Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog stommer, waarom zouden die zonen bij elkaar blijven? Het regerende gedeelte van de familie Hoessein was zo paranoide als het maar kon. Saddam zelf en zijn zoons bleven nooit langer dan een paar uur op dezelfde plek, hadden allerlei dubbelgangers rondlopen, verkleedden zich een aantal maal per dag, etcetera.
Het lijkt me dan sterk dat Uday en Qusay allebei in hetzelfde pand zouden hebben gezeten, en ook nog op een plek waarvan het waarschijnlijk was dat de Amerikanen hem zouden doorzoeken of beschieten (Mosul stond al bekend als soennitisch, pro-Saddam bolwerk). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Geknipt en geplakt uit een artikel op www.nu.nl
(...) Foto's Omdat veel Irakezen zich afvragen of de twee gevreesde Hussein-trawanten werkelijk dood zijn, wil Washington foto's van de overleden Uday (39) en zijn zijn enkele jaren jongere broer Qusay vrijgeven. Qusay had zijn vader moeten opvolgen. Sceptische Iraki's die nog steeds bang zijn dat de oude heersers terugkomen, moeten op die manier worden overtuigd dat de beruchte zonen écht niet meer in leven zijn. De commandant van de Amerikaanse grondtroepen in Irak, luitenant-generaal Sanchez, verklaarde woensdag in Bagdad dat de VS kunnen bewijzen dat Husseins zonen onder de vier doden zijn die dinsdag na een urenlang vuurgevecht uit een villa in het Noord-Iraakse Mosul waren gehaald. Sanchez noemde als bewijs de gebitgegevens, röntgenfoto's en identificatie door voormalige medewerkers van Hussein. DNA De staat waarin de lichamen verkeren, maakte het goed mogelijk de identiteit vast te stellen, aldus Sanchez. Een Amerikaanse functionaris zei tegen de nieuwszender CNN dat Abid Hamid Mahmud al-Tikriti, de presidentieel secretaris die vorige maand werd opgepakt, bij de identificatie hielp. Op de lichamen zullen DNA-tests worden uitgevoerd. De twee andere lichamen uit de schuilplaats in Mosul zijn nog niet met zekerheid geďdentificeerd. De Amerikanen sluiten niet uit dat het een 14-jarige zoon van Qusay en een lijfwacht betreft. De vier lijken zijn overgebracht naar de internationale luchthaven van Bagdad. Ze zijn dus echt dood. Ik blijf het jammer vinden dat ze niet levend gepakt zijn, nu sterven ze min of meer een ''heldendood''. Als ze gevangen zouden zijn genomen en vervolgens berecht, zou dat veel meer effect hebben gehad. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
5 doden... geloven jullie het?
||
Citaat:
|
Knabbel & Babbel have left the building!
Qusay Uday [Edit: Waarschuwing: Deze plaatjes zijn niet geschikt voor een zwakke maag en jonge toeschouwers Heb ze even gemaakt als een link, want ze zijn niet zo geschikt om ze zo overduidelijk op het forum te plaatsen... Gelieve bij dergelijke plaatjes met een waarschuwing te linken en niet direct op het forum te plaatsen.] Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 22:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Heh. Vreemd. Ze hebben beiden een behoorlijk
gegroeide baard,... Lang geen water tot beschikking gehad om zich te scheren? Of om zich te vermommen? Of ze zijn t niet; maar laat ik daar maar niet vanuit gaan (want ze lijken me behoorlijk veel op de "levende" versies en van manipulatie van videomateriaal laat ik over aan de complot theoristen ![]() Overigens wie waren die 2 anderen die om het leven zijn gekomen? Had gehoord dat het een lijfwacht zou zijn en een....... 14 jarige zoon van 1 van die twee (meen van Qusay) ![]() En ik vraag me ook af waarom ze zo drastisch te werk zijn gegaan. Dat hele gebouw was kapot geschoten. Waarom niet geprobeerd om ze op een andere manier uit te schakelen, maar zo zodat ze nog in leven zouden zijn? Dan hadden ze misschien kunnen vertellen waar Saddam was. Niet dat die kans groot was dat ze dat deden, maar in ieder geval wel groter dan nu ze dood zijn ![]()
Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 22:18. |
![]() |
||
Citaat:
En volgens de Irakese journalist Mariwan Kanie hadden Qusay en Uday voornamelijk de touwtjes in handen en Saddam niet zo zeer meer.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|