Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 11:43
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Ik moet een beugel. Ik krijg van de week plaatjes. Lijkt me errug. Hoe ging dat bij jullie? En ik denk ook dat je er helemaal niet meer bij hoort als je zo'n ding hebt. Vertel me jullie ervaringen plies.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 11:46
]{ing
]{ing is offline
lifestyle?

maargoed, ik heb 2.5 jaar zo'n beugel gehad, het enige waar ik last van had was dat het er zo lelijk uitziet... maar het was de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 11:47
shanli
shanli is offline
Ik heb ook een beugel,in juni mag ie eraf(hij zat eraan van sept 2000),en waarom denk je dat je er dan niet meer bij hoort?Dat is onzin.Ik ken niemand die 'verstoten' werd omwille van een beugel.Het doet wel veel zeer in het begin maar ik vin het wel nog leukl staan.
Oud 14-04-2002, 11:48
shanli
shanli is offline
Citaat:
]{ing schreef:
lifestyle?

maargoed, ik heb 2.5 jaar zo'n beugel gehad, het enige waar ik last van had was dat het er zo lelijk uitziet... maar het was de moeite waard
neeeeej,ik vin het meestal erg mooi staan(maar het in begin niet,op al die scheve tanden blokskes,neeje,als ze het een half jaar/1 jaar hebben is het wel mooiig.
Oud 14-04-2002, 11:50
CryperA
CryperA is offline
Ik heb op mijn 12e geloof ik of 13e een beugel gehad. Overdag zo een gehemelte en s avonds zo een kap *urgh*
Dat ding heeft me best wel flink laten lijden ja was blij toen ik er vanaf was
Maar me tandjes staan weer netjes
Oud 14-04-2002, 11:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
shanli schreef:

neeeeej,ik vin het meestal erg mooi staan(maar het in begin niet,op al die scheve tanden blokskes,neeje,als ze het een half jaar/1 jaar hebben is het wel mooiig.
ik vind beugels echt heel erg lelijk, ook als de tanden al recht staan
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 11:54
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Deze gaat naar Lichaam & Gezondheid
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:00
shanli
shanli is offline
Citaat:
]{ing schreef:

ik vind beugels echt heel erg lelijk, ook als de tanden al recht staan

ikkuh niet
Oud 14-04-2002, 12:04
wicce
wicce is offline
ik heb iets als 7 jaar an de beugel gezete.. nu nog steeds, maar zo een kauwgeval, dus zo erg is dat niet.
ik had eerst een soort vage speen, toen een hap beugel, toen slotjes en nu zo een kauwgeval..
tis nie aan te rade idd.. vooralniet als je die discipline van elastiekjes en beugel dragen, niet hebt...
maar, hoe meer je dat doet, hoe sneller het gaat dus: draag die beugel!!
Oud 14-04-2002, 12:13
lake bodom
lake bodom is offline
ik vond t niet zo'n probleem, mun beugel.. ik vond t juist jammer toen die weer uitging.. maar uiteindelijk staat zonder beugel wel mooier, maarja boeie.. en dat je er dan niet meer bijhoort is bull-shit, hoe kom je daar nou weer bij dan
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:19
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Ze zegen dat ik em 2,5 jaar moet. Lijkt me erg scary. Dan krijg ik later ook nog zo'n plaatje sin m'n gehemelte. En misschein stiekjes.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:26
just.a.girl
just.a.girl is offline
k heb 11 maanden een plaatjesbeugel gehad,ik had er alleen in t begin last van maar kijgt er wel mooie tanden voor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:32
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
ik ben al 17 en heb nog steeds 1 maar 13 mei magdie dr uit
hehe poepoe gelukkig, had hem al 2 jaar
alleen 1e 2 dagen doetie zeer en alsie wordt bijgeschroefd, oja en je moet wax vragen want ik kreeg dat eerst nie
maar straks heb ik dus lekker weer zon gebitje
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:35
shanli
shanli is offline
Citaat:
I_am_anouk schreef:
Ze zegen dat ik em 2,5 jaar moet. Lijkt me erg scary. Dan krijg ik later ook nog zo'n plaatje sin m'n gehemelte. En misschein stiekjes.
ik moest em 2 jaar(uiteindelijk ga ik em een jaar en een half gedragen hebben),zo'n plaatje in u gehemelte is echt heel vurt om te praten(heeft een vriend van me gehad) en elastieken is echt niet erh,heb er nu ook,behalve als het piep kleine zijn,die springen rap.
Oud 16-04-2002, 14:57
Verwijderd
ik heb heel lang slotjes gehad, 3 jaar ofzow..
Innet begin vonnik et niej erg, men tanden zagen der niej uit, dus ik was blij dat ik een beugel kreeg...
Na 2 jaar ofzow was ik em tog wel heeeel erg zat....toen ie eruit ging was ik echt heel blij

Ik vind die dingen niet echt heel lelijk, zoveel mensen hebben een beugel, dat er nix ergs meer aan is...

Het was soms wel irritant als ie net was aangedraaid ofzow...*auw* maar het is het waard geweest
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:06
Lollypopje
Lollypopje is offline
Citaat:
I_am_anouk schreef:
En ik denk ook dat je er helemaal niet meer bij hoort als je zo'n ding hebt. Vertel me jullie ervaringen plies.
Waarom zou je er niet meer bijhouden als je een beugel hebt? Heb je wel ens gezien hoeveel jongeren een beugel hebben tegenwoordig. Tis eerder andersom, als je geen beugel hebt, hoor je er niet bij! Ok, het is natuurlijk mooier zonder, maar scheve tanden is ook geen gezicht. En je kan hem altijd nu hebben, dan over 10 jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:25
Verwijderd
Ik heb ook (heel lang, 5 of 6 jaar oid en nu nog zo'n los ding, maar die heb ik niet meer in ) een beugel gehad, 't stoorde me niet super ofzo. Behalve de keren dat ik m'n b*k er aan open haalde, waarvan één keer nogal erg... D'r niet meer bij horen is idd niet waar, tis volgens mij ook eerder omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:31
alwaysgood
alwaysgood is offline
je moet maar zo denken, of 2 jaar voor schut lopen met een beugel of je hele leven voorschut lopen met een kromme bek.
groeten
Oud 17-04-2002, 15:48
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
vroeger had ik ongelooflijk veel schrik voor de tandarts, nu heb ik mijn gaatjes weer laten vullen enzo, en omdat ik zo lang ermee gewacht heb moet ik nu zelfs nog een beugel......... ongeveer eind mei - begin juni krijg ik slotjes........ bah......
mja, als ik er dan aan denk dat mn tanden over en tijdje mooi recht staan, vin ik t wel de moeite waard om t nu te doen.

kuzzjeSS,
xELSx (die er zich niet echt op verheugd, mja!)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:14
Mara
Mara is offline
Keb zo'n gehemelte geval, vind ik opzich niet echt erg, praten wen je snel genoeg aan, alleen het eten is echt vervelend.
Ook heb ik zo'n buitenboord voor in je nek, die moet ik 14-16 uur per dag in, dus meteen na school, maar meestal draag ik 'm alleen 's nachts.

Ik ben wel blij dat ik een beugel heb, m'n tanden stonden echt Maar je ziet echt heel snel verbetering
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:17
Roelade
Roelade is offline
Ik heb gelukkig maar een half jaar een beugel gehad, nu ben ik er voor altijd van verlost
Oud 20-04-2002, 15:45
Janet
Janet is offline
ik heb er veel pijn van gehad en moet lang zitte,mar ni isme gebitje mooi en netjes,dus het is wel de moeite waard!!!(clice verhaal hey?!!!!?!?!?!?)
Oud 21-04-2002, 20:12
Druppel
Druppel is offline
het valt wel mee hoor met dat er niet meer bijhoren, ik heb nu nog steeds een beugel en ik heb gemerkt dat hoe moeilijker je er zelf over denkt hoe moeilijker de rest van de wereld er over lijkt te denken. Dus maak je vooral niet druk, let er een beetje op dat er geen eten tussen die plaatsjes zit en hou vooral in je hoofd dat het op een dag voorbij is en dat je dat een bjoetifoel gebitje hebt. Succes.

Xx~Druppel~xX
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 16:57
Verwijderd
voor ik een beugel had durfde ik niet te lachen om op de foto te gaan, mondje mooi dicht, ik schaamde me om mijn gebit... toen ik een beugel kreeg, ook al stonden m'n tanden eigenlijk nog net hetzelfde (eerste week), kon ik niet ophouden met breeeeeed te lachen (zie icoontje bij reply ). ik had nog altijd scheve tanden (nu ja, 'scheef' m'n twee voorste tanden staken vooruit, en best ver), maar nu kon ik tenminste laten zien dat er iets aan gedaan werd. blokjes zijn cool

*blue*
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten