nummer wordt er gezongen : "Music we make to make the crowd jump up" ff latenr "in ah fe dis pit only the strong survive" Misschien is het kritiek op het aggressieve van de pit of zijn ze van gedachten veranderd. Hij heeft in iedergeval er zelf duidelijk om gevraagd. @Maypole Als het je alleen om pit gaat is Skindred niets voor je. Muziek kan meer achter zitten dan alleen een pit bouwen. Benji gaf me toch sterk het idee dat het Skindred ergens anders omgaat.. Genoeg andere teksten zoals "people should know better it's not hard or it's not clever" uit Bruises en het nummer Kiss and make up Lijken tegen geweld te spreken. Ik kan me in die boodschap vinden en vind vlink springen en dansen op harde muziek genoeg uitlaatklep voor aggressieve gevoelens.. het is een manier waarbij geen slachtoffers vallen. Mensen die een pit op harde muziek willen bouwen, ok dat is hun keuze. Maar heb ajb ook respect voor mensen die het niet willen. Genoeg vrienden van me zijn bezeerd geraakt omdat degenen in de pit niet op bijstanders letten, dat haalt wel de lol ervanaf vind ik.
|
Verwijderd
|
Ik ken Skindred alweer een tijdje van de Rock Sound (Engels Rock Maandblad). En ik heb ze ook op Breda Barst gezien en dat beviel me wel
![]() Ik vond het aleen nogal dom van sommige mensen dat ze gewoon doorgingen met pitten terwijl Benji veelvuldig zei dat niet erg leuk te vinden. Wel syphatiek dat ie iemand op t podium liet komen en 'zegende' voordat ie weer het publiek in sprong ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die mensen ging het niet om de muziek, alleen om het pitten. De cd is nog steeds mijn cd speler niet uitgeweest. Net lekker wat rustiger nummer "The Fear" opgehad. ![]() Al reacties van mensen die wat gedownload hebben?
||
Citaat:
Ik zal me inderdaad ook maar eens in de Dubwar nummers moeten verdiepen.
||
Citaat:
Die waren toch echt wel een van de eerste crossoverbands met reggea, hip hop en metal die doorbraken. de cd's 'Pain' en 'Wrong side of beatiful' zijn alom gerespecteerde cd's die een grote klasse bevatten. Skindred is gewoon een nu-metal versie van Dub War. IK heb ze ook ooit live gezien, goed livebandje. Maar die eikel wou niets van dub war spelen ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
QOTSA stopte de pit ook op pinkpop dit jaar.. De zanger zei gewoon: Could you please stop that? Some people are trying to enjoy this concert.. (of iets van die strekking, was aardig van de wereld
![]() Ontopic: ik zal es luisteren ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|