Vraagje. Ik ben erg benieuwd of iemand dit geprobeerd heeft. Ik heb nu namelijk zelf een Athlon XP1700+ op een bord met ViA KT266a chipset (dus met PC2100 geheugen, 266 MHz). Nu wil ik m'n processortje vervangen, maar de enige 'echte' opties die ik heb zijn een XP2400+ (niet zo heel veel winst) en een XP2600+ met 266FSB (die niet veel gemaakt zijn, en ook behoorlijk duur zijn).
Het liefste heb ik natuurlijk een Barton-core XP 2500+ erop, omdat die snel en goedkoop is. AMD heeft echter weer besloten om de gebruikers van oudere borden maar weer even af te kappen

dus mijn vraag is eigenlijk tweeledig.
1. Zijn die dingen tegenwoordig nog steeds gelocked? Anders zou ik 'm gewoon op 266MHz FSB kunnen draaien...weliswaar komt-ie dan uit op 1.866 MHz in plaats van 1.833 MHz, maar dat is een minimaal verschil.
2. Als ze nog gelocked zijn, zou ik dan een FSB van 166 kunnen draaien met een KT266a? Ik heb kwaliteitsgeheugen (Dane-Elec en Apacer), puur CAS2 certified en draai ze daar nu ook op, dus in principe zou het mogelijk moeten zijn ze met CAS3 op 166Mhz te laten draaien. Maar zou de chipset dat aankunnen? Iemand ervaring?