Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Als jij je niet goed bij haar voelt (wat ik me persoonlijk kan voorstellen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de maatschappij zullen altijd wel dingen zijn waar je het moeilijk mee hebt, maar je kan ze niet altijd ontlopen. Probeer het daarom wat makkelijker te maken voor jezelf... |
![]() |
||
![]() |
ja vind ik ook..ben k het helemaalmee eens.mensen met problemen schrikke sommige mensen af..maar kvind dat dat nie zo zou moeten zijn..ok tuurlijk mag je schrikke tis nie nix maar jemoet het wel kunnen accepteren en zoiezo proberen haar te helpe voor zover dat kan dan. en wie weet is ze nie alleen dat meisje met anorexia..ze zal ook goede kanten hebbe..mar ja succes iig!xx
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Je zegt; je voelt je niet op je gemak bij haar, je weet niet waarom. Daarvoor zeg je; dat je schrikt als je haar ziet, je kan meteen merken of het goed of niet goed met haar gaat. Voel je, je niet bij haar op je gemak omdat je niet goed weet hoe je met de gevoelens om moet gaan, van haar/ van jezelf als je met haar praat(als het niet goed met haar gaat)? Btw; ben jij gevoelig voor stemmingen van anderen? Citaat:
![]() Misschien dat je kan proberen niet 1-op-1 gesprekken te houden met haar, maar iemand(of meerderen) er bij te houden(ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is?). Dan is het toch al weer anders, dan loopt het misschien wat soepeler?. Overigens, hoe gedraagt zij zich in een groep, trekt ze dan wel met iedereen op, of heb je het gevoel dat ze heel erg naar jou toetrekt en dat, dat jou benauwt?
|||
Citaat:
![]() Ik ben, geloof ik, wel gevoelig voor de stemmingen van anderen. Ik had het nooit zo door, 't is meestal onbewust (met als gevolg vaak dat ik me of wel of niet op m'n gemak voel), maar de laatste tijd valt het me steeds vaker op (en anderen ook...). 't is denk ik ook dat ik niet weet wat ik wel/niet mag vragen en nog meer omdat ik zo iets heb van 'wat gaat het me aan?' Plus dat ik het idee heb dat zij mij op een bepaalde manier niet zo mag oid... En ze zit liever thuis, dan dat ze ergens heen gaat...en dat merk ik in alles (misschien ook meer een gevoel)... Als het goed met haar gaat (of iig, als ik dat gevoel heb), dan gaat het vaak wel...maar soms... ![]() Citaat:
![]() 'Vroeger' gedroeg ze zich 'normaal' in een groep, trok ze gewoon met iedereen een beetje op. Tegenwoordig trekt ze vrijwel alleen nog maar naar haar vriend toe en verder eigenlijk weinig. Ik heb alleen heel erg het gevoel dat ik voor haar op moet komen, als anderen grapjes maken (soms ten koste van anderen) enzo. En ik heb het gevoel dat ik moet zorgen dat zij zich wel op haar gemak voelt en dat ze het wel leuk vindt om hier te zijn ed...en omdat ze nu bij ons komt, heb ik dat gevoel nog meer. (tnx voor je post, zorgt voor een stuk meer 'inzicht')
|
Hey Juliah,
Ik was eigenlijk wel benieuwd, of zij vrijdag is gekomen en zo ja, hoe dat is verlopen.... ![]() Overigens, goed te zien dat het je wat inzicht heeft gegeven. Je beschrijft heel duidelijk waar het probleem waarschijnlijk ligt. Je bent waarschijnlijk gevoelig voor stemmingen(van haar), hierdoor merk je snel als het niet zo goed met haar gaat. Je weet niet zo goed hoe je daar mee moet omgaan; hoe je moet reageren, wat je moet zeggen, je trekt het jezelf zelfs aan(misschien mag ze mij niet...). Het lijkt ook alsof je, je best wel verantwoordelijk voor haar voelt, dat zij het naar haar zin heeft, daar gaat je aandacht heen. Dat maakt het misschien ook dat het voor jou niet altijd meer zo plezierig is. Immers, krijg je de kans om van de gezelligheid van de anderen te genieten?. Zou je het er met haar over kunnen hebben, dat je haar situatie moeilijk vindt, dat je het moeilijk vindt/(bang bent) voor wat je moet zeggen tegen haar en dat je het gevoel hebt dat ze het niet zo naar haar zin heeft soms als je haar uitnodigt, ook aan haar vragen of dat klopt, hoe zij er tegen aan kijkt als zij bij jou is, hoe zij zich voelt etc. Een stuk openheid kan misschien heel wat oplossen?. Moeilijk is het natuurlijk wel.... Groetjesx Mar
||||
Citaat:
![]() ![]() Ze is niet geweest...misschien maar goed ook, haar vriend was er nl wel en hij zei dat het niet goed met haar ging...en als hij dat al zegt, dan gaat het echt niet goed. ![]() Citaat:
Citaat:
Gelukkig is er nu ook een ander meisje bij die vriendengroep en zij is vrij open, vraagt ook alles wat ze wil weten enzo...dat is, denk ik, voor allemaal makkelijker.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Misschien dat het jou langzamerhand ook gaat lukken opener te zijn naar haar toe. Suc6 i.g. ermee. XxMar.
|
Je hebt schrik. Het is 'eng' naar haar te kijken, hoe ze er nu uitziet en je wordt ermee geconfronteerd als ze zo dicht bij je is. Hierdoor voel je je ongemakkelijk bij haar, niet?
Praat erover, ben direct en zeg hoe je erover denkt. Confronteer haar en zet haar aan het denken. Misschien helpt het haar ook. Als het een goede vriendin is mag je haar niet laten schieten om dit. Maar je moet jezelf ook in het oog houden en het niet te persoonlijk voor jezelf maken. Mensen hebben prikkels nodig. Dan pas denken ze na over iets, ondernemen ze actie enz.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet te persoonlijk maken is moeilijk als je mensen graag gelukkig ziet en iemand die je op zich best mag erg ongelukkig is en je die persoon erg achteruit ziet gaan en ook andere mensen daarom ongelukkig ziet ed... ![]() Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:21 | |
Psychologie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:19 | |
Psychologie |
Anorexia ikkuh15 | 3 | 19-10-2009 11:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Psychologie |
Anorexia? Eetprobleem? Niemande | 53 | 02-06-2003 15:36 | |
Psychologie |
anorexia iloontjuh | 23 | 12-02-2003 15:17 |