Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 19:26
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ik wil een "trial-boot" gaan doen en daarom wil ik mijn 80 gb partitie waar WinXP op staat inkrimpen naar 60, maar liever geen gegevensverlies of een herinstallatie van XP.

Ik heb eerst alle overbodige troep opgeruimd zoals oude video-editing projecten enzo, daarna schijfopruiming gedaan en daarna 5x defragmentatie maar ik krijg het stuk achteraan niet vrij en om nou zomaar een andere partitie erover heen te zetten...is er nog een andere manier om dat stuk vrij te krijgen.

Hier het plaatje zoals het er nu uitziet.

-WJ

Oud 24-07-2003, 19:41
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
Dit is gaar

Hij zou't gewoon netjes aan elkaar moeten plakken!

Je kunt bij XP geen opties veranderen bij 't defragmenteren, anders zou ik denken dat mischien daar iets fout zit
Oud 24-07-2003, 19:42
Verwijderd
Vermoedelijk lukt het Partition Magic wel om het achterste eind van je partitie te knippen. Wat defragmentatie er ook van zegt.

Verkrijgbaar via de bekende kanalen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:46
unpopular
unpopular is offline
denk dat het helemaal niet zo vreemd is sinds dat hij alle data onderelkaar schrijft en vervolgens pas naar een ander "taartpunt" van je schijf gaat.
Bij windows 98 zag je onder defrag alles achterelkaar maar dat is slechts een grafische weergave van iets niet dat het daad werkelijk eerst allemaal op de eerste disk staat en dat de lees/schrijf kop danpas naar ondergaat naar de volgende op de rest te schrijven.

Windows XP geeft een andere grafische weergave weer en daarbij staat niet alles achterelkaar maar dat wil niet zeggen dat de defrag niet goed is of dat het niet het optimale windows pad is. Het is slecht een weergave van iets. En zoals te zien is staat er veel data bijelkaar.

Ook bij partition magic kan het slecht een verschil in weergave zijn.

Ik weet niet hoe je de schijf wil verkleinen maar ook al heb je geen defrag gedaan programma's zoals partition magic kunnen dan nog je schijf verkleinen.

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 20:13
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
De ruimte op het eind van HD, waar je de nieuwe partitie wil maken moet bij 'mijn' PM[<3] wel vrij zijn, maar dat zegt nix over 7/8 natuurlijk.
Oud 24-07-2003, 20:41
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
-- Niodem -- schreef op 24-07-2003 @ 21:13:
De ruimte op het eind van HD, waar je de nieuwe partitie wil maken moet bij 'mijn' PM[<3] wel vrij zijn, maar dat zegt nix over 7/8 natuurlijk.
volgens mij verplaatst hij gewoon de data die er op staat als er genoeg plaats voor is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 20:58
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
Zou kunnen, zo'n expert ben ik nou ook weer niet
Oud 25-07-2003, 09:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
unpopular schreef op 24-07-2003 @ 21:41:
volgens mij verplaatst hij gewoon de data die er op staat als er genoeg plaats voor is.
Klopt...
Oud 25-07-2003, 20:27
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Heb met PartitionMagic pro 7 de partitie kleiner gemaakt en alles is goed gegaan.

-WJ
Reageren

Regels voor berichten